BEF's kompromissløse hjemmekino - Nytt hus og nye muligheter, post 7269 - - Side 330

Sponsorer:
Takk Takk:  8
Like Like:  118
Side 330 av 367 FørsteFørste ... 190 200 210 220 230 240 250 260 270 280 290 300 310 320 326 327 328 329 330 331 332 333 334 340 350 360 ... SisteSiste
Viser resultater 6,581 til 6,600 av 7339
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Må bare dele en liten ting med dere andre AVFere

Fikk en litt uvanlig mail idag fra Tyskland. Dere var det en hjemmekino klubb som har sett kinoen min og tydeligvis fått med seg alt hva jeg har gjort, for han hadde en lang mail med masser av momenter jeg selv nesten ikke husket Så de ønsket å komme til Oslo en weekend for demo i min kino. Kjempegøy, så da får vi se når huset blir fult av tyskere
    Dette er jo virkelig spennende, du får legge ut resultatet også da når den tid kommer!

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av megareksik
    Dette er jo virkelig spennende, du får legge ut resultatet også da når den tid kommer!
    Dere skal få tilbakemelding på hvordan det går

Active BaronRibsskog sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dere skal få tilbakemelding på hvordan det går
    Kommer de i morgen tidlig? (historisk sett bruker de det)

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,341
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av BaronRibsskog
    LoL

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BaronRibsskog
    F.. da må jeg rydde

Disse virker litt mere hyggelig og ydmyk enn de som kom innom Norge for 73år siden.

De bor rett utenfor Munchen, så reiser jeg ned til High End messen i Munchen blir jeg nok å hilse på dem der. Vi har ikke snakket om noen dato, mere at jeg har sagt ja til å ta imot besøk.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gleder meg til i morgen, skal slå følge med devilej til Isak Strand hos Ljudtema og få hørt på Audiovector Si3 Avantgarde Arretè. Nå er det lenge siden man har vært på noen gode demoer, å jeg har stor tro på denne

Hjemme hos Devil. Arendal Sound Sub2 fikk selskap av AS Tower 1723-av-aa-jpg

Hjemme hos Devil. Arendal Sound Sub2 fikk selskap av AS Tower 1723-post-2-097838700-201284408614_thumb-jpg

Hjemme hos Devil. Arendal Sound Sub2 fikk selskap av AS Tower 1723-post-2-0-59588400-1298234700_thumb-jpg

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vært på meget morsom og god demo i ettermiddag hos Ljudtema og fått hørt på Audiovector Si3-Serien. Skal ta å skrive mere om selve demoen og høyttalerne. En ting er uansett sikkert, dette var en demo fylt av musikk glede og en lyd som virkelig overasket meg meget positivt!

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0

High End 2013

Da er reisen til årets andre HiFi-tur bestilt, HIGH END 2013 i Munchen. Denne tur har vært årets store høydepunkt, dette er virkelig messen der man kan få dyrket sin lyd interesse. Mange mener at dette er verdens beste lyd messe og det meste av leverandører av seriøs lyd er tilstede. Er veldig kjedelig å måtte reise alene ned til messen i år. Dette har vært en messe devilej og jeg har tatt sammen 3 år nå, og det har vært en meget så hyggelig tur. Ser som vanlig fram til noen spennende og inntrykkrike i Munchen.

-jpg

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,044
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det er veldig leit at jeg misser denne messen i år da jeg må på en jobb reise isteden . Munchen er utvilsomt årets høydepunkt, og stedet hvor man virkelig treffer bransjen innen hifi og hjemmekino. Jeg kommer garantert sterkere tilbake i 2014
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg driver å funder på å utvide kinoen litt. Dette for at jeg skal få satt subben i senter av rommet. Jeg har drevet å hørt mye på musikk i kinoen i det siste og har oppdaget et par ting som plager meg litt. Bassen er litt ullen i endel områder og det virker på meg som at slik høyttalerne er plassert nå får jeg en "kasse" resonans mellom sub tårnene og sideveggen. Med at frontene mine har bassporter i bakkant blir det lite rom/luft for dem og det dannes da en ny resonans frekvens for denne bak der. Noe som resulterer i mindre kontroll og kontant bass. Satt i kinoen å funderte på hvordan jeg kunne løse dette. Ideen som kom opp var å rive deler av frontveggen som er inn mot verkstedet og bygge et rom som er ca 2 meter bredt og 1 meter dypt. Da vil jeg kunne sette sub tårnene iii i utvidelse og la frontene og senter få mere luft rundt seg. Har en massiv utfordring i forhold til et slikt prosjekt og det er alle rørene som er lagt inn i frontveggen. Dette vil selvsagt kunne løses på et eller annet vis Noe jeg å kan tenke på da er å bygge et eget rom for forsterkerne i forbindelse med dette rommet.

Laget en dårlig skisse bare for å beskrive det.

-21-04-jpg

Intermediate tralltrall sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spennende saker, tror nok bassportens plassering har en påvirkning som du skriver. Så litt mere luft skader jo ikke. Det skader nok heller ikke med litt mere luft mellom frontene heller dersom du først utvider.

Er de noen mulighet å flytte bassporten til fronten dersom utvidelse ikke går?

Ev flytte lerretet lenger ut i rommet?
    Min byggetråd og hjemmekino: Min hjemmekino

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ikke lettere å gjøre om slik at porten er fremover-vendt?

For noen er kanskje veien viktigere enn målet? Uansett, det er alltid gøy å se fremgangen i dine prosjekter.

Intermediate hokeyh sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tenkte du skulle utvide nå og starte kommersiel drift jeg

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis det er en resonans av noe slag så vil den synes på målinger, dvs vannfall. Tror det er enklere å løse problemet med et par effektive bassfeller i stedet for å bygge om rommet....

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg driver å funder på å utvide kinoen litt. Dette for at jeg skal få satt subben i senter av rommet. Jeg har drevet å hørt mye på musikk i kinoen i det siste og har oppdaget et par ting som plager meg litt. Bassen er litt ullen i endel områder og det virker på meg som at slik høyttalerne er plassert nå får jeg en "kasse" resonans mellom sub tårnene og sideveggen. Med at frontene mine har bassporter i bakkant blir det lite rom/luft for dem og det dannes da en ny resonans frekvens for denne bak der. Noe som resulterer i mindre kontroll og kontant bass. Satt i kinoen å funderte på hvordan jeg kunne løse dette. Ideen som kom opp var å rive deler av frontveggen som er inn mot verkstedet og bygge et rom som er ca 2 meter bredt og 1 meter dypt. Da vil jeg kunne sette sub tårnene iii i utvidelse og la frontene og senter få mere luft rundt seg. Har en massiv utfordring i forhold til et slikt prosjekt og det er alle rørene som er lagt inn i frontveggen. Dette vil selvsagt kunne løses på et eller annet vis Noe jeg å kan tenke på da er å bygge et eget rom for forsterkerne i forbindelse med dette rommet.

Laget en dårlig skisse bare for å beskrive det.

-21-04-jpg
    kunne du ikke bare satt opp en ny hel vegg en meter bak og bare flyttet døra til den nye veggen? Den gamle døråpningen burde vel være nok åpning inn til rommet bak lerettet, slikt du slipper å trekke mange rør på nytt.

Intermediate joakimpatos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,104
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva gjør du om bass-gjengivelsen blir mye kleinere da? :neutral:

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tralltrall
    Spennende saker, tror nok bassportens plassering har en påvirkning som du skriver. Så litt mere luft skader jo ikke. Det skader nok heller ikke med litt mere luft mellom frontene heller dersom du først utvider.

Er de noen mulighet å flytte bassporten til fronten dersom utvidelse ikke går?

Ev flytte lerretet lenger ut i rommet?
    Er selvsagt mulig å bygge om høyttalerne å få porten i front, men det betyr at jeg må bygge helt nye kabinetter. Jeg hadde frontveggen ca 20cm lengre inn i rommet før og jeg hadde ikke noe problem med denne resonansen før. Problemet oppstod når jeg fikk mellomtone kabinettene på toppen, nå er det nesten en vegg av høyttalere og veldig lite luft igjen bak kabinettet.

Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    Er det ikke lettere å gjøre om slik at porten er fremover-vendt?

For noen er kanskje veien viktigere enn målet? Uansett, det er alltid gøy å se fremgangen i dine prosjekter.
    Må vel innrømme at jeg trives med å ha noen oppgraderinger på gang, men det er noe av det som driver meg med denne hobbyen. Når det er sagt har jeg mange hyggelige stunder i kinoen og koser meg veldig. Når jeg da klarer å komme opp med noen ideer og tanker som igjen kan gjøre opplevelsen, for meg selv, ennå større blir det ekstra inspirerende. Hyggelig at jeg da kan være til underholdning for andre på veien

Sitat Opprinnelig postet av hokeyh
    Jeg tenkte du skulle utvide nå og starte kommersiel drift jeg
    Ikke ennå Vet ikke hvordan markedet er for "bygde-kino" i Bærum

Sitat Opprinnelig postet av tangenAVdesign
    Hvis det er en resonans av noe slag så vil den synes på målinger, dvs vannfall. Tror det er enklere å løse problemet med et par effektive bassfeller i stedet for å bygge om rommet....
    Om det er rett å kalle den en resonans eller ikke, er iallefall en "bust" nede rundt 50-60Hz som jeg ikke helt liker. Jeg har ikke hatt oppe måle instrument å sett, mere at det plager ørene mine. Jeg registrerer også at det er høy luft hastighet rundt kabinettet. Det sier meg at noe ikke er helt rett. Klart å gjøre noen flere akustiske tiltak er aldri dumt!

Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    kunne du ikke bare satt opp en ny hel vegg en meter bak og bare flyttet døra til den nye veggen? Den gamle døråpningen burde vel være nok åpning inn til rommet bak lerettet, slikt du slipper å trekke mange rør på nytt.
    Er ikke så enkelt, kinoen er bygget så stor som mulig, rektangulær. Det området som er igjen bak kinoen og ikke har fått en ny oransj firkant er pipen.

Sitat Opprinnelig postet av joakimpatos
    hva gjør du om bass-gjengivelsen blir mye kleinere da? :neutral:
    Da bygger jeg rett og slett igjen det rommet eller river det og setter kinoen tilbake til slik den er nå.

Intermediate joakimpatos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,104
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da bygger jeg rett og slett igjen det rommet eller river det og setter kinoen tilbake til slik den er nå.
    vell, kan rett og slett enten bli bra eller bli masse bygging for ingenting :-D

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter her å leser gjennom utstiller listen til HIGH END 2013 og ser det er veldig mye å glede seg til Jeg ser også at endel av de som har vært årene før ikke er på listen i år. Så det er tydelig et år det vil være endel forandringer å se. Jeg tror som årene før at det vil bli noen store lyd inntrykk som vil sette sine spor i sjelen. Jeg har å startet med å lage meg en ny demo CD for å ha med ned, jeg skal i tillegg ta den med på USB-stikk da det var noen leverandører som ikke hadde CD spiller, kun nettverks spiller. Hadde jeg hatt noe bedre økonomi skulle jeg fått den laget på vinyl, da er jeg helt sikker på at jeg har hatt med meg alle formatene som trengs

En ting jeg lurer på, er det mange her inne ifra som har tenkt å ta turen ned i år?

-jpg

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,486
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Missunner deg kraftig , og skulle gjerne slått følge , men det blir nok ikke noe denne gangen

Kanskje prøve å få til noe neste år , for dette er nok sikkert en flott opplevelse

Litt av en utstillerliste forresten !
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , McIntosh C48 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 og Minidsp Nanodigi.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , MA RXFX , MA Apex A-10 , 2 X Arendal Sub 2.
    BILDE : Panasoic ST50 65", Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Syvio HD Mediabox , Apple-TV.

Side 330 av 367 FørsteFørste ... 190 200 210 220 230 240 250 260 270 280 290 300 310 320 326 327 328 329 330 331 332 333 334 340 350 360 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •