BEF's kompromissløse hjemmekino - Nytt hus og nye muligheter, post 7269 - - Side 35

Sponsorer:
Takk Takk:  8
Like Like:  118
Side 35 av 367 FørsteFørste ... 5 15 25 31 32 33 34 35 36 37 38 39 45 55 65 75 85 95 105 115 125 135 145 155 165 175 ... SisteSiste
Viser resultater 681 til 700 av 7339
    Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ref siste bilde, snakker om å ha orden i sysakene

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Legger ut noen bilder av rommet som en dag blir bygget om til min nye kino
    Hva er målet på hele rommet?

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Hva er målet på hele rommet?
    Det er 4,21 x 13,52 meter, så har jeg et rom inn ved verksted delen som er 4 x 4 meter. Så god med plass

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Ref siste bilde, snakker om å ha orden i sysakene
    Må nok innrømme at jeg nok er et lite ordens menneske og liker å ha det ryddig rundt meg.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Såså, det er ikke noe å skamme seg over

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer skilleveggen mot kinoen til å kollidere med vinduene, eller går den klar?

Ryddig verksted er et mye kjekkere utgangspunkt når noe skal gjøres... :-)

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av freddie
    Kommer skilleveggen mot kinoen til å kollidere med vinduene, eller går den klar?

Ryddig verksted er et mye kjekkere utgangspunkt når noe skal gjøres... :-)
    Er lettere å jobbe på et ryddig verksted.

Veggen vil komme akkurat i mellom vinduene. Så det bli et helt naturlig skille mellom vindu og vegg.

Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,939
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det er sakt, synes jeg JBL sine elementer er dyre i forhold til endel andre element produsenter. Er ikke sikker på om pris står i forhold til kvalitet her.
    Behøver ikke koste all verdens heller. En har jo bl.a. ett par galne svensker som har gjort mye gøy innen DIY JBL, bl.a. han ene har 5 kanals K2/Array oppsett, dvs K2 S9800 topp og Array 1400 bass. Iflg ryktene var ikke resultatet langt unna K2 S9800 men til 1/8 av prisen.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Baldrick
    Behøver ikke koste all verdens heller. En har jo bl.a. ett par galne svensker som har gjort mye gøy innen DIY JBL, bl.a. han ene har 5 kanals K2/Array oppsett, dvs K2 S9800 topp og Array 1400 bass. Iflg ryktene var ikke resultatet langt unna K2 S9800 men til 1/8 av prisen.
    Har du noen gode linker på DIY JBL?

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er 4,21 x 13,52 meter, så har jeg et rom inn ved verksted delen som er 4 x 4 meter. Så god med plass
    Er 4,21x13,52 målene på kinodelen av rommet? I så fall kan du jo ha MAAANGE rader. ;-)

Uansett fin plass å boltre seg på, dette. Gleder meg til å se fortsettelsen.

Du skriver at lerretet vil fylle omtrent hele endeveggens bredde. Hva slags konkret størrelse og høyde/bredde-forhold ser du for deg på lerretet?
    (Ser at du har teoretisk plass til et 16:9-lerret på 400x225cm, men regner med at du ikke har plan om å fylle hele veggens høyde med bilde på den måten... eller? )

Du har jo for øvrig mye plass å ta av i lengderetning. Hva med å ha et rom bak lerretet å skyve hifihøyttalerne inn i når de ikke er i bruk og ha en motorisert heving av hele frontveggen med lerret og det hele, hengslet i toppen, slik at man får full tilgang til hele området bak lerretet når lerretsveggen er i hevet stilling? ;-)

Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,939
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke så mange gode linker desverre, men de fleste innen DIY bruker enten de klassiske/gamle JBL elementa eller så bruker de element fra nåværende toppmodeller både innen PA og hifi.

Står ikke så mye men står litt her om den ene av de galne svenskene som nevnt overfor, han har 5 slike bl.a.:

Han holder også på med ett helt vanvittig karbon prosjekt med JBL og TAD element

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Er 4,21x13,52 målene på kinodelen av rommet? I så fall kan du jo ha MAAANGE rader. ;-)

Uansett fin plass å boltre seg på, dette. Gleder meg til å se fortsettelsen.

Du skriver at lerretet vil fylle omtrent hele endeveggens bredde. Hva slags konkret størrelse og høyde/bredde-forhold ser du for deg på lerretet?
    (Ser at du har teoretisk plass til et 16:9-lerret på 400x225cm, men regner med at du ikke har plan om å fylle hele veggens høyde med bilde på den måten... eller? )

Du har jo for øvrig mye plass å ta av i lengderetning. Hva med å ha et rom bak lerretet å skyve hifihøyttalerne inn i når de ikke er i bruk og ha en motorisert heving av hele frontveggen med lerret og det hele, hengslet i toppen, slik at man får full tilgang til hele området bak lerretet når lerretsveggen er i hevet stilling? ;-)
    Selve kinoe delen vil bli på ca 4x6,8meter, se skissen i innlegg 615.

Lerretet jeg vil gå for blir nok 2,35:1 med 3 eller 3,3 bredde, jeg blir nok å lage maskering til det slik at jeg å kan ha 16:9 format. Med denne lerret bredden vil jeg få stereo oppsette i ytterkant av bilde.

Har tenkt på masser av løsninger på å få stereo oppsette integrert inn i rommet, men tror nok jeg må lage et kompromiss her og det blir bæring av høytalere til stereo...

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Baldrick
    Har ikke så mange gode linker desverre, men de fleste innen DIY bruker enten de klassiske/gamle JBL elementa eller så bruker de element fra nåværende toppmodeller både innen PA og hifi.

Står ikke så mye men står litt her om den ene av de galne svenskene som nevnt overfor, han har 5 slike bl.a.:

Han holder også på med ett helt vanvittig karbon prosjekt med JBL og TAD element
    Tusen takk! Morsomme prosjekter det der!!

Jeg har drevet å tittet litt på Beyma elementer. Hadde man fått til et bra JBL prosjekt ville det varmet hjerte det å

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har drevet å tittet litt på Beyma elementer...
    Tre av Tangen sine Duke300B i front hadde sikkert sparket fra det. Disse har jo Beyma elementer, og skal være meget dynamiske.
    inConcert Duke

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,742
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Selve kinoe delen vil bli på ca 4x6,8meter, se skissen i innlegg 615.

Lerretet jeg vil gå for blir nok 2,35:1 med 3 eller 3,3 bredde, jeg blir nok å lage maskering til det slik at jeg å kan ha 16:9 format. Med denne lerret bredden vil jeg få stereo oppsette i ytterkant av bilde.

Har tenkt på masser av løsninger på å få stereo oppsette integrert inn i rommet, men tror nok jeg må lage et kompromiss her og det blir bæring av høytalere til stereo...
    ...hvis du plasserer høyttalerne på hver sin side av lerretetsveggen, men da bak, og bruker en tynn, sort høyttalerduk kan det umulig ha mye å si for lydkvaliteten? Forstår at noen helt fanatiske Hi-Fi-folk mener at selv frontstoffet på høyttalerne kan påvirke lyden negativt, men det er ærlig talt nesten på nivå med slangeolje og magiske CD-stabilisatorer slik jeg ser det...

Det jeg mener er da altså at du erstatter deler av frontveggen med sort høyttalerstoff fremfor molton. Har du greit med plass på hver side av lerretet vil du da ha godt med plasseringsrom for høyttalerne og ikke minst blir det estetisk langt penere. I tillegg slipper du å irritere deg over at høyttalerne reflekterer i duken når du faktisk ser film - for de blir GARANTERT aldri til at du bærer 50 kilo høyttaler ut og inn for hver gang du skal lytte på musikk - da blir det enten ingen musikklytting eller fast plassering tipper jeg... Bare mine 2C!

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av freddie
    Tre av Tangen sine Duke300B i front hadde sikkert sparket fra det. Disse har jo Beyma elementer, og skal være meget dynamiske.
    inConcert Duke
    Skal innrømme at jeg har snakket litt med Herr.Tangen på telefon rundt denne høytaleren, samt forhørt meg litt med personer som har hørt den. Den er en meget aktuell kandidat til front rekke.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    ...hvis du plasserer høyttalerne på hver sin side av lerretetsveggen, men da bak, og bruker en tynn, sort høyttalerduk kan det umulig ha mye å si for lydkvaliteten? Forstår at noen helt fanatiske Hi-Fi-folk mener at selv frontstoffet på høyttalerne kan påvirke lyden negativt, men det er ærlig talt nesten på nivå med slangeolje og magiske CD-stabilisatorer slik jeg ser det...

Det jeg mener er da altså at du erstatter deler av frontveggen med sort høyttalerstoff fremfor molton. Har du greit med plass på hver side av lerretet vil du da ha godt med plasseringsrom for høyttalerne og ikke minst blir det estetisk langt penere. I tillegg slipper du å irritere deg over at høyttalerne reflekterer i duken når du faktisk ser film - for de blir GARANTERT aldri til at du bærer 50 kilo høyttaler ut og inn for hver gang du skal lytte på musikk - da blir det enten ingen musikklytting eller fast plassering tipper jeg... Bare mine 2C!
    Har tenkt tanken om å prøve en slik løsning. Er litt skeptisk ang. plass bak lerret veggen, er mye andre høytalere som skal ha plass bak lerret veggen....

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Forstår at noen helt fanatiske Hi-Fi-folk mener at selv frontstoffet på høyttalerne kan påvirke lyden negativt, men det er ærlig talt nesten på nivå med slangeolje og magiske CD-stabilisatorer slik jeg ser det...
    Stoff foran diskantene er målbart på frekvensresponsen, og i mange tilfeller hørbart. Har sett flere tester der de tar enkle frekvensmålinger av høyttaleren med og uten frontgrill på. Har også hørt om folk som med vilje legger stoff foran diskanten for å "roe den ned".

Kan vel uansett kompanseres for med EQ om dempingen oppfattes som et problem av lytteren. Det er uansett ikke snakk om mye demping om man bruker lydtransparent stoff.

Snakeoil og magi er noe -helt- annet, Lygren.

InConcert Duke høres forøvrig spennende ut.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Stoff foran diskantene er målbart på frekvensresponsen, og i mange tilfeller hørbart. Har sett flere tester der de tar enkle frekvensmålinger av høyttaleren med og uten frontgrill på. Har også hørt om folk som med vilje legger stoff foran diskanten for å "roe den ned".

Kan vel uansett kompanseres for med EQ om dempingen oppfattes som et problem av lytteren. Det er uansett ikke snakk om mye demping om man bruker lydtransparent stoff.

Snakeoil og magi er noe -helt- annet, Lygren.

InConcert Duke høres forøvrig spennende ut.
    Vis du har lest litt lenger bak i tråden har jeg hatt en kommentar på det.

Når det gjelder InConcert Duke tror jeg det kan være en høytaler som skal leve opp til kino følelsen. Så er det bare å fylle på med sub så man har godt med reserver i bunden

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Over til noe helt annet! Var på kino i kveld, så premieren på

-f0db4379-313e-4a64-b220-64b0b21f710f-jpg

Dette var stor film!! Jeg har sett hele trilogien nå og synes dette var den beste av dem. Synes den hadde meget bra regi og endel av scenene var noe av det beste jag har sett!! Tror kanskje denne filmen faktisk har laget min favoritt action scene.

Blu-ray'en av filmen er bestilt for 1.uke siden. Så nå er det bare å vente til 10.mars så får man nyte den hjemme Hmm, tro om jeg kunne hatt kinoen ferdig til da....

Side 35 av 367 FørsteFørste ... 5 15 25 31 32 33 34 35 36 37 38 39 45 55 65 75 85 95 105 115 125 135 145 155 165 175 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •