BEF's kompromissløse hjemmekino - Nytt hus og nye muligheter, post 7269 - - Side 310

Sponsorer:
Takk Takk:  8
Like Like:  118
Side 310 av 367 FørsteFørste ... 170 180 190 200 210 220 230 240 250 260 270 280 290 300 306 307 308 309 310 311 312 313 314 320 330 340 350 360 ... SisteSiste
Viser resultater 6,181 til 6,200 av 7339
    Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Nå skal ikke jeg tillegge deg mine egne meninger, men forstår jeg deg rett BEF at du vil anbefale en "monitor" med 12" og amt diskanten og så ett heftig bass-system? Er jo det i essensen du nå har. Forøvrig er jeg mektig imponert i driven du har i å stadig søke nye veier i jakten på det ultimate for deg .

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vel en viss forskjell i det alle kanalene hos BEF er full-range. En 12" blir ikke en god nok fullrange høyttaler.

Men jeg vil tro at et system med en 12" og TPL150 i alle kanaler pluss så et heftig LFE-system der man også kjører bass management burde bli bra.

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tangenAVdesign
    Hvis diskanten er i ørehøyde, så spiller det jo egentlig ingen rolle om mellomtonen er oppe eller nede.
    Det er jeg helt enig i. Men jeg trodde diskanten var litt høyt plassert allerede i forhold til første rad. Og det var derfor jeg lurte på om det ikke vil være fornuftig å snu konstruksjonen.

Men det er mulig jeg husker feil og at diskanten er helt i ørehøyde allerede. Og da er vi enige.

Geir Arne

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,741
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ganilsen
    Det er jeg helt enig i. Men jeg trodde diskanten var litt høyt plassert allerede i forhold til første rad. Og det var derfor jeg lurte på om det ikke vil være fornuftig å snu konstruksjonen.

Men det er mulig jeg husker feil og at diskanten er helt i ørehøyde allerede. Og da er vi enige.

Geir Arne
    Diskanten er i senter nøyaktig i samme høyde som øret når man sitter tilbake lent i stole, i sweetspot.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,741
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CNK
    Nå skal ikke jeg tillegge deg mine egne meninger, men forstår jeg deg rett BEF at du vil anbefale en "monitor" med 12" og amt diskanten og så ett heftig bass-system? Er jo det i essensen du nå har. Forøvrig er jeg mektig imponert i driven du har i å stadig søke nye veier i jakten på det ultimate for deg .
    tangenAVdesign har svart på dette og kan ikke si annet enn at jeg har selv stor tro på en sånn type løsning, foruten at du kan ikke kjøre systemet som full range da...

Intermediate crimar sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    1,319
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjører TPL-150H med en 12".

Spiller rått til 50-60HZ, men der stopper det.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,741
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    -happy-photos-jpg

Vil bare ønske alle som har fulgt tråden i år, et riktig god nytt år!!!

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk det samme!
    Hvordan er første inntrykket med mellomtone og en ekstra bass i front? Ser veldig spennende ut ihvertfall.
    Min tråd

Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,668
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt nytt år!

Turen til din kino tidligere i år har vært en stor inspirasjon for meg og sikkert for mange andre her også. Håper å få muligheten igjen neste år en gang.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,741
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b3nd1k
    Takk det samme!
    Hvordan er første inntrykket med mellomtone og en ekstra bass i front? Ser veldig spennende ut ihvertfall.
    Takk!!

Se post 6158

Sitat Opprinnelig postet av sirant
    Godt nytt år!

Turen til din kino tidligere i år har vært en stor inspirasjon for meg og sikkert for mange andre her også. Håper å få muligheten igjen neste år en gang.
    Det er veldig hyggelig og høre. Jeg skal få til flere demoer i året som kommer!!

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt nytt år! :-D

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Riktig godt nyttår til deg BEF :-D

Håper på mindre feber og snørr i 2013 slik at jeg både kan få sett det nye lerretet og mellomtonene.

Newcomer Hades sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt nytt år!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    264
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt nyttår, BEF!

Jeg har fulgt deg fra starten. Tråden din var faktisk en av de første jeg leste her inne :-)
    Tråden din har vært helt rå å følge.

Ikke fordi jeg noengang vil komme i nærheten av det du har prestert å lage, det har både med kompetanse, kapital og prioritering å gjøre.

Men fordi at du så rundhåndet deler ideer og tanker, og deretter presenterer det så forståelig at selv hvermansen får følelsen av at dette er mulig(selv om man innerst inne vet at det ikke går...).

Det at du også tar imot av-folk fra fjern og nær til demo, og stiller deg selv(og din bedre halvdel samt bikkje) så betingelselsøst til disposisjon, er intet mindre enn imponerende!

Jeg håper at jeg en gang, når jeg tar turen sørover, får mulighet til å oppleve:
    1 Å treffe deg
    2 Å få opplevd denne fantastiske kinoen

I den rekkefølgen :-)

I den grad det er mulig, ønsker jeg å få nominert deg til årets AV-Forumer, basert på det ovennevnte.

Nok en gang; godt nyttår BEF, du er en målestokk mot det aller meste!

Intermediate Hunsbedt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,841
    Takk & like
    Nevnt
    14 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er enig med deg i alt i ditt innlegg, quiltmaster. Det er vel ingen her som så til de grader har delt sin kunnskap, og betingelsesløst har tatt i mot besøk, som Bjørn Erik!

Godt nytt år, BEF, og lykke til videre på ferden mot det perfekte innen lyd og bilde! :-D
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen
    Resten av utstyret finnes her

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lyst til å komme med et synspunkt på dette med diskant i ørehøyde. Det er jo en almen oppfattning at dette er det "riktige", de som har fremsatt det i denne tråden har jo også høy kompetanse på dette. Jeg er ikke direkte uenig i dette, men har mange ganger opplevd at når jeg lytter til gode høytaleroppsett så blir de enda bedre når jeg synker litt sammen og dermed får ørene lavere enn diskanten, romfølelsen blir bedre og luftigere ( i mangel av bedre ord). Mulig at dette har med mine ører å gjøre. Har en bestemt følelse av at jeg har lest om dette også hvor det ble argumentert med senter diskant 5 til 10 cm over ørehøyde.
    Vil gjerne høre om det er noen vektige argumenter for eller mot mitt synspunkt.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,741
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av quiltmaster
    Godt nyttår, BEF!

Jeg har fulgt deg fra starten. Tråden din var faktisk en av de første jeg leste her inne :-)
    Tråden din har vært helt rå å følge.

Ikke fordi jeg noengang vil komme i nærheten av det du har prestert å lage, det har både med kompetanse, kapital og prioritering å gjøre.

Men fordi at du så rundhåndet deler ideer og tanker, og deretter presenterer det så forståelig at selv hvermansen får følelsen av at dette er mulig(selv om man innerst inne vet at det ikke går...).

Det at du også tar imot av-folk fra fjern og nær til demo, og stiller deg selv(og din bedre halvdel samt bikkje) så betingelselsøst til disposisjon, er intet mindre enn imponerende!

Jeg håper at jeg en gang, når jeg tar turen sørover, får mulighet til å oppleve:
    1 Å treffe deg
    2 Å få opplevd denne fantastiske kinoen

I den rekkefølgen :-)

I den grad det er mulig, ønsker jeg å få nominert deg til årets AV-Forumer, basert på det ovennevnte.

Nok en gang; godt nyttår BEF, du er en målestokk mot det aller meste!
    Oyyy, ble helt satt ut her... Tusen takk for utrolig hyggelige ord, ble helt satt ut her. For meg er det bare en stor glede å kunne dele denne hobbyen med så mange som mulig. Jeg setter utrolig stor pris på alle her inne på AVforum og at man kan dele tanker og opplevelser med hverandre.

Du er selvsagt hjertelig velkommen både til å få treffe meg og få en demo i kinoen når det skulle passe!!

Godt nyttår til deg også!!

Sitat Opprinnelig postet av Hunsbedt
    Er enig med deg i alt i ditt innlegg, quiltmaster. Det er vel ingen her som så til de grader har delt sin kunnskap, og betingelsesløst har tatt i mot besøk, som Bjørn Erik!

Godt nytt år, BEF, og lykke til videre på ferden mot det perfekte innen lyd og bilde! :-D
    Takk for utrolig hyggelige ord!! Ønsker deg og dine et riktig godt nyttår selv. Noe av det jeg ser mest fram til i år er din kino ferdig

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,741
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Har lyst til å komme med et synspunkt på dette med diskant i ørehøyde. Det er jo en almen oppfattning at dette er det "riktige", de som har fremsatt det i denne tråden har jo også høy kompetanse på dette. Jeg er ikke direkte uenig i dette, men har mange ganger opplevd at når jeg lytter til gode høytaleroppsett så blir de enda bedre når jeg synker litt sammen og dermed får ørene lavere enn diskanten, romfølelsen blir bedre og luftigere ( i mangel av bedre ord). Mulig at dette har med mine ører å gjøre. Har en bestemt følelse av at jeg har lest om dette også hvor det ble argumentert med senter diskant 5 til 10 cm over ørehøyde.
    Vil gjerne høre om det er noen vektige argumenter for eller mot mitt synspunkt.
    Jeg hadde mine høyttalere i starten stående på et podie for å hindre vibrasjoner. Da kom diskanten ca 10cm høyere enn nå og da forsvant masse av fokus og perspektivet i lydbildet. Når jeg fikk den ned der den står nå datt alt på plass... Dette fenomenet er jo veldig forskjellig fra høyttaler til høyttaler, her er det spredningsmønstret til diskanten som avgjør.

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,527
    Takk & like
    Nevnt
    12 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt nytt år!:-D
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Jeg hadde mine høyttalere i starten stående på et podie for å hindre vibrasjoner. Da kom diskanten ca 10cm høyere enn nå og da forsvant masse av fokus og perspektivet i lydbildet. Når jeg fikk den ned der den står nå datt alt på plass... Dette fenomenet er jo veldig forskjellig fra høyttaler til høyttaler, her er det spredningsmønstret til diskanten som avgjør.
    Er helt enig i det med spredningsmønsteret. De gamle ML ene til Akto var et godt eksempel på dette. Skrooge har jo også finjustert tilten på sine for å treffe nøyaktig. ML er dog litt spesielle.
    Jeg har vel hørt dine Miles i begge utgavene uten at dette gjorde noe stort utslag for min del, som jeg husker. Synes Miles utpreget seg ved at en kan flytte seg mye uten at det faller sammen...

Side 310 av 367 FørsteFørste ... 170 180 190 200 210 220 230 240 250 260 270 280 290 300 306 307 308 309 310 311 312 313 314 320 330 340 350 360 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •