BEF's kompromissløse hjemmekino - Nytt hus og nye muligheter, post 7269 - - Side 32

Sponsorer:
Takk Takk:  8
Like Like:  118
Side 32 av 367 FørsteFørste ... 2 12 22 28 29 30 31 32 33 34 35 36 42 52 62 72 82 92 102 112 122 132 142 152 162 172 ... SisteSiste
Viser resultater 621 til 640 av 7339
    Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Er det ikke for øvrig mulig å fjerne litt av sålen for å øke takhøyden noe da?? Er jo mange som gjør det i gamle hus vet jeg... 2,4 meter er jo uansett bra da, og ikke minst er det fantastisk å ha et eget teknisk rom med egen inngang bak - detta blir bra!
    Er dessverre ikke noe å hente på sålen...er bare rå betong gulv,så må rette av det før jeg kan starte byggingen...

Tror nok at jeg fint skal leve med den takhøyden det blir i rommet til slutt

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Denonbuster
    Dette ser veldig spennende ute, med din fart er jo dette ferdig før vi skriver februar
    Det vil det nok ikke være. Er jo lov å drømme

Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Hemligheten er at BEF bare gjør ting en gang........... (og desuten fort OG nøyaktig) Vi har alle noe å lære av han der! :-D

he he, takk for det. Skal tilføyes at det er to greie rom som jeg skal gjøre finish på, så det er ikke noe omfattende bygge prosesser som skal gjøres.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,742
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...du får kjøre litt lekker LED-belysning i topp slik at en gis et inntrykk av mer høyde, det blir så fint så...

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    ...du får kjøre litt lekker LED-belysning i topp slik at en gis et inntrykk av mer høyde, det blir så fint så...
    Har nok noe planer der ja 8-) Er ikke alt man får med på en liten skisse.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Driver å selvsagt å funderer masse rundt utstyret til rommet. Det som er det første jeg ønsker å prøve å få landet er høyttaler valget. Systemet jeg ønsker meg i rommet har jeg 3 kriterier til, kunne levere " ubegrenset" lyd trykk, ekstremt med dynamikk, ekstremt detaljert og ha en frekvens gang fra 10 til 20.000hz. Noen som vet om et slikt system???

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    JBL Syntesis

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, han HAR allerede sprekker i vegger og gulv!

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    JBL Syntesis
    Tankene har gått i den retningen... men så har man jo lyst å gjøre sin egen vri på det å da... Så driver å funderer litt på et 100% aktivt system som skal kunne lever det man ønsker, uten at man må ringe Norges Bank først å spørre dem om lov først...

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Hehe, han HAR allerede sprekker i vegger og gulv!
    Hehe, ikke sant... Det er første jobb, rette opp i setning skadene og rette av gulvet. Så kan man finne fram betong sag å få laget inngangen til kinorommet.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det fikser du glatt!
    Hvorfor ikke for en gangs skyld, prioritere seg sjøl? ;-)

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det fikser du glatt!
    Hvorfor ikke for en gangs skyld, prioritere seg sjøl? ;-)
    Du sier noe... Får høre med fruen om hun har mye penger på bok så jeg kan jobbe hjemme i 1 måned eller 2....

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Go for it!

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Tankene har gått i den retningen... men så har man jo lyst å gjøre sin egen vri på det å da... Så driver å funderer litt på et 100% aktivt system som skal kunne lever det man ønsker, uten at man må ringe Norges Bank først å spørre dem om lov først...
    Her er det bilstereomannen som snakker Da følger jeg oppmerksomt med. Et hundre 100% aktivt system som går fra 10Hz til 20Khz. Høres definitivt spennende ut.
    Vet jo at du har lyst til å sjekke ut Striky sitt system med Crown/Klipsch/JBL. Det er jo en variant som er i samme baner som dine tanker, hvis jeg forstår deg riktig.

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir det JBL og Klipsch her da..... skeptisk, en fyr som BEF vet nok om noen alternative kandidater vil jeg tro.

Hvor lang tid regner du med å bruke på et slikt bygg hjemme hos deg selv BEF, selve rommet jeg tenker på da.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det vil jeg tro ja?
    Ikke minst om han har tanker om å bruke kinoen i musikksammenheng? Da bør det jo være mulig å finne frem til et ganske brukbart kompromiss?

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er det bilstereomannen som snakker Da følger jeg oppmerksomt med. Et hundre 100% aktivt system som går fra 10Hz til 20Khz. Høres definitivt spennende ut.
    Vet jo at du har lyst til å sjekke ut Striky sitt system med Crown/Klipsch/JBL. Det er jo en variant som er i samme baner som dine tanker, hvis jeg forstår deg riktig.
    Sitat Opprinnelig postet av AjSelj
    Blir det JBL og Klipsch her da..... skeptisk, en fyr som BEF vet nok om noen alternative kandidater vil jeg tro.

Hvor lang tid regner du med å bruke på et slikt bygg hjemme hos deg selv BEF, selve rommet jeg tenker på da.

Tror nok ikke jeg havner på kombinasjonen med JBL og Klipsch. Jeg vil gå for høyttalere som kan levere ennå mere attakk og fylde enn hva Klipsch gjør. JBL derimot har masser av spennende elementer som kan kjøpes i løs vekt. Når det er sakt, synes jeg JBL sine elementer er dyre i forhold til endel andre element produsenter. Er ikke sikker på om pris står i forhold til kvalitet her.

Denne løsning drar med seg ekstra med elektronikk. På dette området finnes det jo å mange små veier mot det store målet. Det er flere effektforsterkere som leveres med innebygget DSP. En annen mulighet er jo å gå for en løsning med bruk av f.eks. Audiolense...

Når det gjelder bygge tid så regner jeg nok med ca.400-500 effektive bygge timer. Det er endel ting jeg har lyst å gjøre i rommet, som ikke kommer så godt fram på skissen, disse vil ta litt tid å få gjort.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det vil jeg tro ja?
    Ikke minst om han har tanker om å bruke kinoen i musikksammenheng? Da bør det jo være mulig å finne frem til et ganske brukbart kompromiss?
    Har tenkt å kjøre to separate anlegg, et kino system og et til musikk. Jeg vil lage en løsning der jeg kan bruke sub systemet, med egen kalibrering, til musikk å. Med at jeg ønsker så stort lerret som mulig i rommet vil jeg lage en løsning der høytaller for musikk ikke vil stå fast i rommet,men ha en plate som er festet i korrekt posisjon for dem. Slik at de enkelt kan tas inn og ut av rommet. Tungvint, men jeg skal leve med det.... Har å plass utenfor kinoen til en mindre musikk krok. Der vil jeg ha et enkelt men velspillende system stående fast.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare for ordens skyld. Mente ikke at BEF skulle ha JBL/Klipsch kombinasjonen, men at oppsettet med store effektforsterkere med DSP samt høyeffektive høytalere er i samme gata som det BEF antyder.

JBL Synthesis står jeg for som en anbefaling , men regner med at prisen gjør det uaktuelt.

Det er veldig spennede planer du har Bjørn Erik :-D Følger spent med i denne tråden.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du tenkt at du skal bære hifi-høyttalerne ut og inn av rommet? Du har ikke tenkt på å lage skinner i gulvet de kan rulle/gli på da, for så å skyve de inn i ett lite rom tilpasset de når de ikke er i bruk..?
    Da kunne du jo selv vurdert om du ville hatt kabelføring som følger HT'ene eller om du ville la kablene ligge igjen i bruksposisjon slik at du bare plugger de ut for hver gang de flyttes.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sickpuppy
    Har du tenkt at du skal bære hifi-høyttalerne ut og inn av rommet? Du har ikke tenkt på å lage skinner i gulvet de kan rulle/gli på da, for så å skyve de inn i ett lite rom tilpasset de når de ikke er i bruk..?
    Da kunne du jo selv vurdert om du ville hatt kabelføring som følger HT'ene eller om du ville la kablene ligge igjen i bruksposisjon slik at du bare plugger de ut for hver gang de flyttes.
    Har dessverre ikke plass til å kunne lage en slik løsning du skisserer. Så det vil bli bæring av høyttalerne...

Side 32 av 367 FørsteFørste ... 2 12 22 28 29 30 31 32 33 34 35 36 42 52 62 72 82 92 102 112 122 132 142 152 162 172 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •