BEF's kompromissløse hjemmekino - Nytt hus og nye muligheter, post 7269 - - Side 366

Sponsorer:
Takk Takk:  8
Like Like:  118
Side 366 av 367 FørsteFørste ... 226 236 246 256 266 276 286 296 306 316 326 336 346 356 362 363 364 365 366 367 SisteSiste
Viser resultater 7,301 til 7,320 av 7339
    Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,077
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det er helt klart at forutsetningene for en ny, fantastisk kino ligger til rette her. I likhet med alle andre så gleder jeg meg også til å følge med på denne prosessen så snart du kommer i gang

Intermediate Jan B sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BEF Vis post
    Tanken da er å bruke 1723 Surround til alle effekt kanaler, så blir det 1723 Tower på LCR og sub vil jeg løse med X(X)antall 1723 Subwoofer 2
    Hmm, så det blir kraftig nedtrapping av DIY denne gangen? Hvordan blir det med forsterkere?
    -Dual Atmos Receivers
    -Atmos 9.1.8/DTS:X 7.1.4/Auro 3D 12.1

Min stuekino

http://avforum.no/forum/hvilket-utst...-stuekino.html

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,741
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak Vis post
    Det er helt klart at forutsetningene for en ny, fantastisk kino ligger til rette her. I likhet med alle andre så gleder jeg meg også til å følge med på denne prosessen så snart du kommer i gang
    Ja håper det kan bli en bra kino til slutt Gleder meg veldig til å bygge ny kino og ikke minst dele det med dere andre her inne på AVforum.

Sitat Opprinnelig postet av Jan B Vis post
    Hmm, så det blir kraftig nedtrapping av DIY denne gangen? Hvordan blir det med forsterkere?
    Ja det blir ikke noe DIY prosjekter i første omgang på høyttalersiden i denne kinoen. Hva gjelder elektronikk er det alt for tidlig å ta noe stilling til det. En ting er sikkert, jeg skal ha nok effekt og det blir nok en prosessor eller DSP som gir meg mulighet for å fin tune systemet.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,741
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hunsbedt Vis post
    Dette blir spennende å følge, Bjørn Erik! Gleder meg til å se innredning i ny kino, og å høre Arendal Sound-innstallasjonen når det kommer på plass. Likeså å få komme på besøk for en titt og lytt. Tenker du snart fortjener å koble litt av i Kvinesdal nå, etter flytting og stress siste tiden, vi snakkes!
    Ja blir gøy å komme seg igang igjen Blir nok ikke tid for noe "ferie" i tiden framover, litt for mye som skulle vært gjort

Active alphamale sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja håper det kan bli en bra kino til slutt Gleder meg veldig til å bygge ny kino og ikke minst dele det med dere andre her inne på AVforum.

Ja det blir ikke noe DIY prosjekter i første omgang på høyttalersiden i denne kinoen. Hva gjelder elektronikk er det alt for tidlig å ta noe stilling til det. En ting er sikkert, jeg skal ha nok effekt og det blir nok en prosessor eller DSP som gir meg mulighet for å fin tune systemet.
    Trinnov Altitude da? Blir ikke mer finmasket enn med den tror jeg.
    B&W 802 D3 ht - B&W ​cmc2 - ADA TRINNOV TEQ 8 rcs - OPPO kilde - MAC MINI kilde - CLASSÉ ssp 800 DELTA - YAMAHA mx-A5000 - KLIPSCH surr - PARADIGM sub1*2stk - PARASOUND jc1 mono eff - WEISS dac/interface - PHILIPS tv - BENQ projector

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,741
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alphamale Vis post
    Trinnov Altitude da? Blir ikke mer finmasket enn med den tror jeg.
    Må bare vente på telefon fra Norsk Tipping ringer

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Koster jo bare 200k for 16 kanaleren
    B&W 802 D3 ht - B&W ​cmc2 - ADA TRINNOV TEQ 8 rcs - OPPO kilde - MAC MINI kilde - CLASSÉ ssp 800 DELTA - YAMAHA mx-A5000 - KLIPSCH surr - PARADIGM sub1*2stk - PARASOUND jc1 mono eff - WEISS dac/interface - PHILIPS tv - BENQ projector

Intermediate Jan B sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har vel største til Marantz? AV8802, eller hur?
    -Dual Atmos Receivers
    -Atmos 9.1.8/DTS:X 7.1.4/Auro 3D 12.1

Min stuekino

http://avforum.no/forum/hvilket-utst...-stuekino.html

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,741
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alphamale Vis post
    Koster jo bare 200k for 16 kanaleren
    Den jeg virkelig har lyst på, husker ikke modell type/navn, ville koste meg €34.000,-, det er da Norsk Tipping må inn i bilde...
    Sitat Opprinnelig postet av Jan B Vis post
    Du har vel største til Marantz? AV8802, eller hur?
    Ja det har jeg, den har parametrisk Eq, men den mangler endel av funksjonene jeg ønsker.

Intermediate Midas sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,809
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den jeg virkelig har lyst på, husker ikke modell type/navn, ville koste meg €34.000,-, det er da Norsk Tipping må inn i bilde...

Ja det har jeg, den har parametrisk Eq, men den mangler endel av funksjonene jeg ønsker.
    Hva er det du mangler? Shelf og ekte X-over kontroll? (For det savner jeg stort på min Yamaha)
    Min hjemmekino -::- Min byggetråd -::- Sony VPL-HW50ES -::- 106" DreamScreen V4 DynaGrey -::- Yamaha CX-A5100 -::- Yamaha RX-A1020, RX-V757 amp -::- B&W DM60* S3 - DM603 (L,R), LCR600 (C), DM600 (6x Surr), Atmos -::- 2x SVS SB13-Ultra Sub -::- Anti-mode 8033-SII -::- Oppo BDP-103D

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke du nettopp solgt hus? Da er du vel feit i lommeboka?
    se om du kan få kloa i en sånn variant som jeg har. Koster vel 12-13 tusen dollar. Da får du bare dsp modulen.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,741
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med at jeg ikke får startet å bygge kino riktig ennå så funderer jeg å få meg et oppsett i loftstuen her hjemme som kan bruke til både stereo og film. Hadde tenkt på Arendal Sound Monitor, Center, Surround og 2stk Subwoofer 2. Da blir jeg å bruke Subwoofer 2 til stativer for Monitor. Tenkte å bruke Monitor lukket med deling på 60-80Hz, må se hva som passer best i rommet. Så har jeg idag en Philips 65" som vil fungere utmerket som skjerm der. Rommet er ca 30m2 stort, har skråtak og stor takhøyde er 290 på det høyeste. Legger med et bilde fra prospektet på huset. Tanken er å lage et feste for TVen under takvinduene, midt i mellom dem. Da vil vi kunne sitte ute på gulvet og se inn mot skråtaket, da vil vi få en fin og god TV/kino krok i 2.etasje, kanskje det blir sal 2 på sikt

-46_1461782737-jpg

13. Liker Torolan, Midas, Hunsbedt, TorTorden har likt denne posten
    Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,335
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med at jeg ikke får startet å bygge kino riktig ennå så funderer jeg å få meg et oppsett i loftstuen her hjemme som kan bruke til både stereo og film.
    Synes dette ser veldig spennende ut, BEF. Har du kommet noe videre her? Er veldig spent på løsningen din med TVen. Ser for meg at du vil utnytte mulighetene i skråveggen noe alá Dan i Kvinesdal?
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,741
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg Vis post
    Synes dette ser veldig spennende ut, BEF. Har du kommet noe videre her? Er veldig spent på løsningen din med TVen. Ser for meg at du vil utnytte mulighetene i skråveggen noe alá Dan i Kvinesdal?
    Ikke kommet så veldig mye lengre, har laget noen hyller for DVD og Blu-Ray. Er kjøkken oppussing jeg driver med om dagen, når det er ferdig og vi har fått ryddet oss litt på plass med det. Da vi prosjekt loft kino starte Lover å ta bilder av det!!

16. Liker Torolan har likt denne posten
    Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,741
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Driver å funderer litt hva jeg skal gjøre med bilde på min nye lofts kino. Tanken var i utgangs punktet å bruke min 65" 4K Philips TV som vi idag har hengene i TV kroken i stua. Tror vi må ha en TV der uansett, da er spørsmålet, kjøpe ny til TV kroken eller ny til lofts kinoen?? Må nok minimum har 65" på lofts kinoen. Hvor bra er bilde på noen av de rimeligere 70" fra f.eks LG?

Moderator striky sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Såvidt jeg kan se er dette den rimeligste 70" fra LG (ihvertfall i følge prisjakt, 23490,-), den scorer jo rimelig greit i test:

Test av LG 70UH700 | Lyd & Bilde

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,741
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av striky Vis post
    Såvidt jeg kan se er dette den rimeligste 70" fra LG (ihvertfall i følge prisjakt, 23490,-), den scorer jo rimelig greit i test:

Test av LG 70UH700 | Lyd & Bilde
    Ja lest den testen og det var det som fikk meg til å fundere litt på om det kunne vært en OK TV å ha til en loft kino Må uansett kjøpe en ny TV til det ene eller det andre rommet....

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,741
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er ny TV bestilt til lofts kinoen Så nå må vi bare bli ferdig med kjøkken, så jeg kan få skiftet fokus

21. Liker Torolan har likt denne posten
    Moderator striky sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken TV-modell endte du med?

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,488
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er ny TV bestilt til lofts kinoen Så nå må vi bare bli ferdig med kjøkken, så jeg kan få skiftet fokus
    Blir moro å se den ferdig .
    Men prioriterer dere kjøkken foran kino? Har dere ikke hørt om Take-away - sånn inntil videre tenker jeg

God helg
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , McIntosh C48 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 og Minidsp Nanodigi.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , MA RXFX , MA Apex A-10 , 2 X Arendal Sub 2.
    BILDE : Panasoic ST50 65", Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Syvio HD Mediabox , Apple-TV.

Side 366 av 367 FørsteFørste ... 226 236 246 256 266 276 286 296 306 316 326 336 346 356 362 363 364 365 366 367 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •