BEF's kompromissløse hjemmekino - Nytt hus og nye muligheter, post 7269 - - Side 362

Sponsorer:
Takk Takk:  8
Like Like:  118
Side 362 av 367 FørsteFørste ... 222 232 242 252 262 272 282 292 302 312 322 332 342 352 358 359 360 361 362 363 364 365 366 ... SisteSiste
Viser resultater 7,221 til 7,240 av 7339
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    For en som roter rundt i steinalderen sammenlignet med dere er jeg veldig interessert i grunnen til denne "nedgraderingen". Var det noe lydmessig med det forrige oppsettet som gjorde at du foretok denne endringen eller har tanken vært å prøve noe nytt? Spent på hvor stor forskjell du nå opplever, regner med det spilte rimelig lekent før også - eller er det altså noe som heter for mye membranareal pr bakvegg?

Ser fortsatt helt rått ut, bare gøy å høre om detaljene rundt endringer av det som lenge har vært mitt drømmeoppsett

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei BEF!

Jeg mener å ha lest at du har laget ditt eget lydtransparente lerret i kinoen din? Jeg har kjøpt en rull av denne typen: DIY DreamScreen UltraHD V5 pluss noen plastskinner (grå) som duken skal settes fast i. Jeg skal lage et 2,35:1 bilde med bredde tre meter. Det er mulig å kjøpe ferdig ramme 16:9 og et konvergeringskit med kortere sidevanger, men jeg tror dette blir nokså kostbart. Bygde du ramme selv og kan du i så fall linke tilbake i tråden din der du omtaler dette? Siden selve duken er hundedyr er jeg redd for å gjøre noen feil slik at jeg ødelegger den. Mange bygger vel selv i treramme, men dette blir kanskje for svakt og lite stabilt? Aluminium eller stål? Eller er det rett og slett bare å krype i det og handle ferdig ramme fra AVShop?

Takknemlig for svar

mvh
    Odd J

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thali Vis post
    For en som roter rundt i steinalderen sammenlignet med dere er jeg veldig interessert i grunnen til denne "nedgraderingen". Var det noe lydmessig med det forrige oppsettet som gjorde at du foretok denne endringen eller har tanken vært å prøve noe nytt? Spent på hvor stor forskjell du nå opplever, regner med det spilte rimelig lekent før også - eller er det altså noe som heter for mye membranareal pr bakvegg?

Ser fortsatt helt rått ut, bare gøy å høre om detaljene rundt endringer av det som lenge har vært mitt drømmeoppsett

Utfordringen jeg hadde med oppsettet slik det sto var ikke membran arealet, men luft bak høyttalerne for at bass portene skulle få nok luft. Slik oppsettet var satt opp sto alle front høyttaleren nærmest i 3 nisjer. Dette gjorde at bassen kom ikke nok fram og manglet mye fylde på den.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Odd J Vis post
    Hei BEF!

Jeg mener å ha lest at du har laget ditt eget lydtransparente lerret i kinoen din? Jeg har kjøpt en rull av denne typen: DIY DreamScreen UltraHD V5 pluss noen plastskinner (grå) som duken skal settes fast i. Jeg skal lage et 2,35:1 bilde med bredde tre meter. Det er mulig å kjøpe ferdig ramme 16:9 og et konvergeringskit med kortere sidevanger, men jeg tror dette blir nokså kostbart. Bygde du ramme selv og kan du i så fall linke tilbake i tråden din der du omtaler dette? Siden selve duken er hundedyr er jeg redd for å gjøre noen feil slik at jeg ødelegger den. Mange bygger vel selv i treramme, men dette blir kanskje for svakt og lite stabilt? Aluminium eller stål? Eller er det rett og slett bare å krype i det og handle ferdig ramme fra AVShop?

Takknemlig for svar

mvh
    Odd J
    Jeg har bygget min ramme selv av MDF og kryssfiner laminert, frst sport og limt inn de grå monteringslistene til lerretsduken. For å holde rammen stiv har jeg montert 2 avstivere 1/3 inn fra hver side av lerretet. Det ligger endel bilder av bygging av rammen i tråden, skal finne ut hvilken post det er og komme tilbake med info.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Driver å rydder her hjemme om dagen selger mine gode og trofaste dynaBel høyttalere, FINN – dynaBel 2.5S + 2C

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snipp snapp snute, da var eventyret ute... Da er det offisielt, kinoen blir historie. Skal kjøre en demo til søndag og etter det vil den bli revet. Ann Kristin og jeg skal flytte å er på leting etter nytt hus, vil komme med mer info rundt det når ting begynner å dette helt på plass. En ting er sikkert, det blir ny kino i det huset

Så det vil komme annonse på det meste av utstyret i kinoen de nærmeste dagene.

Det har vært en kino som har gitt meg utrolig mye glede og vil benytte helgen til å se et par filmer til før rivingen går igang.....

7. Liker Gurba har likt denne posten
    Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,335
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Du slutter aldri å sjokkere! Spennende!
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

9. Liker Karmann har likt denne posten
    Active
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva?? Den skal vel ikke rives, selv om utstyret går ut?
    Du setter vel igjen et ålreit system og en prosjektor vel med tanke på verdi ved salg av bolig... ?

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,102
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RiZLa_7 Vis post
    Hva?? Den skal vel ikke rives, selv om utstyret går ut?
    Du setter vel igjen et ålreit system og en prosjektor vel med tanke på verdi ved salg av bolig... ?
    Projektor er jo lett og ta med seg.
    Og et slikt rom er jo ikke nødvendigvis like høyt verdsatt av neste kjøper.
    Men dette har vel BEF gjort engang før og mener jeg og huske så han kjenner vel prosessen best.

Det hadde verdt veldig kult med en demo av denne kinoen igjen. Husker enda vagt siden det er noen år siden den forrige demonstrasjonen og det har jo skjedd mye siden
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er dessverre slik at et hus trenger noen soverom, å skal dette huset få 2 soverom til må dessverre kinoen lide å gi rom for det....

Veldig hyggelig å høre demoen du var på TorTorden ennå huskes godt

Newcomer Karmann sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette var jo nesten litt trist, Takker for mye lærdom til egne sysler igjennom din byggetråd,men siden du skal ha kino i det nye huset, så blir det kanskje ny byggetråd ? Satser på du gjør det, for da har jeg noe å glede meg til.
    Lykke til med huskjøp og kjedelig kino riving.
    |Tangen Inconcert Miles|Klipsch Rc-64mk2|Klipsch Rs-62mk2 x 4|Jbl 4645B x 8|DIY JBL 2242h x 2|Yamaha CX-A5000|2 x Hypex PSC2.700D|Emotiva XPA 5|Aoda MA-600 x 8|Aoda MA-900|Minidsp2x8|DIY HTPC|Epson TW-9200|Pro-ject debut carbon esprit|Xbox One|Xbox 360|Nvidia Shield TV|

Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,664
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fordelen for oss er jo at det lukter ny byggetråd..? Men kjedelig at en av Norges råeste kinoer blir revet.

15. Liker Torolan har likt denne posten
    Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,335
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det positive her er jo at vi antageligvis får en ny byggetråd i stil med den forrige, for jeg regner ikke med at hjemmekinointeressen plutselig er borte. Da blir det jo vanvittig spennende å se hvilke løsninger BEF kommer med denne gang. Pokker, er allerede veeeldig spent.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate Hunsbedt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,841
    Takk & like
    Nevnt
    14 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette var både triste og spennende nyheter på en gang. Bjørn Erik's kino er vel den som har påvirket mine valg mest, av alle kinoer jeg har vært i. Hans premisser og oppsett av lyd er nok det som også passer meg best, og BigMiles er uten tvil det som blir stående hos meg i overskuelig fremtid. Når det er sagt, hvis vi flytter blir det nok også nytt oppsett, men det betinger et stort rom med plass til større "ting"...

Lykke til Bjørn Erik! Håper dere flytter nærmere sørlandet, og finner dere en passelig grei bondegård, med flotte muligheter for en enda tøffere kino!
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen
    Resten av utstyret finnes her

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,340
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ohhh, flytte... Trodde BEF hadde blitt gal og kurert for Audiofili bassilen " Puster lettet ut "

Venter da i spenning på ny "over the top" kino

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det låter väldigt spännande med nytt hus och ny kino och kanske ny kinotråd . Men jag hade gärna velat uppleva kinon din live. Du har inte plats för två personer till på den sista demon på søndag? Det skulle i så fall bli jag och frugan.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,077
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er litt trist, men det høres i grunnen ut til å være starten på et nytt "eventyr", så da er det bare å glede seg

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, beklager sent svar. Ja dere er velkommen på demo idag vis det passer, de andre kommer 14:00.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for masse hyggelige ord. Jeg kan forsikre om at interessen ikke er dalene og det vil komme en ny kino, som igjen krever en ny byggetråd. Så får vi jo se hvilke løsninger og utstyrs valg som blir gjort da.

23. Liker sirant, Torolan har likt denne posten
    Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,485
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Betryggende å se at interessens ikke er dalende , og at det kommer en ny byggetråd @BEF .
    Er det bestemt hvor dere skal flytte eller ?
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , McIntosh C48 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 og Minidsp Nanodigi.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , MA RXFX , MA Apex A-10 , 2 X Arendal Sub 2.
    BILDE : Panasoic ST50 65", Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Syvio HD Mediabox , Apple-TV.

Side 362 av 367 FørsteFørste ... 222 232 242 252 262 272 282 292 302 312 322 332 342 352 358 359 360 361 362 363 364 365 366 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •