BEF's kompromissløse hjemmekino - Nytt hus og nye muligheter, post 7269 - - Side 355

Sponsorer:
Takk Takk:  8
Like Like:  121
Side 355 av 368 FørsteFørste ... 215 225 235 245 255 265 275 285 295 305 315 325 335 345 351 352 353 354 355 356 357 358 359 365 ... SisteSiste
Viser resultater 7,081 til 7,100 av 7345
    Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,743
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Var innom AVshop igår å kjøpte meg 2stk Beyma 8cx300nd, så nå er det klart for å gå igang med prosjekt nye surround og atmos kanaler til kinoen.

Skal lage meg noen prototyper for testing og utforsking på. I første omgang blir det nok aktiv deling på de, men driver å tegner på et passivt filter til dem. Det må testes ut og prøves. Er iallefall meget spent på dem og hva de kan levere.

-8cx300nd-jpg

Intermediate Delthral sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    974
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Disse så spennende ut!

Tenkte du å bruke kun dette elementet som et fulltone-element i alle kanalene?

Blir spennende å se hvor stort kabinett disse trenger.

Holder på å gruble på Atmos selv for tiden.

Sitat Opprinnelig postet av BEF Vis post
    Var innom AVshop igår å kjøpte meg 2stk Beyma 8cx300nd, så nå er det klart for å gå igang med prosjekt nye surround og atmos kanaler til kinoen.

Skal lage meg noen prototyper for testing og utforsking på. I første omgang blir det nok aktiv deling på de, men driver å tegner på et passivt filter til dem. Det må testes ut og prøves. Er iallefall meget spent på dem og hva de kan levere.

-8cx300nd-jpg
    | 3X Inconcert Miles | 2X Beyma 8CX300ND surround| 2X Beyma 18" BEF sub | 3X Crown XTI 2002 | 2X Crown I-Tech 4000 | Sony HW 30 | Sherbourn PT 7030 | Oppo 93 US | Dreamscreen DIY V4 102" 16:9 | Nvidia Shield TV Pro |

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,743
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Delthral Vis post
    Disse så spennende ut!

Tenkte du å bruke kun dette elementet som et fulltone-element i alle kanalene?

Blir spennende å se hvor stort kabinett disse trenger.

Holder på å gruble på Atmos selv for tiden.
    Tanken er å la dem jobbe fra 60-80Hz, men testing må til for hva endelig løsning blir. Det er her testing av div. kasse alternativer kommer inn, lukket eller bassrefleks. Tipper kabinettet havner på en plass mellom 20-30 liter, vil å bygge de slik at dem kan henge helt oppunder tak på vegg med litt vinkel ned.

Intermediate tralltrall sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spennende.
    Moro å se hvordan resultatet blir. :-)
    Min byggetråd og hjemmekino: Min hjemmekino

Intermediate Delthral sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    974
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir vel BEF tempo og kvalitet over dette prosjektet også, tenker jeg. Alltid spennende når du bretter opp ermene.

Tanken er å la dem jobbe fra 60-80Hz, men testing må til for hva endelig løsning blir. Det er her testing av div. kasse alternativer kommer inn, lukket eller bassrefleks. Tipper kabinettet havner på en plass mellom 20-30 liter, vil å bygge de slik at dem kan henge helt oppunder tak på vegg med litt vinkel ned.
    | 3X Inconcert Miles | 2X Beyma 8CX300ND surround| 2X Beyma 18" BEF sub | 3X Crown XTI 2002 | 2X Crown I-Tech 4000 | Sony HW 30 | Sherbourn PT 7030 | Oppo 93 US | Dreamscreen DIY V4 102" 16:9 | Nvidia Shield TV Pro |

Intermediate Midas sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,809
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette blir et spennende prosjekt å følge med på. Dette blir nok like kompromissløst som øvrig hjemmekino
    Min hjemmekino -::- Min byggetråd -::- Sony VPL-HW50ES -::- 106" DreamScreen V4 DynaGrey -::- Yamaha CX-A5100 -::- Yamaha RX-A1020, RX-V757 amp -::- B&W DM60* S3 - DM603 (L,R), LCR600 (C), DM600 (6x Surr), Atmos -::- 2x SVS SB13-Ultra Sub -::- Anti-mode 8033-SII -::- Oppo BDP-103D

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,335
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gleder meg til å lese mere om dette. Tar det som en selvfølge at alle høyttalerne er ferdig montert ca 10 min etter at delene er ankommet.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,743
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det vil nok ta litt tid dette prosjektet, er mest testing som skal gjøres, så blir provisorisk kasse kun for test

Intermediate Hunsbedt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,841
    Takk & like
    Nevnt
    14 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir veldig spennende å se hva som kommer ut av dette! Et slikt element kan absolutt også bli en aktuell kandidat hos meg og Dan, da som surround og Atmos.
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen
    Resten av utstyret finnes her

Intermediate Jan B sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    614
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Moro Følger med
    Hva slags Atmos prosessor blir det?
    -Dual Atmos Receivers
    -Atmos 9.1.8/DTS:X 7.1.4/Auro 3D 12.1

Min stuekino

http://avforum.no/forum/hvilket-utst...-stuekino.html

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,743
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hunsbedt Vis post
    Blir veldig spennende å se hva som kommer ut av dette! Et slikt element kan absolutt også bli en aktuell kandidat hos meg og Dan, da som surround og Atmos.
    Er spent selv på resultatet og ikke minst hvordan de vil fungere med passivt filter.

Sitat Opprinnelig postet av Jan B Vis post
    Moro Følger med
    Hva slags Atmos prosessor blir det?
    Jeg har meget lyst på Marantz AV8802. Må se når jeg evt. går til innkjøp eller om jeg sitter på gjerdet litt til og ser hva som kommer av nyheter i høst. Vet at Yamaha vil komme med ny prosessor og det kommer sikkert en eller to til

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,490
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja den Marantzen har jeg også siklet en del på - har virkelig troa på den.
    Men nå har jeg nylig kjøpt en Mcintosh c48 pre , så da får ny prosessor vente litt. Kommer nok en nytt fremover nå ja - får holde seg oppdatert
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , McIntosh C48 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 og Minidsp Nanodigi.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , MA RXFX , MA Apex A-10 , 2 X Arendal Sub 2.
    BILDE : Panasoic ST50 65", Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Syvio HD Mediabox , Apple-TV.

Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,809
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har meget lyst på Marantz AV8802. Må se når jeg evt. går til innkjøp eller om jeg sitter på gjerdet litt til og ser hva som kommer av nyheter i høst. Vet at Yamaha vil komme med ny prosessor og det kommer sikkert en eller to til
    Jeg er også spent på hva som kommer til høsten. Har sett at Yamaha CX-A5000 har gått ut på tilbud i det siste, så jeg blir overrasket om det ikke kommer noe nytt på den fronten til høsten.

Forskjellene mellom Marantz og Yamaha er meget interessant. Det er jo en ganske god prisforskjell mellom disse (hvis man sammenligner 8802 og A5000). Begge gjør det meget bra i tester, så det kommer kanskje mest an på utstyret man har ellers i systemet.
    Min hjemmekino -::- Min byggetråd -::- Sony VPL-HW50ES -::- 106" DreamScreen V4 DynaGrey -::- Yamaha CX-A5100 -::- Yamaha RX-A1020, RX-V757 amp -::- B&W DM60* S3 - DM603 (L,R), LCR600 (C), DM600 (6x Surr), Atmos -::- 2x SVS SB13-Ultra Sub -::- Anti-mode 8033-SII -::- Oppo BDP-103D

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,743
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Midas Vis post
    Jeg er også spent på hva som kommer til høsten. Har sett at Yamaha CX-A5000 har gått ut på tilbud i det siste, så jeg blir overrasket om det ikke kommer noe nytt på den fronten til høsten.

Forskjellene mellom Marantz og Yamaha er meget interessant. Det er jo en ganske god prisforskjell mellom disse (hvis man sammenligner 8802 og A5000). Begge gjør det meget bra i tester, så det kommer kanskje mest an på utstyret man har ellers i systemet.
    Yamaha CX-A5000 er ikke et alternativ for meg, det er flere grunner til det, har den ikke alle utganger fullbalansert noe som er viktig i mitt oppsett og jeg ønsker nå en prosessor med Atmos da jeg må litt videre med min kino. Grunnen til jeg tenker på å sitte litt på gjerde nå er at det er så mye rykter ute å går for hva som kommer og da er det kjedelig å kjøpe en topp modell som er "gammel"....

Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,809
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yamaha CX-A5000 er ikke et alternativ for meg, det er flere grunner til det, har den ikke alle utganger fullbalansert noe som er viktig i mitt oppsett og jeg ønsker nå en prosessor med Atmos da jeg må litt videre med min kino. Grunnen til jeg tenker på å sitte litt på gjerde nå er at det er så mye rykter ute å går for hva som kommer og da er det kjedelig å kjøpe en topp modell som er "gammel"....
    Jeg regnet ikke med at CX-A5000 ville være relevant. Men poenget er at mye kan tyde på at det kommer spennende nyheter til høsten, håper vi. La oss da håpe Yamaha kommer med en prosessor som støtter atmos, og at den kommer med balanserte utganger på alle kanalene.

16. Liker wito har likt denne posten
    Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,106
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tviler Atmos egentlig blir veldig relevant (og da mener jeg lyd standarden, ikke høyde kanaler).

DTS:X ligger nok an til og beholde markeds andelen på bd som de har hatt med hd-master og heller ta mer av markedene Dolby har hatt nesten enerett på, streaming, kino etc, største tvilen ligger vel nesten i at DTS lover litt for mye til at jeg helt svelger det, f.eks skal masterings programvaren være gratis og bruke, og de lover en og samme master skal bare trenges en re-encoding\komprimering mellom kino release f,eks og bd, streaming, mobil etc etc.

Litt for godt til og være sant, men er det virkelig sånn det blir, så hadde jeg ikke kjøpt aksjer i Dolby for og si det sånn.

Sånn sett er jeg nok enig med BEF her, det er ikke noen grunn til og løpe og kjøpe nå, selv om jeg er veldig fristet av den yamahaen selv... (men jeg kjører egentlig bare 5.1 og har ikke plass eller planer om høyde kanaler)

Er vel og kun en processor som er lovet støtte for hdcp 2.2, og dts:X og det er marantz 8802, som skal få en hardware oppgradering i sommer.
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Intermediate Jan B sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    614
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er spent selv på resultatet og ikke minst hvordan de vil fungere med passivt filter.

Høres ut som et bra valg, da den er klar for det meste som kommer framover. Spennende
    -Dual Atmos Receivers
    -Atmos 9.1.8/DTS:X 7.1.4/Auro 3D 12.1

Min stuekino

http://avforum.no/forum/hvilket-utst...-stuekino.html

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,743
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å har vært på endel demoer med Dolby Atmos og Auro 3D ( Auro er meget likt DTS:X) så er ikke jeg i tvil om at Atmos gir en mye større opplevelse enn hva Auro gjør. Kan ikke helt se hva DTS:X har klart å finne ut som ikke Auro 3D har klart.... Så jeg har litt tro på at Dolby vil komme sterkere tilbake nå.

Uansett vil det bli spennende å se hva som kommer til høsten

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,743
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har kommet meg igang med testing av elementene, Beyma 8cx300nd. Har startet med test i lukket kabinett på 22liter. Mine refleksjoner rundt det er at de spiller meget åpent, rent og har en flott oppløsning. På den negative siden ruller det fort av og har -3db på ca 200Hz, så det trenger endel Eq da for å få noe fylde nedover.

Er nå igang med å bygge et bassrefleks kabinett, dette vil gi det løfte elementet trenger nedover i frekvens. Kabinettet jeg bygger vil har en tuning på 75Hz, noe som vil gi 75,8Hz, volum på kabinettet vil være ca 24liter.

På bildene ser
    dere beregningen av bassrefleks kabinettet.

-kasse-jpg

-port-jpg

-demping-jpg

Frekvens grafen viser lukket kabinett som hvit og portet som blått.

-frekvens-x2-jpg

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,743
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har prototypen stått å spilt litt i kinoen. Første inntrykket er bra, den har fin fylde, god klangbalanse og er veldig dynamisk. Med at den kun går ned til 75-80Hz vil den nok oppleves mer tam enn hva den egentlig er.

Som dere sikkert ser er kabinettet veldig grunt, kun 20cm, dette er for at jeg har en tanke om at man kan bruke 5-7-9-11 av disse til et oppsett i baffelvegg, med 1-2-4 subber til. Jeg har kjørt oppsettet i kinoen nå med sub også, å det spilte utrolig tøft.

Her er noen bilder av prototypen, kabinettet klart til liming og man ser hvordan bassporten er.

-img_4151-jpg

-img_4152-jpg

Høyttaleren på plass i kinoen.

-img_4160-jpg

Side 355 av 368 FørsteFørste ... 215 225 235 245 255 265 275 285 295 305 315 325 335 345 351 352 353 354 355 356 357 358 359 365 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •