BEF's kompromissløse hjemmekino - Nytt hus og nye muligheter, post 7269 - - Side 321

Sponsorer:
Takk Takk:  8
Like Like:  118
Side 321 av 367 FørsteFørste ... 181 191 201 211 221 231 241 251 261 271 281 291 301 311 317 318 319 320 321 322 323 324 325 331 341 351 361 ... SisteSiste
Viser resultater 6,401 til 6,420 av 7339
    Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av MisterMR
    Ett stort grattis härifrån :-D ! Om det är någon som förtjänar att hitta "kinonirvana" så är det du! Du har ju bjudit in både kända och okända till demo, deltagit i forum världen över, byggt mängder av kinosalar och rest runt på mässor i jakt på nya intryck som du generöst har delat med dig av. Det här måste kännas bra efter så mycket slit!
    Grattis :-D !
    Tusen takk, var veldig hyggelig sagt. Er alltid stort når man selv føler man kommer store steg nærmere et nirvana.

Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Så nå er bak-bassene reist opp og satt mellom bak-surround høyttalerne? Står de som bestefarsklokker med elementene høyt oppe? Hvor tett står de? Har du fjernet diffusorene fra bakveggen? Hvilken effekt føler du det hadde i såfall? Og til slutt; Jeg vet jeg har spurt om det annet sted, men hvilket innvendig volum har du på bak-basskassene?
    Subbene ligger slik de har ligget før, men jeg har gjort slik at bassene spiller ut i senter av rommet istedenfor ut i hjørnene. Diffusorene på bakveggen er demontert for å kunne flytte på subbene, de vil komme opp igjen. Jeg skal teste ut litt forskjellige løsninger på bakkanalene før jeg stabler alt opp igjen.

Sitat Opprinnelig postet av crimar
    Jeg syntes da bassen satt som ei kule før?

Husker jo rammstein hvor tromme satt som noen pistolskudd
    Var ikke dårlig før, det sitter bare så ennå mye bedre nå

Sitat Opprinnelig postet av Midas
    Hva er det du bruker til å kjøre EQ og korringering i tidsplan/fase?

Hva er oppsettet ditt? avspiller -> dekoder/receiver -> eq -> amps ?
    Signal veien er slik,
    Avspiller - prosessor - Forsterker med DSP - Høyttaler

på subbene går de innom et ekstra filter mellom prosessor og forsterker, dette for at jeg ikke har fase korreksjon i mine forsterkere.

Sitat Opprinnelig postet av MR.Chill
    gratulerer

Da blir det nye demoer da? :P
    Sitat Opprinnelig postet av sirant
    hehe

Gratulerer, håper også på demoer igjen snart.
    Ja må få til noen demoer igjen. Målet må være noe før påsken, skal snakke med fruen og finne ut når det passer. Dere er hjertelig velkommen!!

Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Så bra. Det hjelper å sette seg ned å drodle litt sammen innimellom for å komme seg et steg videre. Blir gøy å høre resultatet
    Ja var utrolig gøy å få ting til å sitte såpass som de gjør nå, du vil nok bli overasket

Active Espen000 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres helt rått ut det du har fått til. Jeg håper jeg får til en tur på demo jeg også Blir spennende å se om jeg hører stor forskjell. Syntes det spilte helt rått sist jeg var der og det var vel høsten 2011 ? Eller vinteren 2012? hmmm..:roll:

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Sted
    Akershus
    Poster
    258
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei BEF,

Det høres ut som den siste lille brikken har falt på plass, herlig! Dog, jeg har mine tvil til at du ikke framover også har ideer til ytterligere forbedring som må testes ut :roll: Det er rart med det, men uansett skryt fra andre er det lett å plages av den romnoden eller en annen detalj som man vet finnes i rommet og som hele tiden ligger i bakhodet...

Scrooge, på tide å få ut finger'n nå og avlegge BEF et besøk? :-)

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sorzy
    Hei BEF,

Det høres ut som den siste lille brikken har falt på plass, herlig! Dog, jeg har mine tvil til at du ikke framover også har ideer til ytterligere forbedring som må testes ut :roll: Det er rart med det, men uansett skryt fra andre er det lett å plages av den romnoden eller en annen detalj som man vet finnes i rommet og som hele tiden ligger i bakhodet...

Scrooge, på tide å få ut finger'n nå og avlegge BEF et besøk? :-)
    Man vil alltid jakte videre for å kunne få ennå mere glede Å jeg skal ikke legge skjul på at jeg har mange tanker om hva jeg evt. kan endre på

Scrooge og du er selvsagt hjertelig velkommen på besøk!!

Intermediate crimar sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    1,319
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk du sjekket målene jeg sendte til deg BEF?

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Var ikke bare det, men det hjalp på å rette ut noen romnoder jeg hadde. Det jeg har jobbet med er fasen og tidskorrigeringen på subbene.
    Dette med å rette ut romnoder må du lære meg. Det hørtes ut som en sinnsykt god ide.

Har du jobbet med tidskorrigering mellom frontrekke og suber? Er det dette som har gjort det store utslaget?

Geir Arne

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ganilsen
    Dette med å rette ut romnoder må du lære meg. Det hørtes ut som en sinnsykt god ide.

Har du jobbet med tidskorrigering mellom frontrekke og suber? Er det dette som har gjort det store utslaget?

Geir Arne
    Det jeg mente var at plasseringen av subbene slik de var plassert skapte uheldig virkning i rommet, å jeg klassifiserte det som romnoder eller utfasninger som man også kan si.

Jeg har ikke jobbet mere med tidskorrigeringen enn at jeg har sittet å lyttet til når responsen var slik jeg ønsket fra dem. Jeg har først tidskorrigert front subbene mot front systemet, deretter subbene bak mot resten.

Alle disse tiltak var det som gav det jeg hadde savnet så fryktelig. Små skritt for noen, mile steg for meg

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kult å høre BEF!

Hva slags delefrekvenser er et på subbene? Forskjellig for subbene og front og de bak? Hva med volum?

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FredrikC
    Kult å høre BEF!

Hva slags delefrekvenser er et på subbene? Forskjellig for subbene og front og de bak? Hva med volum?
    De deles på 120Hz 36db/okt, men jeg har lagt inn en LP shelf fra 60Hz og ned, i tillegg til at jeg løfter litt til på 30Hz. Dette medfører at subben før en jevnere avrulling før den blir helt borte. Det er samme deling foran og bak, volumet gain er litt høyere på de bak enn foran, men de foran spiller en tanke høyere pga. antall element. Nivået er slik at man nesten ikke hører subben bak.

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det jeg mente var at plasseringen av subbene slik de var plassert skapte uheldig virkning i rommet, å jeg klassifiserte det som romnoder eller utfasninger som man også kan si.

Jeg har ikke jobbet mere med tidskorrigeringen enn at jeg har sittet å lyttet til når responsen var slik jeg ønsket fra dem. Jeg har først tidskorrigert front subbene mot front systemet, deretter subbene bak mot resten.

Alle disse tiltak var det som gav det jeg hadde savnet så fryktelig. Små skritt for noen, mile steg for meg
    Jeg antok at det var dette det var snakk om. Måtte bare spøke litt.

Dette med tidskompensering er utrolig viktig. Spesielt i ditt oppsett hvor du har suber foran og bak. Men nå som alt er i orden frister det litt med en tur innover når anledningen skulle by seg.

Ha en fin kveld.

Geir Arne

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ganilsen
    Jeg antok at det var dette det var snakk om. Måtte bare spøke litt.

Dette med tidskompensering er utrolig viktig. Spesielt i ditt oppsett hvor du har suber foran og bak. Men nå som alt er i orden frister det litt med en tur innover når anledningen skulle by seg.

Ha en fin kveld.

Geir Arne
    Både tidskompansering og fase justering er svært viktig for et godt resultat. Det er der de fleste recivere feiler og man bør gå inn å rette det manuelt etterpå for et best mulig resultat.

Du er selvsagt velkommen innom for en god prat og ikke minst en demo

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var det ryddet opp og kinoen klar for bruk igjen. Har gjort litt andre endringer på bakveggen, bakkanalene er flyttet helt ut i hjørnet og vinklet noe inn i rommet. Synes dette gav ennå mere luft å åpenhet i surround bildet i mitt rom. Dette gav diffusor veggen et ennå mere massivt utsende.

-3j2a3088-jpg

-3j2a3092-jpg

-3j2a3094-jpg

-3j2a3097-jpg

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må bare sies igjen Bjørn Erik, din kino er bare så cool, smakfull og passe macho i tillegg til lyd i verdensklasse og godt bilde :-D :-D :-D :-D

Intermediate Delthral sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    974
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjører du fremdeles 6.X eller har du gått over til 7.X når du skiller bakkanalene slik du gjør nå?
    | 3X Inconcert Miles | 2X Beyma 8CX300ND surround| 2X Beyma 18" BEF sub | 3X Crown XTI 2002 | 2X Crown I-Tech 4000 | Sony HW 30 | Sherbourn PT 7030 | Oppo 93 US | Dreamscreen DIY V4 102" 16:9 | Nvidia Shield TV Pro |

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Må bare sies igjen Bjørn Erik, din kino er bare så cool, smakfull og passe macho i tillegg til lyd i verdensklasse og godt bilde :-D :-D :-D :-D
    Tusen hjertelig takk, jeg klarer ikke helt å ta til meg det, men utrolig hyggelig å høre.

Håper jeg får besøk av deg snart

Sitat Opprinnelig postet av Delthral
    Kjører du fremdeles 6.X eller har du gått over til 7.X når du skiller bakkanalene slik du gjør nå?
    Jeg kjører fortsatt 6.2, det funker meget så bra. Så intil videre beholder jeg det.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håper jeg får besøk av deg snart
    Det må bare la seg ordne. jeg har veldig lyst til både høre de siste justeringer med nye mellomtoner og nytt lerret.

Intermediate Delthral sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    974
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Prosessor

Hei BEF.

Kan du dele noen tanker med oss om hvordan 7030'en er i forhold til det du har hatt før? Tenker da spesielt på 7020, Denon'en og Z11'en.

Har du luket bort "bugsa" som du var litt plaget med når jeg var innom?
    | 3X Inconcert Miles | 2X Beyma 8CX300ND surround| 2X Beyma 18" BEF sub | 3X Crown XTI 2002 | 2X Crown I-Tech 4000 | Sony HW 30 | Sherbourn PT 7030 | Oppo 93 US | Dreamscreen DIY V4 102" 16:9 | Nvidia Shield TV Pro |

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Delthral
    Hei BEF.

Kan du dele noen tanker med oss om hvordan 7030'en er i forhold til det du har hatt før? Tenker da spesielt på 7020, Denon'en og Z11'en.

Har du luket bort "bugsa" som du var litt plaget med når jeg var innom?
    Finnes det et enkelt å greit svar på det spørsmålet, tja...

Helt kort så er 7030 bedre på alle områder enn 7020. 7030 er mye mere åpen, detalj nivået er bedre, ennå mere raffinert på alle måter rett og slett. Teknisk sett har den bedre Eq med at den er parametrisk, minuset med 7030 er at den har ikke noe auto oppsett så framt man ikke kjøper TACT Pro pakke.

Sammenligning av 7030 mot Denon og Yamaha produktene jeg har hatt er enkel, den er bedre enn de. Z11 er en meget god receiver, men fungerer ikke som en pre-amp i mitt oppsett da det har behov for balansert utstyr.

Intermediate tralltrall sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette ser veldig flott ut Bjørn Erik. :-)
    Min byggetråd og hjemmekino: Min hjemmekino

Intermediate runefalk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må vel være en av de råest kinoen i Norge:grin: 8-)Er en stor inspirasjon for
    meg og sikkert mange andre8-)
    PANASONIC TX-P65VT60Y​-Onkyo TX-NR818-Sherbourn PA 5-200 -Sherbourn PA 2-160-Anti-Mode
    2Stk SVS PC12-NSD DSP-Klipsch RF MK2-82/RC64/RS-52/RB-61/Panasonic DMP BDP500
    ,PS3-VAN DEN HUL-Logitech Harmony 900

Side 321 av 367 FørsteFørste ... 181 191 201 211 221 231 241 251 261 271 281 291 301 311 317 318 319 320 321 322 323 324 325 331 341 351 361 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •