BEF's kompromissløse hjemmekino - Nytt hus og nye muligheter, post 7269 - - Side 30

Sponsorer:
Takk Takk:  8
Like Like:  118
Side 30 av 367 FørsteFørste ... 10 20 26 27 28 29 30 31 32 33 34 40 50 60 70 80 90 100 110 120 130 140 150 160 170 ... SisteSiste
Viser resultater 581 til 600 av 7339
    Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Fiffig løsning som fungerer bra!

Jeg har jo flyttet selv nå i sommer, og skal med tiden starte på et nytt kino/musikkrom.

Lurer på om jeg ikke skal spørre om en aldri så liten befaring fra deg når du måtte ha tid og mulighet. Driver jo å pusser opp litt selv, så vet godt hvor lang tid ting kan ta. I så måte er du min helt på området, du har jo en umenneskelig fart på alt du gjør!
    Takk takk for flotte ord ops:

Ja hørte du skulle flytte,men ikke fått med meg hvor du flyttet. Kan gjerne ta turen innom deg en dag så kan vi jo kaste litt ideer på løsninger.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,416
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Flyttet litt ut av sentrum, men ikke så alt for langt vekk. Nærmere sagt Hellerud (ikke sletta ).

Vet ikke når du måtte ha mulighet, men en dag du har masse tid til overs kan vi avtale en befaring.

Intermediate nb1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette var utrolig lekkert8) Gratulerer:-D

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke når du måtte ha mulighet, men en dag du har masse tid til overs kan vi avtale en befaring.
    Hmm, hvilken dag er det..... Vi skal nok finn en dag! Vet at de 2 neste ukene blir det nok å gjøre... Lygren er litt utålmodig med å få Demo kinoen til AVshop ferdig , så får vel jobbe på litt der så vi kan bli ferdig Må vel innrømme at jeg å gleder meg til å få sett en film der.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nb1
    Dette var utrolig lekkert8) Gratulerer:-D
    Tusen takk! Kan jo benytte anledningen til å gratulere deg med kjempe reportasje i Hjemmekino sitt August nummer.

Intermediate nb1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Tusen takk! Kan jo benytte anledningen til å gratulere deg med kjempe reportasje i Hjemmekino sitt August nummer.
    Takker for det:-D Gøy at jeg var heldig og fikk muligheten:-D

Oppsettet ditt er utrolig flott ,BEF8) Adam er et utrolig spennende høyttaler merke ,som gjør en entusiast veldig nyskjerrig. Og lommeboka blir mer nervøs etterhvert som nyskjerrigheten stiger

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,416
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, hvilken dag er det..... Vi skal nok finn en dag! Vet at de 2 neste ukene blir det nok å gjøre... Lygren er litt utålmodig med å få Demo kinoen til AVshop ferdig , så får vel jobbe på litt der så vi kan bli ferdig Må vel innrømme at jeg å gleder meg til å få sett en film der.
    Ja, det er ikke noe å stresse med her i så måte. Er nok å drive med her ellers for å si det sånn. Har litt troa på kinoen du bygger på nå for mr lygren, så får håpe en får audiens der også etter hvert.

Hadde forøvrig også vært interessant å kanskje fått en lytt på Adamene hos deg i et nogenlunde kontrollert miljø! Så hvis du har planer om å slippe inn noen gale audiofile stiller jeg gjerne opp

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det er ikke noe å stresse med her i så måte. Er nok å drive med her ellers for å si det sånn. Har litt troa på kinoen du bygger på nå for mr lygren, så får håpe en får audiens der også etter hvert.

Hadde forøvrig også vært interessant å kanskje fått en lytt på Adamene hos deg i et nogenlunde kontrollert miljø! Så hvis du har planer om å slippe inn noen gale audiofile stiller jeg gjerne opp
    Ja kinoen til AVshop bli meget grom!!

Jeg får besøk av Scrooge og muligens Mor10 imorgen, lørdag, litt etter 2. Så har du tid og anledning er det bare å ta seg en tur.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nb1
    Takker for det:-D Gøy at jeg var heldig og fikk muligheten:-D

Oppsettet ditt er utrolig flott ,BEF8) Adam er et utrolig spennende høyttaler merke ,som gjør en entusiast veldig nyskjerrig. Og lommeboka blir mer nervøs etterhvert som nyskjerrigheten stiger

Ja ADAM er en meget spennende og berikende høyttaler. Det som gjør at den skiller seg litt ut i mengden for meg er at den leverer det den skal,verken mer eller mindre. Dette er jo pga. de har bygget studio monitorer i 10år og tatt erfaringene sine med seg over på Hi End hjemme markedet, som nok har resultert i mange store glis rundt om i verden

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg vært så heldig å få besøke BEF´s foreløpig allerhelligste, noe som også inkluderte en skikkelig rundtur i det nye huset!
    Ikke akkurat plassmangel der i gården nei, og den fremtidige kinoen kommer helt sikkert til å bli skremmende bra!
    Vi filosoferte litt rundt prosjektet, og jeg må si at planene er ganske så imponerende!

Adam-oppsettet låt som ventet meget bra. Rent og uforfalsket hele veien, med luft og detaljer i lydbildet som det ikke er alle forundt å høre.
    Medmindre de kjøper seg et par av arten selv da? ;-)
    Samtidig får jeg nok også være litt overbærende hva bassen angår, som nok ble i slankeste laget.
    Dette skyldes helt klart rommet. Det er jo grenser for hva et par stativhøyttalere kan klare, i en vinkelstue på over 50kvm.
    Ellers må jeg få lov til å si at dempingen i rommet godt kunne vært bedre. Det ble til tider vel mye reflekser fra omgivelsene etter min smak, men dette retter seg nok etterhvert.
    Bare det å få på plass gardiner foran vinduene, vil nok kunne gjøre relativt store forandringer vil jeg tro?
    En trivelig stund ble det i alle fall, med en god kopp kaffe som en liten prikk over i´en!
    Må jeg få lov til å kvittere med å foreslå en invitasjon i min retning?
    Håper i alle fall at du får anledning til det en dag. Vi har jo en laang vinter foran oss. ;-)

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,416
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Ja ADAM er en meget spennende og berikende høyttaler. Det som gjør at den skiller seg litt ut i mengden for meg er at den leverer det den skal,verken mer eller mindre. Dette er jo pga. de har bygget studio monitorer i 10år og tatt erfaringene sine med seg over på Hi End hjemme markedet, som nok har resultert i mange store glis rundt om i verden
    I dag har det vært litt hektisk, med handling og sushi-kveld (først for min del, var litt sært ja..). Men regner med at det er muligheter ved en annen anledning.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I dag har det vært litt hektisk, med handling og sushi-kveld (først for min del, var litt sært ja..). Men regner med at det er muligheter ved en annen anledning.
    hæ, spiser du AGN .... ?

Intermediate ambiance sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Henger litt etter i svingene her BEF. Men fyttirakkern hvor fine bilder og flott oppsett du har fått deg!

Bilder sier mer en 1000 ord vil nok stemme i denne sammenhengen. Lysten til å se og oppleve dette oppsettet er et must. Skal du ha kaffe besøk en dag, så har jeg lyst til og komme. Hørte du har god kaffe... Sjø.

A.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,416
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    hæ, spiser du AGN .... ?
    Hehe... Har stått imot presset en stund nå, men måtte til slutt prøve. Og som sagt; var litt spes.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    hæ, spiser du AGN .... ?

Fleip tilside: Endel av "agnet" smaker faktisk ganske godt!
    Med litt godvilje, kan man bortimot kalle røkelaks for agn.
    Og akkurat det, regner jeg med at du har tyllet i deg sånn dann og vann? ;-)

Btw: kenti ryktes å ha flyttet på seg, angivelig til Hellerud? Altså et par-tre hakk unna Furuset, i T-banesammenheng? "True or false"?

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Da har jeg vært så heldig å få besøke BEF´s foreløpig allerhelligste, noe som også inkluderte en skikkelig rundtur i det nye huset!
    Ikke akkurat plassmangel der i gården nei, og den fremtidige kinoen kommer helt sikkert til å bli skremmende bra!
    Vi filosoferte litt rundt prosjektet, og jeg må si at planene er ganske så imponerende!

Adam-oppsettet låt som ventet meget bra. Rent og uforfalsket hele veien, med luft og detaljer i lydbildet som det ikke er alle forundt å høre.
    Medmindre de kjøper seg et par av arten selv da? ;-)
    Samtidig får jeg nok også være litt overbærende hva bassen angår, som nok ble i slankeste laget.
    Dette skyldes helt klart rommet. Det er jo grenser for hva et par stativhøyttalere kan klare, i en vinkelstue på over 50kvm.
    Ellers må jeg få lov til å si at dempingen i rommet godt kunne vært bedre. Det ble til tider vel mye reflekser fra omgivelsene etter min smak, men dette retter seg nok etterhvert.
    Bare det å få på plass gardiner foran vinduene, vil nok kunne gjøre relativt store forandringer vil jeg tro?
    En trivelig stund ble det i alle fall, med en god kopp kaffe som en liten prikk over i´en!
    Må jeg få lov til å kvittere med å foreslå en invitasjon i min retning?
    Håper i alle fall at du får anledning til det en dag. Vi har jo en laang vinter foran oss. ;-)
    Tusen takk for et meget hyggelig besøk og for hyggelige ord her. Jeg vil veldig gjerne ta turen innom deg og få oppleve din "lille" hule, hørt mye varmt om den.

Når det gjelder lyden her hjemme hos meg vil jeg si meg meget enig i dine uttalelser. For alle dere som da lurer på om jeg har store planer om demping i stuen, så nei det har jeg ikke. Stuen er en mellomstasjon for anlegget. Stuen vil nok etterhvert få in-ceiling høyttalere. Slik at kinoen er kombinert kino og lytterom.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håper du nøyt sushi'en og dere hadde en hyggelig kveld. Det kommer alltid en ny anledning for en lytte seanse.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ambiance
    Henger litt etter i svingene her BEF. Men fyttirakkern hvor fine bilder og flott oppsett du har fått deg!

Bilder sier mer en 1000 ord vil nok stemme i denne sammenhengen. Lysten til å se og oppleve dette oppsettet er et must. Skal du ha kaffe besøk en dag, så har jeg lyst til og komme. Hørte du har god kaffe... Sjø.

A.

Tusen takk for det! Du er hjertelig velkommen på besøk og kaffe skal du få.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,416
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Btw: kenti ryktes å ha flyttet på seg, angivelig til Hellerud? Altså et par-tre hakk unna Furuset, i T-banesammenheng? "True or false"?
    "True"

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jøss, se det!
    Det skader jo aldri med noen flere AV-frelste i nabolaget! 8)

Side 30 av 367 FørsteFørste ... 10 20 26 27 28 29 30 31 32 33 34 40 50 60 70 80 90 100 110 120 130 140 150 160 170 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •