BEF's kompromissløse hjemmekino - Nytt hus og nye muligheter, post 7269 - - Side 327

Sponsorer:
Takk Takk:  8
Like Like:  118
Side 327 av 367 FørsteFørste ... 187 197 207 217 227 237 247 257 267 277 287 297 307 317 323 324 325 326 327 328 329 330 331 337 347 357 ... SisteSiste
Viser resultater 6,521 til 6,540 av 7339
    Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,939
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sikkert en helt grei forsinket 40års pressang det

Intermediate BjrnrB sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kvalitet koster, og betaler man får man i bøtter og spann. Cary har utrolig nydelige og mannlige produkter, helt etter min stil i hvertfall!

Intermediate Hunsbedt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,841
    Takk & like
    Nevnt
    14 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jøsses Bjørn Erik, fylte du nettopp 40?? Isåfall vil jeg få lov til å gratulere deg med vel overstått! Og (nesten) ingenting er bedre å få enn enn en ny sak å teste i kinoen. Blir spennende å se hva Cary-prosessoren kan klare i oppsettet ditt! :grin:
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen
    Resten av utstyret finnes her

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Baldrick
    Sikkert en helt grei forsinket 40års pressang det
    Den er ikke kjøpt og betalt.... Må teste litt først

Sitat Opprinnelig postet av BjrnrB
    Kvalitet koster, og betaler man får man i bøtter og spann. Cary har utrolig nydelige og mannlige produkter, helt etter min stil i hvertfall!
    Ja er meget spent på hva den kan prestere, det jeg har hørt før fra Cary har vært meget så bra.

Sitat Opprinnelig postet av Hunsbedt
    Jøsses Bjørn Erik, fylte du nettopp 40?? Isåfall vil jeg få lov til å gratulere deg med vel overstått! Og (nesten) ingenting er bedre å få enn enn en ny sak å teste i kinoen. Blir spennende å se hva Cary-prosessoren kan klare i oppsettet ditt! :grin:
    Ja har klart å runde de magiske 40, takk for gratulasjon Alltid gøy med noe nytt man kan prøve i kinoen.

Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,664
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Meget spennende produkter fra Cary - men, dumt spørsmål kanskje - men har ikke du masse innstillinger rett i effektforsterkerne, gjort vi pc? Blir ikke en prossessor i ditt oppsett nesten overflødig? Eller har jeg misforstått opplegget kanskje..?

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sirant
    Meget spennende produkter fra Cary - men, dumt spørsmål kanskje - men har ikke du masse innstillinger rett i effektforsterkerne, gjort vi pc? Blir ikke en prossessor i ditt oppsett nesten overflødig? Eller har jeg misforstått opplegget kanskje..?
    Ikke noe dumt spørsmål, kan sikkert hjelpe flere med det spørsmålet. Grunnen til at man trenger en god prosessor er for å dekode lydsporet i filme og sende det videre til effektforsterkerne i så god kvalitet som mulig. Her er det meget store forskjeller ute å går, på lik linje som det er store lyd forskjeller på forforsterkere/pre-amper. i vanlige stereo oppsett.

I mitt tilfelle trenger jeg ikke en prosessor med alt mulig av EQ egenskaper, da jeg gjør dette via DSP'en i effektforsterkerne mine.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis med fin ny boks.

Jeg føler meg som en underdog som lever lykkelig med en skarve surround-receiver til 3500 kr. Hehe.

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,485
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis med ny spennende prosessor , og med ha rundet 40 - velkommen etter
    Ha en god Påske :-)
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , McIntosh C48 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 og Minidsp Nanodigi.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , MA RXFX , MA Apex A-10 , 2 X Arendal Sub 2.
    BILDE : Panasoic ST50 65", Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Syvio HD Mediabox , Apple-TV.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tangenAVdesign
    Grattis med fin ny boks.

Jeg føler meg som en underdog som lever lykkelig med en skarve surround-receiver til 3500 kr. Hehe.
    Den er bare på lån for test Du ville nok blir overasket hva DTS HD - Master Audio gjør med lyden

Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Grattis med ny spennende prosessor , og med ha rundet 40 - velkommen etter
    Ha en god Påske :-)
    Er bare på lån!! Takk for gratulasjon og ha en strålende påske

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Argo

I går kveld var det tid for film i kinoen, på programmet sto Argo av Ben Affleck. Hadde ingen direkte forventninger til film da det man hadde lest var positivt med en liten undertone av Hollywood vri på en sann historie.

Filmen er basert på en sann historie fra 1979, der militante som storm den amerikanske ambassaden i Teheran og tok 52 amerikanere som gisler. Midt under kaoset klarer 6 amerikanere å slippe unna og finne tilflukt i hjemmet til Canadiske ambassadøren i 1979. Da starter oppdraget med hvordan få brakt disse i sikkerhet. CIA for i oppdrag om å komme opp med en plan for og gjennomføre evakuering av disse trygt ut av Iran. CIA spesialist Tony Mendez, spilt av Ben Affleck, kommer opp med en plan som er så spektakulær at man skulle trodd at det bare var på film man kunne funnet på det.

Det er en film med meget godt driv gjennom hele filmen, uten noen direkte dø punkter. Historien er nok endel amerikanisert slik at USA skal komme ennå bedre ut av historien, uten at det legger noen direkte demper på filmen. Operasjonen ble holdt hemmelig inntil i 1997.

Filmen er en meget godt produksjon, uten bruk av mye spesialeffekter hverken på bilde eller lyd. Bildet holder helt OK kvalitet, uten noen direkte referanse bilder. Lyden er meget bra, dialogene er meget gode og sitter veldig korrekt i bilde, det ligger en bra stemningslyd i mange av scenene som fyller rommet på en meget bra måte og de effekt lydene som er i filmen er meget realistiske uten over drevet bruk av spesial lyder.

Dette er nok en av de bedre filmene jeg har sett på lenge, kan virkelig anbefales!

-argo_blu-ray_nordic-22067508-frntl-jpg

Intermediate tralltrall sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med Cary produkt. :-)
    Jeg testet cinema 11 for noen år siden, regner med at 12'ern er enda vassere.
    Min byggetråd og hjemmekino: Min hjemmekino

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tangenAVdesign
    jasså dette bør du vel forklare litt nøyere? Slik jeg husker ditt kinooppsett (fra bilder) så høres dette litt spinkelt ut.............

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    jasså dette bør du vel forklare litt nøyere? Slik jeg husker ditt kinooppsett (fra bilder) så høres dette litt spinkelt ut.............
    Nå kupper vi BEF sin tråd da, men saken er at jeg handlet en Yamaha RX-V671 receiver for å få DTS HD Master Audio og whow... mildt sagt overrasket over hvor bra den er. Bruker den til å dra front og bakhøyttalere uten noen ekstern effektforsterker slik jeg hadde før.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Filmen er en meget godt produksjon, uten bruk av mye spesialeffekter hverken på bilde eller lyd. Bildet holder helt OK kvalitet, uten noen direkte referanse bilder. Lyden er meget bra, dialogene er meget gode og sitter veldig korrekt i bilde, det ligger en bra stemningslyd i mange av scenene som fyller rommet på en meget bra måte og de effekt lydene som er i filmen er meget realistiske uten over drevet bruk av spesial lyder.
    Helt enig med deg. Det er godt å se at det finnes fortsatt noen få i USA som kan lage filmer hvor historie og skuespill er prioritert foran masse spesialeffekter.
    Ben Affleck har blitt så mye bedre de siste årene (som skuespiller) og nå som direktør. Miner meg om Clint Eastwood på en måte.

Og gratulerer med dagen som var!

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,340
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer på etterskudd med halveis til 80

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Sted
    Akershus
    Poster
    258
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei BEF,

Mange takk for at Jan og jeg fikk komme på besøk i går! Veldig interessant å se rommet med egne øye. Og ikke minst oppleve kinofølelsen som var helt rå med den bredden på bildet.

Den største aha-opplevelsen var definitivt forskjellen på å spille musikk med lerretet nede kontra vippet oppunder taket :shock: Finnes det duker som er vesentlig mer åpne uten at bildet lider for mye?

Takk også for tips til eget prosjekt. Byggesøknad blir sendt rett over påske så da blir det vel en byggetråd etterhvert. Jeg fikk en god del innspill fra besøket som er notert :-)

Mvh.
    Frank

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, i like måte vil jeg si!
    Hyggelig med et gjenbesøk i din fortreffelig hule, Bjørn Erik!
    Heftig med den lerretsbredden, og lyden var også klart bedre enn da jeg sist var innom!
    Jeg kan riktignok ikke si meg heeelt enig i lyden i stereosammenheng, men det er vel kanskje smak og behag?

Ha en fortsatt God Påske Bef, og hils kona og bikkja! :-D

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,416
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Ja, i like måte vil jeg si!
    Hyggelig med et gjenbesøk i din fortreffelig hule, Bjørn Erik!
    Heftig med den lerretsbredden, og lyden var også klart bedre enn da jeg sist var innom!
    Jeg kan riktignok ikke si meg heeelt enig i lyden i stereosammenheng, men det er vel kanskje smak og behag?

Ha en fortsatt God Påske Bef, og hils kona og bikkja! :-D
    Nå ble jeg nysgjerrig. Det virker på sorzy som at det var stor forskjell, men han sier jo ikke noe om hva han foretrakk (antar kanskje det med lerretet oppe siden han nevner det).

Nå har jeg ikke hørt oppsettet med nye "mellomtoner", men kan vel egentlig ikke si at jeg savner så alt for mye oppover i registeret der.

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt klart positivt med lerretet oppe!
    Selv om duken er aldri så transparent, så vil den alltid legge en viss begrensning på lydgjengivelsen.
    Da er det fortrinnsvis snakk om musikk i stereo, hvor man gjerne er litt mer "finsiktet".

Mellomtonen var det absolutt ikke noe å si på, samtidig som diskant-området var mye bedre definert og behagelig å lytte til enn hva jeg bet meg merke i ved forrige besøk.
    Et år eller to siden??

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,416
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner.

Lerretet vil naturlig nok "ta unna" litt oppover i frekvens, uten at jeg har hørt oppsettet til BEF med lerretet oppe.

Jeg var en tur innom like før de nye elementene ble montert, og da låt det bra. Men igjen, det kan sikkert låte enda bedre i fritt leide

Får lure meg til en audiens til etter hvert (og hos deg også forøvrig).

Side 327 av 367 FørsteFørste ... 187 197 207 217 227 237 247 257 267 277 287 297 307 317 323 324 325 326 327 328 329 330 331 337 347 357 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •