BEF's kompromissløse hjemmekino - Nytt hus og nye muligheter, post 7269 - - Side 302

Sponsorer:
Takk Takk:  8
Like Like:  118
Side 302 av 367 FørsteFørste ... 162 172 182 192 202 212 222 232 242 252 262 272 282 292 298 299 300 301 302 303 304 305 306 312 322 332 342 352 362 ... SisteSiste
Viser resultater 6,021 til 6,040 av 7339
    Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,741
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Fant en glad melding på Facebook i dag, og nå i kveld har jeg fått melding fra Posten. Den er på vei i min retning, nå blir det jul

-17-12-jpg

Active Espen000 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...og jeg er 1 av 3 som liker kommentaren din

Blir nok knall dette. Alltid moro når man har ventet på noe som endelig dukker opp. Og du har ventet ekstra lenge!

glad på dine vegne

Intermediate alkar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir en festelig jul dette, kompis! Gratulerer så mye med mye nytt, og så ønsker jeg deg, madammen og lille prinsessa en super julefeiring. Skal hilse fra resten av Sirkuset også.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,741
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Espen000
    ...og jeg er 1 av 3 som liker kommentaren din

Blir nok knall dette. Alltid moro når man har ventet på noe som endelig dukker opp. Og du har ventet ekstra lenge!

glad på dine vegne
    Tusen takk for det, den som venter på noe godt venter jo ikke forgjeves

Sitat Opprinnelig postet av alkar
    Blir en festelig jul dette, kompis! Gratulerer så mye med mye nytt, og så ønsker jeg deg, madammen og lille prinsessa en super julefeiring. Skal hilse fra resten av Sirkuset også.
    Tusen takk!! Blir gøy med litt oppgraderinger nå

Du får hilse alle dine!!!

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,741
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klarte idag å få tatt turen innom AVshop og hente elementene til mitt nye prosjekt. Som tidligere nevnt er det Beyma 12G40 som skal bli brukt som mellomtone og jeg skal ha en ekstra 15" på toppen av det hele, Beyma 15P80Nd.

Noen bilder av elementene.

-3j2a0751-jpg

-3j2a0750-jpg

-3j2a0752-jpg

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,488
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Klarte idag å få tatt turen innom AVshop og hente elementene til mitt nye prosjekt.
    Mye bra julegaver i år ser jeg

Blir spennede fremover dette !!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , McIntosh C48 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 og Minidsp Nanodigi.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , MA RXFX , MA Apex A-10 , 2 X Arendal Sub 2.
    BILDE : Panasoic ST50 65", Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Syvio HD Mediabox , Apple-TV.

Intermediate Stealt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    807
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    8) Vil tro dette kan bli veldig bra, dvs. at en får løftet lydbildet noe i front, og igjenom at en 12"'er kan deles litt høyere, stresser en da TPL-150H'en litt mindre ved pådrag... :shock:

Er vel litt overrasket over elementvalg, hvorfor ikke gå for Beyma 12P80ND som er av samme serie som 15"'erne i Miles?

Litt dyrere, men bang@buck i denne sammenhengen er vel av triviell interesse. ;-)

AVshop.no / Beyma 12P80Nd Low&Mid Frequency Driver

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,741
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stealt
    8) Vil tro dette kan bli veldig bra, dvs. at en får løftet lydbildet noe i front, og igjenom at en 12"'er kan deles litt høyere, stresser en da TPL-150H'en litt mindre ved pådrag... :shock:

Er vel litt overrasket over elementvalg, hvorfor ikke gå for Beyma 12P80ND som er av samme serie som 15"'erne i Miles?

Litt dyrere, men bang@buck i denne sammenhengen er vel av triviell interesse. ;-)

AVshop.no / Beyma 12P80Nd Low&Mid Frequency Driver
    Jeg har ikke noe behov for å løfte lydbilde, alt som heter høyde, bredde og dybde i lydbilde er ekstremt bra. Det som jeg ønsker å få fikset på er en ennå taittere midbass og det er noen svakheter rundt dele området idag. Som jeg skrev i et tidligere innlegg er tanken å dele rundt 200 og 1500Hz. Hva angår element valg har jeg rådført meg med Stig Erik Tangen og fant ut at dette elementet hadde de egenskaper som jeg var på jakt etter, pris har ikke vært noe tema. 12G40 har en veldig pen frekvensgang, den skal stå i et lukket kabinett på ca. 30 liter.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,741
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når man først er i oppgraderings humør fant jeg ut at jeg burde gjøre noe for bilde i kinoen også. Så når jeg var innom AVshop idag tok jeg med meg en Darbee Videoprosessor. Jeg hadde ikke de helt store tanker om hva denne kunne gi projektoren min av oppgradering, men den overasket meg. Jeg har bare sett 6 klipp av filmer nå med den, men skarper opp bilde utrolig godt på alt det jeg har sett.

-3j2a0754-jpg

-3j2a0755-jpg

For å gi dere en liten illustrasjon har jeg tatt noen bilder av den i bruk. Jeg bruker innstillingen Hi Def på 80%. Bilde er tatt av samme området med litt mere zoom på kamera. Jeg har latt disse bildene være litt større enn de bildene jeg normalt legger ut, slik at man skal få bedre inntrykk. Det er ikke gjort noe redigering av bildene, kun endret størrelse.

Uten

-3j2a0763-jpg

Med Darbee 80%

-3j2a0762-80-jpg

Uten

-3j2a0764-jpg

Med Darbee 80%

-3j2a0765-80-jpg

Uten

-3j2a0767-jpg

Med Darbee 80%

-3j2a0766-80-jpg
    Vedlagte miniatyrbilder Vedlagte miniatyrbilder -3j2a0754-jpg   -3j2a0755-jpg   -3j2a0763-jpg   -3j2a0762-80-jpg   -3j2a0764-jpg  

-3j2a0765-80-jpg   -3j2a0767-jpg   -3j2a0766-80-jpg  

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    80% er vel litt høyt i forhold til hva jeg har hørt er anbefalt?

Har en i posten på vei til meg selv, så det er fint du er fornøyd.

Spennede med de nye mellomtonene,mildere meg til å høre hele oppsettet med disse.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,741
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    80% er vel litt høyt i forhold til hva jeg har hørt er anbefalt?

Har en i posten på vei til meg selv, så det er fint du er fornøyd.

Spennede med de nye mellomtonene,mildere meg til å høre hele oppsettet med disse.
    Jeg har ikke testet den så mye ennå at jeg har konkludert med hvilket nivå jeg skal legge med på. Når jeg satte 80% var det mere på bakgrunn av at jeg så god effekt uten at jeg syntes jeg forringet bilde.

Kleder meg selv stort til mellomtonene er på plass! Å du er som alltid hjertelig velkommen innom!!

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,527
    Takk & like
    Nevnt
    12 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kommer nok til å bruke Darbee rundt 40% når du får testet litt mer.:-D
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må ta en tur som julebukk i romjula hvis det passer. Litt travelt nå før jul.

Det blir nesten som å få en presang etter jul også :-D

Edit: måtte rette skrivefeil

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    807
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke noe behov for å løfte lydbilde, alt som heter høyde, bredde og dybde i lydbilde er ekstremt bra. Det som jeg ønsker å få fikset på er en ennå taittere midbass og det er noen svakheter rundt dele området idag. Som jeg skrev i et tidligere innlegg er tanken å dele rundt 200 og 1500Hz. Hva angår element valg har jeg rådført meg med Stig Erik Tangen og fant ut at dette elementet hadde de egenskaper som jeg var på jakt etter, pris har ikke vært noe tema. 12G40 har en veldig pen frekvensgang, den skal stå i et lukket kabinett på ca. 30 liter. :evil:
    BEF litt trist at du tar mitt innlegg på denne måten.......:cry:

Dette er noe som desverre vil komme av seg selv, selv om det per definisjon ikke er behov for det ;-) , er egentlig uengåelig. Jeg tror dette vil være en forbedring, jeg har ikke hørt din kino men vil tro det er en rå opplevelse, vil tro jeg er litt uvelkommen, igjenom at jeg tror/ser et forbedringspotensiale i Miles...

(Alt kan forbedres :-D, mente ikke og disse din kino, som uten tvil er Norges råeste og antagelig en av verdens råeste, når det kommer til anlegg .... ;-))

Og tilslutt, jeg forstår at en kan bli litt ...... ;-), når en har lagt ned nær et millionbeløp?, på en hjemmekino.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,741
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stealt
    BEF litt trist at du tar mitt innlegg på denne måten.......:cry:

Dette er noe som desverre vil komme av seg selv, selv om det per definisjon ikke er behov for det ;-) , er egentlig uengåelig. Jeg tror dette vil være en forbedring, jeg har ikke hørt din kino og vil tro det er en rå opplevelse, men vil tro jeg er litt uvelkommen, igjenom at jeg tror/ser et forbedringspotensiale i Miles...

(Alt kan forbedres :-D, mente ikke og disse din kino, som uten tvil er Norges råeste og antagelig en av verdens råeste, når det kommer til anlegg .... ;-))

Og tilslutt, jeg forstår at en kan bli litt ...... ;-), når en har lagt ned nær et millionbeløp?, på en hjemmekino.
    Beklager så mye vis du følte jeg tolket deg feil! Ville bare si at størrelsen på lydbilde ikke er det jeg jobber med nå,men frekvens gangen/responsen.

Jeg har meget stor respekt for deg og ser på deg som en meget kunskapsrik bruker her inne. Du er hjertelig velkommen på besøk til meg både for en demo og en god lyd prat. Jeg setter stor pris på den type besøk og tar mer enn gjerne imot konstruktiv tilbake meldinger. Alt jeg ønsker er å kunne forbedre systemet for ennå større opplevelser :-D

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    807
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager så mye vis du følte jeg tolket deg feil! Ville bare si at størrelsen på lydbilde ikke er det jeg jobber med nå,men frekvens gangen/responsen.

Jeg har meget stor respekt for deg og ser på deg som en meget kunskapsrik bruker her inne. Du er hjertelig velkommen på besøk til meg både for en demo og en god lyd prat. Jeg setter stor pris på den type besøk og tar mer enn gjerne imot konstruktiv tilbake meldinger. Alt jeg ønsker er å kunne forbedre systemet for ennå større opplevelser :-D
    Peace.... Vedlegg 98810

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,106
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Må ta en tur som julebukk i romjula hvisket passer. Litt travelt nå før jul.

Det blir nesten som å få en presang etter jul også :-D
    Hmm lukter samling, kanskje litt for mye av det gode om en 80-90 avforum brukere står på trappa til BEF og synger julesanger :-)

Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,939
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir mellomtonen montert over diskanten og de ekstra basselementene over der igjen eller hvordan har du tenkt å gjør dette? Og blir det noe form for vinkling nedover på mellomtonen?

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorTorden
    Hmm lukter samling, kanskje litt for mye av det gode om en 80-90 avforum brukere står på trappa til BEF og synger julesanger :-)
    Bjørn Erik er en av de skjeldne få som da hadde fått et lite lurt smil rundt munnen og deretter hadde invitert alle inn på gløgg

Intermediate crimar sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    1,319
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal du ha enda en 15" på milesene dine?

De kommer jo til å bli enorme! Blir spennende å følge med på!

Side 302 av 367 FørsteFørste ... 162 172 182 192 202 212 222 232 242 252 262 272 282 292 298 299 300 301 302 303 304 305 306 312 322 332 342 352 362 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •