BEF's kompromissløse hjemmekino - Nytt hus og nye muligheter, post 7269 - - Side 298

Sponsorer:
Takk Takk:  8
Like Like:  118
Side 298 av 367 FørsteFørste ... 158 168 178 188 198 208 218 228 238 248 258 268 278 288 294 295 296 297 298 299 300 301 302 308 318 328 338 348 358 ... SisteSiste
Viser resultater 5,941 til 5,960 av 7339
    Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Jeg har også akkurat lest reportasjen og blitt mektig imponert og inspirert... og det kan være farlig....
    Jeg går selv svanger med planer om nytt tillbygg. Her vil jeg få et kjellerrom på ca 30-35m2 som jeg vil bruke til kino. Jeg har allerede bestemt at det skal bygges en falsk vegg/lerretsvegg i front. Tanken var å benytte klipsh høyttalerpakke eller annet "dynamisk morro".. Men så leste jeg denne artikkelen da.. og det hadde vært veldig morro å bygge en miniversjon av dette høyttalersystemet. Det er mulig det står nøye beskrevet i denne tråden. Men den er jo så utrolig lang. Er det mulig å kopiere noe av dette systemet? Det må isf bli en nedskalert versjon. Er det mulig å bygge f. eks frontrekka og én eller to subber og drive det med en Emotiva amp (5x400W)? Er det mulig å få en detaljert byggebeskrivelse i så fall? Eller er dette bedriftshemligheter?
    Hyggelig kinoen min kan være til inspirasjon for ande, ingenting setter jeg mere pris på enn det. Det er utrolig hygglig vis mitt bygg kan inspirere andre til å sette igang selv.

Når det gjelder høyttalere som du spør om finnes det flere selvbygger sett med 10", 12" og 15" i som vil kunne gi masser av heftig kino dynamikk. Et rom så stort som det du tenker på krever litt av systemet om du vil ha et lyd nivå opp mot referanse nivå. På sub siden vil du kunne få utrolig mye mere for pengene med å bygge noen sub kassser selv og benytte deg av noen ok PA forsterkere med DSP i.

Gleder meg til å se etter en byggetråd for din kino en gang i framtiden

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Hyggelig kinoen min kan være til inspirasjon for ande, ingenting setter jeg mere pris på enn det. Det er utrolig hygglig vis mitt bygg kan inspirere andre til å sette igang selv.

Når det gjelder høyttalere som du spør om finnes det flere selvbygger sett med 10", 12" og 15" i som vil kunne gi masser av heftig kino dynamikk. Et rom så stort som det du tenker på krever litt av systemet om du vil ha et lyd nivå opp mot referanse nivå. På sub siden vil du kunne få utrolig mye mere for pengene med å bygge noen sub kassser selv og benytte deg av noen ok PA forsterkere med DSP i.

Gleder meg til å se etter en byggetråd for din kino en gang i framtiden
    Nå skal selvfølgelig jeg lage min egen byggetråd etterhvert. Jeg drister meg allikevel til å stille et par spørsmål her når vi er inne på det.. Mine ambisjoner er, nær sagt selvfølgelig, på et helt annet nivå enn det du har laget. Men jeg er blitt nysgjerrig på å bygge noen høyttalere selv. Jeg trenger ikke betale for finish når hele frontsystemet allikevel skal være skjult. Jeg har aldri bygget høyttalere selv før og vil trenge detaljerte beskrivelser. Jeg har overfres og er ikke redd for å prøve meg. Miles høyttalerne du har laget så veldig interessante ut. Men de ser ikke ut til å være tilgjengelige lenger. Vet du om andre tilsvarende, eller kanskje noe nedskalert? Jeg tror også vi skal begynne litt i andre enden. Jeg har ingen planer om å installere et kraftverk slik du har gjort . Min versjon blir kanskje en Emotiva amp med 5x400V eller lignende. Ville Milesene fungere med noe slikt? Hvis jeg skulle bygge et par passive sub'er er jeg med på et par PA-amper til å drive disse hvis det anbefales. Så med dette som utgangspunkt, kunne du peke meg i retning av DIY høyttalere og sub'er som en amatør kan bygge selv. Jeg ville foretrekke kit hvor alt er med inkludert tegninger til kabinett. Alternativt må det finnes detaljerte lister over hva som må skaffes og hvordan det settes sammen. Nøkkelord er enkelt og amatør.. :-)

Intermediate Delthral sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    974
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Miles

OleM:

Miles er fullt tilgjengelig, bare ikke som ferdig byggesett.

Tegningene ligger ute på Tangen sine hjemmesider:
    inConcert Miles

Kjøp elementene på Avshop, MDF hos din lokale MDF-pusher, portene på Biltema (støperør) og Dynabel mekker delefiltre for deg i en fei.

Jeg skal selv bygge ganske likt som Bjørn Erik, eneste forskjell er at jeg skal bygge side og bakkanalene inn i veggen i stedet for søyler ute i rommet.
    | 3X Inconcert Miles | 2X Beyma 8CX300ND surround| 2X Beyma 18" BEF sub | 3X Crown XTI 2002 | 2X Crown I-Tech 4000 | Sony HW 30 | Sherbourn PT 7030 | Oppo 93 US | Dreamscreen DIY V4 102" 16:9 | Nvidia Shield TV Pro |

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ikke på tide at noen (med forretningssans..?) gjør disse tilgjengelige ferdig bygget?

Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    974
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dolbytor
    Er det ikke på tide at noen (med forretningssans..?) gjør disse tilgjengelige ferdig bygget?
    Var egentlig inne på tanken selv. Man trenger jo bare lage en bra finish på de og lage et merkevare, gange prisen med 3 og selge som bare det.
    | 3X Inconcert Miles | 2X Beyma 8CX300ND surround| 2X Beyma 18" BEF sub | 3X Crown XTI 2002 | 2X Crown I-Tech 4000 | Sony HW 30 | Sherbourn PT 7030 | Oppo 93 US | Dreamscreen DIY V4 102" 16:9 | Nvidia Shield TV Pro |

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Markedet er dessverre ikke stort nok for at man vil klare å leve av å bygge denne type høyttalere... De ville fort kostet 60-100 tusen ut til sluttbruker og i den prisklassen er det veldig mye høyttalere...

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Markedet er dessverre ikke stort nok for at man vil klare å leve av å bygge denne type høyttalere... De ville fort kostet 60-100 tusen ut til sluttbruker og i den prisklassen er det veldig mye høyttalere...
    Nei hvis man havner i den prisklassen er det ikke enkelt. Det virker bare litt "sørgelig" på sett og vis at disse bare er tilgjengelige som byggesett (jeg satte et ? bak forretningssans i mitt forrige innlegg med tanke på et svar som dette).

Jeg tenkte også litt på dette som en ev kvelds- eller ekstrajobb for en som liker å holde på med sånt. Det blir en annen pris som regel enn å starte opp full produksjon, men markedet er kanskje for lite til dette også..

Intermediate Stealt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    807
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei hvis man havner i den prisklassen er det ikke enkelt. Det virker bare litt "sørgelig" på sett og vis at disse bare er tilgjengelige som byggesett (jeg satte et ? bak forretningssans i mitt forrige innlegg med tanke på et svar som dette).

Jeg tenkte også litt på dette som en ev kvelds- eller ekstrajobb for en som liker å holde på med sånt. Det blir en annen pris som regel enn å starte opp full produksjon, men markedet er kanskje for lite til dette også..
    Vil tro at for en litt driftig "møbel snekker" med en cnc fres og gode programering skills, burde det være et marked for Flat Packs på en del populære DIY konstruksjoner også i Norden/Europa, noe ala Diysoundgroup. Flat Pack Enclosures DIY Sound Group

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Delthral
    Var egentlig inne på tanken selv. Man trenger jo bare lage en bra finish på de og lage et merkevare, gange prisen med 3 og selge som bare det.
    3-gangen er altfor lite. Bygging og montering koster, transport og emballasje må regnes inn, og så skal både produsent og forhandler tjene penger på det.

Dessuten må design og utseende oppgraderes kraftig for å kunne forsvare å ta 100-150' kr paret, som høyttaleren nok ville kostet i butikken.

Markedet for en så dyr og spesiell høyttaler i Norge er kanskje 5 par. Og da er markedet mettet.....

Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    974
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tangenAVdesign
    3-gangen er altfor lite. Bygging og montering koster, transport og emballasje må regnes inn, og så skal både produsent og forhandler tjene penger på det.

Dessuten må design og utseende oppgraderes kraftig for å kunne forsvare å ta 100-150' kr paret, som høyttaleren nok ville kostet i butikken.

Markedet for en så dyr og spesiell høyttaler i Norge er kanskje 5 par. Og da er markedet mettet.....
    Takk og pris for gode byggtegninger, designer som frekventerer avforum og rimelige elementer. Skal bli en glede og fornøyelse å bygge denne høyttaleren.

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Delthral
    Wattmagazine har i hvertfall egen app på IOS. Så den der jeg.

Har ikke iOS, men Android

Intermediate thohaug sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    648
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UltimaNoctis
    Har ikke iOS, men Android

Den finnes i play butikken også
    Akustikk, Akustikk, Akustikk!

Min tråd:
    http://avforum.no/forum/hvilket-utstyr-har-avforums-medlemmer-/124180-thohaugs-lytterom-fra-toveis-til-treveis-5.html

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at kinoen min ble midtside i dette nummeret av Watt. I tillegg ble den forside på spesial nummeret som er ute i hyllene nå.

-watt-spesial_forside-jpg

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,341
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er spessialnr tilgjengelig som PDF for oss Premium abonenter ?

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Er spessialnr tilgjengelig som PDF for oss Premium abonenter ?
    Det vet jeg ikke...Andre som kan vite det??

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet om noen Crown I-Tech forsterkere til salgs??

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke du nok?

Intermediate eriko86 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    508
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har sikkert sett denne annonsen, på Haslum.

Enormt Russe/klubb-anlegg Selges! 9000 Watt! *BILDER KOMMER*

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,341
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SannaX
    Har ikke du nok?
    LoL

Er da JUL snart

Intermediate thohaug sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    648
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvis du får tak en av de nyere i itech HD serien, Kan du gjøre en sammenligning? den skal visst ha en del bedre dsp og sånn enn den første generasjonen.
    Akustikk, Akustikk, Akustikk!

Min tråd:
    http://avforum.no/forum/hvilket-utstyr-har-avforums-medlemmer-/124180-thohaugs-lytterom-fra-toveis-til-treveis-5.html

Side 298 av 367 FørsteFørste ... 158 168 178 188 198 208 218 228 238 248 258 268 278 288 294 295 296 297 298 299 300 301 302 308 318 328 338 348 358 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •