BEF's kompromissløse hjemmekino - Nytt hus og nye muligheter, post 7269 - - Side 43

Sponsorer:
Takk Takk:  8
Like Like:  118
Side 43 av 367 FørsteFørste ... 3 13 23 33 39 40 41 42 43 44 45 46 47 53 63 73 83 93 103 113 123 133 143 153 163 173 183 ... SisteSiste
Viser resultater 841 til 860 av 7339
    Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,939
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av BEF
    De kommer sent men godt...
    Ja det blir spennende å prøve Aurasound og se hvordan de er sammenlignet med de gamle som er på veg ut. Jeg kommer til å bruke Crown K2 på mine som jo er uten forsterker, usikker hvor bra/dårlig det er sammenlignet med dine med Hypex.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,741
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Baldrick
    Ja det blir spennende å prøve Aurasound og se hvordan de er sammenlignet med de gamle som er på veg ut. Jeg kommer til å bruke Crown K2 på mine som jo er uten forsterker, usikker hvor bra/dårlig det er sammenlignet med dine med Hypex.
    Tror nok Crown ampen din vil kunne fint hamle opp mot Hypex modulene, det er jo ikke noe HiEnd forsterkermoduler. Har jo sett noen målinger på dem og de ruller litt for tidlig av, 16-17hz. Jeg har en god gammel DP forsterker stående. Kan hende jeg blir å prøve den på kassene på sikt, bare for testens skyld.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I dag har det vært den store betong inspeksjons dagen. Hadde besøk av Gorm idag og han hadde en bekjent som driver innen betong faget. Vi tok en liten studie av gulvet inne i rommet som skal bli min blivende kino og fant en fornuftig løsning på problemet.

Så nå er det tid for å få ryddet rommet, fjerne litt rør opplegg som er støpt ned i gulvet, tette alle sprekker i gulvet, legge armeringsmatte over hele gulvet og legge 4 soner med varmekabel. Ta hull i betong veggen slik at det blir inngang til kinoen... Dette skal være ferdig innen starten av mars, da er det klart for pumpe bil med nytt selvavrettende betonggulv. Dette føles godt, da er det nesten så man kan begynne å lage en skikkelig framdriftsplan her
    Se der ja, da var du i gang. Den fremdriftsplanen er du vel allerede i gang med... :-)

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,741
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Se der ja, da var du i gang. Den fremdriftsplanen er du vel allerede i gang med... :-)
    Vil gjerne ha ned noen datoer på den å... er jo kjekt å vite når man skal se film

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,741
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er jeg så klar for å få sub inn i hus her at jeg har rigget opp måleutstyr for å gjøre klart til kalibrering. Må si jeg ble meget overasket over hvor bra anlegget målte i stuen, hadde ingen stygge dipper eller topper. Skal prøve å få lagt ut en måling av anlegget her i løpe av de nærmeste dagene.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,741
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk den gledelige telefonen nå om at subene er ankommet Oslo. De vil bli hentet i løpe av dagen. Gleder meg stort til å få de koblet opp og testet. Bilder og inntrykk kommer!!

Ellers går turen ikveld til Andreas21 for en hyggelig AVaften, skal bli hyggelig å møtte litt forum brukere IRL.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,078
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir utviilsomt spennende å følge med på din kommende kino, Bjørn Erik.
    Jeg satser på å være ferdig før deg, men tidligere erfaringer taler vel egentlig litt i mot det

Sett bort fra betongen, hvordan har du ellers tenkt å konstruere rommet?

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk den gledelige telefonen nå om at subene er ankommet Oslo. De vil bli hentet i løpe av dagen. Gleder meg stort til å få de koblet opp og testet. Bilder og inntrykk kommer!!
    Det tok sin tid. Spennende å følge med på...

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,741
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Det blir utviilsomt spennende å følge med på din kommende kino, Bjørn Erik.
    Jeg satser på å være ferdig før deg, men tidligere erfaringer taler vel egentlig litt i mot det

Sett bort fra betongen, hvordan har du ellers tenkt å konstruere rommet?
    Takk for det, vi får se hvor fort det går når jeg har fått støpt gulv. Tror nok fort det vil ta 2 måneder og bygge hele kinoen ferdig. Å det er jo litt som skal handles inn før jeg har mulighet for å se film, har jo ingen ting utstyr pr.dd som jeg skal ha i kinoen.

Jeg har ikke helt bestemt meg for hvordan selve konstruksjonen vil bli av rommet. Jeg vil avvente til jeg har fått støpt gulvet og høre hvor "dødt" det blir. Får jeg klang/resonans i gulvet vil det bli trinnlyd plater og gulvsonp som underlag, så bygge rom-i-rom løsning på det. Jeg sysler med noen planer om å bygge vegger og tak der begge sidene vil være kledd med gips, enkelt lag på yttersiden og dobbel gips laminert på innsiden. Vegger og tak vil bli 10cm tykke og jeg tror jeg går for en løsning med dobbelt stenderverk, slik at ytter og innsiden ikke har samme stender.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,741
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Det tok sin tid. Spennende å følge med på...
    Ja det gjorde det, men nå står dem i stua og spiller

Justert litt idag,men er nok mye å gå på!! Skal lytte og justere litt mere imorgen. Må vel prøve å få tatt et par bilder av oppsette å.

Intermediate ambiance sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det gjorde det, men nå står dem i stua og spiller

Justert litt idag,men er nok mye å gå på!! Skal lytte og justere litt mere imorgen. Må vel prøve å få tatt et par bilder av oppsette å.

Du blir vel å justere å tweake hele helgen, og får ikke tid til å ta noen bilder tenker jeg.

A.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,741
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ambiance
    Du blir vel å justere å tweake hele helgen, og får ikke tid til å ta noen bilder tenker jeg.

A.
    Idag har det vært den store justering dagen. Jeg er ikke helt i mål ennå, jeg sliter med litt utfasingen i rommet. Med at rommet er stort og i vinkel er det ikke helt enkelt med faser. Jeg har liggende et bra filter jeg skal bruke på dem, men hadde ikke nok kabler for å få koblet opp det nå i helgen. Så det skal fikses i nær framtid. Jeg må å modifisere forsterker modulene litt, da det kommer litt mekanisk støy fra dem pga. vibrasjon.

Alt i alt er jeg meget fornøyd, de spiller akkurat slik jeg hadde ønsket, med en bra punch, utrolig tørt og en syk dynamikk. Så får man dette fin tunet vil jeg være en lykkelig mann

-_mg_2502-jpg

-_mg_2514-jpg

-_mg_2517-jpg

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,031
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser jo flott ut dette BEF!

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,741
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Ser jo flott ut dette BEF!
    Takk for det. Subene skal inn til lakkering når jeg vet jeg får dem til å fungere 100%.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,741
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal ut på en AVtur til uka. Det er en stor AVmesse i Amsterdam, Integrated Systems Europe - Europe's No. 1 show for professional AV and electronic systems integration. Tenkte det hadde vært kjekt å få litt inspirasjon til ny kino

-ise-jpg

Lover dere masse bilder fra messen.

Intermediate unified86 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis med subbene! Regner med de blir brukt litt oftere hos deg
    Lakkere? De er jo pene fra før da, men du skal kanskje ha de sorte?

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,031
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Supert! Vi venter i spenning!

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,743
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Jeg skal ut på en AVtur til uka. Det er en stor AVmesse i Amsterdam, Integrated Systems Europe - Europe's No. 1 show for professional AV and electronic systems integration. Tenkte det hadde vært kjekt å få litt inspirasjon til ny kino

...gleder meg, ses torsdag in da Amstadam! Rakk bare en kort tur ned denne gangen, men denne messen er jo absolutt en av de mest aktuelle innen AV tar en utstillerne som utgangspunkt! Jeg håper å få se litt Hi-End 3D og annet snadder der nede, blir SPENNENDE!

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,741
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av unified86
    Grattis med subbene! Regner med de blir brukt litt oftere hos deg
    Lakkere? De er jo pene fra før da, men du skal kanskje ha de sorte?
    Ja du har sikkert hørt dem før

Jeg har en tanke om å få lakket dem i sort piano finish, vil matche resten litt bedre her i huset.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,741
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    ...gleder meg, ses torsdag in da Amstadam! Rakk bare en kort tur ned denne gangen, men denne messen er jo absolutt en av de mest aktuelle innen AV tar en utstillerne som utgangspunkt! Jeg håper å få se litt Hi-End 3D og annet snadder der nede, blir SPENNENDE!
    ja gleder meg stort selv til å få se litt utstyr som ikke er helt A4. Hadde ikke gjort noe å oppleve litt HiEnd 3D demo. Tror å det vil være endel spennende lyd leverandører der

Side 43 av 367 FørsteFørste ... 3 13 23 33 39 40 41 42 43 44 45 46 47 53 63 73 83 93 103 113 123 133 143 153 163 173 183 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •