BEF's kompromissløse hjemmekino - Nytt hus og nye muligheter, post 7269 - - Side 47

Sponsorer:
Takk Takk:  8
Like Like:  121
Side 47 av 368 FørsteFørste ... 7 17 27 37 43 44 45 46 47 48 49 50 51 57 67 77 87 97 107 117 127 137 147 157 167 177 187 ... SisteSiste
Viser resultater 921 til 940 av 7345
    Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,335
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Meget , meget spennende. Artig at du ser ut til å tenke ut av boksen(?) når det gjelder oppsettet også. Det er selvsagt tøft med Klipsch, SVS, XTZ, B&W etc, men dette er noe annerledes og sikkert langt bedre til dette formålet.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,846
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes også Alcons ser veldig spennende ut, men 30k per forsterker per høyttaler - som en ha - er blodpris.

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Morsomme oppsett/regnestykker det der

Ja det er det... Blir dessverre ikke gratis å få en drøm oppfylt.

Håper det ikke gjør noe att jeg fantaserte litt i tråden din
    Det er min plan/drøm allerede i mitt første hus å bygge en kino rundt et proff anlegg som dette.

Sikkert på at dette blir en konge kino samme hva utstyret måtte koste.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FredrikC
    Ville valgt en profesjonell løsning som Alcons hvilken dag som helst over et high-end hi-fi system i en dedikert kino

Prof anlegg som dette handler om konkret målbare ytelser og det er det eneste jeg ville brydd meg om i min egen kino. Tror ingen Hi-fi frontrekker til 180 000kr er i nærheten av ytelsene til de Alcons frontene med tilhørende forsterkere.
    Ser at prisen på et par Alcons fronthøyttalere ligger på veil. 60 000kr. Det blir etter min mening bomskudd å sammenligne det med høyttalere til 180K på noen andre parametere enn SPL. Ser man på hifi høyttalere til 60k, skal det nok derimot mye til for å finne noe som kan overgå dynamikk og headroom til slike konstruksjoner.

Alcons virker uansett som en av de mer spennende pro-løsninger for bruk også i private kinoer. Ser også ut som de har vektlagt god spredningsrespons, og det er alltid en god start om man skal ha litt mer enn et sweetspot. Men jeg hadde aldri brukt over en kvart million på et komplett system av denne typen uten å få en skikkelig demo på det først.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,743
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Meget , meget spennende. Artig at du ser ut til å tenke ut av boksen(?) når det gjelder oppsettet også. Det er selvsagt tøft med Klipsch, SVS, XTZ, B&W etc, men dette er noe annerledes og sikkert langt bedre til dette formålet.
    Det har hele tiden vært meningen at oppsettet ikke skulle være noe A4 oppsett. Hadde vært kjedelig vis alle gikk for det samme, hadde jo ikke vært noe gøy å dratt på en liten demo tur da.

Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Jeg synes også Alcons ser veldig spennende ut, men 30k per forsterker per høyttaler - som en ha - er blodpris.
    Det er en stiv pris ja... ut fra tekniskdata er det en meget bra forsterker og vil lett kunne sammenlignes med andre HiFi produkter i sammen pris klasse.

Håper det ikke gjør noe att jeg fantaserte litt i tråden din
    Det er min plan/drøm allerede i mitt første hus å bygge en kino rundt et proff anlegg som dette.

Sikkert på at dette blir en konge kino samme hva utstyret måtte koste.

Bare hyggelig at noen hjelper med fantasier her i tråden, er jo slik nye fantasier oppstår

Ja denne kinoen vil jeg bygge slik jeg har tenkt og drømt om å bygge en kino hjemme.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,743
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Alcons virker uansett som en av de mer spennende pro-løsninger for bruk også i private kinoer. Ser også ut som de har vektlagt god spredningsrespons, og det er alltid en god start om man skal ha litt mer enn et sweetspot. Men jeg hadde aldri brukt over en kvart million på et komplett system av denne typen uten å få en skikkelig demo på det først.
    Jeg fikk hørt litt på systemet nede på ISE messen, det var da et 2.1 oppsett de spilte på der. Under de forholdene som var der spilte det imponerende. Retter jeg tankene mine fult og helt mot det oppsette vil jeg undersøke om det er mulighet for å reise en eller annen plass for å kunne få en privat demo. Når jeg snakket med dem på ISE virket det slik at det ikke ville være noe problem å fikse en slik type demo.

Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Ser at prisen på et par Alcons fronthøyttalere ligger på veil. 60 000kr. Det blir etter min mening bomskudd å sammenligne det med høyttalere til 180K på noen andre parametere enn SPL. Ser man på hifi høyttalere til 60k, skal det nok derimot mye til for å finne noe som kan overgå dynamikk og headroom til slike konstruksjoner.

Delvis enig/uenig.
    Nå sammenliknet jeg med frontrekker (fronter og center) av typiske hi-fi type, ikke et rent 2 kanals oppsett.

180k er dessuten med forsterkere. Og ingen av høyttalerne jeg sammenliknet med kostet 180k, bortset fra Adam Beta som inkluderer forsterkere.

Min sammenlikning tok for seg 3 high-end oppsett som alle koster betydelig mer enn Alcons, men som jeg er ganske sikker på vil være dårligere til ren kinobruk. Da tenker jeg ikke på 2 kanals stereo overhode. Det er min høyst subjektive påstand. Jeg har ikke hørt Adam Beta av de jeg nevnte der. Og jeg tror Adam er en av få high-end produsenter som faktisk bruker mye av pengene på drivere/forsterkere osv. Mye teknologi i et produkt. (De har jo inntil nylig vært en produsent som leverer kun til det profesjonelle markedet)

Hele min påstand går ut på at man får mer ytelse igjen for å legge mye penger i et proft høyttaler oppsett. Forskjellen i lydkvalitet samsvarer bedre med prisen enn i hi-fi verden.
    Bare min subjektive mening

Og selvfølgelig enig at ørene må bestemme! en demo altså

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,743
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Delvis enig/uenig.
    Nå sammenliknet jeg med frontrekker (fronter og center) av typiske hi-fi type, ikke et rent 2 kanals oppsett.

180k er dessuten med forsterkere. Og ingen av høyttalerne jeg sammenliknet med kostet 180k, bortset fra Adam Beta som inkluderer forsterkere.

Min sammenlikning tok for seg 3 high-end oppsett som alle koster betydelig mer enn Alcons, men som jeg er ganske sikker på vil være dårligere til ren kinobruk. Da tenker jeg ikke på 2 kanals stereo overhode. Det er min høyst subjektive påstand. Jeg har ikke hørt Adam Beta av de jeg nevnte der. Og jeg tror Adam er en av få high-end produsenter som faktisk bruker mye av pengene på drivere/forsterkere osv. Mye teknologi i et produkt. (De har jo inntil nylig vært en produsent som leverer kun til det profesjonelle markedet)

Hele min påstand går ut på at man får mer ytelse igjen for å legge mye penger i et proft høyttaler oppsett. Forskjellen i lydkvalitet samsvarer bedre med prisen enn i hi-fi verden.
    Bare min subjektive mening

Og selvfølgelig enig at ørene må bestemme! en demo altså
    Et system som kunne vært morsomt er Avantgarde Acoustics Solo, kjørt disse som LCR og med en heftig sub løsning til.

Intermediate eksu sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    WOW, dette ser ut til å bli en heftig kino. Håper på demo når den er ferdig. :-D
    Epson | Panasonic | Denon | Emotiva | SVS

Min tråd

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et system som kunne vært morsomt er Avantgarde Acoustics Solo, kjørt disse som LCR og med en heftig sub løsning til.
    Morsomt alternativ :-D Husker fremdeles at 45 Colt (Open Range) hjemme hos Atle omtrent blåste hodet av deg på Solo.

Hva skulle bakkanalene vært i et slikt oppsett? Avantgarde har jo ikke noe som passer om en ikke skal kjøre Solo rund baut. Men Adam har jo flere alternativer, da kunne du jo kjørt aktivt rund baut?

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,743
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eksu
    WOW, dette ser ut til å bli en heftig kino. Håper på demo når den er ferdig. :-D
    Demo vil ikke være noe problem, er bare endel måneder fram i tid!

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,743
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Morsomt alternativ :-D Husker fremdeles at 45 Colt (Open Range) hjemme hos Atle omtrent blåste hodet av deg på Solo.

Hva skulle bakkanalene vært i et slikt oppsett? Avantgarde har jo ikke noe som passer om en ikke skal kjøre Solo rund baut. Men Adam har jo flere alternativer, da kunne du jo kjørt aktivt rund baut?
    Ja masser av dynamikk i Solo, som bakkanaler kunne man gått for en DIY løsning med noen bra PA elementer.

Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det tror jeg er et veldig godt hi-fi alternativ =)
    Syntes de er veldig dynamiske gode høyttalere.

Noen som skjønner denne anmeldelsen fra Snickers?:
    http://avforum.no/avnytt/showproduct.../cat/14/page/1

Fordeler: Oppløsning, følelse av nærvær. Aktive med balanserte innganger og mange justeringsmuligheter.
    Ulemper: Spiller ikke høyt og ikke veldig dypt. Dyre.
    Når jeg hørte dem spilte de perverst høyt. Og noen nevnte jo Atle som vel greide 120db i Open Range med solo i center?

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,743
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når jeg hørte dem spilte de perverst høyt. Og noen nevnte jo Atle som vel greide 120db i Open Range med solo i center?
    Vet ikke under hvilke forutsetninger og hvilket utstyr han hørte dem med. Jeg har sett og opplevd hva de kan gjøre og på Open Range blir du "redd" når skuddet kommer, her går virkelig en Colt av rett i fleisen på deg.

Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,940
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror du må endre litt på Alcons modellene du har satt opp, for utifra modellnr så har du kun 3 stk bånddiskanter i front og 4 stk bånddiskant bak :twisted: Regner med du mener CRMS 3 way i front og CRMS 2 way til surround.

Jeg ville nok valgt Alcons dersom penger ikke var tema, men om en skal tenke litt fornuft oppi det hele hadde jeg nok valgt JBL/Crown da rent Alcons oppsett blir veldig dyrt. Men kanskje en kombinasjon med Alcons fronter og surround og JBL suber og Crown amper hadde vært ett bra kompromiss? Litt i tvil om jeg kanskje også ville vurdert andre forsterkere til front og surround enn Crown DSI, DSI/XTI er kjent for å være bra på bass, men kanskje ikke verdens beste i fullrange, de blir kanskje i tøffeste/spissete laget i toppen for hjemmebruk. Tror nok jeg kanskje hadde gått for noen ICE forsterkere alla Midgard istedet på front/surround men bruke Crown på subene.

Blir uansett veldig spennede å følge med her og se hva du får til, du legger lista høyt men jeg er ikke i det minste tvil om at du innfrir

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,743
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Arbeidet idag er avsluttet og jeg har fått gjort endel småting som må gjøres før jeg kan starte med legging av armeringsnett og varmekabler til støpen.

Gleder meg stort til imorgen 07.00, da er det betong saging på programmet

Her er noen stemnings bilder fra dagen idag.

-_mg_3786-jpg

-_mg_3791-jpg

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,743
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Baldrick
    Tror du må endre litt på Alcons modellene du har satt opp, for utifra modellnr så har du kun 3 stk bånddiskanter i front og 4 stk bånddiskant bak :twisted: Regner med du mener CRMS 3 way i front og CRMS 2 way til surround.
    Du har helt rett, ingen andre som har oppdaget det! Bra noen leser alt og ikke bare mellom linjene

Sitat Opprinnelig postet av Baldrick
    Jeg ville nok valgt Alcons dersom penger ikke var tema, men om en skal tenke litt fornuft oppi det hele hadde jeg nok valgt JBL/Crown da rent Alcons oppsett blir veldig dyrt. Men kanskje en kombinasjon med Alcons fronter og surround og JBL suber og Crown amper hadde vært ett bra kompromiss? Litt i tvil om jeg kanskje også ville vurdert andre forsterkere til front og surround enn Crown DSI, DSI/XTI er kjent for å være bra på bass, men kanskje ikke verdens beste i fullrange, de blir kanskje i tøffeste/spissete laget i toppen for hjemmebruk. Tror nok jeg kanskje hadde gått for noen ICE forsterkere alla Midgard istedet på front/surround men bruke Crown på subene.

Blir uansett veldig spennede å følge med her og se hva du får til, du legger lista høyt men jeg er ikke i det minste tvil om at du innfrir
    Ja skal innrømme hjernen går i høygir om hva man skal og ikke skal... Når det gjelder fornuft så er den allerede lagt igjen en plass jeg ikke finner den. System løsningen blir nok noe som det ikke lukter for mye fornuft av. Det jeg fikk hørt av Alcons under messa i Amsterdam må jeg si imponerte stort. Det som jeg er litt skeptisk til er surround høyttalerne om de gir nok dynamikk og trykk nedover i frekvens da de ruller av ved 85-100hz. Konstruktøren og hjernen bak Alcons bedyret at det var ikke noe problem. Subene derimot er nok det største ankepunktet, da de helst bør deles med HP ved 25hz. Så her kan det nok hende for at det blir en DIY løsning.

Forsterker problematikken er jo et annet spørsmål, Alcons sine amper er utrolig bra og strømsterke. Jeg tittet litt på byggekvaliteten over dem når jeg var i Amsterdam, å det var virkelig et flott syn. Mye av byggekvaliteten som man finner i ampene til DP. Når det gjelder amper til Sub kan det nok hende jeg velger noe annet evt. noe med innebygget prosessor.

Newcomer countryroad sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dette blir spennende og se va som kommer av løsninger i dette rommet og utstyr.hvorfor går du ikke for adam hele veien ?dette skal vel også brukes til musikk?

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,743
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av countryroad
    dette blir spennende og se va som kommer av løsninger i dette rommet og utstyr.hvorfor går du ikke for adam hele veien ?dette skal vel også brukes til musikk?
    Dette systemet skal kun være til film. Jeg ønsker et system som har ennå mere dynamikk en hva ADAM kan levere.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette systemet skal kun være til film. Jeg ønsker et system som har ennå mere dynamikk en hva ADAM kan levere.
    Du legger lista høyt.

En bør således kanskje gå en litt annen sti enn Avantgarde, i allefall om det er litt større Adam som er referansen. Ref. Akto.

"Adam er langt bedre på alle punkter. Særlig dynamikken, som jeg følte jeg hadde fått med Avantgarde, er nå på et helt annet nivå."

Blir uansett spennende å følge med på utviklingen av denne kinoen. Mistenker at den kan bli ganske så stilig til slutt.

Side 47 av 368 FørsteFørste ... 7 17 27 37 43 44 45 46 47 48 49 50 51 57 67 77 87 97 107 117 127 137 147 157 167 177 187 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •