BEF's kompromissløse hjemmekino - Nytt hus og nye muligheter, post 7269 - - Side 341

Sponsorer:
Takk Takk:  8
Like Like:  118
Side 341 av 367 FørsteFørste ... 201 211 221 231 241 251 261 271 281 291 301 311 321 331 337 338 339 340 341 342 343 344 345 351 361 ... SisteSiste
Viser resultater 6,801 til 6,820 av 7339
    Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av crimar Vis post
    Hei BEF!

Er det totalrenovering av hele kinoen? Eller er det rommet før kinoen som skal endres på?
    Det er rommet før kinoen, det som er når du kommer ned trappen. Der du ser det grå teppet ligger er hvor rommet foran kinoen var. Det brune belegget er gangen en måtte gå for å komme inn i verkstedet.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her kommer noen bilder på hvordan det ser ut. Fått plater på vegger og tak nå. Har taket igjen inne i det som skal bli vaskerommet, så er det tid for sparkling. Så nå blir det sparkling og pussing i noen dager framover.

-3j2a5752-jpg

-3j2a5753-jpg

-3j2a5755-jpg

-3j2a5752-jpg

-3j2a5753-jpg

-3j2a5755-jpg

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde en tur innom AVshop igår der Sony hade presentasjon av deres nyheter denne høste. Den mest spennende nyheten for min del var VPL-VW500, må si jeg ble meget så imponert over den og var virkelig en prosjektor jeg kunne tenkt meg å hatt hengene i min egen kino.

Du kan lese mere om VPL-VW500 her, http://avforum.no/forum/content.php/...y-VPL-VW500-4K

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,077
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig, flott projektor! Synd den er såpass dyr

Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,939
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BEF Vis post
    Hadde en tur innom AVshop igår der Sony hade presentasjon av deres nyheter denne høste. Den mest spennende nyheten for min del var VPL-VW500, må si jeg ble meget så imponert over den og var virkelig en prosjektor jeg kunne tenkt meg å hatt hengene i min egen kino.

Du kan lese mere om VPL-VW500 her, http://avforum.no/forum/content.php/...y-VPL-VW500-4K
    Hadde de VW55 også og i så fall hvordan virket den? VW500 er for dyr for meg så VW55 med motorisert zoom er kanskje mer i min gate så spennt på hvordan den fungerer!

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    13,694
    Takk & like
    Nevnt
    27 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ehh, det er ikke motorisert optikk på HW55. Den er stort sett klin lik HW50, med unntak av at IR byttes ut med RF for styring av 3D-briller

Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,939
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har da vitterlig lest at den skulle ha det, men da var vell det feil Men uten det får jeg bare vente til det kommer noen andre for det skal min neste PJ ha pga 235 lerret

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak Vis post
    Enig, flott projektor! Synd den er såpass dyr
    Ja dessverre er den ikke gratis Har jo vært veldig snill i år, syns iallefall jeg selv, så får se om nissen også synes det...

Nå som jeg å har fått nytt lerret som virker meget bra sålangt, ville det vært meget gøy med en så stor oppgradering av bilde.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Baldrick Vis post
    Har da vitterlig lest at den skulle ha det, men da var vell det feil Men uten det får jeg bare vente til det kommer noen andre for det skal min neste PJ ha pga 235 lerret
    Det ble vel spekulert i at den skulle ha det før spesifikasjonene var kjent. Men så viste det seg altså at dette ikke var tilfellet.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,077
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BEF Vis post
    Ja dessverre er den ikke gratis Har jo vært veldig snill i år, syns iallefall jeg selv, så får se om nissen også synes det...

Nå som jeg å har fått nytt lerret som virker meget bra sålangt, ville det vært meget gøy med en så stor oppgradering av bilde.
    Så langt jeg vet så har du i alle fall vært snill

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En liten oppdatering om hva som skjer i kjelleren. Det har gått litt trått den siste uken, men nå er alle vegger og tak ferdig sparklet og klar for maling.

-3j2a5758-jpg

-3j2a5758-jpg

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenk om jeg hadde vært der du er nå... Har begynt på sparkling, men får det ikke pent og må vente på at gamlingen har en ledig stund innimellom. Så snart det er ferdig skal maling og gulvlegging gå unna. Det som er trått for deg BEF er raskt for oss andre.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen Vis post
    Tenk om jeg hadde vært der du er nå... Har begynt på sparkling, men får det ikke pent og må vente på at gamlingen har en ledig stund innimellom. Så snart det er ferdig skal maling og gulvlegging gå unna. Det som er trått for deg BEF er raskt for oss andre.
    Det har mest gått trått her for jeg har ikke hatt tid til å være hjemme Håper malingen er ferdig i løpe av noen dager, kjedelig å se maling tørke.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2012
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Først av alt: Fantastisk tråd, prosjekt og hjemmekino. Din syke, syke mann.. (positivt ment!) Mitt beste øyeblikk fra tråden var da jeg trodde du var ferdig, men du istedenfor klinte til med de bakre diffusorene! :-D

Jeg har prøvd å lete i tråden, men ikke funnet noe særlig om det. Jeg tillater meg å spørre: Hvordan styrer du alt? Rent praktisk; hva må du trykke på osv. for å få bilde på skjermen og lyd ut av systemet fra avslått tilstand? Hva slags system bruker du for å få til dette?

Grunnen til at jeg spør er fordi jeg (les: min frue) ønsker at man skal kunne trykke på færrest mulig knapper (helst kun en) for å skru på alt. All videre betjening skal helst kunne skje fra 1 fjernkontroll / app e.l. Valg av kilde, lydformat og -spor, lydinnstillinger osv. skal helst være tilgjengelig fra en og samme fjernkontroll / meny. Mitt system dreier seg bare om TV, bd-spiller, receiver og stereoforsterker pluss mediaserver).
    Finnes det en god måte å styre alt dette på en svært enkel og lettfattelig måte?

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,102
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal ikke kuppe tråden men tror jeg kan svare deg :-)
    Mener det var en eldre topmodell av Harmony BEF hadde når jeg var på demo.

Jeg har selv den nye Harmony ultimate og med litt innsats kan den gjøre alt kona di ønsker.
    Nå har jeg litt mer komponenter enn du nevner også så kan godt hende du ikke trenger denne men kan bruke en rimeligere en f.eks Harmony touch.

Med Ultimate kan jeg f.eks styre ps3 noe som er meget greit for netflix f.eks.
    Og jeg kan nevne to av aktivitetene jeg har satt opp på min (har mange fler)

Den ene har jeg kaldt ps3/netflix og når jeg trykker på denne startes receiver, ps3 og tv. Receiver stilles til ps3 kanalen og fjerkontrollen styrer da hovedsaklig ps3, volum styrer mv på receiver.

Trykker jeg så på 'Film' så slås ps3 og tv av, receiver settes til bd spiller, projektor starter og lerretet senkes. Alt med en knapp i denne modusen vil nå knappene på fjernkontrollen styre blueray spilleren, jeg har f.eks justert så menu knappen først åpner bd overlay menyen, men holder jeg knappen inne så åpner jeg opsjonene i selve spilleren.

Den styrer desverre bare IR enheter (forutenom ps3/xbx) så om du ikke har fjernkontroll på mediaservern kan kansle denne bli problemmatiskt, om du har fjernkontroll på den så skal det kunne ordnes.

Disse selges forsåvidt på elkjøp så du kan teste en i 30 dager uten og tape noe, ultimate f.eks kan ha en litt stiv prislapp på nesten 2000kr, men det fins billigere alternativer men logitech setter noen sære begrensninger på de.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorTorden Vis post
    Den ene har jeg kaldt ps3/netflix og når jeg trykker på denne startes receiver, ps3 og tv. Receiver stilles til ps3 kanalen og fjerkontrollen styrer da hovedsaklig ps3, volum styrer mv på receiver.
    Hvordan er det med disse macroene hvis du er i en annen utgangssituasjon enn den du har hatt som utgangspunkt når macroen ble laget? Hvis du f.eks allerede ser på TV, men vil switche over til PS3/Netflix. Slår macroen da TV'n og Receiveren av siden av og på er samme IR-signal og disse apperatene allerede er på og ikke av? Eller finnes det "hemmelige" diskrete Av- og På-komandoer?

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,102
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fortsetter denne tematikken i en av harmony trådene, blir litt rart og ta det i BEF sin utstyr tråd

http://avforum.no/forum/showthread.p...gitech+harmony

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magulv Vis post
    Først av alt: Fantastisk tråd, prosjekt og hjemmekino. Din syke, syke mann.. (positivt ment!) Mitt beste øyeblikk fra tråden var da jeg trodde du var ferdig, men du istedenfor klinte til med de bakre diffusorene! :-D

Jeg har prøvd å lete i tråden, men ikke funnet noe særlig om det. Jeg tillater meg å spørre: Hvordan styrer du alt? Rent praktisk; hva må du trykke på osv. for å få bilde på skjermen og lyd ut av systemet fra avslått tilstand? Hva slags system bruker du for å få til dette?

Grunnen til at jeg spør er fordi jeg (les: min frue) ønsker at man skal kunne trykke på færrest mulig knapper (helst kun en) for å skru på alt. All videre betjening skal helst kunne skje fra 1 fjernkontroll / app e.l. Valg av kilde, lydformat og -spor, lydinnstillinger osv. skal helst være tilgjengelig fra en og samme fjernkontroll / meny. Mitt system dreier seg bare om TV, bd-spiller, receiver og stereoforsterker pluss mediaserver).
    Finnes det en god måte å styre alt dette på en svært enkel og lettfattelig måte?
    Jeg har ikke noe styrings system i kinoen. Jeg benytter fjernkontroll til hvert av produktene. Jeg bruker en IR-link fra kinoen og ut til komponentene.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har skjedd litt her i huset de siste dagene. Ting går utrolig tregt når man ikke er noe særlig hjemme, men kun ute på jobb reiser. Så dokumentasjon av hva som har blitt gjort er så som så... Det som har skjedd er at rommet begynner å ta form nå. Har fått lagt teppe etter å ha rettet av gulvet, så er alt malt, laget nye hyller for DVD/Blu-Ray og hylle for vinyl. Vinyl hyllen ble litt for liten, manglet 100cm hylle plass. Så skal sortere og sette det som betyr minst i en bod ved siden av. Dører er bestilt til rommet men ennå ikke kommet, så dører og listing vil bli tatt under et. Har fått kjøpt inn ny sofa til rommet og den skal opp til torsdag ( les, på reise fram til torsdags kveld). Vi er meget fornøyd med rommet så langt og gleder oss stort til å få det helt ferdig.

Da kommer et annet spørsmål krypende, hva skal man har av anlegg her nede da????? Jeg er veldig fristet til å kjøpe endel elementer og noe MDF å se hva man får av høyttalere ut av det. På den andre siden hadde det vært gøy å kjøpe et normalt bra hifi oppsett og kose meg med. Det trenger ikke være helt avsindig stort, for kinoen ligger jo vegg-i-vegg.... Men jeg må ha et oppsett som spiller ned til ca 30-35Hz, ha stor spille glede, kontant og åpent. Er det noen som har noen gode ideer??

Vedlegg 107812
    Vedlegg 107814
    Vedlegg 107815

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er personlig veldig glad i ML sine høyttaler Med Bladelius Tyr så var det så bra... Og ikke alt for dyrt.

Men det må være vanskelig å slå oppsettet du hadde i stua (Adam+sub).

Hvor mye penger vil du bruke? Og hvordan blir rommet ditt?

Side 341 av 367 FørsteFørste ... 201 211 221 231 241 251 261 271 281 291 301 311 321 331 337 338 339 340 341 342 343 344 345 351 361 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •