BEF's kompromissløse hjemmekino - Nytt hus og nye muligheter, post 7269 - - Side 339

Sponsorer:
Takk Takk:  8
Like Like:  118
Side 339 av 367 FørsteFørste ... 199 209 219 229 239 249 259 269 279 289 299 309 319 329 335 336 337 338 339 340 341 342 343 349 359 ... SisteSiste
Viser resultater 6,761 til 6,780 av 7339
    Active Seigmann sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Demping av bass med gul glava ukomprimert i tykkelser over 50cm har jeg hatt god erfaring med, syntes den strørste og beste effekten var på etterklangstiden i bassen.

Så dette er bare og prøve ut bef!

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tralltrall
    Tror det er en bra ide å beholde utstyret og heller prøve litt med rommet. Leste et sted at diffusorer på bakveggen i små rom har liten effekt, prøvde å finne linken men det gjorde jeg ikke, er en stund siden jeg leste det. Har vært så mye akustikk lesing i det siste for min egen del så klarte ikke å finne den frem. Så kan hende det ikke gir helt den effekten de skal, og dermed kan du heller bruke bakveggen til annet. Ihvertfall verdt et forsøk. Dersom rommet skulle bli mye dempet på bakveggen kan du heller kompensere det med litt mere refleksjon på sidene.
    Er veldig delte meninger rundt det med diffusjon kontra demping, blir litt som kabel debatter det jeg har konkludert med er at det er forsøket verd, så får man heller dra en sluttning i ettertid for å se hva som passet rommet best.

Sitat Opprinnelig postet av ganilsen
    8x12_TOM vet hva han snakker om, stort sett. :P

Du får si ifra om du ønsker en liten runde med justering etterhvert. Kunne sikkert tatt en tur innom neste gang jeg er i Oslo. Kunne vært morsomt å hørt systemet ditt også, slik det er nå.

Geir Arne
    Ja han er en meget fornuftig og oppegående person. Vi snakket ikke noe om noen løsninger, mer rundt selve lydfilosofien og hva som betyr noe til slutt.

Du er hjertelig velkommen innom for en lytt, om du vil komme før jeg gjør noe mere er du velkommen til det. Når det gjelder justering vil jeg ikke gjøre noe med det før jeg har ny lerret løsning på plass. Har vurdert om jeg muligens skal lage meg en justering uten lerret også.

Sitat Opprinnelig postet av atledreier
    Husk at om du skal gå såpass tykt som 50cm og over det bør du bruke noe lettere stoff enn de vanlige Rockwool akustikkplatene. De vil bli mindre effektive i tykkelser over 20cm. Jeg regnet på tykkelser på 60cm og der var vanlig gul Glavarull ideelt. Det vil gi en fin og jevn demping et godt stykke ned i bassen, spesielt om du får dekket et stort areal slik du gjør. Har vært inne på tanken selv, men slik det står nå hos meg er det ikke mulighet for det, dessverre.
    Det er nok Glava som vil bli brukt, Rockwool er som du sier for kompakt.

Sitat Opprinnelig postet av Seigmann
    Demping av bass med gul glava ukomprimert i tykkelser over 50cm har jeg hatt god erfaring med, syntes den strørste og beste effekten var på etterklangstiden i bassen.

Så dette er bare og prøve ut bef!
    Takker for tilbakemelding og tipset. Er bare en måte å få et skikkelig svar og det er å prøve

Intermediate tralltrall sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Er veldig delte meninger rundt det med diffusjon kontra demping, blir litt som kabel debatter det jeg har konkludert med er at det er forsøket verd, så får man heller dra en sluttning i ettertid for å se hva som passet rommet best.
    Er nok like mange meninger som det er personer, så noe som fungerer ett sted fungerer kanskje ikke et annet sted. Så det beste er jo å teste det ut selv, og du har jo gode muligheter og forutsetninger til dette. :-)
    Det å teste selv er uansett en bra måte å tilegne seg bra kunnskap. Det er jo ikke alt som står i boka som stemmer med virkeligheten.
    Min byggetråd og hjemmekino: Min hjemmekino

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,335
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal i hvert fall teste ut Live End - Dead End(LEDE).
    proAV / data and information, lists, tables and links
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Jeg skal i hvert fall teste ut Dead Room - Live Room(?), slik som bl.a Hunsbeth har. Dempet rom i front, levede bak, gjerne med diffusere.
    Dead room og live room er vel det stikk motsatte av hverandre mener jeg (?). (Kan hende jeg tar feil her)
    Med en heldempet vegg og diffusorer er det vel et sted midt mellom muligens.
    Støtter absolutt mye demping på en vegg.

Er utrolig gøy å teste akustikk, finne ut hva en selv liker, og hva utstyret en har krever, o hvor/hvordan resultatene oppnås.

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,335
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tralltrall
    Dead room og live room er vel det stikk motsatte av hverandre mener jeg (?). (Kan hende jeg tar feil her)
    Med en heldempet vegg og diffusorer er det vel et sted midt mellom muligens.
    Støtter absolutt mye demping på en vegg.

Er utrolig gøy å teste akustikk, finne ut hva en selv liker, og hva utstyret en har krever, o hvor/hvordan resultatene oppnås.
    Beklager, husket feil. Har rettet opp i min forrige post.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager, husket feil. Har rettet opp i min forrige post.
    Da er jeg med. :-)

Intermediate Midas sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,809
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hades
    Laget en spilleliste i Spotify. Fant ikke alt, men nesten

BEF Reference by steinih on Spotify
    Hva har skjedd med The Eagles / Hotel California? Falt ut pga. rettighetstull? Trukket tilbake av BEF?
    Min hjemmekino -::- Min byggetråd -::- Sony VPL-HW50ES -::- 106" DreamScreen V4 DynaGrey -::- Yamaha CX-A5100 -::- Yamaha RX-A1020, RX-V757 amp -::- B&W DM60* S3 - DM603 (L,R), LCR600 (C), DM600 (6x Surr), Atmos -::- 2x SVS SB13-Ultra Sub -::- Anti-mode 8033-SII -::- Oppo BDP-103D

Newcomer 8x12_TOM sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ganilsen
    8x12_TOM vet hva han snakker om, stort sett. :P

Geir Arne
    Stort sett?? Her vanker det straffepoeng:wink:

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 8x12_TOM
    Stort sett?? Her vanker det straffepoeng:wink:
    Jeg hører hva du sier, men skjønner ikke hva du mener......

Geir Arne

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal i hvert fall teste ut Live End - Dead End(LEDE).
    proAV / data and information, lists, tables and links
    Er et meget godt prinsipp og bruke ved bygging av et rom. Brukte det prinsippet blant annet når kinoen til Hjemmekino, nå Watt, ble bygget. Vi brukte ikke diffusorer da på Live sidene, men lot veggene reflektere. Det er vel å en av de mest morsomme kinoene jeg har vært i også, ekstremt bra akustikk i det rommet som skaper en helt utrolig atmosfære ved film titting.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg brukt noen måneder på å lese meg gjennom tråden din BEF.

Fantastisk tråd og rom! Du har virkelig noen "stå på" gener jeg gjerne kunne hatt noen av.

Akustisk sett er det veldig interessant konsept å "ta ut" en hel flate av rommet. Veldig interessert i å lytte når du har veggen oppe.
    Vær obs på at du like gjerne kan ha luft nærmest veggen, så hvis du ikke har plassproblem så høres 50 cm demping og 10-20 cm luft innerst veldig bra ut. Uannsett vil jeg tro det skjer ting i bassen ja.... :-)

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Trompetnerd
    Nå har jeg brukt noen måneder på å lese meg gjennom tråden din BEF.

Fantastisk tråd og rom! Du har virkelig noen "stå på" gener jeg gjerne kunne hatt noen av.

Akustisk sett er det veldig interessant konsept å "ta ut" en hel flate av rommet. Veldig interessert i å lytte når du har veggen oppe.
    Vær obs på at du like gjerne kan ha luft nærmest veggen, så hvis du ikke har plassproblem så høres 50 cm demping og 10-20 cm luft innerst veldig bra ut. Uannsett vil jeg tro det skjer ting i bassen ja.... :-)
    Hyggelig du har tatt tiden til å lese gjennom hele tråden og at den var til underholdning for deg.

Du er inne på endel poenger som jeg selv har tenkt på og som skal prøves ut. Noe jeg ikke har skrevet her, men som jeg har en tanke om å prøve ut er, podiet mitt er fylt med Glava under. Det er idag helt lukket og jeg har en tanke om å åpne det i front slik at lyden kan få slippe inn i det. Om dette da kan hjelpe på med å dempe rommet lineært nedover i frekvens. Så det er flere ting som skal prøves akustisk sett utover høsten. Kjenner jeg gleder meg stort

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ferie tid hos meg og turen har gått til Gran Canaria. Har blitt hektet på lydbok og ble lei av å sitte med hodetelefoner og dårlig høyttaler lyd rett fra Iphone. Så idag ble det et nytt lydprodukt på meg. Vet ikke helt om jeg kan være helt enig med Philips i deres slagord for produktet,men funker helt fint til sitt bruk.

-bilde1-jpg

-bilde2-jpg

Det er ikke så mye å si på utsiktet fra terassen der jeg sitter nå å nyter en lydbok

-bilde-jpg

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,077
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser helt suverent ut. Kos deg med en vel fortjent ferie

Intermediate Hunsbedt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,841
    Takk & like
    Nevnt
    14 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med AK her. Har selv aldri vært i syden før, kjenner nå at det hadde vært godt med en ukes ferie i mygg- og kleggfrie omgivelser!
    Den plastsaken fra Philips så ikke mye god ut. Man skal imidlertid kanskje ikke la seg lure av utseende. Kan jo være en ulv i fåreklær...
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen
    Resten av utstyret finnes her

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg syns den var tøff jeg ;-)

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var AVforum V2 et faktum, synes det er veldig gøy at forumet har fått en ny og bedre plattform!

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,742
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Som du ser er det noe tull med moderering av innlegg, vi jobber med å få løst dette ASAP! I tillegg ser jeg at brukerstatusene ikke er korrekt, moderatorene er bl.a. ikke korrekt "merket". Jeg legger ut en ny bloggupdate nå!

Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,664
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje ikke helt den rette tråden å skrive det i men jeg får ikke åpnet noen av bloggupdatene... får denne feilmeldingen:

vBulletin-meddelande

Du angav ett ogiltigt/en ogiltig Blog. Om du följde en giltig länk, var vänlig och kontakta den webbansvarige.

Side 339 av 367 FørsteFørste ... 199 209 219 229 239 249 259 269 279 289 299 309 319 329 335 336 337 338 339 340 341 342 343 349 359 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •