BEF's kompromissløse hjemmekino - Nytt hus og nye muligheter, post 7269 - - Side 342

Sponsorer:
Takk Takk:  8
Like Like:  118
Side 342 av 367 FørsteFørste ... 202 212 222 232 242 252 262 272 282 292 302 312 322 332 338 339 340 341 342 343 344 345 346 352 362 ... SisteSiste
Viser resultater 6,821 til 6,840 av 7339
    Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Jerome Vis post
    Jeg er personlig veldig glad i ML sine høyttaler Med Bladelius Tyr så var det så bra... Og ikke alt for dyrt.

Men det må være vanskelig å slå oppsettet du hadde i stua (Adam+sub).

Hvor mye penger vil du bruke? Og hvordan blir rommet ditt?
    Rommet blir slik du ser det på bildene. Det skal henge en TV på veggen der du ser et sort hull og sofaen vil nok stå rett under bjelken i taket. Budsjettet for oppsettet har jeg ikke satt, men det havner nok fort på 30-40-50-60 tusen, vis ikke mer, er man heldig finne rman noe bra brukt ..... ML er ikke noe dårlig forslag!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2012
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med et sett CM10 fra Bowers & Wilkins for det lekre utseendet og en ganske råfet lyd. Vi har hatt de stående på jobben en liten stund nå, fytti for en høyttaler altså. Selv er jeg Dali-hodet så det holder, men CM10... gosj. Eventuelt titte litt på 804 Diamond

Intermediate tralltrall sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var å hørte på den nye høytaleren til Focal forrige uke. Aria 946, den gav et bra førsteinntrykk etter min smak. Jeg tror prisen heller ikke er så gal.

Intermediate alkar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lenge siden jeg har vært innom siden din nå, sjef! Kult å se enda flere prosjekter hos deg. Og tempo er fortsatt suverent! Også hyggelig å se at alt er bra med vesla. Hils hjem!

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tannoy Definition DC10T er en av få "kjøpehøyttalere" jeg kunne tenkt meg. Verdt en kikk/lytt.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen Vis post
    Tannoy Definition DC10T er en av få "kjøpehøyttalere" jeg kunne tenkt meg. Verdt en kikk/lytt.
    Jeg har aldri blitt helt venn med lyden fra Tannoy, de er utrolig gode på masse. Er bare at helheten mangler litt her og der for meg... Jeg driver å funderer litt på Elac om dagen og må nok ta å lytte litt nærmere til noen av modellene fra dem.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nytt lerret, DreamScreen UltraHD V5

For noen uker siden kom den hyggelige mailen om at nytt lerret var kommet til meg, DreamScreen UltraHD V5. Med at jeg har drevet å pusset opp nede i kjelleren har det ikke vært mulig å få opp det nye lerretet før nå. Jeg har sett og hørt lerretet hos AVshop og det virket meget så lovende. Jeg var meget så spent når jeg gikk igang med å få på plass mitt nye lerret og jeg må nok innrømme at jeg hadde relativt store forventninger til lerretet.

Jeg demonterte mitt selvbygde ramme lerret, dro av gammel duk og klar for å sette på ny duk. Listene rundt var i god stand, så jeg slapp og bytte de. La duken over rammen, strammet den lett opp slik at det ikke var noen bulker den ene eller andre veien. Jeg bruker en pizza kutter i stål som jeg presser duken ned i feste sporene med. Jeg tar begge langsidene først, starter på midten og går til hver side. Mens jeg presser ned duken bruker jeg den andre hånden foran på duken for å holde den stram. Til slutt tar jeg kort sidene, samme der fra midten og ut til hver side. Fikk duken meget fin og stram. Merket allerede i det jeg løftet opp lerretet fra gulvet at dette var en bra duk. De tidligere dukene jeg har hatt har vært som seil og løfte opp, denne gav nesten ikke motstand. Lerretet ble montert opp igjen. Jeg merket at rommet hadde fått en helt ny akustikk med det nye lerretet. Rommet hadde mye mer klang, dette for at bak lerretet er det ingen demping, bare harde flater.

Tid for musikk, å ja, smilet kom meget fort. Det er så og si ikke noe forskjell mellom duk og ikke duk. Luften var tilbake i lydbilde med lerretet på plass. Det er dette som har vært det store problemet med alle de andre dukene jeg har hatt. Så det ble mange lyd spor og film klipp. Stor koste meg i kinoen. Lenge siden jeg har hatt en så trivelig stund med lyd og bilde!

-3j2a5837-jpg

-3j2a5839-jpg

-3j2a5841-jpg

-3j2a5844-jpg

-3j2a5837-jpg
    -3j2a5839-jpg
    -3j2a5841-jpg
    -3j2a5844-jpg

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt å høre BEF.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med ny duk. Jeg tenkte å montere min imorgen. Utifra det du skriver gleder jeg meg allerede. :-)

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,077
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lookin good, BEF

Newcomer countryroad sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ser bra ut dette hva er målene på den ramma ?

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av countryroad Vis post
    ser bra ut dette hva er målene på den ramma ?
    Selve rammen er 150 x 340cm, synlig bilde flate er 135 x 322cm, det gir et bilde på 136" 2,35:1.

Intermediate Andersen88 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    618
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Flott oppsett du har her. Mulig jeg spør dumt, men hvor mye luft bruker du mellom høyttaler og lerret (avstand). Holder på å tegne kino selv, og jeg får en ultrakompakt løsning, hvor lydtransparent lerret er et must. Inwall må også brukes for å minimere dybden på veggen.

Et spørsmål til (ikke sikkert du kan svare på det); får man kjøpt v5-duken i mindre kvantum, eller kommer den i fast lengde/bredde?

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andersen88 Vis post
    Hei!

Flott oppsett du har her. Mulig jeg spør dumt, men hvor mye luft bruker du mellom høyttaler og lerret (avstand). Holder på å tegne kino selv, og jeg får en ultrakompakt løsning, hvor lydtransparent lerret er et must. Inwall må også brukes for å minimere dybden på veggen.

Et spørsmål til (ikke sikkert du kan svare på det); får man kjøpt v5-duken i mindre kvantum, eller kommer den i fast lengde/bredde?
    Beklager jeg er litt treg med å svare Jeg har ca 15cm fra høyttalerne og fram til lerrets duken. Vil anbefale deg å ha minimum 7-8cm mellom duk og høyttaler.

Jeg tror AVshop bare har en størrelse på lerretet, ring Henning på AVshop å spør

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva skjer'æ? Er det noe nytt?

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PowerZone Vis post
    Hva skjer'æ? Er det noe nytt?
    Har vært stille i kinoen hos meg, men har da brukt den og sett litt filmer. Er meget fornøyd med det nye lerretet, særlig lydgjennomgangen i det.

Trengte en TV for å ha nede i det rommet vi har pusset opp i kjelleren, å løsningen ble å kjøpe ny TV til stuen og flytte den gamle Pioneer 50" ned. Valget på ny TV falt på Philips sin 65" 4K TV, Test av Philips 65PFL9708. Fikk den montert opp lørdag og fått sett noe TV, men ikke noe Blu-Ray materialle på den, er uansett meget fornøyd med den og den har et meget skarpt og fint bilde. Instillingen jeg har valgt på den er ISA-natt.

-23-12-jpg

-3j2a5865-jpg

-3j2a5886-jpg

Har hatt endel timer i verkstedet den siste måneden og bygget noen høyttaler til en kino for en kompis. Kabinettene er på ca 90 liter og de er tunet til 38Hz, skal ha aktiv deling på dem.

-3j2a5860-jpg

-23-12-jpg

-3j2a5865-jpg

-3j2a5886-jpg

-3j2a5860-jpg

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se der ja, 7 like. Det blir nok bra.

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,485
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis - dette ble jo veldig lekkert det

Regner med kompisen din blir fornøyd også med det oppsettet der

God Jul i heimen
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , McIntosh C48 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 og Minidsp Nanodigi.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , MA RXFX , MA Apex A-10 , 2 X Arendal Sub 2.
    BILDE : Panasoic ST50 65", Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Syvio HD Mediabox , Apple-TV.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med ny TV. Fin størrelse det. :-)

Ønsker deg og din kjære en god jul.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis med ny tv Fin størrelse på den

Kuult at du har funnet en duk i kinoen med lite forringelse av lyden og det er jo viktig å nyte litt innimellom også, ikke bare jobbe og modifisere!

Du får legge ut noen bilder av kjellerstua

God Jul!

Side 342 av 367 FørsteFørste ... 202 212 222 232 242 252 262 272 282 292 302 312 322 332 338 339 340 341 342 343 344 345 346 352 362 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •