BEF's kompromissløse hjemmekino - Nytt hus og nye muligheter, post 7269 - - Side 336

Sponsorer:
Takk Takk:  8
Like Like:  118
Side 336 av 367 FørsteFørste ... 196 206 216 226 236 246 256 266 276 286 296 306 316 326 332 333 334 335 336 337 338 339 340 346 356 366 ... SisteSiste
Viser resultater 6,701 til 6,720 av 7339
    Intermediate Hunsbedt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,841
    Takk & like
    Nevnt
    14 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Helt enkelt forklart er det et surround system som har inntil 128 kanaler og de fleste av disse er i taket. Dette for å skape en ennå bedre lyd illusjon på film. Det er kun installert på kinoen i Sandvika hittil i Norge. Jeg har ikke sett noen film der ennå, men håper det kommer en ok film snart i den salen med fult Dolby Atmos lydspor.
    Kan forresten nevne her at i høst starter byggingen av kinosal 2 i lille Kvinesdal. Den vil ha 84 stoler, egen avdeling med luksusstoler, Dolby Atmos med 30-40 høyttalere og ca 10m stort lerret m/ 4K projektor. Det er også bestemt at den skal THX-godkjennes. Vil tro at denne havner høyt oppe på lista over bra kinoen her på berget. Ansvarlig designer blir Rolv Gjestland.
    Morsomt å være kinomaskinist når man kan få til noe slikt i ei lita bygd...
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen
    Resten av utstyret finnes her

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,106
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SannaX
    Tenker vi sier August med tempoet BEF pleier å holde Mange elementer for å holde på dynamikken...det er linjekilder det 8-) Men jeg skal slutte å mase...gleder meg uansett til å se hva som kommer, og ikke minst byggetråden.
    Nå gikk jeg at det bare ble lettere planlegging i sommer også kan han ellers nyte sola :-)

Så kan han starte bygging til den norske høsten og kalibrere/tweake gjennom vinteren:-)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du skriver mye fornuftig.
    :wink:

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,741
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vært på besøk nå i ettermiddag hos vidareje her på forumet. Veldig hyggelig å ta en tur til han og høre på hans oppsett med aktive Dynaudio monitorer. Et enkelt og godt oppsett med mye snert og dynamikk.

Oppsettet mitt er ennå ikke solgt, men har vel hatt rundt 35-40 henvendelser både på mail og telefon. Jeg har sagt til alle at jeg først og fremt er ute etter å sekge det samlet. Er to stykker nå som skal komme tilbake iløpet av noen dager, så får vi se. Vis jeg ikke hører noe fra disse vil jeg stykke det opp og selge det i deler med "første mann til mølle prinsippet".

Mitt nye prosjekt begynner å ta virkelig form og går nå å venter på avklaring i forhold til hvilke elementer jeg kan få og evt. leveringstid på dem

Intermediate Delthral sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    974
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nesten litt trist at du ender denne fasen av kinolivet ditt, men på den andre siden så blir det enda mer spennende å følge deg fremover også.

Lykke til med salget og de nye planene.
    | 3X Inconcert Miles | 2X Beyma 8CX300ND surround| 2X Beyma 18" BEF sub | 3X Crown XTI 2002 | 2X Crown I-Tech 4000 | Sony HW 30 | Sherbourn PT 7030 | Oppo 93 US | Dreamscreen DIY V4 102" 16:9 | Nvidia Shield TV Pro |

Active Espen000 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    fy fader. hadde jeg bare hatt hus til å romme dette anlegget. damen har jo sagt vi skal kjøpe hus med plass til hjemmekino om vi noengang flytter til sørlandet (hvor hun kommer ifra).

Akkurat nå kjenner jeg det frister litt..

Edit: Ser for meg den nye kinoen med masser av små-elementer. Blir nok litt av en jobb med delefiltre, men som det ble sagt når usa skulle til månen "we are not doing it because it is easy, we do it because it is hard"

lykke til med salget

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vis jeg ikke hører noe fra disse vil jeg stykke det opp og selge det i deler med "første mann til mølle prinsippet".
    Som tidligere nevnt, er jeg veldig interessert i Milsene og muligens et par av bassene om prisen er god.

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men selger du alle forsterkerne også? Dissa går vel an å bruke videre, må være enormt penge tap å selge de når de er så nye tenker jeg på
    Min tråd

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,741
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b3nd1k
    Men selger du alle forsterkerne også? Dissa går vel an å bruke videre, må være enormt penge tap å selge de når de er så nye tenker jeg på
    Alt er for salg, men er det ingen som ønsker hele systemet beholder jeg forsterkerne til neste prosjekt. De er i tillegg meget lett solgt innen for PA.

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, regner med at du har nok power der for alt du kan finne på egentlig! Hehe
    Men blir uansett morsomt å se hva som kommer
    Min tråd

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er to stykker nå som skal komme tilbake iløpet av noen dager, så får vi se. Vis jeg ikke hører noe fra disse vil jeg stykke det opp og selge det i deler med "første mann til mølle prinsippet".
    Hvordan går det med salget? Er det noen endring i status her?

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,741
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Hvordan går det med salget? Er det noen endring i status her?
    Hatt noen flere telefoner, men ingen som har tatt noen avgjørelse.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hatt noen flere telefoner, men ingen som har tatt noen avgjørelse.
    De må vel ha tilsagn på lån med sikkerhet i huset sitt :roll: :roll:

Slikt tar tid

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,741
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da settes nesen mot Moss og konsert med en gruppe jeg har hørt musikken til i over 30 år. Gleder meg stort!!

-945067_530517753652628_1667812610_n-jpg

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det virket misunnelsesverdig.

God tur!

Geir Arne

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der er jeg også.

TOTO er bra live, var også på konserten i Biri.

Newcomer PureHifi sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hunsbedt
    Kan forresten nevne her at i høst starter byggingen av kinosal 2 i lille Kvinesdal. Den vil ha 84 stoler, egen avdeling med luksusstoler, Dolby Atmos med 30-40 høyttalere og ca 10m stort lerret m/ 4K projektor. Det er også bestemt at den skal THX-godkjennes. Vil tro at denne havner høyt oppe på lista over bra kinoen her på berget. Ansvarlig designer blir Rolv Gjestland.
    Morsomt å være kinomaskinist når man kan få til noe slikt i ei lita bygd...

Kinokonsulent Rolv Gjestland saman med arbeidsgruppa har gjort nokre viktige endringar. Kinoen, som i dei opphavlege teikningane var dimensjonert for 74 sitjeplassar, er no oppgradert til 98 plassar.

Det var i 2011 budsjettert med kr 2.500 per sitjeplass. Dette er auka til kr 7.000. Det blir valt ein 4k digital prosjektor med høve til å vise 48 bilde per sekund i staden for 24, som er standard.

Dolby Atmos er valt som lydplattform, som i dag berre finst i eit fåtal kinoar i Noreg. Alle desse tiltaka set kinoen i Fosnavåg Konserthus i ei særstilling og vil kanskje gi Noregs mest moderne kinosal når bygget står ferdigstilt.

har flere prosjekter på gang Rolv for tiden gleder meg til vi i Fosnavåg også får gleden av en sjikkeleg kino når den står klar neste år!

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,741
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PureHifi
    Kinokonsulent Rolv Gjestland saman med arbeidsgruppa har gjort nokre viktige endringar. Kinoen, som i dei opphavlege teikningane var dimensjonert for 74 sitjeplassar, er no oppgradert til 98 plassar.

Det var i 2011 budsjettert med kr 2.500 per sitjeplass. Dette er auka til kr 7.000. Det blir valt ein 4k digital prosjektor med høve til å vise 48 bilde per sekund i staden for 24, som er standard.

Dolby Atmos er valt som lydplattform, som i dag berre finst i eit fåtal kinoar i Noreg. Alle desse tiltaka set kinoen i Fosnavåg Konserthus i ei særstilling og vil kanskje gi Noregs mest moderne kinosal når bygget står ferdigstilt.

har flere prosjekter på gang Rolv for tiden gleder meg til vi i Fosnavåg også får gleden av en sjikkeleg kino når den står klar neste år!
    Ikke helt sikker om den var direkte ment mot meg. Uansett synes jeg det er meget hyggelig lesning at kinoer på mindre plasser satser såpass på god teknologi!!

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,106
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PureHifi

Dette høres ut som det er noen ildsjeler som får igjen for langt og hardt arbeid.
    Hadde detta verdt i Drammen hadde jeg kanskje gått oftere på kino (som nå praktiskt talt er aldri) men forrige gang jeg var innom virka det rett og slett som om de hadde gitt **** siden de fikk de nye lokalene (for ca 10+ år siden) og kun folk under 20 som ikke kunne knapt brydd seg mindre jeg så jobbe der. :\

Synd for det var jo ganske flott når det var nytt.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,741
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fått noen PM de siste dagene fra folk som lurer på om anlegget mitt er solgt, det er det ikke. Har fortsatt noen som driver å funderer og undersøker muligheter. Så da får vi se hvem som til slutt ender opp med systemet mitt

Side 336 av 367 FørsteFørste ... 196 206 216 226 236 246 256 266 276 286 296 306 316 326 332 333 334 335 336 337 338 339 340 346 356 366 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •