BEF's kompromissløse hjemmekino - Nytt hus og nye muligheter, post 7269 - - Side 306

Sponsorer:
Takk Takk:  8
Like Like:  118
Side 306 av 367 FørsteFørste ... 166 176 186 196 206 216 226 236 246 256 266 276 286 296 302 303 304 305 306 307 308 309 310 316 326 336 346 356 366 ... SisteSiste
Viser resultater 6,101 til 6,120 av 7339
    Intermediate Jan Frode sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    537
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    God Jul
    Stue: Musical Fidelity M6 500i - Arendal Sound 1723 Tower - Marantz HD-DAC1 - Viablue SC-2- HTPC -Chromecast Audio - Ipad Air - Spotify Premium

Loft / reserveutstyr: Nakamichi Amplifier 2 -
    Onkyo A-9010 - Tannoy Revolution DC6T SE - Technics SB-7 - Chromecast Audio - Ipad Air - Spotify Premium

Det er bedre med en god trekant enn en ond sirkel

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håper alle fikk noen gode AVpakker i år!! Selv hadde jeg en meget snill kone som gav meg James Bond Golden Anniversary Collection som består av 22 Blu-Ray og med plass for den kommende filmen Skyfall.

-25-12-2-jpg

Vi avsluttet en hyggelig dag og kveld med en film i kinoen, Total Recall , var film valget. Ble faktisk overasket over filmen, bra driv gjennom filmen for det om selve storyen er noe tynn. Masser av heftige effekter på lyd siden, så rent teknisk var det en meget god film å se. Ha en fortsatt strålende jul!

-25-12-1-jpg

Newcomer Infocus sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    God Jul BEF

Newcomer Gargamel_Grusom sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpye Bond samlinga til min far til jul, satser på at det blir mange gode filmer fremover.

Ha en fortsatt rikgtig god jul!!

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,102
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk faktisk ikke noen filmer i år selv, men det blei litt vin som forsåvidt er halve grunnen til og ha eget kino annlegg :-)

God kos det siden jeg prøver og være flink gutt og kjøpe mindre pol varer så jeg kan få råd til nye fronter litt fortere :-D

God Jul og Godt nyttår !
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Deillig med jul! Har fått meg en hel dag i kinoen, først en god runde med musikk. Så tok fruen og jeg å tittet på film. Må si jeg er meget så fornøyd med oppsettet pr.dd, så tør ikke tenke på hvor bra det skal bli med dedikerte mellomtoner.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,416
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Den ble sett igår kveld i kinoen på 2:35-1 lerret med 321cm bredde i 3D og det var en meget stor og heftig opplevelse. Fruen og jeg satt å kjørte med toget i enkelte scener. Filmen er blitt fast jule tradisjon her i huset!
    ¨
    Jeg kan jo skrive under på at dette er en skikkelig heftig opplevelse. Var så heldig å få et par timer i sweet-spoten i denne kinoen her om dagen da jeg var hos BEF å hentet litt dempelim.

Det ble i god ånd både musikk og litt bildedemo. Nå satt jeg litt her og der ved forrige samledemo hos BEF, men med de justeringene som er gjort på lydsiden siden sist låt dette meget bra. Jeg skjønner godt Håvards begeistring da han var her sist gang Alt sitter som et skudd, både pinpointing, bredde og holografi. Bassen er jo et kapittel for seg selv, og det er ganske moro å høre et all slags bass bli gjengitt mektig og samtidig avslappet/balansert.

Etter å ha hørt hvor bra balansert, subjektivt selvsagt, anlegget ditt låter nå blir det særdeles spennende å høre hva en dedikert mellomtone/øvre bass vil gjøre hos deg. Det mellomtone-elementet ditt var jo ikke småtterier.

----

Når det gjelder det nye lerretet ditt var dette virkelig noe som ga kinofølelse. Jeg har på ingen måte opplevd en så nær-kino-opplevelse i en hjemmekino før. Dette ER kino, ikke en "lekekino" som vi andre har Én ting er den enorme størrelse på bildet, men det hjalp også veldig å få senket bildet slik at man ser rett i senter fra sitteposisjon. Jeg vil spesielt trekke fram den ekstreme dybden bildet fikk, det var skremmende virkelig til tider!

Polar Ekspressen blir aldri det samme igjen for å si det slik Jeg er også enig i at størrelsen på 16:9-bildet er veldig passende slik det er nå.

Tusen takk for en skikkelig demo

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    ¨
    Jeg kan jo skrive under på at dette er en skikkelig heftig opplevelse. Var så heldig å få et par timer i sweet-spoten i denne kinoen her om dagen da jeg var hos BEF å hentet litt dempelim.

Det ble i god ånd både musikk og litt bildedemo. Nå satt jeg litt her og der ved forrige samledemo hos BEF, men med de justeringene som er gjort på lydsiden siden sist låt dette meget bra. Jeg skjønner godt Håvards begeistring da han var her sist gang Alt sitter som et skudd, både pinpointing, bredde og holografi. Bassen er jo et kapittel for seg selv, og det er ganske moro å høre et all slags bass bli gjengitt mektig og samtidig avslappet/balansert.

Etter å ha hørt hvor bra balansert, subjektivt selvsagt, anlegget ditt låter nå blir det særdeles spennende å høre hva en dedikert mellomtone/øvre bass vil gjøre hos deg. Det mellomtone-elementet ditt var jo ikke småtterier.

----

Når det gjelder det nye lerretet ditt var dette virkelig noe som ga kinofølelse. Jeg har på ingen måte opplevd en så nær-kino-opplevelse i en hjemmekino før. Dette ER kino, ikke en "lekekino" som vi andre har Én ting er den enorme størrelse på bildet, men det hjalp også veldig å få senket bildet slik at man ser rett i senter fra sitteposisjon. Jeg vil spesielt trekke fram den ekstreme dybden bildet fikk, det var skremmende virkelig til tider!

Polar Ekspressen blir aldri det samme igjen for å si det slik Jeg er også enig i at størrelsen på 16:9-bildet er veldig passende slik det er nå.

Tusen takk for en skikkelig demo
    Takk for hyggelig tilbakemelding!!

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg startet jobben med byggingen av de nye mellomtone kabinettene til frontrekka i kinoen. Nå er det først og fremst liming av alle delene.

Så det som er gjort nå er, liming av sidevegg og topp/bunn og bak plate.

-3j2a0837-jpg

-3j2a0841-jpg

-3j2a0843-jpg

-3j2a0853-jpg

Dette er delen som skal lage mellomtone delen, frest ut åpning ned for det som er ekstra for bass delen.

-3j2a0840-jpg
    Vedlagte miniatyrbilder Vedlagte miniatyrbilder -3j2a0837-jpg   -3j2a0841-jpg   -3j2a0843-jpg   -3j2a0853-jpg   -3j2a0840-jpg  

Intermediate alkar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut til at du får brukt romjulen til noe fornuftig, kompis!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal du ha mellomtone og den øverste bassen i samme kabinett? Mente å huske du skrev at mellomtonen skulle være lukket? Blir spennende å høre om dette blir en forbedring

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir nok bra dette, som vanlig!
    Inspirerende å se hva du lager fra scratch hver gang. Tipper det lyder vannvittig bra i kinoen din etterhvert!

RF

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alkar
    Ser ut til at du får brukt romjulen til noe fornuftig, kompis!
    Ja deilig med noen dager fri så man kan få kost seg litt i verkstedet.

Sitat Opprinnelig postet av SannaX
    Skal du ha mellomtone og den øverste bassen i samme kabinett? Mente å huske du skrev at mellomtonen skulle være lukket? Blir spennende å høre om dette blir en forbedring
    Ja mellomtonen skal få eget lukket kabinett, du ser det tydeligere på neste post. Kabinettet er på 32 liter.

Sitat Opprinnelig postet av RFdude
    Blir nok bra dette, som vanlig!
    Inspirerende å se hva du lager fra scratch hver gang. Tipper det lyder vannvittig bra i kinoen din etterhvert!

RF
    Tusen takk for det!! Selv gjort er vel gjort

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er alle 3 kabinettene ferdig limt, kun front platen og bassporten igjen nå.

-3j2a0858-jpg

-3j2a0855-jpg

-3j2a0861-jpg

Intermediate tralltrall sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette blir knallbra Bjørn Erik.
    Gleder meg til å få høre resultatet.

Hvor langt fra lerretet er første raden din?
    Min byggetråd og hjemmekino: Min hjemmekino

Intermediate Stealt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    807
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    BEF, som alltid.., imponerende hastighet og byggekvalitet på denne karen. :shock: 8)

Blir spennende å se og høre om dine inntrykk, har trua. :wink:

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tralltrall
    Dette blir knallbra Bjørn Erik.
    Gleder meg til å få høre resultatet.

Hvor langt fra lerretet er første raden din?
    Takk for det!

Første rad er øynene ca 2,7meter fra lerretet.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stealt
    BEF, som alltid.., imponerende hastighet og byggekvalitet på denne karen. :shock: 8)

Blir spennende å se og høre om dine inntrykk, har trua. :wink:
    Tak for det!! Er meget spent selv og lever selv i trua på at dette skal bli bra

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, da skjønte jeg det bedre Smart måte å integrere de to på!

Intermediate Hunsbedt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,841
    Takk & like
    Nevnt
    14 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skremmende bra som vanlig, BEF!

Har et par spørsmål. Hva er tykkelsen på de MDF-platene? Så jo rimelig heftige ut. Eller så er det kassestørrelse og kameralinsen som lurer meg?
    De hurtigtvingene du bruker, hvilket merke? Er du fornøyd med dem? Skal snart kjøpe inn en del, og ser at du har en god del av de blå...
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen
    Resten av utstyret finnes her

Side 306 av 367 FørsteFørste ... 166 176 186 196 206 216 226 236 246 256 266 276 286 296 302 303 304 305 306 307 308 309 310 316 326 336 346 356 366 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •