BEF's kompromissløse hjemmekino - Nytt hus og nye muligheter, post 7269 - - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  8
Like Like:  118
Side 4 av 367 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 24 34 44 54 64 74 84 94 104 114 124 134 144 ... SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 7339
    Intermediate Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Har etterhvert funnet ut at det er enkelte som er opptatt av film og tilhørende utstyr ute i bygda. Vet faktisk om en del nå. Er vel blandt annet en gjeng på Aurskog som med møtes og ser på film (var det en gang i uka tro?). Leste i hvertfall om dem i Indre for en tid tilbake. Selv skal jeg hjem til en hyggelig fyr på Bjørkelangen, som fant meg gjennom forumet og var faktisk min nabo (!) i nesten fem år, på torsdag. Hyggelig at det skjer noe i denne bygda!

Skal bli veldig spennede og følge med på utviklingen av denne hjemmekinoen. Du (BEF) har vel i praksis som yrke?
    Var ikke en Bjørn-Tore vel? Var hjemme hos han på Bjørkelangen igjennom jobben, og både han og svigerfaren hans, hadde en hjemmekino hver, i samme hus (svigerfaren bodde i ett tilbygg i huset).
    Mener å huske du bodde oppi åsen mot skibakken?

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Har etterhvert funnet ut at det er enkelte som er opptatt av film og tilhørende utstyr ute i bygda. Vet faktisk om en del nå. Er vel blandt annet en gjeng på Aurskog som med møtes og ser på film (var det en gang i uka tro?). Leste i hvertfall om dem i Indre for en tid tilbake. Selv skal jeg hjem til en hyggelig fyr på Bjørkelangen, som fant meg gjennom forumet og var faktisk min nabo (!) i nesten fem år, på torsdag. Hyggelig at det skjer noe i denne bygda!

Skal bli veldig spennede og følge med på utviklingen av denne hjemmekinoen. Du (BEF) har vel i praksis som yrke?
    Ja det er nok en god del AV intresserte mennesker i område. Å som du sier det kan godt hende det er han naboen man ikke har snakket med

Ja jeg sa oppen en godt betalt jobb å startet opp Norsk Custom Installasjon, NORCIN, med instalasjon av lyd og bilde utstyr

Intermediate HansMarius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Har laget den veggen mot trappen, falske veggen som lerrete skal henge på og montert endel akustikk plater på veggene for å prøve akustikken litt. Er meget fornøyd etter testingen :-D

Lerrete som er i kinoen er av Typen SmX 16:9 med 250cm bredde.

Utrolig tøft prosjekt! Ser ut som om du har nok av plasss til å boltre deg på:-) Ser også de høyttalerne du har liggende - det er jo creme de la creme...

Fikk nettopp et nytt lerret (nedtrekk) inn døra - 240 bredde - det er jaggu meg stort nok bilde! Gleder meg til å se videre fremgang her!

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HansMarius
    Utrolig tøft prosjekt! Ser ut som om du har nok av plasss til å boltre deg på:-) Ser også de høyttalerne du har liggende - det er jo creme de la creme...

Fikk nettopp et nytt lerret (nedtrekk) inn døra - 240 bredde - det er jaggu meg stort nok bilde! Gleder meg til å se videre fremgang her!
    Det er deiligt med stort bilde, det blir med engang en helt annen opplevelse. Gratulerer så mye og kos deg ed film i helgen!!

Intermediate HansMarius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Det er deiligt med stort bilde, det blir med engang en helt annen opplevelse. Gratulerer så mye og kos deg ed film i helgen!!
    Skal jeg i aller høyeste grad gjøre:-) Blir nok en liten runde med "Planet Earth" og "Transformers" skal du se:-)

Har du forresten noe erfaring med de M&K høyttalerne? Har lest mye om de, og de virker jo ypperlige i et oppsett med perforert lerret...

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HansMarius
    Har du forresten noe erfaring med de M&K høyttalerne? Har lest mye om de, og de virker jo ypperlige i et oppsett med perforert lerret...
    Jeg har hatt dem i snart 4år,men ikke vært i bruk de siste 2årene... De er meget bra. Det er det eneste systemet jeg har hørt som klarer å lage en så bra 3D effekt i lydbilde sitt. Her får man virkelig følesen at ting går rundt enn i rommet uten at man kan si at lyden stammer fra den ene eller andre høytalleren. De krever forøvrig mye av installasjonen,de er like vanskelige å plassere som skikkelihe HiEnd høytallere når det gjelder stereo...det tar tid,men resultatet blir meget bra.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jobber med akustikken i rommet om dagen. Vil teste endel før jeg går videre i bygge prossesen. Driver å tester hva som skjer ved overdeming av enkelte områder av rommet og hvilken påvirkning det vil ha av lydbilde. Jeg tester kun surround ikke stereo,da dette vil bli en dedikert kino. Det er heller ikke noe testing av sub nå, har en sub koblet til men er mere for å få helhet i lydbilde.

-img_9087-jpg

-img_9100-jpg

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor har du plassert frontene så smalt, og hva er den lekten oppå hylleknektene der til?

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,742
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...husk at han har et lydtransparent lerret foran han ikke kan bevege høyttalerne lenger på siden enn...

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Hvorfor har du plassert frontene så smalt, og hva er den lekten oppå hylleknektene der til?
    M&K høytallerne er litt sære å sette opp for å få dem til å spille 100%. Slik de henger nå henger side kanalene helt i ytterkant av lerrete. Lektren med hylle knekter ble brukt for å lett kunne justere høytallerne under testing av hvilken høyde de skulle henge på.

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    ...husk at han har et lydtransparent lerret foran han ikke kan bevege høyttalerne lenger på siden enn...
    Er det ikke mulig å ha senter bak lerret og L og R lengre ut da?

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var min tanke også. En L/R-avstand på ned mot 2 meter på såpass lytteavstand er jo ganske snaut. Sliter du med å få "fysisk senter" i lydbildet på dem?

Hva er omtrentlig akustisk overføringsfunksjon gjennom lertettet?

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,742
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...er nok bare en løsning BEF - STØRRE lerret...

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,846
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men han kan ha L/R på veggen på siden av lerretet, og kun senter bak lerretet.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av freddie
    Er det ikke mulig å ha senter bak lerret og L og R lengre ut da?
    Alt er mulig

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Det var min tanke også. En L/R-avstand på ned mot 2 meter på såpass lytteavstand er jo ganske snaut. Sliter du med å få "fysisk senter" i lydbildet på dem?

Hva er omtrentlig akustisk overføringsfunksjon gjennom lertettet?
    L/R henger 2,2m fra senter til senter. Jeg driver nå og tester akkurat det med å få det mest mulig. Anbefalingene fra M&K er at sitte avstanden skal være det samme som bredden mellom høytallerene målt i ytterkant. Slik systemet henger nå får jeg meget naturtro opplevelse og lyden sitter der den skal på lerete i forhold til bilde.

Jeg har ikke gjort noe målinger av systemet,kun brukt DB målinger ved nivå justering. Jeg har kjørt samme spor med og uten lerret. Kan ikke si det er noe nevneverdig forksjell på bass og nellomtone gjennom lerrete, det drar nok ned nivået fra rundt 12-13k og oppover. Ser dete som et meget lite problem med at meget lite av lydbilde på film finner sted i dette område...

Høytallerne har en naturli vinkel. Jeg gjorde en test der jeg hang dem helt loddrett. Det jeg opplevde da var at jeg fikk et tidligere nivåfall, fallet startet nok da rundt 8-9k. Synes å mellomtonen var litt mindre definert.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...er nok bare en løsning BEF - STØRRE lerret...
    Hadde det ennå vært så lett... da må jeg ja større rom...sliter med å nok kaste avstand.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Men han kan ha L/R på veggen på siden av lerretet, og kun senter bak lerretet.
    Ja... slik oppsettet er nå og hordan jeg sitter i rommet fungerer det meget bra.

Newcomer 8x12_TOM sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette blir bra BEF, og hvilken framdrift på rommet ditt:-D

Bare si i fra hvis du trenger hjelp, du har jo en tjeneste til gode.

Lurer på hva det endlige bass-systemet blir jeg?

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,419
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For en fart. Er vel helt klart at du vet hva du holder på med.
    Det kommer til å bli utrolig bra vil jeg tro.

Når blir det "hjemmehos" reportasje i Hjemmekino ?
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Side 4 av 367 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 24 34 44 54 64 74 84 94 104 114 124 134 144 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •