BEF's kompromissløse hjemmekino - Nytt hus og nye muligheter, post 7269 - - Side 365

Sponsorer:
Takk Takk:  8
Like Like:  121
Side 365 av 368 FørsteFørste ... 225 235 245 255 265 275 285 295 305 315 325 335 345 355 361 362 363 364 365 366 367 368 SisteSiste
Viser resultater 7,281 til 7,300 av 7345
    Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,746
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av BEF Vis post
    Kan jo si litt mer om rommet som skal brukes. Det er garasje integrert i huset vi har kjøpt, denne skal bli til kino. Rommet er idag ca 5x7x 2,7m stort, så det er ikke 100% bra akustisk sett. Skal nok finne på noen løsninger som gjør at akustikken kommer på plass. Samtidig er jeg veldig fornøyd med såpass god takhøyde. Så Atmos løsningen vil gi et meget stort lydbilde.

Jeg vil bli å plassere alt av elektronikk utenfor kinoen og projektoren vil henge inne i kinoen. Jeg vil gå for 2.35:1 lerret løsning og lage det så stort jeg har mulighet for i forhold til kasteavstand.
    DRØMMEROMMET!!! Har en slik garasje selv faktisk, dog 2,5m under taket, kan se for meg konas uttrykk om jeg foreslår "sal 2" der inne, hehe... Uansett; 35kvm kinorom er jo virkelig drømmen, her har du både lengde og bredde til å gjøre noe helt avsindig fett, gleder meg til å følge prosessen!!!

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,743
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av lygren Vis post
    DRØMMEROMMET!!! Har en slik garasje selv faktisk, dog 2,5m under taket, kan se for meg konas uttrykk om jeg foreslår "sal 2" der inne, hehe... Uansett; 35kvm kinorom er jo virkelig drømmen, her har du både lengde og bredde til å gjøre noe helt avsindig fett, gleder meg til å følge prosessen!!!
    Ja tror fort det kan bli et drømmerom Må innrømme at jeg gleder meg noe enormt til å få kommet igang. Når jeg blir ferdig må jeg nok invitere Gorm og deg ned. Så kan dere ha med ny projektor i bagasjen og få den kalibrert i kinoen

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,906
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja tror fort det kan bli et drømmerom Må innrømme at jeg gleder meg noe enormt til å få kommet igang. Når jeg blir ferdig må jeg nok invitere Gorm og deg ned. Så kan dere ha med ny projektor i bagasjen og få den kalibrert i kinoen
    Så det stemmer at du har gjort sørlending av deg? Nærmere hvor har du gjort deg rede? Blir spennende å følge tråden din fremover! ...ooog mulighet for demo etterhvert vil jo muligens være tilstede?

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,743
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zeke1983 Vis post
    Så det stemmer at du har gjort sørlending av deg? Nærmere hvor har du gjort deg rede? Blir spennende å følge tråden din fremover! ...ooog mulighet for demo etterhvert vil jo muligens være tilstede?
    Har flyttet til Arendal og kjøpt hus på Tromøya. Vil ikke være noe problem med demo når den tid kommer

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,490
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja dette blir moro å følge med på
    Tenker du å bruke ht fra AS i taket også - hvilke modeller blir det i såfall ?
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , McIntosh C48 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 og Minidsp Nanodigi.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , MA RXFX , MA Apex A-10 , 2 X Arendal Sub 2.
    BILDE : Panasoic ST50 65", Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Syvio HD Mediabox , Apple-TV.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,906
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har flyttet til Arendal og kjøpt hus på Tromøya. Vil ikke være noe problem med demo når den tid kommer
    Tromøya ja, da har du ikke lange veien til flotte naturskjønne omgivelser(... og jobb etter hva jeg har fått med meg?!) Jeg jobber i Arendal og bor på fevik, og du er hjertelig velkommen på kaffe og lytt på DIY på Fevik om det passer etterhvert også!

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,743
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zeke1983 Vis post
    Tromøya ja, da har du ikke lange veien til flotte naturskjønne omgivelser(... og jobb etter hva jeg har fått med meg?!) Jeg jobber i Arendal og bor på fevik, og du er hjertelig velkommen på kaffe og lytt på DIY på Fevik om det passer etterhvert også!
    Ja er en flott plass å bo på. Hadde vært veldig hyggelig å tatt en tur innom deg og snakket litt DIY

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,743
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan Vis post
    Ja dette blir moro å følge med på
    Tenker du å bruke ht fra AS i taket også - hvilke modeller blir det i såfall ?
    Tanken da er å bruke 1723 Surround til alle effekt kanaler, så blir det 1723 Tower på LCR og sub vil jeg løse med X(X)antall 1723 Subwoofer 2

9. Liker Torolan har likt denne posten
    Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,490
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Steike , det blir nok heftig ja
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , McIntosh C48 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 og Minidsp Nanodigi.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , MA RXFX , MA Apex A-10 , 2 X Arendal Sub 2.
    BILDE : Panasoic ST50 65", Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Syvio HD Mediabox , Apple-TV.

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,090
    Takk & like
    Nevnt
    12 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har flyttet til Arendal ...................
    Å, stakkars

12. Takk ahilmen takket for denne posten
    Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,743
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan Vis post
    Steike , det blir nok heftig ja
    Jeg kan nesten ikke vente med å komme meg ignag for å få lov til å oppleve det. Jeg tror jeg vil få en aha opplevelse hva gjelder lyd, for hva jeg har fått testet hittil vil det overgå alle mine villeste fantasier i form av lekenhet og spille glede

14. Liker Torolan har likt denne posten
    Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,743
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp Vis post
    Å, stakkars

16. Takk Supertramp takket for denne posten
    Liker Supertramp har likt denne posten
    Intermediate Midas sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,809
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette blir spennende, BEF. Og så blir det et slags oppbrudd med Miles-veldet her i miljøet. Ingenting galt med Miles (snarere tvert i mot), men det er er ikke eneste veien til godfot. Gleder meg!
    Min hjemmekino -::- Min byggetråd -::- Sony VPL-HW50ES -::- 106" DreamScreen V4 DynaGrey -::- Yamaha CX-A5100 -::- Yamaha RX-A1020, RX-V757 amp -::- B&W DM60* S3 - DM603 (L,R), LCR600 (C), DM600 (6x Surr), Atmos -::- 2x SVS SB13-Ultra Sub -::- Anti-mode 8033-SII -::- Oppo BDP-103D

Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,669
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv om du har blitt bransjeaktør - hva er din personlige meningen på tower serien kontra potensiale og dynamikken i ditt forrige system?

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,743
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Midas Vis post
    Dette blir spennende, BEF. Og så blir det et slags oppbrudd med Miles-veldet her i miljøet. Ingenting galt med Miles (snarere tvert i mot), men det er er ikke eneste veien til godfot. Gleder meg!
    Ja gleder meg litt til å gå en ny vei og bare kjøpe ferdige høyttalere og jobbe fram den gode lyden med de. Det er jo heller ikke langt til oppsett med Miles vis abstinensene skulle bli for store

Sitat Opprinnelig postet av sirant Vis post
    Selv om du har blitt bransjeaktør - hva er din personlige meningen på tower serien kontra potensiale og dynamikken i ditt forrige system?
    Den største forskjellen er rommet og scenene 1723 Tower eller Monitor klare å bygge. På lav/normalt nivå klarer de nesten de å være der hva angår dynamikk, men med engang volumet går opp og over 90-95db vil de aldri klare å nå opp, det skulle å bare mangle når man ser på areal og kraft som var tilgjengelig i mitt Miles oppsett. Hva gjelder detaljer er de på noen områder bedre og andre ikke helt på nivå, dette er jo igjen smak og behag. Tower og Monitor har som alle andre høyttalere sine sterke og svake sider, men helheten er mye mer positiv enn negativ. Det er høyttalere som gjør at du får lyst å høre masse musikk eller se film etter film. Synes Håvard Holmedal oppsummert testen han gjorde av 1723 Tower meget bra: Denne høyttaleren har et imponerende stort lydbilde og en overraskende sprek, detaljert og dynamisk spillestil. Stor, og overraskende raffinert underholdning!

20. Liker Torolan har likt denne posten
    Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,669
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Absolutt spennende høyttalere ja, blir spennende å høre de engang (kanskje i Horten).

22. Liker BEF har likt denne posten
    Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,746
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...fare for at vi kaster oss i bilen og fyrer nedover når projektor skal på plass ja, blir spennende dette her!! :

24. Liker BEF har likt denne posten
    Intermediate Jan B sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    614
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres veldig spennende ut

Å lese om gamle kinoen din, og deretter besøke den(noen år siden nå da) var en av grunnene til at "det har tatt av" i min kino, så dette skal følges med på.
    -Dual Atmos Receivers
    -Atmos 9.1.8/DTS:X 7.1.4/Auro 3D 12.1

Min stuekino

http://avforum.no/forum/hvilket-utst...-stuekino.html

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,743
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jan B Vis post
    Høres veldig spennende ut

Å lese om gamle kinoen din, og deretter besøke den(noen år siden nå da) var en av grunnene til at "det har tatt av" i min kino, så dette skal følges med på.
    Hyggelig å høre at man var til inspirasjon

Intermediate Hunsbedt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,841
    Takk & like
    Nevnt
    14 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette blir spennende å følge, Bjørn Erik! Gleder meg til å se innredning i ny kino, og å høre Arendal Sound-innstallasjonen når det kommer på plass. Likeså å få komme på besøk for en titt og lytt. Tenker du snart fortjener å koble litt av i Kvinesdal nå, etter flytting og stress siste tiden, vi snakkes!
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen
    Resten av utstyret finnes her

Side 365 av 368 FørsteFørste ... 225 235 245 255 265 275 285 295 305 315 325 335 345 355 361 362 363 364 365 366 367 368 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •