BEF's kompromissløse hjemmekino - Nytt hus og nye muligheter, post 7269 - - Side 351

Sponsorer:
Takk Takk:  8
Like Like:  118
Side 351 av 367 FørsteFørste ... 211 221 231 241 251 261 271 281 291 301 311 321 331 341 347 348 349 350 351 352 353 354 355 361 ... SisteSiste
Viser resultater 7,001 til 7,020 av 7339
    Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Da har jeg endelig fått forsterker modulene til min nye høyttaler konstruksjon. Har kjøpt Hypes PSC 2.700, som er en plate forsterker på 2x700watt med full DSP. Jeg har vært meget spent på disse forsterkerne, både hva det gjelder lydkvalitet og hvordan det er å jobbe med DSP'en på dem. Må si jeg er meget positivt overasket over begge deler. Lydkvaliteten er meget god, åpen, vel balansere og dynamisk, det eneste jeg var litt skuffet over var kraften. Men den viste seg å være litt en justering sak. Da jeg satt volum til 0db, ble det ikke særlig høyt, så her må man gi mer volum enn som så... DSP'en var å en hyggelig overraskelse hva gjelder muligheter, men et stort minus at man ikke kan få hentet opp verdiene som ligger i forsterkeren. Fant fort ut det var viktig å lagre hver gang jeg gjorde en endring.

Må være ærlig på at jeg fikk faktisk et bedre resultat med Hypex enn med Crown på disse høyttalerne, det kan både skylles noen andre muligheter på filter siden, men kanskje mest at det ike var noe grunnstøy fra forsterkerne ( les, mye viftestøy fra Crown ). Høyttalerne lever virkelig opp til mine forventninger og drømmer, det er en meget åpen og morsom høyttaler. Den leverer masser av trykk nedover i frekvens samtidig som den gir et meget luftig og åpent lydbilde oppover i frekvens. Overgangen mellom bassene og koaksial elementet er ikke veldig hørbar og skal jobbe litt mer med akkurat den så er det en høyttaler jeg vil være meget godt fornøyd med å ha som hifi oppsett!!

Her er noen skjermbilder av DSP oppsettet til Hypex.

-controll-jpg

-lp-jpg

-hp-jpg

Intermediate tralltrall sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spennende BEF.

Må si du imponerer med byggingen.
    Kommer gjerne på en liten lytteseanse en dag om du har tid og mener det er klart.
    Min byggetråd og hjemmekino: Min hjemmekino

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du er alltid hjertelig velkommen innom, men er jeg som skulle vært en tur hos deg.... Jeg må få det til nå før det blir mørkt og kaldt ute....

Intermediate tralltrall sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det høres bra ut, ringer deg en dag når ikke alt står på hodet her. :-)
    Min byggetråd og hjemmekino: Min hjemmekino

Newcomer Aerik sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei BEF.
    Trist å lese om tapet av Jenny, men det er nå livets gang. Alderi noe morro det der, meni den andre enden så er lyspunktet som gjør ting lettere, gratulere med Gibson
    Har ikke lest meg helt opp her nå, men ser ut til at du ha laget deg ett flott lytterom også, i tillegg til kinoen som har også fått noen forbedringer.
    Artig å se du still going strong. Alltid hyggelig å lese trådene dine her og der Stå på

Mvh
    Arild

Intermediate johnsen90 sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Grålum
    Poster
    910
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1l kaffe BEF så var hele tråden lest. Helt rått!
    Sony HW55 - Dreamscreen V5 Dynagrey 100" - Oppo 103D - Apple Tv - Panasonic ZT60
    Klipsch RF82-RC62-RS42 - Xtz 12.16 - Yamaha CX5000 - Emotiva XPA-3 - Rotel 1562

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Aerik Vis post
    Hei BEF.
    Trist å lese om tapet av Jenny, men det er nå livets gang. Alderi noe morro det der, meni den andre enden så er lyspunktet som gjør ting lettere, gratulere med Gibson
    Har ikke lest meg helt opp her nå, men ser ut til at du ha laget deg ett flott lytterom også, i tillegg til kinoen som har også fått noen forbedringer.
    Artig å se du still going strong. Alltid hyggelig å lese trådene dine her og der Stå på

Mvh
    Arild
    Hyggelig å høre fra deg igjen Jenny koser seg på de evige jaktmarker og slipper å ha det vondt mer. Ellers har jeg bygget om utenfor kinoen slik at jeg har fått meg et ok hifi-rom der og musikk/film bibliotek.

Sitat Opprinnelig postet av johnsen90 Vis post
    1l kaffe BEF så var hele tråden lest. Helt rått!
    Imponert over din tålmodighet

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BEF Vis post
    Driver å rydder litt her hjemme. Har stående 2 kabinetter som jeg ikke blir å bruke og ønsker å få dem ut av huset. Så vis noen har lyst på 2 kabinetter jeg bygget til et tidligere prosjekt, TC Sound LMS-R 15” , så kan den som har lyst på disse få komme å hente dem

Noen bilder av kabinettene og utregningene mine for kabinettene.

Vedlegg 112991

Vedlegg 112992

Vedlegg 112993

Vedlegg 112995
    Vedlegg 112994
    Da har kabinettene fått ny eier og håper han får masser av glede med dem!!

Intermediate ambiance sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    BEF. Jeg har vært fravernde en god periode nå, men er det slik at du bygger et oppsett nr to til kun stereo?

Du kommer fortsatt med gode bidrag på DIY fronten. Verdsettes!

A.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ambiance Vis post
    BEF. Jeg har vært fravernde en god periode nå, men er det slik at du bygger et oppsett nr to til kun stereo?

Du kommer fortsatt med gode bidrag på DIY fronten. Verdsettes!

A.
    Ja jeg har bygget om litt i kjelleren og fått en stue utenfor kinoen. Der ønsker jeg meg et rent stereo oppsett. Startet opp med mine DIY dynaBel 2.5, men ønsket en høyttaler med ennå mer kraft og pondus. Så da begynte tankene og gå, resultatet ser du i noen poster tilbake. Jeg driver ennå å gjær litt små justeringer og tester de endel. Når jeg er fornøyd med dem vil jeg plukke dem fra hverandre å gjøre finish.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Satt å tastet litt på PCen idag og fant ut jeg skulle lage en skisse over oppbygging av rommet mitt. Slik at det skulle være enklere å forst hvordan det er bygget opp.

Håper den kan være av interesse.

-tegning-av-rommet-52-jpg

Intermediate paalab sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    gjennom,ført skisse/ oversikt.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,031
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehehe - hvor mange % av frontveggen er høyttaler? 95%? Det må jo være verdensrekord!

Snakk om "wall of sound"

Har veldig lyst til å komme innom en tur, men vet ikke om jeg tør!

Newcomer LonelyOne sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Satt å tastet litt på PCen idag og fant ut jeg skulle lage en skisse over oppbygging av rommet mitt. Slik at det skulle være enklere å forst hvordan det er bygget opp.

Håper den kan være av interesse.

-tegning-av-rommet-52-jpg
    Har ikke fått lest gjennom på en liten stund, men har du vurdert å gjøre klar for atmos når du gjør endringer? Skal selv igang med kinorom til vinteren, og må virkelig berømme deg for alt du legger ut av info og detaljer. Er jo gull verdt for oss vanlige dødelige når vi skal bygge.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja har tenkt å gjøre klart for Atamos og driver å tegner på noen høyttalere for det formålet. Det blir utenpåliggende kabinetter i taket, mest sannsynlig 4 kabinetter i taket. Plassere dem litt foran første rad og midt mellom første og andre rad.

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,335
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Artig måte å gjøre plantegning på. Enkelt å se hvordan rommet er. Atmos hos deg må jo bli særdeles spennende!

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,031
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja har tenkt å gjøre klart for Atamos og driver å tegner på noen høyttalere for det formålet. Det blir utenpåliggende kabinetter i taket, mest sannsynlig 4 kabinetter i taket. Plassere dem litt foran første rad og midt mellom første og andre rad.
    Hvilke dimensjoner/elementer ser du for deg å bruke?

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,077
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spennende! Jeg kikker også på alternativer for Atmos. Jeg antar imidlertid at det du konstruerer blir overkill for de fleste andre

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg driver med flere forskjellige skisser for tak kanaler. Ser samtidig på en løsning der jeg bytter ut dagens surround kanaler med tilsvarende konstruksjon som jeg tenker på som tak kanaler. Dette for å få en mest mulig lik og naturlig lyd i alle effekt kanalene.

Av størrelse ser jeg for meg 8" element og det er flere spennende koaksial alternativer her. Blir nok å handle inn noen element og gjøre en prototype for å teste.

Intermediate Jan B sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spennende dette her. De coaxene du har i stereo utenfor kinoen burde jo være fine til tak versjon?
    -Dual Atmos Receivers
    -Atmos 9.1.8/DTS:X 7.1.4/Auro 3D 12.1

Min stuekino

http://avforum.no/forum/hvilket-utst...-stuekino.html

Side 351 av 367 FørsteFørste ... 211 221 231 241 251 261 271 281 291 301 311 321 331 341 347 348 349 350 351 352 353 354 355 361 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •