BEF's kompromissløse hjemmekino - Nytt hus og nye muligheter, post 7269 - - Side 329

Sponsorer:
Takk Takk:  8
Like Like:  118
Side 329 av 367 FørsteFørste ... 189 199 209 219 229 239 249 259 269 279 289 299 309 319 325 326 327 328 329 330 331 332 333 339 349 359 ... SisteSiste
Viser resultater 6,561 til 6,580 av 7339
    Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,077
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Med tanke på Screen Excellense Enlightor 4K duken, så er det ekstremt viktig at den strekkes opp skikkelig. Gjør den ikke det, blir lydgjennomgangen deretter.

Når det gjelder Clearpix 4K, så fikke jeg en sample i posten nylig, og den ser MEGET bra ut. Struktur vil ikke være et problem, selv for relativt korte avstander. Jeg testet også ved å blåse gjennom, og det gikk enkelt. Det vil si at det ikke var spesielt mye motstand. Jeg vurderer selv en slik duk, men de koster jo litt da....

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,077
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MisterMR
    AK, det skulle vara guld värt om du har du sett (och hört) alla de här dukarna live och kan kommentera lite närmare...
    Det är ju inte alltid firmornas reklam stämmer helt (och inte alla recensenter är helt opartiska).
    Jeg har dessverre ikke godt nok grunnlag til å gjøre sammenligninger av de forskjellige dukene, jeg heller. Ellers skulle jeg gjerne gjort det.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    .......Jeg vurderer selv en slik duk, men de koster jo litt da....
    Mer enn litt, hvis jeg husker prisen på en tidligere utgave. Har du prisen på Clearpix 4K nå?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,077
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Mer enn litt, hvis jeg husker prisen på en tidligere utgave. Har du prisen på Clearpix 4K nå?
    Listeprisen på en 115" 2.40:1 du ligger vel i området 35-40K.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har dessverre ikke godt nok grunnlag til å gjøre sammenligninger av de forskjellige dukene, jeg heller. Ellers skulle jeg gjerne gjort det.
    Men du kom med en hel del intressanta upplysningar ändå! Tack så mycket!

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,741
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Listeprisen på en 115" 2.40:1 du ligger vel i området 35-40K.
    Er heller ikke helt gratis for 140" i 2.40:1 heller, å jeg kunne godt hatt lyst på det med motorisert maskering.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,077
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Er heller ikke helt gratis for 140" i 2.40:1 heller, å jeg kunne godt hatt lyst på det med motorisert maskering.
    Listepris på Screen Research E-mask med Clearpix 4K 109" (254cm bildebredde) er 73.630,- SEK. Med din størrelse kan du nok legge på noen lapper til.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bør være lite kompromisser i disse prisklassene!

Prisen var omtrent som jeg husket, de er vel styrt av etterspørsel og har lite med reelle produksjonskostnader.

Edit; ser at jeg blir misforstått, ikke rart siden jeg utrykte meg unøyaktig. Når jeg skriver etterspørsel, mener jeg lav etterspørsel som gir høy pris i dette tilfellet når en har et spesialisert produkt som et lerret med en kundegruppe som både kan og vil betale.
    Reelle produksjonskostnader, med dette mener jeg at det ikke er kostnaden på råvarene plus et vanlig påslag av avanse

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    13,696
    Takk & like
    Nevnt
    27 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der tror jeg du tar feil. De er nok heller styrt av utviklingskostnadene. Og prisen blir svært høy grunnet lavt volum i dette markedet.
    Folk skjønner rett og slett ikke hvor viktig lerretet er, og kjøper gjerne billigste (dårlige) løsning, siden alle pengene forsvant til selve projektoren. Det man burde prioritere å legge pengene i, er jo lerretet. Et godt lerret overlever jo mange projektorer, da sistnevnte gjerne byttes ut i mye raskere takt.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor testes ikke lerret i norske blader!?

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,741
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    Hvorfor testes ikke lerret i norske blader!?
    Er sikkert flere grunner, en av de er nok at folk ikke forstår viktigheten i et godt lerret. En annen grunn er at leverandører/importører må levere lerret til det og det er ikke like lett å kunne elge de i ettertid. Så det blir en dyr test for leverandørene...

Men jeg er enig i at det hadde vært en meget spennende test og lese. Det er helt klart noe som kunne fått opp øynene til noen og enhver hva et godt lerret kunne ha gjort.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,741
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må bare dele en liten ting med dere andre AVFere

Fikk en litt uvanlig mail idag fra Tyskland. Dere var det en hjemmekino klubb som har sett kinoen min og tydeligvis fått med seg alt hva jeg har gjort, for han hadde en lang mail med masser av momenter jeg selv nesten ikke husket Så de ønsket å komme til Oslo en weekend for demo i min kino. Kjempegøy, så da får vi se når huset blir fult av tyskere

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kult! Først Sør-Afrika, og så Tyskland

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,741
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Kult! Først Sør-Afrika, og så Tyskland
    Men ingenting slår besøk fra Trysil

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,742
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Moro, blasen ihre Ohren ab!

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe så fett, er ikke første gang tyskerne invaderte norge men denne gangen er det litt annerledes og hyggeligere.

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,488
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må bare dele en liten ting med dere andre AVFere

Fikk en litt uvanlig mail idag fra Tyskland. Dere var det en hjemmekino klubb som har sett kinoen min og tydeligvis fått med seg alt hva jeg har gjort, for han hadde en lang mail med masser av momenter jeg selv nesten ikke husket Så de ønsket å komme til Oslo en weekend for demo i min kino. Kjempegøy, så da får vi se når huset blir fult av tyskere
    Ikke dårlig

Men skjønner dem godt :-)
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , McIntosh C48 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 og Minidsp Nanodigi.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , MA RXFX , MA Apex A-10 , 2 X Arendal Sub 2.
    BILDE : Panasoic ST50 65", Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Syvio HD Mediabox , Apple-TV.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men ingenting slår besøk fra Trysil
    Haha

Intermediate Midas sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,809
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    BEF du skriver at når du vurderer et lerret så må det ha en liten nok demping som du kan akseptere: Kan man ikke kompansere/kalibrere for lyddempingen i selve lerretet? Den påvirker vel bare demping vs frekvens, slik at elementene "bare" må spille hardere? Slik at en x-bånds parametrisk eq med variabel q burde klare å kompansere for lerretet. Eller påvirker lerretet lyden og akustikken komplekse faktorer (poler, utnulling, gruppedelay, etc.) som ikke lar seg kompansere?
    Min hjemmekino -::- Min byggetråd -::- Sony VPL-HW50ES -::- 106" DreamScreen V4 DynaGrey -::- Yamaha CX-A5100 -::- Yamaha RX-A1020, RX-V757 amp -::- B&W DM60* S3 - DM603 (L,R), LCR600 (C), DM600 (6x Surr), Atmos -::- 2x SVS SB13-Ultra Sub -::- Anti-mode 8033-SII -::- Oppo BDP-103D

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,741
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Midas
    BEF du skriver at når du vurderer et lerret så må det ha en liten nok demping som du kan akseptere: Kan man ikke kompansere/kalibrere for lyddempingen i selve lerretet? Den påvirker vel bare demping vs frekvens, slik at elementene "bare" må spille hardere? Slik at en x-bånds parametrisk eq med variabel q burde klare å kompansere for lerretet. Eller påvirker lerretet lyden og akustikken komplekse faktorer (poler, utnulling, gruppedelay, etc.) som ikke lar seg kompansere?
    Mye kan man justere og kompensere for når det gjelder frekvens gang, problemet er bare at man tar bort veldig mye av mikro detaljene og dynamikken som finnes med lerretet foran, disse tingene kan man ikke justere tilbake. Det skal veldig lite til for å ødelegge mye når det gjelder de siste detaljene hva angår lyd.

Side 329 av 367 FørsteFørste ... 189 199 209 219 229 239 249 259 269 279 289 299 309 319 325 326 327 328 329 330 331 332 333 339 349 359 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •