BEF's kompromissløse hjemmekino - Nytt hus og nye muligheter, post 7269 - - Side 317

Sponsorer:
Takk Takk:  8
Like Like:  118
Side 317 av 367 FørsteFørste ... 177 187 197 207 217 227 237 247 257 267 277 287 297 307 313 314 315 316 317 318 319 320 321 327 337 347 357 ... SisteSiste
Viser resultater 6,321 til 6,340 av 7339
    Newcomer ThomasOslo sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Sted
    Oslo
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Godt å høre så gode nyheter om Jenny... :-)

Gleder meg til å hilse på henne ved neste demo... :-)

Newcomer alias sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    140
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt å høre at Jenny er på bedringens vei, jeg husker veldig godt mottakelsen vi fikk av henne da vi var på Kino demo hos deg.

-_mg_4038-jpg[/QUOTE]

Det begynner å bli en stund siden jeg og Andre Werdenskrieg var på besøk hos deg og fikk en demo i den fantastiske kinoen din og nå har jeg endelig kommet i gang med min egen. Planen er å bygge Inconsert Miles til både front rekke og side kanaler, men jeg ønsker på grunn av mangel på kompetanse å begynne med passiv deling. I den forbindelse lurer jeg litt på utformingen av side kanalene. Vil det være mulig å bygge en fullverdig Miles dvs med 2 x 15" i et lignende kabinett som du har til side kanalene. Det jeg ønsker er et like tynt kabinett, men siden jeg vil ha 2 x 15" så må det være en del bredere. Har kabinette noen invirkning på hvordan delefilteret er utformet eller kan man bruke Tangen sitt delefilter på denne konfigurasjonen også ?

Jeg hadde satt veldig stor pris på litt hjelp fra InConsert Miles spesialisten(e) angående dette.

Vil gjerne også takke for en veldig inspirerende tråd som jeg er blitt totalt avhengig av.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alias
    Godt å høre at Jenny er på bedringens vei, jeg husker veldig godt mottakelsen vi fikk av henne da vi var på Kino demo hos deg.

-_mg_4038-jpg

Det begynner å bli en stund siden jeg og Andre Werdenskrieg var på besøk hos deg og fikk en demo i den fantastiske kinoen din og nå har jeg endelig kommet i gang med min egen. Planen er å bygge Inconsert Miles til både front rekke og side kanaler, men jeg ønsker på grunn av mangel på kompetanse å begynne med passiv deling. I den forbindelse lurer jeg litt på utformingen av side kanalene. Vil det være mulig å bygge en fullverdig Miles dvs med 2 x 15" i et lignende kabinett som du har til side kanalene. Det jeg ønsker er et like tynt kabinett, men siden jeg vil ha 2 x 15" så må det være en del bredere. Har kabinette noen invirkning på hvordan delefilteret er utformet eller kan man bruke Tangen sitt delefilter på denne konfigurasjonen også ?

Jeg hadde satt veldig stor pris på litt hjelp fra InConsert Miles spesialisten(e) angående dette.

Vil gjerne også takke for en veldig inspirerende tråd som jeg er blitt totalt avhengig av.
    Hei og takk for sist! Jenny er på bedringens vei og snart klar for nye besøk av demo hungrige AVforumerer

Det er ikke noe problem å bygge sidekanaler med dobble 15". Jeg vil nok anbefale deg litt mere dybde, 3-5cm mere enn hva jeg har og resten kan du ta i bredde of høyde. Fordelen med dobbel 15" er en enå bedre mellomtone enn med enkel 15".

Intermediate Delthral sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    974
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Hei og takk for sist! Jenny er på bedringens vei og snart klar for nye besøk av demo hungrige AVforumerer

Det er ikke noe problem å bygge sidekanaler med dobble 15". Jeg vil nok anbefale deg litt mere dybde, 3-5cm mere enn hva jeg har og resten kan du ta i bredde of høyde. Fordelen med dobbel 15" er en enå bedre mellomtone enn med enkel 15".
    Bør man ha rundt 200 liter i kassen for å få dette greit med doble 15"?
    Synes jeg husker Tangen sa at man kan forandre bredden rundt 10-20% før det får noen konsekvenser for lyden? Er jeg på jordet her?

Jeg har vært inne på tanken å lage et bredere stenderverk som er 20-25 cm dypt og kanskje 100 cm bredt for å få plass til en dobbel 15" i mellom stenderverket og dermed skjult i veggen.

Mange muligheter

Morsomt at flere bygger Miles så vi kan ta igjen Klipsch gutta litt :twisted:
    | 3X Inconcert Miles | 2X Beyma 8CX300ND surround| 2X Beyma 18" BEF sub | 3X Crown XTI 2002 | 2X Crown I-Tech 4000 | Sony HW 30 | Sherbourn PT 7030 | Oppo 93 US | Dreamscreen DIY V4 102" 16:9 | Nvidia Shield TV Pro |

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Delthral
    Morsomt at flere bygger Miles så vi kan ta igjen Klipsch gutta litt :twisted:
    Pøøøh :twisted:

Intermediate joakimpatos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,104
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dolbytor
    Pøøøh :twisted:
    +1 :twisted:

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei...vi vil nok aldri ta de igjen i antall Delthral...
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor i all verden skal det være noen motsetning mellom Klipch og Miles :roll:

Begge er følsomme hornkonstruksjoner med massevis av spilleglede og dynamikk. Har selv fullt Klipsch oppsett i kinoen, dette er jeg kjempefornøyd med, men det når ikke BEF sitt oppsett til knærne en gang........ Miles er min absolutte favoritthøytaler men lever alikevel godt med mine Klipsch.

Tipper Dolbytor sitt Klipsch oppsett topper de fleste oppsett med Miles varianter (unntatt BEF sitt, Sorry Tor ), men so what?

Kjempehyggelig at flere bygger Miles, men det tar jo ingenting fra Klipsch!

Peace and love

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er vennlig "banter" Counter. Ikke overtolk nå.

Newcomer vidareje sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Rasta
    Poster
    187
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    BEF du har PM

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Den som kun tar spøk for spøk og alvor kun alvorlig, han har faktisk fattet begge dårlig!"

Piet Hein

8)

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe.. Jeg hadde planlagt kino mede Klipsh oppsett. Men det var før jeg oppdaget Miles. Nå er jeg fast bestemt på å bygge Mils frontrekke :grin:
    Jeg kommer dog ikke til å bygge Miles rund baut. Det blir for drøyt. Men jeg håper på litt hjelp til en litt enklere DIY løsning til surroundhøyttalerne.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    "Den som kun tar spøk for spøk og alvor kun alvorlig, han har faktisk fattet begge dårlig!"

Piet Hein

8)
    Wow.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke la oss dra dette ut av proporsjoner, jeg skjønner at det ikke er alvorlig og på et uskyldig plan, men mener uansett at å sette Miles og Klipsch opp mot hverandre er lite poeng. Det var mer spennede med HDdvd mot blu ray diskusjonen.

Intermediate Delthral sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    974
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Ikke la oss dra dette ut av proporsjoner, jeg skjønner at det ikke er alvorlig og på et uskyldig plan, men mener uansett at å sette Miles og Klipsch opp mot hverandre er lite poeng. Det var mer spennede med HDdvd mot blu ray diskusjonen.
    Vi er vel alle enige om at begge systemer er dritfete og gir mange gode opplevelser. La oss heller dra fokuset tilbake hvor det hører hjemme, nemlig kinoen til BEF.

Kommet noe lengre i tuninga av høyttalerne, BEF? Er du i mål eller har systemet mer å gå på?
    | 3X Inconcert Miles | 2X Beyma 8CX300ND surround| 2X Beyma 18" BEF sub | 3X Crown XTI 2002 | 2X Crown I-Tech 4000 | Sony HW 30 | Sherbourn PT 7030 | Oppo 93 US | Dreamscreen DIY V4 102" 16:9 | Nvidia Shield TV Pro |

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Delthral
    Kommet noe lengre i tuninga av høyttalerne, BEF? Er du i mål eller har systemet mer å gå på?
    Ikke fått gjort noe de siste ukene. Tenkte jeg skulle prøve å få gjort litt til helgen.

Newcomer alias sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    140
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BEF

Hvis du hadde hatt tid og bry til å se på hvordan dette kabinettet bør se ut og eventuelt ha gitt meg noen mål så hadde jeg vært evig takknemlig. Jeg har planer om å bestille elementer til 5 stk Miles og to av disse skulle hatt en smal utforming siden de blir side kanaler. Jeg har to stk Duke som det er planen å bruke som bak kanaler. Det er også meningen å ha 4 stk 18" subber lik dine. Som alle nå skjønner så har oppsettet ditt imponert meg så til de grader og hvis jeg oppnår noe som gir et snev av den samme lyden vil jeg være i kino himmelen.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Regner med at de fleste skjønte at mitt "Pøøøh" var ment som en spøk :wink:

Som jeg har skrevet før, så regner jeg ikke med at det er noen andre anlegg som topper dette her inne. Totalprisen ville jo også gått til himmels her hvis man skulle leie inn BEF til å gjøre dette. Jeg har ikke ide om hva en ev. totalpris ville blitt, men vi snakker vel om mellom 1-2 mill. et sted?

Er uansett imponert (som før) over arbeidet du har lagt ned her

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alias
    Hvis du hadde hatt tid og bry til å se på hvordan dette kabinettet bør se ut og eventuelt ha gitt meg noen mål så hadde jeg vært evig takknemlig. Jeg har planer om å bestille elementer til 5 stk Miles og to av disse skulle hatt en smal utforming siden de blir side kanaler. Jeg har to stk Duke som det er planen å bruke som bak kanaler. Det er også meningen å ha 4 stk 18" subber lik dine. Som alle nå skjønner så har oppsettet ditt imponert meg så til de grader og hvis jeg oppnår noe som gir et snev av den samme lyden vil jeg være i kino himmelen.
    Jeg skal ta å regne litt på det.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dolbytor
    Regner med at de fleste skjønte at mitt "Pøøøh" var ment som en spøk :wink:

Som jeg har skrevet før, så regner jeg ikke med at det er noen andre anlegg som topper dette her inne. Totalprisen ville jo også gått til himmels her hvis man skulle leie inn BEF til å gjøre dette. Jeg har ikke ide om hva en ev. totalpris ville blitt, men vi snakker vel om mellom 1-2 mill. et sted?

Er uansett imponert (som før) over arbeidet du har lagt ned her
    Jeg tok det iallefall med et smil. Vi har alle forskjellige preferanser og heldigvis for det!!

Oppsettet mitt er som jeg har sagt før, det er gjort med tanke for mest mulig dynamikk og headroom, det er gjort på bekostning av andre HiFi nedskrevne detaljer. Uansett er det ikke systemet som er den største utfordringen til å gi god HiFi lyd, men at det står bak et lerret og har begrenset med plassering muligheter.

Side 317 av 367 FørsteFørste ... 177 187 197 207 217 227 237 247 257 267 277 287 297 307 313 314 315 316 317 318 319 320 321 327 337 347 357 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •