BEF's kompromissløse hjemmekino - Nytt hus og nye muligheter, post 7269 - - Side 40

Sponsorer:
Takk Takk:  8
Like Like:  118
Side 40 av 367 FørsteFørste ... 10 20 30 36 37 38 39 40 41 42 43 44 50 60 70 80 90 100 110 120 130 140 150 160 170 180 ... SisteSiste
Viser resultater 781 til 800 av 7339
    Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hehe, det var jo på tide! Uansett.
    Godt Nytt AV-År til deg!
    Så får du heller etterhvert, avsløre hva "byrden" inneholder! ;-)

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,044
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ble det de du nevnte på tirsdag?
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BEF
    De er tunge og går dypt.
    eD ?

selvbygg JBL ?

Men kanskje mest sansynlig Tangen ??'

Godt nyttår foresten :-D

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,741
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Hehe, det var jo på tide! Uansett.
    Godt Nytt AV-År til deg!
    Så får du heller etterhvert, avsløre hva "byrden" inneholder! ;-)
    Godt Nytt AVår til deg å!!

Tenkte jeg måtte teste ut litt her. Det skal sies at anlegget spiller mye bedre nå ennå når du var her. har jobbet mye med plasseringen og nå spiller det meget åpent å linjert. Alltid gøy å gå litt lenger ned i kjelleren da Det vil nok ikke komme noe i hus her på ennå en uke eller to.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,741
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Ble det de du nevnte på tirsdag?
    Hehe, ja.. så kan man jo se hvor lang tid det tar for noen tar den

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,741
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    eD ?

selvbygg JBL ?

Men kanskje mest sansynlig Tangen ??'

Godt nyttår foresten :-D
    Godt Nyttår til deg å!!

Det blir 3 ganger nei til deg. Dette skal ikke inn i kinoen, men noe jeg skal teste i stuen.

Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,939
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De er tunge og går dypt.
    DIY Adam Tensor SW393 kanskje?

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,741
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Baldrick
    DIY Adam Tensor SW393 kanskje?
    Det stemmer veldig bra.

Ser annonsene dine er borte, alt solgt??

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt Nytt AVår til deg å!!

Tenkte jeg måtte teste ut litt her. Det skal sies at anlegget spiller mye bedre nå ennå når du var her. har jobbet mye med plasseringen og nå spiller det meget åpent å linjert. Alltid gøy å gå litt lenger ned i kjelleren da Det vil nok ikke komme noe i hus her på ennå en uke eller to.
    Takk!

Tviler ikke et øyeblikk på at "ting" låter bedre enn hva de gjorde ved siste besøk!
    Men som jeg vel nevnte, i all beskjedenhet, var jo savnet av dypbass, og kanskje også en litt for påtrengende refleksjon av lyd fra harde flater?
    Er det på tide med en ny visitt?

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,939
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte du de aktive eller passive, eller alle 4? Har pratet litt med Jens tidligere og har også hatt veldig lyst på to slike

JBLene mine blir solgt/levert imorgen (eller føles nesten som at de er gitt bort). Anbefaler der virkerlig å bruke noe lignende i kinoen din, "vanlige" høyttalere blir ikke det samme etter å ha prøvd større greier

Intermediate Private Ryan sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Way OT!

Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Det værste jeg har sett i Oslo er en 1 roms med "hems" (totalt rundt 28vm) som ble solgt i området 1.9-2mill. Enkel standard i en gammel bygård, men midt på Frogner.

Prisantydning var en god del lavere, men budrunder hadde nok en tendens til å ta av litt i perioden da ferske meglere gikk med Rolex.
    Bare vent om 1-2 år er det 1000++ meglere for lite og da snur tilbud vs etterspørsel til meglerene. Etter mine år på høyskole og college så kjente jeg bortimot 20 eiendomsmeglere i Trondheim og omegn, nå er det mindre én 10 og flere vil falle av ettersom de må ha fullført utdanning innen 2011, det som Halvorsen og co ikke har forstått er at det er de dyktigste selgerne som faller av. Snart vil det være vanskelig å få mindre én 3% meglerprovisjon på leiligheter og under 2% på villa kan man glemme i byer.

Halvorsen og Co ville fått et bedre resultat om de hadde holdt megler-foretakene og meglerne ansvarlig for feil, idag vrir de seg unna med at de forholder seg til det de har blitt opplyst og takstrapport, taksrapportene er som regel verdt mindre en brukt do-papir.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,741
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Takk!

Tviler ikke et øyeblikk på at "ting" låter bedre enn hva de gjorde ved siste besøk!
    Men som jeg vel nevnte, i all beskjedenhet, var jo savnet av dypbass, og kanskje også en litt for påtrengende refleksjon av lyd fra harde flater?
    Er det på tide med en ny visitt?
    Bassen har kommet markant bedre fram etter justeringene. Skal bli gøy å få noe som går skikkelig ned i kjelleren. Så det blir nok litt justeringer her i heimen utover i januar.

Du er hjertelig velkommen på visitt.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,741
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte du de aktive eller passive, eller alle 4? Har pratet litt med Jens tidligere og har også hatt veldig lyst på to slike

JBLene mine blir solgt/levert imorgen (eller føles nesten som at de er gitt bort). Anbefaler der virkerlig å bruke noe lignende i kinoen din, "vanlige" høyttalere blir ikke det samme etter å ha prøvd større greier
    Jeg kjøpte de aktive. Er for å supplere litt i stuen inntil videre.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,939
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med flotter suber ihvertfall så får vi se om jeg kjøper de to siste (dersom Jens fortsatt har de til salgs).

Noe nytt på gang i hjemmekinoen eller drøyer det med alt innkjøp enn så lenge?

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,741
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med flotter suber ihvertfall så får vi se om jeg kjøper de to siste (dersom Jens fortsatt har de til salgs).

Noe nytt på gang i hjemmekinoen eller drøyer det med alt innkjøp enn så lenge?
    Takk takk Er veldig spent på hvordan dem spiller. Jeg vurderte de passive framfor de aktive da jeg har en god gammel DP forsterker stående,men fant ut det var enklere med Aktive i stuen.

Jeg blir å vente med innkjøp til kinoen til jeg begynner å få form på rommet. Da jeg er redd for det kan ta litt tid før jeg får alt arbeid ferdig i kinoen, har "dessverre" fått litt for mye å gjøre framover.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,939
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DP PA1 du har stående kanskje? Hadde en slik tidligere og det er tøff lyd i dem ihvertfall, men tror nok kanskje akkurat til de subene jeg ville gjort det samme valget selv Hypex framfor DP. For min del var det de passive som fristet mest iom at jeg har en Crown K2 som jeg tror er bra match. Det frister veldig med en "nett og liten" sub som de kassene er men samtidlig litt skeptisk hvor mye jeg vil miste av lydtrykk og dypbass fra Soundsplinter subene jeg har idag :-? Får nesten håpe de er solgt så jeg slipper å lure

Foresten... godt nytt år

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,741
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DP PA1 du har stående kanskje? Hadde en slik tidligere og det er tøff lyd i dem ihvertfall, men tror nok kanskje akkurat til de subene jeg ville gjort det samme valget selv Hypex framfor DP. For min del var det de passive som fristet mest iom at jeg har en Crown K2 som jeg tror er bra match. Det frister veldig med en "nett og liten" sub som de kassene er men samtidlig litt skeptisk hvor mye jeg vil miste av lydtrykk og dypbass fra Soundsplinter subene jeg har idag :-? Får nesten håpe de er solgt så jeg slipper å lure

Foresten... godt nytt år
    Ja mener det er PA1 den heter. Jeg har hatt den stående endel år nå, er et "lite" klenodium på 40kilo. Jeg har brukt den før som sub forsterker og det har den taklet meget godt, den ruller ikke av før ved ca 7-8hz, mens Hypex ruller av ved rundt 16-18hz. Så Hypex har en liten hake her vis man vil helt ned. Noe kan man jo justere på plass via filter.

Godt nyttår

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,416
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med subber, BEF. Så det ble det allikevel ja

Jeg har jo vært en tur og hørt på Bjørn Eriks stueoppsett selv for ikke lenge siden, og det låt i mine ører ikke skrikende eller for skarpt der nå. Jeg opplevde også bassgjengivelsen å være ganske lineær og med bra fylde, og selv om det naturlignok ikke går helt ned i det subsoniske nirvana holder det godt i en stue etter min mening. Når det er sagt, og subber kjøpt inn vil det jo gi lydopplevelsen enda en dimensjon med skikkelig respons nedover, så jeg er spent på resultatet.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,741
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Gratulerer med subber, BEF. Så det ble det allikevel ja

Jeg har jo vært en tur og hørt på Bjørn Eriks stueoppsett selv for ikke lenge siden, og det låt i mine ører ikke skrikende eller for skarpt der nå. Jeg opplevde også bassgjengivelsen å være ganske lineær og med bra fylde, og selv om det naturlignok ikke går helt ned i det subsoniske nirvana holder det godt i en stue etter min mening. Når det er sagt, og subber kjøpt inn vil det jo gi lydopplevelsen enda en dimensjon med skikkelig respons nedover, så jeg er spent på resultatet.
    Takk for hyggelige ord.

Ja det ble suber. Når disse kom ut for salg begynte tankene å svirre og det kan ikke gjøre noe for anlegget å få litt mere fylde i bunnen.

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for hyggelige ord.

Ja det ble suber. Når disse kom ut for salg begynte tankene å svirre og det kan ikke gjøre noe for anlegget å få litt mere fylde i bunnen.
    Så morsomt da gratulerer!, håper du får dette til å spille godt sammen med deltaene.

Side 40 av 367 FørsteFørste ... 10 20 30 36 37 38 39 40 41 42 43 44 50 60 70 80 90 100 110 120 130 140 150 160 170 180 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •