BEF's kompromissløse hjemmekino - Nytt hus og nye muligheter, post 7269 - - Side 335

Sponsorer:
Takk Takk:  8
Like Like:  118
Side 335 av 367 FørsteFørste ... 195 205 215 225 235 245 255 265 275 285 295 305 315 325 331 332 333 334 335 336 337 338 339 345 355 365 ... SisteSiste
Viser resultater 6,681 til 6,700 av 7339
    Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Er ikke feil å gå over til Atmos nei.
    Cinema Sound Technology - Dolby Atmos
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Active NorwegianGoose sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2013
    Poster
    462
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan noen forklare meg hva "Atmos" går ut på, og hva det innebærer? Mye bedre å høre det fra dere enn å lese en tør tekst på en hjemmeside. Er dette en gang mulig å få et slikt system inn i hjemmekinosammenheng :roll:

Newcomer 8x12_TOM sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorTorden
    Hmm litt for og gå mot strømmen og tar sikkert helt feil, mye og for jeg har ikke peiling på egen bygg
    :-)

8*15" (2 for hver vegg) for dypbassen og en variasjon på tanke måten til f.eks system audio og ha en 40-50*10"/12" elementer, en tilsvarende mengde 6,5" til mellomtone bruk og et mer 'normalt' mengde diskanter...
    Nå tar det helt av her
    Bruk 2 eller 4 bra 6,5"- 8" mellomtoner i hver høytaler i front og 1 eller 2 i hver av bakkanalene. Det bør rekke i massevis
    I bassen er det nok viktig med areal, siden jeg har skjønt at det skal flagre litt i tupeen, Her også vil jeg si at det løser ikke alle problemer med bare å spa på med membranareal.
    Det som er like viktig er å jobbe for å få ned etterklangen i rommet nedover i bassen også. Har en del erfaring med akkurat dette. For hver utbedring jeg har gjort kommer det mer detaljer og dynamisk kontrast.
    Etter hvert begynner man og tenke på bassen som en helhet og ikke bare på vibrerende buksebein, tupeer og stolrygger.

Tor

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kom over en utrolig morsom side idag, det er CNN-journalisten Christopher Moloney som gjenskaper klassiske filmscener. Han bruker et bilde fra filmen og setter det inn i gatebilde fra hvor scenen er tatt. Så sjekk ut hans blogg, FILMography

Her er, Spider-Man (2002)

-tumblr_mkuxi91awm1ry9teho1_1280-jpg

Her er, Transformers (2007)

-tumblr_mlr0tjbi4c1ry9teho1_1280-jpg

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har sett igjennom en del av bildene, fyren må jo ha en utrolig kunnskap om lokasjoner, lokalkunnskap eller hva jeg skal kalle det. Imponerende er det i allefall.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av NorwegianGoose
    Kan noen forklare meg hva "Atmos" går ut på, og hva det innebærer? Mye bedre å høre det fra dere enn å lese en tør tekst på en hjemmeside. Er dette en gang mulig å få et slikt system inn i hjemmekinosammenheng :roll:
    Helt enkelt forklart er det et surround system som har inntil 128 kanaler og de fleste av disse er i taket. Dette for å skape en ennå bedre lyd illusjon på film. Det er kun installert på kinoen i Sandvika hittil i Norge. Jeg har ikke sett noen film der ennå, men håper det kommer en ok film snart i den salen med fult Dolby Atmos lydspor.

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    3,979
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Helt enkelt forklart er det et surround system som har inntil 128 kanaler og de fleste av disse er i taket. Dette for å skape en ennå bedre lyd illusjon på film. Det er kun installert på kinoen i Sandvika hittil i Norge. Jeg har ikke sett noen film der ennå, men håper det kommer en ok film snart i den salen med fult Dolby Atmos lydspor.
    En av salene I Stavanger skal også ha dette.
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shallow_
    En av salene I Stavanger skal også ha dette.
    Da er den ikke god kjent ennå, for den er ikke på listen til Dolby. Er jo helt supert at Norske kinoer oppgraderer seg!!

-16-06-jpg

Intermediate joakimpatos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,104
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hørtes da helt SYKT ut! 128 kanaler? :shock:

er det altså dette du skal gå for da?

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,044
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel heller lite sansynlig, spesielt siden BEF skriver 7.1 i et tidligere innlegg
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av joakimpatos
    hørtes da helt SYKT ut! 128 kanaler? :shock:

er det altså dette du skal gå for da?
    ER ennå ikke mulig å få som vanlig privat person.... Som devilej skriver, blir et 7.1 system.

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ER ennå ikke mulig å få som vanlig privat person.... Som devilej skriver, blir et 7.1 system.
    Vil vel ikke akkurat kalle kinoen din helt vanlig heller
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,742
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...har sett en film på Atmos-systemet. Husker ikke i farta hvilken film det var, og for alt jeg vet var ikke filmen Atmos-aktivert, for jeg la vel egentlig veldig lite merke til det utenom kanskje litt vind i toppen i enkelte scener. Tror nok derfor filmprodusenten / lydteknikerne må ha veldig fokus på dette systemet om det først skal ha noe spesielt innvirkning, alternativt en mer aktiv prosessering / "interpolering" ala Pro Logic II for 5.1->7.1. Spørsmålet er imidlertid om dette egentlig er liv laga for hjemmemarkedet? Hva bygger vel ny himling med integrerte høyttalere med unntak av BEF?

Så forresten temmelig herp ut den installasjonen de hadde foretatt seg på kinoen i Sandvika. Skikkelig grovinstallerte greier, var nok ikke noe standard himlingsdim på høyttalerne de installerte...

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,102
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det som er litt av saken med atmos systemet som er at det ikke nødvendigvis lages med et fast antall lydspor.

Men at lydteknikern bruker software til og plotte et 'lag' med ett lydopptak med x.y.z akser, og dermed plasseres i et tre dimensjonalt rom. det blir da opp til Atmos processoren og tolke eller praktiskt talt 'rendre' lyden til de forskjellige kanalene som er tilgjengelig og hvordan den vet de er plassert i rommet. Vil desverre tvile at atmos sporet kommer på blueray disker, men at dette kanskje heller blir pre rendert til 5.1 kanskje til og med 9.1?

[YOUTUBE]MoGE8R_YBI4[/YOUTUBE]
    Kjapp demo av softwaren.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jøss! Det får'n si. Ut med Miles og 18"?? Tipper det er mange som følger med i denne tråden nå for å se hvor dette bærer. Du kan jo ikke holde på denne hemmeligheten for lenge, BEF, folk kommer jo til å bli gale!
    Ingen småhint? Jeg tipper på noe linjekilder ala Gryphon e.l

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SannaX
    Jøss! Det får'n si. Ut med Miles og 18"?? Tipper det er mange som følger med i denne tråden nå for å se hvor dette bærer. Du kan jo ikke holde på denne hemmeligheten for lenge, BEF, folk kommer jo til å bli gale!
    Ingen småhint? Jeg tipper på noe linjekilder ala Gryphon e.l
    Dere må nok holdes på pinebenken en liten stund til. Vil ikke røpe for mye før ting begynner å komme skikkelig på plass. Det blir et system med mye elementer, for å kunne holde på dynamikken og at de ikke skal føle seg presset for tidlig.

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,102
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dere må nok holdes på pinebenken en liten stund til. Vil ikke røpe for mye før ting begynner å komme skikkelig på plass. Det blir et system med mye elementer, for å kunne holde på dynamikken og at de ikke skal føle seg presset for tidlig.
    Du kan bare notere meg opp for første demo med engang hehe.

neste sommer kanskje?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorTorden
    neste sommer kanskje?
    Tenker vi sier August med tempoet BEF pleier å holde Mange elementer for å holde på dynamikken...det er linjekilder det 8-) Men jeg skal slutte å mase...gleder meg uansett til å se hva som kommer, og ikke minst byggetråden.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SannaX
    Tenker vi sier August med tempoet BEF pleier å holde Mange elementer for å holde på dynamikken...det er linjekilder det 8-) Men jeg skal slutte å mase...gleder meg uansett til å se hva som kommer, og ikke minst byggetråden.
    Du skriver mye fornuftig.

Newcomer vidareje sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Rasta
    Poster
    187
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare vent et besøk her og du er Dynaudiofan for livet , nei da, det blir spennende å se hvor dette bærer

Side 335 av 367 FørsteFørste ... 195 205 215 225 235 245 255 265 275 285 295 305 315 325 331 332 333 334 335 336 337 338 339 345 355 365 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •