BEF's kompromissløse hjemmekino - Nytt hus og nye muligheter, post 7269 - - Side 315

Sponsorer:
Takk Takk:  8
Like Like:  118
Side 315 av 367 FørsteFørste ... 175 185 195 205 215 225 235 245 255 265 275 285 295 305 311 312 313 314 315 316 317 318 319 325 335 345 355 365 ... SisteSiste
Viser resultater 6,281 til 6,300 av 7339
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2012
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Jeg har snakket endel med AVshop rundt disse dukene. Utfordringen med å lage en bra duk som skal være lyd transparent er at du må ha et kompromiss på bilde og lyd. Så er det å få dette kompromiss så lite som mulig. Ulempen med å ha så mange duker inntil hverandre var at det for det første dempet lyden veldig og krevde veldig mye av monteringen for å få et godt bilde. Resultatet ble at du fikk et godt bilde, men lyden ble ikke god nok.

Det er mange slike duker på markedet, men alle har svakheter. De som ikke påvirker lyden har for mye mønster i duken at man får et dårlig bilde. De som gir deg et meget godt bilde dreper for mye av lyden.

Selv er jeg ikke ferdig med å lete etter en duk som gir meg det jeg ønsker, så får vi se hvor lenge man må lete
    Ja, jeg ser den at det alltid vil være et visst kompromiss. Jeg har ennå ikke montert min duk, men håper det blir akseptabelt, uten for stort behov for å lete etter ny duk med det samme. :-)

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,741
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av crimar
    Så starte med passive InMiles er ingen dårlig ide?
    Det vil det ikke være, utrolig mye høyttaler for en fornuftig penge.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,741
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Paradiso
    Ja, jeg ser den at det alltid vil være et visst kompromiss. Jeg har ennå ikke montert min duk, men håper det blir akseptabelt, uten for stort behov for å lete etter ny duk med det samme. :-)
    Du blir nok helt sikkert fornøyd!!

Glemte å takke deg for hyggelige ord i forrige innlegg, TUSEN TAKK!

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,741
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøver meg på et lite spørsmål her, er det noen som vet hvilke store elektronikk kjeder alla Elkjøp som er i Nederland eller om noen gode HiFi butikker i Amsterdam? Jeg reiser ned dit til mandag og har noen timer til disposisjon på mandags ettermiddag for litt shopping

Intermediate grandiS sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøver meg på et lite spørsmål her, er det noen som vet hvilke store elektronikk kjeder alla Elkjøp som er i Nederland eller om noen gode HiFi butikker i Amsterdam? Jeg reiser ned dit til mandag og har noen timer til disposisjon på mandags ettermiddag for litt shopping
    God kveld!

Her er en oversikt over alle hifi sjappene i Nederland:

HiFi.nl - Muziek - Film - Lifestyle - Hoogwaardige weergave van audio, video, muziek en film

MediaMarkt er hvertfall veldig store, om ikke størst der nede

Angebote, Service, Beratung und mehr im Onlineshop und in Ihrem Markt vor Ort - Media Markt

Veibeskrivelse , google streetview

Buikslotermeerplein 226, 1025 GA Amsterdam - Google Maps

Hifi sjappe : Mye interessante merker der ( Sonus Faber, MA, B&W, Lyngdorf, McIntosh, Mark Levinson mm )

HiFi Solutions

Og veibeskrivelse google streetview igjen

Muiderstraat 13-17 - Amsterdam - Google Maps

EDIT: hifisolutions ligger litt i ordet, ikke mye høyttalere å få kjøpt tror jeg! Men kanskje spennende butikk?
    DIY - Inconcert Miles | Klipsch |Denon | Behringer | Samsung 75"| Shakers

Active BaronRibsskog sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er flere sjapper i Amsterdam. Dette bildet tok jeg fra en sjappe sist gang jeg var der.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,741
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av grandiS
    God kveld!

Her er en oversikt over alle hifi sjappene i Nederland:

HiFi.nl - Muziek - Film - Lifestyle - Hoogwaardige weergave van audio, video, muziek en film

MediaMarkt er hvertfall veldig store, om ikke størst der nede

Angebote, Service, Beratung und mehr im Onlineshop und in Ihrem Markt vor Ort - Media Markt

Veibeskrivelse , google streetview

Buikslotermeerplein 226, 1025 GA Amsterdam - Google Maps

Hifi sjappe : Mye interessante merker der ( Sonus Faber, MA, B&W, Lyngdorf, McIntosh, Mark Levinson mm )

HiFi Solutions

Og veibeskrivelse google streetview igjen

Muiderstraat 13-17 - Amsterdam - Google Maps

EDIT: hifisolutions ligger litt i ordet, ikke mye høyttalere å få kjøpt tror jeg! Men kanskje spennende butikk?
    Jeg har selv gjort endel googel søk, har du noen erfaring på disse butikkene? Det er ofte stor forskjell på hva man finner på nett og hva man opplever i butikken.

Du sier MediaMarkt ikke størst der nede, hvem er det da?

Sitat Opprinnelig postet av BaronRibsskog
    Det er flere sjapper i Amsterdam. Dette bildet tok jeg fra en sjappe sist gang jeg var der.

Hvor ligger den sjappa

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva slags høyttaler er dette da? Vurdert utfra bildet så spiller den nok slankt i bassen, men med god utstrakthet oppover og med et meget tiltalende lydbilde.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Rotterdam

Om du skulle til Rotterdam så kan jeg anbefale Correct, http://www.correct.nl/. Rotterdam ligger forøvrig i underkant av en times togtur (30 min med Fyra) fra Amsterdam og denne butikken ligger rett ved et trikkestopp ikke langt fra sentralstasjonen.

De har ikke egne lytterom men derimot en 5-6 lyttehalvsirkler der en haug med høyttalere er plassert i en halvsirkel. Så kan du sitte der og trykke på et numerert panel for å velge hvilket par du vil lytte til. Veldig praktisk for å høre forskjell på høyttalere. De har f.eks. KEF Q og R-serie stående sammen med B&W 683, CM8, CM9 i en av disse halvsirklene

Newcomer
    Medlem siden
    May 2012
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du blir nok helt sikkert fornøyd!!

Glemte å takke deg for hyggelige ord i forrige innlegg, TUSEN TAKK!
    Bare hyggelig. :-) En inspirerende entusiast som deg fortjener den skryten du kan få. Det er nok flere her inne som strekker strikken litt lenger i egen kino, bl.a. undertegnede, fordi "sånne som deg" viser vei.

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Koop home cinema, stereoset, televisie en streaming faciliteiten op Hi-Fi Klubben

Dette er ikke helt vanlig men utvalget skiller seg veldig ut fra den skandinaviske modellen. De har mye annet fett som ikke selges i de vanlige butikkene til Hfk.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nåja...

En relativt ok hjemmebio, men ikke noe mer. En del løsninger er litt.... weird, men men... tsk tsk tsk. Det er ikke min hjemmebio. Lykke til med fremtidige forbedringer. :-)

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Senses
    En relativt ok hjemmebio, men ikke noe mer. En del løsninger er litt.... weird, men men... tsk tsk tsk. Det er ikke min hjemmebio. Lykke til med fremtidige forbedringer. :-)
    Ble litt nyskjerrig bare... Hva er "weird"? Hva er "relativt ok"? Er det rommet, utstyret eller lyden du uttaler deg om?
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Intermediate joakimpatos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,104
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tangenAVdesign
    Hva slags høyttaler er dette da? Vurdert utfra bildet så spiller den nok slankt i bassen, men med god utstrakthet oppover og med et meget tiltalende lydbilde.
    minna meg om de gode gamle pioneer-høyttalere

Intermediate Per Christian sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,619
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Ble litt nyskjerrig bare... Hva er "weird"? Hva er "relativt ok"? Er det rommet, utstyret eller lyden du uttaler deg om?
    Vi får håpe på at dette var ironi.

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Per Christian
    Vi får håpe på at dette var ironi.
    Ikke godt å si. For min del kan han få mene akkurat hva han vil, men jeg kunne bare tenkt meg en utdypning.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,741
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Senses
    Takk for tilbake meldingen, setter stor pris på konstruktive tilbake meldinger. Jeg vet ikke helt hvordan løsninger du sikter til, men jeg er helt klar over at ikke alle mine løsninger er A4.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,741
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fra sorg til glede!

Jeg må bare få dele dette med dere, da flere av dere har møtt hovedpersonen her.

Idag har vært sorgens dag og ble snudd til gledens dag. Jenny, vår hund, ble utrolig dårlig på onsdag kveld og var hos veterinær, vag diagnose, mulig kreft. Torsdag var det ultralyd og de så kreft, mest sannsynlig leveren. Så idag skulle hun leveres hos veterinæren for siste gang. Vi ønsket at de skulle åpne for være sikre. Vi fikk telefon når hun ble lagt i narkose og veterinæren skulle ringe så fort de kunne gi noe tilbakemelding under operasjonen. Veterinæren ringte tilbake etter ca. 1 time og hun hadde kreft i den ene nyren og det hadde også kommet masse blod i buken hennes pga. "svulsten" hadde sprukket. De skal operere bort den ene syke nyren, da den andre så helt fin ut. Så da gikk det var dyp sorg til stor glede her i huset, gullet kommer hjem igjen

-3j2a2992-jpg

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,078
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hjemmekino og "dingser" er en ting, men liv, enten det er tobente eller firbente, er så uendelig mye viktigere.

Godt å høre at det går riktig vei

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,527
    Takk & like
    Nevnt
    12 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En gladere hund skal man lete lenge etter håper det går bra med henne!
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Side 315 av 367 FørsteFørste ... 175 185 195 205 215 225 235 245 255 265 275 285 295 305 311 312 313 314 315 316 317 318 319 325 335 345 355 365 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •