BEF's kompromissløse hjemmekino - Nytt hus og nye muligheter, post 7269 - - Side 314

Sponsorer:
Takk Takk:  8
Like Like:  121
Side 314 av 368 FørsteFørste ... 174 184 194 204 214 224 234 244 254 264 274 284 294 304 310 311 312 313 314 315 316 317 318 324 334 344 354 364 ... SisteSiste
Viser resultater 6,261 til 6,280 av 7345
    Newcomer ThomasOslo sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Sted
    Oslo
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Gjett om jeg skal... :-)

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig interesante bilder BEF.

Fikk dog ikke det inntrykket jeg hadde trodd fra baksiden, ser jo ut som bildet nesten er tydeligere fra baksiden, det er jo skjelden en ser baksiden av et lerret med bilde, så kanskje det er slik det skal være. Uansett er det tydelig at en har utbytte av sort bak et transparent lerret for å hindre gjenskinn.

Intermediate thohaug sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    648
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Tusen takk for det!! Det er fult mulig å få "oppleve" kinoen, jeg blir å ha demo igjen i slutten av feberuar. Så følger du litt med her inne så får du mulighet.
    Må få prøvd å få tatt turen til deg jeg også, bare for å gi meg selv en god grunn til å svi av enda mer penger til denne hobbyen :P Spent på hvordan lydbildet til Miles er blitt forbedret med disse mellomtonene.

Btw, vet du om noen reparasjonssteder for Itech'ene i nærheten her av hvor vi bor? Litt kjekt å vite i tilfelle det skulle skje noe med en av mine.
    Akustikk, Akustikk, Akustikk!

Min tråd:
    http://avforum.no/forum/hvilket-utstyr-har-avforums-medlemmer-/124180-thohaugs-lytterom-fra-toveis-til-treveis-5.html

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,743
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Veldig interesante bilder BEF.

Fikk dog ikke det inntrykket jeg hadde trodd fra baksiden, ser jo ut som bildet nesten er tydeligere fra baksiden, det er jo skjelden en ser baksiden av et lerret med bilde, så kanskje det er slik det skal være. Uansett er det tydelig at en har utbytte av sort bak et transparent lerret for å hindre gjenskinn.
    Alle transparange duker jeg har sett har nesten 100% lys gjennomgang. Et sort høyttaler stoff bak duken vil ikke skade i forhold til refleksjon tilbake. Jeg har forøvring ingen problemer med refleksjon og kan heller ikke se noe forskjell i bilde om jeg henger det bak. Mulig man kan måle det.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,743
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thohaug
    Må få prøvd å få tatt turen til deg jeg også, bare for å gi meg selv en god grunn til å svi av enda mer penger til denne hobbyen :P Spent på hvordan lydbildet til Miles er blitt forbedret med disse mellomtonene.

Btw, vet du om noen reparasjonssteder for Itech'ene i nærheten her av hvor vi bor? Litt kjekt å vite i tilfelle det skulle skje noe med en av mine.
    Du er hjertelig velkommen, når alt er klart.

Lydrommet har stor service verksted og er autoriserte på alt fra Crown.

Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    648
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du er hjertelig velkommen, når alt er klart.

Lydrommet har stor service verksted og er autoriserte på alt fra Crown.
    Flotte greier! Takk for info

Et lite spørsmål: hva vil du si ga størst forskjell?, forskjellen fra passiv til aktiv deling, eller de nye kassene?

Min tråd:
    http://avforum.no/forum/hvilket-utstyr-har-avforums-medlemmer-/124180-thohaugs-lytterom-fra-toveis-til-treveis-5.html

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,743
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et lite spørsmål: hva vil du si ga størst forskjell?, forskjellen fra passiv til aktiv deling, eller de nye kassene?
    Dedikert mellomtone var helt klart den største oppgraderingen.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,743
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dedikert mellomtone var helt klart den største oppgraderingen.
    Ser jeg svarte litt kort her, oppgradering med mellom tone og aktiv deling av dem er det som har gitt størst oppgradering av dem. Det er vel egentlig ikke noe sjokk sånn sett. Man fjerner da alle de små svakhetene InMiles har.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,743
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For en tid tilbake skrev jeg at jeg investerte i ny CD spiller her i huset. Den er kommet i hus for en tid tilbake, men jeg har ikke fått prøvd den ennå da selger ikke fant fjernkontrollen og skulle ettersende den i posten... så håper den snart dukker opp...

Her er iallefall et lite bilde av smykke

-3j2a1946-jpg

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Solid spiller :-D

Jeg vet du er en travel mann BEF, men STØVTØRKING !!?

Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    648
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser jeg svarte litt kort her, oppgradering med mellom tone og aktiv deling av dem er det som har gitt størst oppgradering av dem. Det er vel egentlig ikke noe sjokk sånn sett. Man fjerner da alle de små svakhetene InMiles har.
    Ikke akkurat noe sjokk nei. Har planer om å gå over til aktiv deling selv nå. Har et tilbud på en itech til som jeg har vanskelig for å motstå. Så vi får se hva det blir til. Eneste problemet mitt blir prosjektet med å få Inmiles ut av veggen min igjen uten at ting går skeis inni der ;P

Min tråd:

Intermediate partyboynr1 sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,014
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Regner med alle her inne kjenner til problemet BEF har hatt her...
    Samme hvor raskt dagens kameraer tar bilder, så klarer det ***** støvet å legge seg RASKERE!!!!! :twisted:

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,743
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det er akustisk støv, å jeg har jobbet en stund for å få rett kvalitet på det

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,743
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke akkurat noe sjokk nei. Har planer om å gå over til aktiv deling selv nå. Har et tilbud på en itech til som jeg har vanskelig for å motstå. Så vi får se hva det blir til. Eneste problemet mitt blir prosjektet med å få Inmiles ut av veggen min igjen uten at ting går skeis inni der ;P
    Ja du har et bra byggverk rundt høyttalerne du må ta vare på, men slutt resultatet med aktiv drift vil gi deg mye.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er akustisk støv, å jeg har jobbet en stund for å få rett kvalitet på det
    Lol faktisk :-D :-D :-D

Intermediate crimar sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    1,319
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    BEF:

Har du hørt InMiles med det passive delefilter som tangen har lagt ut på siden sin?

Vurderer å lage de til sommern, men sitter ikke på de kunnskapene som skal til får å gjøre de aktive tror jeg.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2012
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alle transparange duker jeg har sett har nesten 100% lys gjennomgang. Et sort høyttaler stoff bak duken vil ikke skade i forhold til refleksjon tilbake. Jeg har forøvring ingen problemer med refleksjon og kan heller ikke se noe forskjell i bilde om jeg henger det bak. Mulig man kan måle det.
    Jeg ser at AVshop nå også anbefaler kun to lag for V4K duken, uten sort backing, og kommer til å gjøre det samme selv. Har de fått innspill fra deg, eller har dere kommet frem til det samme uavhengig av hverandre?

Er forresten en fryd å se bilder av kinoen din. :-)

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,743
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av crimar
    BEF:

Har du hørt InMiles med det passive delefilter som tangen har lagt ut på siden sin?

Vurderer å lage de til sommern, men sitter ikke på de kunnskapene som skal til får å gjøre de aktive tror jeg.
    Jeg kjøpte prototypene av InMiles fra Tangen, de hadde det filtret det ligger tegning på i. Å de fungerer meget godt med passivt filter, fordelen med aktiv deling er at du har ennå bedre kontroll på hvert element. Du kan gjøre justeringer på 15" uten at det går utover diskanten.

Det er veldig enkelt å bygge de om fra passiv til aktiv. Du tar bort filtret og tar høyttaler kabelen rett på elementene. En kabel for bass og en for diskant.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,743
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Paradiso
    Jeg ser at AVshop nå også anbefaler kun to lag for V4K duken, uten sort backing, og kommer til å gjøre det samme selv. Har de fått innspill fra deg, eller har dere kommet frem til det samme uavhengig av hverandre?

Er forresten en fryd å se bilder av kinoen din. :-)
    Jeg har snakket endel med AVshop rundt disse dukene. Utfordringen med å lage en bra duk som skal være lyd transparent er at du må ha et kompromiss på bilde og lyd. Så er det å få dette kompromiss så lite som mulig. Ulempen med å ha så mange duker inntil hverandre var at det for det første dempet lyden veldig og krevde veldig mye av monteringen for å få et godt bilde. Resultatet ble at du fikk et godt bilde, men lyden ble ikke god nok.

Det er mange slike duker på markedet, men alle har svakheter. De som ikke påvirker lyden har for mye mønster i duken at man får et dårlig bilde. De som gir deg et meget godt bilde dreper for mye av lyden.

Selv er jeg ikke ferdig med å lete etter en duk som gir meg det jeg ønsker, så får vi se hvor lenge man må lete

Intermediate crimar sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    1,319
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så starte med passive InMiles er ingen dårlig ide?

Side 314 av 368 FørsteFørste ... 174 184 194 204 214 224 234 244 254 264 274 284 294 304 310 311 312 313 314 315 316 317 318 324 334 344 354 364 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •