BEF's kompromissløse hjemmekino - Nytt hus og nye muligheter, post 7269 - - Side 358

Sponsorer:
Takk Takk:  8
Like Like:  118
Side 358 av 367 FørsteFørste ... 218 228 238 248 258 268 278 288 298 308 318 328 338 348 354 355 356 357 358 359 360 361 362 ... SisteSiste
Viser resultater 7,141 til 7,160 av 7339
    Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Delthral Vis post
    Takk for info, ikke fått det med meg. Veldig gøy at en liten kino fra lille Norge er den som promoterer en slik liste

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,077
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da fikk jeg til en liten visitt hos BEF, igjen, og jeg fikk mye av det samme inntrykket som ved tidligere besøk; enorm dynamikk og spilleglede. Bildet var også oppgradert fra forrige gang, både med hensyn på størrelse og dynamikk.

Det meste er allerede sagt om denne kinoen, men jeg kan i alle tilfeller istemme med at man får en rå opplevelse !

Takk for demoen, og velkommen til Stavanger om/når det skulle passe

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak Vis post
    Da fikk jeg til en liten visitt hos BEF, igjen, og jeg fikk mye av det samme inntrykket som ved tidligere besøk; enorm dynamikk og spilleglede. Bildet var også oppgradert fra forrige gang, både med hensyn på størrelse og dynamikk.

Det meste er allerede sagt om denne kinoen, men jeg kan i alle tilfeller istemme med at man får en rå opplevelse !

Takk for demoen, og velkommen til Stavanger om/når det skulle passe
    Veldig hyggelig du tok turen innom. Håper jeg kan få til en tur ned til Stavanger om ikke så alt for lenge så jeg kan få oppleve kinoen din.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må trekke fram en tråd fra glemselen. Da Hjemmekino som ble til Watt flyttet inn i nye lokaler i 2006 så startet dem opp med bygging av sin egen Hjemmekino for testing av utstyr i januar 2007. Jeg var meget aktiv under bygging av denne kinoen og fikk mye nye og gode vennskap ut av det arbeidet. Etter den kjedelige konkursen av Watt er jo lokalene tømt og byggeier gjør klart for å leie ut lokalene igjen. Jeg var innom der i dag på jobb og det var et trist synd som møtte meg. Ikke mye igjen av en av Norges flotteste og mest velspillende kinoer, sånn er livet, ingenting kan vare evig og nå er denne også historie, trist er det!

Noen før bilder

-thumb-1-jpg

-thumb-jpg

-thumb-2-jpg

-7-jpg

-bilde188-jpg

Å slik ser det ut nå

-img_4271-jpg

-img_4272-jpg

RIP Hjemmekino bygger referansekino
    Vedlagte miniatyrbilder Vedlagte miniatyrbilder -7-jpg   -bilde188-jpg  

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,416
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Triste greier! Var en ypperlig kino det der.

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,977
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var en gnistrende god kino som vi koste oss med i 8 år.
    Sist endret av BEF; 08-06-2015 kl 23:15
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

7. Liker Torolan har likt denne posten
    Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er så heldig å blitt invitert på prøve lytting av dette B&W oppsettet som skal brukes på den ene scenen under Øyafestivalen, gleder meg stort. Skal komme tilbake med en tilbakemelding på opplevelsen

-11873503_10153265089253001_4253217272249665014_n-jpg

9. Liker Torolan, Gurba har likt denne posten
    Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde en morsom lydopplevelse på Øya sammen med Hi-Fi Klubben,
    http://avforum.no/forum/content/155-...steroider.html

-3j2a9531-jpg

Intermediate Sub-Lock sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    506
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BEF Vis post
    Er så heldig å blitt invitert på prøve lytting av dette B&W oppsettet som skal brukes på den ene scenen under Øyafestivalen, gleder meg stort. Skal komme tilbake med en tilbakemelding på opplevelsen

-11873503_10153265089253001_4253217272249665014_n-jpg
    Jeg leste at dette skulle brukes utelukkende til EDM, men ville det ikke kommet mer til rette på akustisk musikk?

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sub-Lock Vis post
    Jeg leste at dette skulle brukes utelukkende til EDM, men ville det ikke kommet mer til rette på akustisk musikk?
    Systemet har blitt brukt til alle typer musikk fikk jeg forklart av Danny Haikin som er merkevaradirektør i B&W, det leverer på alle type musikk. Når det er sagt spilte det utrolig morsomt og engasjerende på elektronikka.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fått litt PM i det siste med spørsmål om info og bilder rundt endel av tingene i kinoen min. Må bare beklage og si at AVforum sin plattform ikke funker som den skal og bilder er blitt borte. Jeg håper de kan få fikset det. Selv vil jeg ikke orke og sette meg ned og laste bilder på nytt inn i tråden, så får bare beklage til dere som har lyst å se mer av kinoen og ikke får gjort det.

Det er ikke gjort noe større endringer i kinoen siste tid. Jeg har brukt noe tid i det siste på kalibrering av lyd og ting begynner å dette mere og mere på plass.

Hadde veldig hyggelig besøk på fredag av Hunsbedt og nasdan. De var på tur til Hifi Messen i Horten og tok den lille omveien om Bærum. Veldig trivelig å få hilse på dere begge igjen. Håper demoen gav litt ny inspirasjon.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,742
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...veldig kjedelig dette bildeproblemet, men vi har altså funnet alle bildene i god behold, men problemet er at koblingen mot databasen av en eller annen helt merkelig grunn har blitt slettet. Samme feil foreligger på alle nyere backuper, så feilen har faktisk vært der siden minst midten av august i år, og vi prøver nå å føre tilbake en eldre backup for å se om problemet gjelder der også.

Da feilen gjelder tusenvis av bilder nytter det selvsagt ikke å laste opp disse igjen manuelt, vi finner en løsning - forhåpentligvis snarlig!!

Intermediate Hunsbedt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,841
    Takk & like
    Nevnt
    14 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BEF Vis post
    Hadde veldig hyggelig besøk på fredag av Hunsbedt og nasdan. De var på tur til Hifi Messen i Horten og tok den lille omveien om Bærum. Veldig trivelig å få hilse på dere begge igjen. Håper demoen gav litt ny inspirasjon.
    Takk for at vi fikk komme på kort varsel, Bjørn Erik! Veldig gøy å få oppleve anlegget som har inspirert oss til å bygge "miniutgaven" selv. Har ikke hørt et system med så mye kapasitet før, dette var jo bare kolossalt bra. Mellomtonen her er fantastisk bra, og trøkket fra åtte stk attentommere er helt vilt! Vi må nok en tur igjen snart til Bærum og bruke mere tid hos deg, dette fristet til reprise!

Dagen etter på hifimessa i Horten ble jo litt nedtur sånn lydmessig sett, med mye tam og uengasjerende lyd. Klipschorna var vel det tøffeste, men ble spilt veldig lavt på. Swogerch og Broh har et veldig potensiale, men led under dårlige betingelser fra et elendig rom og bittelitt feilinnstilt DSP. Ble en del bedre utover lørdagen, og gleder meg til å høre dette igjen under bedre forutsetninger.
    Morsomt for meg og Dan å reise hjem igjen å vite at vi ikke trenger å skjems over dårlig lyd hjemme, i hvertfall. Ville ikke ha byttet mot noe av det som var på messa...
    Sist endret av Hunsbedt; 10-14-2015 kl 20:57
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen
    Resten av utstyret finnes her

16. Liker Midas, lygren har likt denne posten
    Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hunsbedt Vis post
    Takk for at vi fikk komme på kort varsel, Bjørn Erik! Veldig gøy å få oppleve anlegget som har inspirert oss til å bygge "miniutgaven" selv. Har ikke hørt et system med så mye kapasitet før, dette var jo bare kolossalt bra. Mellomtonen her er fantastisk bra, og trøkket fra åtte stk attentommere er helt vilt! Vi må nok en tur igjen snart til Bærum og bruke mere tid hos deg, dette fristet til reprise!

Dagen etter på hifimessa i Horten ble jo litt nedtur sånn lydmessig sett, med mye tam og uengasjerende lyd. Klipschorna var vel det tøffeste, men ble spilt veldig lavt på. Swogerch og Broh har et veldig potensiale, men led under dårlige betingelser fra et elendig rom og bittelitt feilinnstilt DSP. Ble en del bedre utover lørdagen, og gleder meg til å høre dette igjen under bedre forutsetninger.
    Morsomt for meg og Dan å reise hjem igjen å vite at vi ikke trenger å skjems over dårlig lyd hjemme, i hvertfall. Ville ikke ha byttet mot noe av det som var på messa...
    Var veldig artig å få dere på demo. Er litt lettere å snakke sammen når man vet hvor referansen ligger hos hverandre.

Enig med deg i konklusjon over messen, mye bra, men ingen ting bedre enn hva man har selv stående hjemme

18. Liker Sub-Lock har likt denne posten
    Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,044
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette bildeproblemet har dessverre ødelagt min tråd også. Kjenner jeg har mistet inspirasjonen til å oppdatere den lengre. Synd etter å ha brukt 10 år på den
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er veldig kjedelig, å dessverre veldig lite vi kan få gjort med det... Håper Lygren finner en løsning på det. Men problemet ditt er vel at du har alle dine bilder liggende i personlig galleri og linker til det...

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,044
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De første bildene som forsvant lå i det gamle galleriet. I tillegg har en hel del andre blitt erstattet med et lite kryss.
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har drevet med et surround høyttaler prosjekt i det siste. Disse høyttalerne skal brukes i en annen kino enn min og er starten på en større ombygging av en kino. Tanken her er å få middels store høyttalere som kan gi en stor, fyldig lyd med nok dynamikk. De skal kunne tåle et lydtrykk opp mot 110db, med passiv deling og et budsjett opp mot 3000,- pr.stk.

Konstruksjonen som til slutt har blitt bygget er en SEAS med relativt rimelige komponenter og et delefilter som er overkommelig for de fleste å få loddet sammen. Bass/mellomtone er SEAS ER18RNX og Diskant SEAS 27TDFC, disse blir delt på 2200Hz med 12db/okt for bass og 18db/okt for diskanten. Kabinettet er på ca 15liter og er tunet til 50Hz. Prisen er ca 1800-2000 pr.stk alt etter hva kost på MDF og finish er.

Beregningen av kabinett,

-1-jpg

-2-jpg

-4-jpg

-3-jpg

Slik bli de sende ut,

-img_4479-jpg

-img_4480-jpg

-img_4481-jpg

-img_4483-jpg

Har ikke hatt dem stående og spille mer enn noen timer, så lyden er ennå noe hard. Når det er sagt fikk jeg hakeslepp og gåsehud samtidig når lyden kom på disse. Lyden er stor, med en åpenhet jeg er forbauset over, de spiller utrolig lett og lekent. De mangler selvsagt de nederste oktavene siden de er tunet til 50Hz, men alt over dette er med en fylde og kraft som er imponerende. Så dette skal virkelig bli morsomt å høre på når de har fått noen hunde timer med musikk. Jobben som surround kanaler vil de klare glimrende, med en oppløsning som få andre vil ha i en pris til under 10-15.000,- pr.stk. Veldig gøy med et slikt resultat etter mange timer med svette og slit
    Sist endret av BEF; 11-01-2015 kl 23:54

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,335
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oi, wow. Spennende! Tror du disse også vil kunne gjøre en god jobb som LCR?
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg Vis post
    Oi, wow. Spennende! Tror du disse også vil kunne gjøre en god jobb som LCR?
    Ja 5 eller 7 slike med 2 gode subber vil kunne gi en heftig kino opplevelse i et rom opp mot 20m2. Vil man ta LCR litt lengre kan man kjøre på med doble 6,5", det vil gi ennå mere kraft og fylde i lyden.

Side 358 av 367 FørsteFørste ... 218 228 238 248 258 268 278 288 298 308 318 328 338 348 354 355 356 357 358 359 360 361 362 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •