BEF's kompromissløse hjemmekino - Nytt hus og nye muligheter, post 7269 - - Side 297

Sponsorer:
Takk Takk:  8
Like Like:  118
Side 297 av 367 FørsteFørste ... 157 167 177 187 197 207 217 227 237 247 257 267 277 287 293 294 295 296 297 298 299 300 301 307 317 327 337 347 357 ... SisteSiste
Viser resultater 5,921 til 5,940 av 7339
    Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,485
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Heisann BEF
    Har nettopp kost meg meg reportasjen din jeg også , og det var hyggelig lesning, og en meget god beskrivelse av kinoen din !
    "Alle hjemmekinoers mor" ,var vel en helt riktig beskrivelse
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , McIntosh C48 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 og Minidsp Nanodigi.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , MA RXFX , MA Apex A-10 , 2 X Arendal Sub 2.
    BILDE : Panasoic ST50 65", Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Syvio HD Mediabox , Apple-TV.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Heisann BEF
    Har nettopp kost meg meg reportasjen din jeg også , og det var hyggelig lesning, og en meget god beskrivelse av kinoen din !
    Tusen takk Jeg bemerket selv at det var brukt sjeldent mye store ord av Håvard i reportasjen. Ble nærmest litt målløs selv etter å ha lest den.

Intermediate joakimpatos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,104
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var ikke få sider om deg! :-D

Intermediate paalab sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke lest denne utgaven, men så det også sto noe i November utgaven :-)

Active Espen000 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg lest Watt + Watt spesialutgaven.

Godt lesestoff i både hjemme-hos repotasjen og artikkelen du har vært med på å skrive.

Tror spesialutgaven(e) er blader jeg skal ta vare på i tilfelle jeg får mulighet til å bygge dedikert kino en gang i tiden

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var innom narvesen i går og kjøpte med meg Watt, fin reportasje

av din hjemmkino. Ingen overdrivelse at Hr.Holmedal ble imponert,

godt å lese at han ikke fikk permanente skader..hehe:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Imponerende omtale og en veldig flott reportasje! Det eneste jeg er ganske sikker på er at det er mer imponerende enn en artikkel klarer å formidle

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Espen000
    Da har jeg lest Watt + Watt spesialutgaven.

Godt lesestoff i både hjemme-hos repotasjen og artikkelen du har vært med på å skrive.

Tror spesialutgaven(e) er blader jeg skal ta vare på i tilfelle jeg får mulighet til å bygge dedikert kino en gang i tiden
    Veldig hyggelig å høre. Reportasjen i spesialutgaven var ment for inspirasjon for alt og alle

Sitat Opprinnelig postet av stollar
    Var innom narvesen i går og kjøpte med meg Watt, fin reportasje

av din hjemmkino. Ingen overdrivelse at Hr.Holmedal ble imponert,

godt å lese at han ikke fikk permanente skader..hehe:-D
    Takk for hyggelige ord fra en i "nabolaget".

Sitat Opprinnelig postet av Dolbytor
    Imponerende omtale og en veldig flott reportasje! Det eneste jeg er ganske sikker på er at det er mer imponerende enn en artikkel klarer å formidle
    Ja var mye store ord fra Håvard denne gangen, nesten så man blir litt satt ut selv

Intermediate eriko86 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    508
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk Watt i posten idag. Kastet meg rett inn i reportasjen! Imponerende, og ikke minst fortjente ord.

- En bæring som gjerne skulle ha opplevd dette vidunderet av en kino en gang!

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eriko86
    Fikk Watt i posten idag. Kastet meg rett inn i reportasjen! Imponerende, og ikke minst fortjente ord.

- En bæring som gjerne skulle ha opplevd dette vidunderet av en kino en gang!
    Som Bæring har du VIP invitasjon for demo Så har du lyst å ta turen innom en dag er du hjertelig velkommen!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott reportasje, BEF!

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det en link til en elektronisk versjon av BEFs reportasje? Eller noe som har en scanner?

Intermediate Delthral sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    974
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UltimaNoctis
    Er det en link til en elektronisk versjon av BEFs reportasje? Eller noe som har en scanner?
    Wattmagazine har i hvertfall egen app på IOS. Så den der jeg.
    | 3X Inconcert Miles | 2X Beyma 8CX300ND surround| 2X Beyma 18" BEF sub | 3X Crown XTI 2002 | 2X Crown I-Tech 4000 | Sony HW 30 | Sherbourn PT 7030 | Oppo 93 US | Dreamscreen DIY V4 102" 16:9 | Nvidia Shield TV Pro |

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Satt med ned med Watt og en god kopp kaffe nettopp, skummet litt gjennom bladet for jeg skulle egentlig lese pensum.. Så ser jeg frontrekken mitt i artikkelen å skjønte med engang hvem sin kino det var, kunne ikke gjøre noe annet enn å lese gjennom den da.

Knall artikkel. En dag. En dag, da skal det bli kino på meg 8)

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Heisann BEF
    Jeg har også akkurat lest reportasjen og blitt mektig imponert og inspirert... og det kan være farlig....
    Jeg går selv svanger med planer om nytt tillbygg. Her vil jeg få et kjellerrom på ca 30-35m2 som jeg vil bruke til kino. Jeg har allerede bestemt at det skal bygges en falsk vegg/lerretsvegg i front. Tanken var å benytte klipsh høyttalerpakke eller annet "dynamisk morro".. Men så leste jeg denne artikkelen da.. og det hadde vært veldig morro å bygge en miniversjon av dette høyttalersystemet. Det er mulig det står nøye beskrevet i denne tråden. Men den er jo så utrolig lang. Er det mulig å kopiere noe av dette systemet? Det må isf bli en nedskalert versjon. Er det mulig å bygge f. eks frontrekka og én eller to subber og drive det med en Emotiva amp (5x400W)? Er det mulig å få en detaljert byggebeskrivelse i så fall? Eller er dette bedriftshemligheter?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Jeg har også akkurat lest reportasjen og blitt mektig imponert og inspirert... og det kan være farlig....
    Jeg går selv svanger med planer om nytt tillbygg. Her vil jeg få et kjellerrom på ca 30-35m2 som jeg vil bruke til kino. Jeg har allerede bestemt at det skal bygges en falsk vegg/lerretsvegg i front. Tanken var å benytte klipsh høyttalerpakke eller annet "dynamisk morro".. Men så leste jeg denne artikkelen da.. og det hadde vært veldig morro å bygge en miniversjon av dette høyttalersystemet. Det er mulig det står nøye beskrevet i denne tråden. Men den er jo så utrolig lang. Er det mulig å kopiere noe av dette systemet? Det må isf bli en nedskalert versjon. Er det mulig å bygge f. eks frontrekka og én eller to subber og drive det med en Emotiva amp (5x400W)? Er det mulig å få en detaljert byggebeskrivelse i så fall? Eller er dette bedriftshemligheter?
    I et så stort rom så må du tenke stort - store høyttaler, kraftige forsterkere, mange store suber. Det er virkelig både dynamisk og moro. Ikke så mye dyrere hvis du bruker DIY eller kjøper brukt.
    En vanlig Klipsch høyttaler pakke (KL-650-THX eller noe lignende) blir alt for liten.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jerome
    I et så stort rom så må du tenke stort - store høyttaler, kraftige forsterkere, mange store suber. Det er virkelig både dynamisk og moro. Ikke så mye dyrere hvis du bruker DIY eller kjøper brukt.
    En vanlig Klipsch høyttaler pakke (KL-650-THX eller noe lignende) blir alt for liten.
    Ja, det er jo akkurat det jeg tenker på da. Da jeg skrev Klipsh høyttalerpakke, tenkte jeg egentlig på f.eks RF-82 fronter og RC62 eller RC64 center kombinert med inwall side- og bakhøyttalere.. Men hvis man kunne bygget noe selv som ble (minst) like bra og som ikke koster skjorta, hadde det vært veldig gøy. Men jeg har aldri bygget en høyttaler før og ville trenge detaljerte tegninger og skjemaer.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det er jo akkurat det jeg tenker på da. Da jeg skrev Klipsh høyttalerpakke, tenkte jeg egentlig på f.eks RF-82 fronter og RC62 eller RC64 center kombinert med inwall side- og bakhøyttalere.. Men hvis man kunne bygget noe selv som ble (minst) like bra og som ikke koster skjorta, hadde det vært veldig gøy. Men jeg har aldri bygget en høyttaler før og ville trenge detaljerte tegninger og skjemaer.
    Det finnes mye bra brukt ute. For eks har Baldrick ofte tilgang til veldig gode (og ganske rimelige) kino høyttaler som hadde fungert fantastisk bra i et så stort rom.
    Men du må nesten velge om du skal prioritere hifi eller kino. Fra det du beskriver regner jeg med at du foretrekker kino foran hifi og da passer Miles, JBL, Alcon, EAW ... for deg.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det mulig å få en detaljert byggebeskrivelse i så fall? Eller er dette bedriftshemligheter?
    I første post her finner du alt du trenger

http://avforum.no/forum/diy-do-yours...ert-miles.html

Miles kan drives med en reciver med stort hell så de fleste løsninger vil fungere etter mitt syn. Det er klart at 44 kilowatt som BEF bruker gir noe mer.
    Jeg vet at med en rimelig reciver og kun Miles kan de prestere konsertnivå pga høy følsomhet, det som er eksepsjonelt er at de også er veldig gode på hi-fi.

Når det gjelder subber er mer bedre så her er det bare å ta det du har råd til, men Miles vil kunne klare seg med et par kompetente utgaver av arten.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    I første post her finner du alt du trenger

http://avforum.no/forum/diy-do-yours...ert-miles.html

Miles kan drives med en reciver med stort hell så de fleste løsninger vil fungere etter mitt syn. Det er klart at 44 kilowatt som BEF bruker gir noe mer.
    Jeg vet at med en rimelig reciver og kun Miles kan de prestere konsertnivå pga høy følsomhet, det som er eksepsjonelt er at de også er veldig gode på hi-fi.

Når det gjelder subber er mer bedre så her er det bare å ta det du har råd til, men Miles vil kunne klare seg med et par kompetente utgaver av arten.
    Ja, takk! Der var det interessant info!

Side 297 av 367 FørsteFørste ... 157 167 177 187 197 207 217 227 237 247 257 267 277 287 293 294 295 296 297 298 299 300 301 307 317 327 337 347 357 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •