BEF's kompromissløse hjemmekino - Nytt hus og nye muligheter, post 7269 - - Side 328

Sponsorer:
Takk Takk:  8
Like Like:  121
Side 328 av 368 FørsteFørste ... 188 198 208 218 228 238 248 258 268 278 288 298 308 318 324 325 326 327 328 329 330 331 332 338 348 358 ... SisteSiste
Viser resultater 6,541 til 6,560 av 7345
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Sted
    Akershus
    Poster
    258
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg synes det spilte musikk langt bedre med lerretet oppunder taket. Mye bedre klang / krisphet i diskantområdet og man fikk fram flere detaljer. På det ene sporet av Karunesh med "singlende" lyd i starten er det veldig enkelt å høre forskjellen. Med lerretet nede var det nesten som å sitte med bomulsdotter i ørene... Mulig jeg overdriver litt men effekten var stor.

Beklager BEF, nå kommer alle besøkende til å be deg om å løfte opp lerretet for å høre forskjellen ;-)

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,416
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sorzy
    Jeg synes det spilte musikk langt bedre med lerretet oppunder taket. Mye bedre klang / krisphet i diskantområdet og man fikk fram flere detaljer. På det ene sporet av Karunesh med "singlende" lyd i starten er det veldig enkelt å høre forskjellen. Med lerretet nede var det nesten som å sitte med bomulsdotter i ørene... Mulig jeg overdriver litt men effekten var stor.

Beklager BEF, nå kommer alle besøkende til å be deg om å løfte opp lerretet for å høre forskjellen ;-)
    Det kan jo bare være at du hører dårlig, sorzy

Nei, fra spøk til revolver; dette er mye en smakssak, men jeg tar deg på ordet i det du sier. Skal be BEF løfte på lerretet neste gang jeg er der

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,743
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for besøket sorzy og Scrooge, veldig hyggelig dere tok turen.

Jeg forstår godt at du Jan ikke synes anlegget spiller helt optimalt i stereo. Er selv ikke fornøyd med stereo gjengivelsen, der er det masse å hente. Det skulle også bare mange med at det ikke er brukt noe som helst Eq på oppsettet foruten 2 bånd, de er begge brukt under 50Hz.

Det er å fint at dere setter fingeren på det svakeste leddet i oppsettet, lerretet. Det er ikke til å stikke under en stol at lerretet i et slikt oppsett foringer lyden mye. Jeg har faktisk idag sittet å fundert veldig over det vi snakket om igår, hvordan kan man unngå lerret i stereo Inntil videre får jeg nok løfte opp lerretet for de som kommer så de kan høre litt med og uten. Det vil sikkert kunne gi noen og enhver en liten aha opplevelse. Nesten like stor som å bytte høyttaler kabler :twisted:

Har hatt besøk idag også i kinoen Counterpointer tok turen innom i ettermiddag med barn. Kjørte en liten demo for dem og tror barna likte 3D meget så godt. Veldig hyggelig du tok turen innom Knut!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Sted
    Akershus
    Poster
    258
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vet om ihvertfall et par Reodor Felgen-typer her inne som kanskje kunne pønske ut en smart motorstyrt lerret-automatikk. Hadde jo vært kjekt om det ikke bare ble vippet oppunder taket men også skøvet bakover slik at det ikke kom i konflikt med spot'ene dine?

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,743
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vet om ihvertfall et par Reodor Felgen-typer her inne som kanskje kunne pønske ut en smart motorstyrt lerret-automatikk. Hadde jo vært kjekt om det ikke bare ble vippet oppunder taket men også skøvet bakover slik at det ikke kom i konflikt med spot'ene dine?
    Jeg driver å skisser litt her hjemme. Skal ikke se bort ifra at jeg må snakke med noen av Reodorene her inne om løsningen, så får man se hvor det ender.

Intermediate Ender sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    579
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde vært kult med en slags liggende rullgardin Stramming horisontalt er jo greit nok men stramming vertikalt kan bli utfordrende.. Måtte muligens også hatt en litt større trommel man snurret opp på slik at man ikke får bretter i duken. Kunne kanskje dratt det inn på to horisontale skinner som strammer vertikalt.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,416
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BEF
    ...
    Jeg forstår godt at du Jan ikke synes anlegget spiller helt optimalt i stereo. Er selv ikke fornøyd med stereo gjengivelsen, der er det masse å hente. Det skulle også bare mange med at det ikke er brukt noe som helst Eq på oppsettet foruten 2 bånd, de er begge brukt under 50Hz.
    ...
    Du hadde EQet det "gamle" oppsettet før du oppgraderte med nytt element? Om det ikke er EQet noe på det nye forstår jeg jo godt at dette ikke kan sammenlignes.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt besøk idag også i kinoen Counterpointer tok turen innom i ettermiddag med barn. Kjørte en liten demo for dem og tror barna likte 3D meget så godt. Veldig hyggelig du tok turen innom Knut!
    Takk det samme

Skulle jo vært hos deg for lenge siden. Dine(min datter) fortalte mamma entusiastisk om fisker som svømte rundt i rommet og hun likte diffusorene med lys veldig godt, men mest av alt var det Jenny hun la ut om. Hun er og blir en hundejente og hun syntes Jenny var en veldig flott hund.

Mine barn er jo vant med stort bilde og synes jo alle bør ha sin egen kino så de la mest merke til det vi ikke har selv slik som flere stolrader :roll: Du spilte jo også litt lavt (vet jo tross alt litt om hva anlegget har av ressurser) sikkert av hensyn til barna....

Størrelsen på det nye lerretet var helt optimalt, er også sikker på at du finner ut av hva som skal til for å få lydgjennomgang nok.

Lykke til med det nye projektoroppsettet du har planlagt, det blir helt sikkert svett :wink:

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,078
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I stedet for å bygge avanserte løsninger for heising av lerretet, så finnes det jo vesentlig grommere lerret enn hva Dreamscreen tilbyr. Ulempen er at de selvsagt er mye dyrere også.

Mitt oppsett er kalibrert med lerretet på plass, og jeg synes ikke på noen måte at det er dårligere enn hva det var uten lerret der.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,743
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Du hadde EQet det "gamle" oppsettet før du oppgraderte med nytt element? Om det ikke er EQet noe på det nye forstår jeg jo godt at dette ikke kan sammenlignes.
    Er nok endel å hente med litt Eq justeringer. Litt av årsaken til at det ikke er gjort er påvente av ny lerrets løsning.

Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Takk det samme

Skulle jo vært hos deg for lenge siden. Dine(min datter) fortalte mamma entusiastisk om fisker som svømte rundt i rommet og hun likte diffusorene med lys veldig godt, men mest av alt var det Jenny hun la ut om. Hun er og blir en hundejente og hun syntes Jenny var en veldig flott hund.

Mine barn er jo vant med stort bilde og synes jo alle bør ha sin egen kino så de la mest merke til det vi ikke har selv slik som flere stolrader :roll: Du spilte jo også litt lavt (vet jo tross alt litt om hva anlegget har av ressurser) sikkert av hensyn til barna....

Størrelsen på det nye lerretet var helt optimalt, er også sikker på at du finner ut av hva som skal til for å få lydgjennomgang nok.

Lykke til med det nye projektoroppsettet du har planlagt, det blir helt sikkert svett :wink:
    Det var nok gjensidig kjærlighet mellom Dine og Jenny, Jenny satt med lengselsfullt blikk når dere kjørte ned veien

Sitat Opprinnelig postet av Ak
    I stedet for å bygge avanserte løsninger for heising av lerretet, så finnes det jo vesentlig grommere lerret enn hva Dreamscreen tilbyr. Ulempen er at de selvsagt er mye dyrere også.

Mitt oppsett er kalibrert med lerretet på plass, og jeg synes ikke på noen måte at det er dårligere enn hva det var uten lerret der.
    Ja jeg driver å snuser på litt andre lerreter, muligens hel rammeløsning med motorisert maskering. Før jeg går for en slik investering vil jeg være sikker på at lyden ikke blir påvirket mere enn jeg kan være villig til å akseptere.

Jeg klarer fint å justere oppsettet mitt til å måle meget så bra, problemet er bare at det kan så mye mye mere uten duk foran.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    You tease, please Cary on and give us a review.

Active Seigmann sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror man skal slite litt med og få optimal film og musikk opplevelse i samme rom..

Jeg får det ikke til iallefall.. Syntes musikk låter bedere på pc annlegget som er nerfelt med diy fulltone enn i kinoen, selv om bassen er på langt nær den samme som i kinoen..

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Seigmann
    Jeg tror man skal slite litt med og få optimal film og musikk opplevelse i samme rom..
    Det tror jeg du har rett i, men slik det var hos BEF med det forrige lerrette så var både musikk og film ivaretatt bedre en noe oppsett jeg har hørt tidligere. Du skulle ha et ekstremt kompetent musikkoppsett for å toppe det.
    Jeg har all tro at BEF vil klare å få dette til igjen.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,078
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg klarer fint å justere oppsettet mitt til å måle meget så bra, problemet er bare at det kan så mye mye mere uten duk foran.
    Jeg tror vel egentlig ikke at det trenger å være en "sak" dersom du velger et lerret som demper mindre enn det du har.

I mine øyne så finnes det kun to alternativer, og det er Screen Excellense ENK 4K eller Screen Research Clearpix 4K. Spesielt sistnevnte demper veldig lite, og er oppgitt til å kun dempe 0.75dB stort sett over hele frekvensspekteret.
    http://screenresearch.com/website/do..._White_1.0.pdf

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,833
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Introduction to Genesis Technologies - YouTube
    Se rundt 4:12 på videoen. Dette er riktignok duk med/uten trykk, men burde jo være mulig å gjøre uten lerret også. Ganske stilig løsning.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror vel egentlig ikke at det trenger å være en "sak" dersom du velger et lerret som demper mindre enn det du har.

I mine øyne så finnes det kun to alternativer, og det er Screen Excellense ENK 4K eller Screen Research Clearpix 4K. Spesielt sistnevnte demper veldig lite, og er oppgitt til å kun dempe 0.75dB stort sett over hele frekvensspekteret.
    Det skulle vara intressant med en sida vid sida sammenligning mellan EN4K, Clearpix4k och Dreamscreen v4k vad gäller ljud, bild och betraktningsvinkel. Det är så pass dyra dukar att det fort blir väldigt kostbart att satsa fel.
    I min kino tycker jag att bilden på v4k blir mycket bra men ljudet blir något dämpat. En idé som tralltrall har testat är att använda 2 st topcoat, men att köpa in ett extra top coat kostar också flera extra tusenlappar.
    Känns tråkigt att behöva uppgradera duken när största anledningen till att en 4kduk köptes in var just att den skulle vara framtidssäker och inte behöva uppgraderas.

AK, det skulle vara guld värt om du har du sett (och hört) alla de här dukarna live och kan kommentera lite närmare...
    Det är ju inte alltid firmornas reklam stämmer helt (och inte alla recensenter är helt opartiska).

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Hvordan løste du hengslingen og hvordan åpner du døren (magnet, trykker e.l) på døren inn til kinorommet ditt? Gjerne bilde.. Skal til med samme prosjekt

mvh

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,743
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    You tease, please Cary on and give us a review.
    Den er testet nok her nå og den vil ikke få en plass i mitt oppsett.

Jeg skal få sett nærmere på Screen Research Clearpix 4K duken, Screen Excellense er ikke et alternativ etter jeg så den nærmere i sømmene under ISE. Duken sin oppbygging er alt for tett og det er vanskelig å få luft gjennom den, får man luft dårlig gjennom så får man lyd også dårlig gjennom.

Screen Research virkelig har gjort jobben sin og kommet med en duk som både har god lyd gjennomgang og bra bilde. Tiden vil vise.

Sitat Opprinnelig postet av LL
    Introduction to Genesis Technologies - YouTube
    Se rundt 4:12 på videoen. Dette er riktignok duk med/uten trykk, men burde jo være mulig å gjøre uten lerret også. Ganske stilig løsning.
    Det er en elegant måte å skjule duken på, men man har fortsatt duk foran høyttalerne. Prinsippet er at du har to ruller som man ruller av og på duken på. Utfordringen vis man bruker to forskjellige materialer i en slik løsning er at de må være like sterke slik at det blir stram fin "vegg".

Sitat Opprinnelig postet av need4quattro
    Hei

Hvordan løste du hengslingen og hvordan åpner du døren (magnet, trykker e.l) på døren inn til kinorommet ditt? Gjerne bilde.. Skal til med samme prosjekt

mvh
    Har ingen spesial dør inn til min kino, er en "vanlig" lyddør med 35db demping som jeg har limt en 16mm MDF plate som er trekt med Molton på.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal få sett nærmere på Screen Research Clearpix 4K duken, Screen Excellense er ikke et alternativ etter jeg så den nærmere i sømmene under ISE. Duken sin oppbygging er alt for tett og det er vanskelig å få luft gjennom den, får man luft dårlig gjennom så får man lyd også dårlig gjennom.

Screen Research virkelig har gjort jobben sin og kommet med en duk som både har god lyd gjennomgang og bra bilde. Tiden vil vise.
    Tack för tilbakemelding på Screen Excellence 4k-duken! Den har ju fått goda recensioner men blåstestet är bra och avslöjande. Då är den duken ute ur leken.
    Har du hunnit titta närmare på lösningen med två top coats?

Side 328 av 368 FørsteFørste ... 188 198 208 218 228 238 248 258 268 278 288 298 308 318 324 325 326 327 328 329 330 331 332 338 348 358 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •