BEF's kompromissløse hjemmekino - Nytt hus og nye muligheter, post 7269 - - Side 349

Sponsorer:
Takk Takk:  8
Like Like:  118
Side 349 av 367 FørsteFørste ... 209 219 229 239 249 259 269 279 289 299 309 319 329 339 345 346 347 348 349 350 351 352 353 359 ... SisteSiste
Viser resultater 6,961 til 6,980 av 7339
    Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,741
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har vært stille i tråden her i det siste... Har drevet på litt i kinoen idag. Kjøpte meg jo nye TAD mellomtoner for noen måneder siden. Litt for mye jobb og litt lite inspirasjon til å gjøre noe har resultert i at de først var på plass idag.

Det var meget enkelt å få dem montert, de passet på millimeteren inn i forsenkningen som jeg for Beyma elementene, så rett ut og rett inn. Neste steg var å sette lyd på det. Jeg null stilte alle justeringer jeg hadde for Beyma elementene og jobbet meg med ørene fram til et passende resultat. Det resulterte i en nedre deling på 175Hz 24db pr.okt kontra 150Hz 12db pr.okt og en øvre deling på 2.2Khz 30 db pr.okt kontra 2Khz 36db pr.okt. Jeg gjorde noen små Eq justeringer, gav dem et lite løft rundt 200Hz for litt mer fylde. Ellers trengte de 2,5db mer signal nivå kontra Beyma. Lyden dette gav meg er til å få frysninger av, det er en helt annen oppløsning og detalj rikdom enn hva jeg hadde før, diskanten ble også mye mer luftig og naturlig, å jeg justerte signalet på den ned 0,5db.

Beyma vs. TAD

-3j2a7727-jpg

-3j2a7720-jpg

Slik ble det

-3j2a7714-jpg

-3j2a7716-jpg

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    13,697
    Takk & like
    Nevnt
    27 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utrolig spennende! Må ta meg en tur å høre skjønner jeg

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,741
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja du er alltid velkommen, men du har en annen tur du må på først. Skulle gjerne vært med dere på den

Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,939
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gøy å høre at de lever opp til forventningene, og kan jo ikke si at det overrasket meg, har bare hørt lovord om TADene!

Kjøpte du alle hos Haglund og har du noen til overs?? Frister litt å prøve slike

Intermediate Hunsbedt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,841
    Takk & like
    Nevnt
    14 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med nye mellomtoner! Hmm, der fikk jeg jo litt å tenke på. Må snart sende bestilling på elementer...
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen
    Resten av utstyret finnes her

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,741
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Baldrick Vis post
    Gøy å høre at de lever opp til forventningene, og kan jo ikke si at det overrasket meg, har bare hørt lovord om TADene!

Kjøpte du alle hos Haglund og har du noen til overs?? Frister litt å prøve slike
    Jeg tror han har solgt alle nå.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,741
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hunsbedt Vis post
    Gratulerer med nye mellomtoner! Hmm, der fikk jeg jo litt å tenke på. Må snart sende bestilling på elementer...
    Takk for det Gleder meg til å følge med på prosjektet ditt.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,741
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde hyggelig besøk igår i kinoen, Vebbis tok turen innom. Hans hovedmål med turen var å hente min gamle projektor, men det ble også tid for litt demo. Han er den første utenforstående som har hørt oppsettet etter TAD kom på plass og hans tilbakemeldinger var en hyggelig bekreftelse på hva jeg opplever selv.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BEF Vis post
    Hadde hyggelig besøk igår i kinoen, Vebbis tok turen innom. Hans hovedmål med turen var å hente min gamle projektor, men det ble også tid for litt demo. Han er den første utenforstående som har hørt oppsettet etter TAD kom på plass og hans tilbakemeldinger var en hyggelig bekreftelse på hva jeg opplever selv.
    Alltid hyggelig med en tur innom for å sjekke ut nye oppgraderinger :-)
    Ekstra hyggelig når man tar med seg en "ny" projektor til seg selv på vei ut.

Det låt knallbra, likte den nye mellomtonen godt, blei veldig crispy og fint.
    Projektoren ser ut som en drøm, kraftig oppgradering fra min gamle Benq w-5000 for å si det sånn.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,741
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt å høre projektoren fikk et nytt godt hjem!!

Intermediate thohaug sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    648
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spennende oppgradering dette altså! Må si jeg er veldig nysgjerrig på hvordan miles låter med denne mellomtone løsningen din!
    Akustikk, Akustikk, Akustikk!

Min tråd:
    http://avforum.no/forum/hvilket-utstyr-har-avforums-medlemmer-/124180-thohaugs-lytterom-fra-toveis-til-treveis-5.html

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,741
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du er hjertelig velkommen på en demo om du ønsker.

Intermediate thohaug sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    648
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må nesten prøve å få til dette i løpet av sommeren da. Kan sende deg en pm senere så vi kan finne ut av tidspunkt etc. Trenger en ny referanse innen hjemmekino sammenheng
    Akustikk, Akustikk, Akustikk!

Min tråd:
    http://avforum.no/forum/hvilket-utstyr-har-avforums-medlemmer-/124180-thohaugs-lytterom-fra-toveis-til-treveis-5.html

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,741
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om det blir en ny referanse for deg eller ikke tør jeg ikke love, men du skal få en hyggelig demo uansett. Ta gjerne med materiale du kjenner godt da.

Newcomer ttorneby sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    289
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Si gjerne i fra om du tar i mot besøk fra ikke-bekjentskaper

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,741
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har tidligere hatt noen åpne invitasjoner til AVforum medlemmer for å komme på en demo. Er lenge siden sist nå. Slik det er nå med ny valp i huset er det vanskelig å invitere mange på besøk. Men vis du har lyst på en demo ttorneby er jeg åpen for å ta imot besøk litt senere i juli/starten av august.

Newcomer vidareje sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Rasta
    Poster
    187
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med ny hund�� Regner med at dere har litt å passe på, tissing på gulvet osv��

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,741
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja er kommet en ny firebent inn i huset, så takk for det Det har faktisk gått over all forventning og vi har hatt lite uhell inne. Ellers er det mye å passe på for han er en liten gnager

Han har fått det klingene navnet Gibson og her er han,

-3j2a8164-jpg

-3j2a8178-jpg

Newcomer vidareje sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Rasta
    Poster
    187
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var en fin gutt Da er det bare å stålsette seg for mye actionfilm fremover. Du får starte med "Dødeligvåpen 1"

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,741
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har i en tid gått med en "liten" høyttaler i hode. Etter vi pussetopp nede utenfor kinoen her hjemme har jeg ville gjort dette området til en hifi plass. Der jeg kunne ha et system som jeg kunne nyte litt normal hifi, og leke med lyd. Kinoen er meget bra den, men den har noen sider med seg som gjør at det er for det første litt mye styr og høre musikk der inne og det er først og fremst satt opp for å gi en stor kino opplevelse. Jeg har hatt et par dynaBel 2.5 utenfor kinoen nå som et hifi oppsett, meget godt høyttaler til en meget fornuftig pris som byggesett. Den har dog hatt noen sider med seg som gjør at jeg vil bytte den ut. Jeg ønsker et system som skal kunne spille både silkemykt og brutalt samtidig.

SEAS kom for endel år tilbake med et sub/bass element som virkelig tok pusten av meg, SEAS L26RO4Y , det er mange som har bygget seg gode subber med dette elementet i kabinetter fra 15-20 liter. Elementet spiller en meget detaljer og dynamisk bass, er god fylde uten og bli buldret. Dette var utgangspunktet i konstruksjonen. Jeg har i alle år vært meget fascinert og imponert over gode koaksial elementer, derfor har jeg tittet etter gode koaksial elementer for å kunne matche opp mod bass elementet jeg ønsket å bruke. Så i høst kom SEAS med et nytt element akkurat etter mine ønsker, SEAS C18EN001/M.

-seas-kingro4y-jpg

Jeg laget meg noen skisser og funderte mye inne i mitt lille hode hvordan jeg kunne sette dette sammen best mulig. Skulle jeg bruke en, to, tre eller fire bass elementer til dette koaksial elementet eller ikke.... Etter mye fram og tilbake, så kom SEAS selv med et forslag til en slik konstruksjon, SEAS KingRO4Y. Da begynte jeg å bli ennå mer sikker på mine tanker. Men jeg ønsket mere.... jeg ville ha en høyttaler som kunne levere ennå mere fylde og kraft enn hva konstruksjonen SEAS hadde kommet opp med. Så jeg bestemte meg at 4 bass elementer måtte til, det ville gi meg en høyttaler som har masser av krefter nedover i registret og vil kunne spille høyt uten at det blir anstrengt og forvrengt i bassen. Jeg blir å kjøre konstruksjonen min med aktiv deling mellom bass og koaksial, å bruke passiv deling mellom mellomtone og diskant, akkurat på samme måte som SEAS gjør. Jeg blir å bruke en 2x700watts Hypex forsterker.

Jeg er kommet godt igang nå med prosjektet mitt. I skrivende stund står første del av konstruksjonen til liming inne i verkstedet og forhåpentligvis er jeg ferdig å lime alt sammen iløpet av tirsdag/onsdag. Jeg vil ha en oppbygging der jeg har 3 bass element, koaksial og bass på toppen, det gir meg koaksial elementet med en senterhøyde på 105cm. Selve kabinettet vil være 145cm høyt, 36,7cm dybde og 31,8cm bredde, hvert av basskabinettene er 24 liter og koaksial elementet vil ha 12 liter.

-bilde-1-jpg

-bilde-2-jpg

Side 349 av 367 FørsteFørste ... 209 219 229 239 249 259 269 279 289 299 309 319 329 339 345 346 347 348 349 350 351 352 353 359 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •