BEF's kompromissløse hjemmekino - Nytt hus og nye muligheter, post 7269 - - Side 354

Sponsorer:
Takk Takk:  8
Like Like:  118
Side 354 av 367 FørsteFørste ... 214 224 234 244 254 264 274 284 294 304 314 324 334 344 350 351 352 353 354 355 356 357 358 364 ... SisteSiste
Viser resultater 7,061 til 7,080 av 7339
    Intermediate Delthral sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    974
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Gleder oss til bilder! Kan du si noe om hvordan Hunsbeths løsning med separate kasser og annen mellomtone låter i forhold til din løsning med TAD?
    | 3X Inconcert Miles | 2X Beyma 8CX300ND surround| 2X Beyma 18" BEF sub | 3X Crown XTI 2002 | 2X Crown I-Tech 4000 | Sony HW 30 | Sherbourn PT 7030 | Oppo 93 US | Dreamscreen DIY V4 102" 16:9 | Nvidia Shield TV Pro |

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Delthral Vis post
    Gleder oss til bilder! Kan du si noe om hvordan Hunsbeths løsning med separate kasser og annen mellomtone låter i forhold til din løsning med TAD?
    Skal få ordnet bilde en av de nærmeste dagene.

Jeg ser en stor fordel i måten Hunsbedt og Dan har bygget sine høyttalere på. Med at de har separate kasser til hver av elementene får man kasser som er mye enklere å håndtere. At bassporten er i front kan være en positiv faktor i kinoer der høyttalerne må stå tett inn mot bakvegg. Når det gjelder mellomtonene er de meget bra og jeg synes den 10" fra Beyma de har valgt fungerte mye bedre enn de 12" jeg benyttet fra Beyma. TAD elementene jeg bruker idag er noe bedre, men sammenhengen på systemet til Hunsbedt og Dan er helt utrolig heftig!

Intermediate thohaug sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    648
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv bestilt Acoustic elegance td12m mellomtoner til mine miles nå, samt fått inn en lynx aurora da konverter for å legge opp til aktiv deling. Gleder meg veldig til å høre hvordan dette blir hørende ut. Tenker på deling i 2-300 og 12-1500hz området i første omgang. Etter nøye leting tror jeg disse ae elementene er noe av det mest optimale til denne konstruksjonen.
    Akustikk, Akustikk, Akustikk!

Min tråd:
    http://avforum.no/forum/hvilket-utstyr-har-avforums-medlemmer-/124180-thohaugs-lytterom-fra-toveis-til-treveis-5.html

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thohaug Vis post
    Har selv bestilt Acoustic elegance td12m mellomtoner til mine miles nå, samt fått inn en lynx aurora da konverter for å legge opp til aktiv deling. Gleder meg veldig til å høre hvordan dette blir hørende ut. Tenker på deling i 2-300 og 12-1500hz området i første omgang. Etter nøye leting tror jeg disse ae elementene er noe av det mest optimale til denne konstruksjonen.
    Spennende å høre!! Har sett på de mellomtonene selv, så vil være veldig spennende å høre hva du finner ut.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått tatt fram kamera og tatt noen bilder av hvordan det ser ut utenfor kinoen nå. Har som sagt revet rommet som var under trappen og flyttet benken jeg hadde stående rett ved inngangen til kinoen under trappen.

-3j2a9395-jpg

-3j2a9392-jpg

6. Liker lygren har likt denne posten
    Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,077
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette ble utrolig pent, Bjørn Erik

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for det Anbjørn, begynner å bli fornøyd selv nå på tingene utenfor kinoen. Har litt igjen på finish, så er jeg helt i mål.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    13,692
    Takk & like
    Nevnt
    27 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du er helt rå Bjørn Erik. Må få tatt meg en tur ned og kikket litt

Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    974
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt rart ingen andre har spurt om dette før, men here I go: Kan du si noe om de nye diffusorene du har i kinoen? De vises litt dårlig på bildene. Litt kjapp teori bak disse og om du merker endringer fra forrige oppsett?
    | 3X Inconcert Miles | 2X Beyma 8CX300ND surround| 2X Beyma 18" BEF sub | 3X Crown XTI 2002 | 2X Crown I-Tech 4000 | Sony HW 30 | Sherbourn PT 7030 | Oppo 93 US | Dreamscreen DIY V4 102" 16:9 | Nvidia Shield TV Pro |

Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    648
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er en kjapp video om hvordan diffusjon fungerer.

How Diffusion Works - GIK Acoustics

Den diffusoren det snakkes om i videoen er en dimensjonal og slik bare diffuserer i horisontal planet. Diffusorene til BEF er todimensjonale og således sprer både horisontalt og vertikalt. Lengden på stavene bestemmer hvor dypt i frekvens den fungerer og tykkelsen på stavene bestemmer hvor høyt opp i frekvens den fungerer.

Diffusorene gir en følelse av at rommet et større enn det egentlig er. Det er ihvertfall det jeg merket etter at jeg installerte min. Diffusorer som fungerer langt ned i frekvens blir dog store og krever en god del sitteavstand for å fungere optimalt. En god tommelregel er at du sier 3x avstanden som lengden på den dypeste frekvensen du diffuserer.

Min tråd:
    http://avforum.no/forum/hvilket-utstyr-har-avforums-medlemmer-/124180-thohaugs-lytterom-fra-toveis-til-treveis-5.html

Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    974
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Thomas. Jeg tror du misforsto meg litt der. BEF har noen nye diffusorer som ikke er skyline 2d diffusorer.

jeg ble litt nysgjerrig på disse nye.

Sitat Opprinnelig postet av thohaug Vis post
    Her er en kjapp video om hvordan diffusjon fungerer.

How Diffusion Works - GIK Acoustics

Den diffusoren det snakkes om i videoen er en dimensjonal og slik bare diffuserer i horisontal planet. Diffusorene til BEF er todimensjonale og således sprer både horisontalt og vertikalt. Lengden på stavene bestemmer hvor dypt i frekvens den fungerer og tykkelsen på stavene bestemmer hvor høyt opp i frekvens den fungerer.

Diffusorene gir en følelse av at rommet et større enn det egentlig er. Det er ihvertfall det jeg merket etter at jeg installerte min. Diffusorer som fungerer langt ned i frekvens blir dog store og krever en god del sitteavstand for å fungere optimalt. En god tommelregel er at du sier 3x avstanden som lengden på den dypeste frekvensen du diffuserer.

Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    648
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ah. Det ser ut som poly Diffusorer.

Jeg har en PDF liggende om det er interessant for deg?
    Vedlagte filer Vedlagte filer
    Sist endret av thohaug; 04-14-2015 kl 23:55

Min tråd:

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm Vis post
    Du er helt rå Bjørn Erik. Må få tatt meg en tur ned og kikket litt
    Du får vente litt med å ta turen innom. Akkurat nå er alle forsterkeren tilbake til fabrikk verdi.... så må kalibrere opp hele systemet på nytt La inn en ny versjon av styrings systemet til Crown og da skjedde det et eller annet som satte alle forsterkerne tilbake til fabrikk.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Delthral Vis post
    Litt rart ingen andre har spurt om dette før, men here I go: Kan du si noe om de nye diffusorene du har i kinoen? De vises litt dårlig på bildene. Litt kjapp teori bak disse og om du merker endringer fra forrige oppsett?
    Jeg har drevet med diverse testing av akustiske tiltak bak lytte posisjon. Dette for at jeg har slitt litt med fokus i lytte posisjon. Ren absorpsjon hjalp ingen ting og skapte nesten mer problemer enn fordeler, så løsningen ble den diffusoren som er litt synlig på bilde, den er 1meter bred og 1,8meter høy, har en huntonitt plate som står ca 10cm ut på midten kontra kantene, bak platen har jeg montert akustikk plater på 60cm bredde fra bunn til topp. Resultatet i lytte posisjon er et mye bedre fokus, samt mye større rom både i bredde og høyde.

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,335
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BEF Vis post
    Du får vente litt med å ta turen innom. Akkurat nå er alle forsterkeren tilbake til fabrikk verdi.... så må kalibrere opp hele systemet på nytt La inn en ny versjon av styrings systemet til Crown og da skjedde det et eller annet som satte alle forsterkerne tilbake til fabrikk.
    o_0

I all verden ...
    Hjelpes.
    Lykke til!

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg Vis post
    o_0

I all verden ...
    Hjelpes.
    Lykke til!
    Ser positivt på det og får startet ny kalibrering med helt blanke ark. Kanskje resultatet blir mye bedre enn sist

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,742
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Dette var jo hyggelig lesning ?????DIY?· - ?? - ?

...likte spesielt den blomsten nederst, men morsomt at kinoen din går viral da!

Newcomer vidareje sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Rasta
    Poster
    187
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Akkurat som jeg skulle sagt det selv. Du får høre med kona til sluket, kanskje hun kan hjelpe deg.

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,485
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette var jo hyggelig lesning ?????DIY?· - ?? - ?
    Gikk dårlig med lesingen , men fine bilder hvertfall s
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , McIntosh C48 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 og Minidsp Nanodigi.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , MA RXFX , MA Apex A-10 , 2 X Arendal Sub 2.
    BILDE : Panasoic ST50 65", Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Syvio HD Mediabox , Apple-TV.

Side 354 av 367 FørsteFørste ... 214 224 234 244 254 264 274 284 294 304 314 324 334 344 350 351 352 353 354 355 356 357 358 364 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •