BEF's kompromissløse hjemmekino - Nytt hus og nye muligheter, post 7269 - - Side 296

Sponsorer:
Takk Takk:  8
Like Like:  118
Side 296 av 367 FørsteFørste ... 156 166 176 186 196 206 216 226 236 246 256 266 276 286 292 293 294 295 296 297 298 299 300 306 316 326 336 346 356 366 ... SisteSiste
Viser resultater 5,901 til 5,920 av 7339
    Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av paalab
    Fet Projektor! Litt dyr ende kanskje. men vi tro prisen synker etterhvert.
    TEST: SONY VPL-VW1000ES 4K-PROJEKTOR - En projektor i særklasse - tu.no/tester
    Den var i drømmene for ca. 1år siden, men valgte å ikke gå helt ditt pga. min lerretløsning og at den tar fysisk veldig stor plass! Inners inne hadde jeg gjerne hatt den stående, men vet ikke hva fruen hadde sagt vis jeg hadde kjøpt en prosjektor som koster like mye som en norsk snåbil....Andreas21 har den stående i sin kino, noen er litt mere heldig enn andre

Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,664
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Driver å henter inspirasjon for planleggingen av kinoen min, så blar igjennom byggetåder - har kommet til ca side 80 i din tråd nå

Ett lite spm, når man skal ha tapet eller moltion på gipsvegger - må man male gipsen først?

Er ett alternativ til gips å ta moltion rett på stenderne og skjule akustikkplater bak? Eller er dette ikke anbefalt mtp lydlekasje ut av rommet eller lignende?

God helg!

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du bør i alle fall male skjøtene med omtrent samme farge, tilfelle det blir en mikroskopisk sprekk. I tillegg kan fargeforskjeller i verste fall skinne gjennom, spesielt ved lys tapet.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sirant
    Er ett alternativ til gips å ta molton rett på stenderne og skjule akustikkplater bak? Eller er dette ikke anbefalt mtp lydlekasje ut av rommet eller lignende?
    Du er inne på to helt forskjellige temaer her: lydabsorpsjon og lydisolering. De brukes til to helt forskjellige mål.

Du bør lese mer om begge to og finne ut om du trenger lydisolering hjemme hos deg. Lyd absorpsjon trenger du (i mer eller mindre grad), det er ikke noe å tenke på egentlig.

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,664
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for linkene, skal undersøke de nærmere nå. Har masse å lære Trenger hvertfall lydisolering her.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Driver å henter inspirasjon for planleggingen av kinoen min, så blar igjennom byggetåder - har kommet til ca side 80 i din tråd nå

Ett lite spm, når man skal ha tapet eller moltion på gipsvegger - må man male gipsen først?

Er ett alternativ til gips å ta moltion rett på stenderne og skjule akustikkplater bak? Eller er dette ikke anbefalt mtp lydlekasje ut av rommet eller lignende?

God helg!
    Får håpe det står noe fornuftig inni mellom på sidene i tråden, tråden har jo blitt en liten "blogg" om hva som skjer på AVfronten hos meg.

Skal du kle tak eller vegger med Molton lønner det seg å male veggen først med en sort matt farve, da får du mindre synlige skjøter, er samme prinsipp du bør bruke når du legger tapet på en vegg. Bruk grunnfargen i tapeten som grunning.

I USA bruker man veldig mye det prinsippet du er inne på med å trekke stenderne med Molton/stoff og ha de akustiske tiltakene bak. Dette krever jo at rommet er bygget lydisolert fra resten av huset og man lager et nytt rammeverk inne i rommet for å montere Molton/stoff på veggene.

Bare helt kort om begrepene som blir snakket om her. Lydisolering, man isolerer støyen i fra rommet mot resten av huset. Lydabsorpsjon /diffusering, man skaper bedre akustikk i rommet.

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,664
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for utfyllende svar

Ikke meningen å kuppe tråden din, men er jo masse å hente her til egne prosjekt - ikke bare for meg tenker jeg

Det jeg har tenkt er i grove trekk (Har egent utehus jeg skal bruke til dette) - Veggene er per i dag ytong. Tenkte å fore ut utsiden 5 cm, isolere og ta på panel. Innsiden av veggen, fore ut 5 cm isolere, ta på gips - så ta på stendere slik at jeg får lagt skjultannlegg til ht/strøm/etc så bare fylle inn akustikkplater først og fremst i 1 refleksjon og eventuelt fylle de andre tomrommene med vanlig isolasjon eller la det være tomt - og så ta på stoff.

Tenkner på denne løsningen pga det ikke "spiser" så mye av rommet som å eventuelt ha akustikkplater etc utenpåveggen..

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann. Er det noen som har hørt disse miles høyalerene, og i tillegg hørt jbl Array 1400? Hvordan er lyden på de forskjellige? Er ute etter noe nytt i kinoen min.
    Hva er komponent prisen på et sett miles?

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rudi_940
    Heisann. Er det noen som har hørt disse miles høyalerene, og i tillegg hørt jbl Array 1400? Hvordan er lyden på de forskjellige? Er ute etter noe nytt i kinoen min.
    Hva er komponent prisen på et sett miles?
    Jeg blir nok for inhabil for å svare, men har du mulighet så kan du få komme på demo hos meg i Bærum.

Intermediate Per Christian sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,619
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for utfyllende svar

Ikke meningen å kuppe tråden din, men er jo masse å hente her til egne prosjekt - ikke bare for meg tenker jeg

Det jeg har tenkt er i grove trekk (Har egent utehus jeg skal bruke til dette) - Veggene er per i dag ytong. Tenkte å fore ut utsiden 5 cm, isolere og ta på panel. Innsiden av veggen, fore ut 5 cm isolere, ta på gips - så ta på stendere slik at jeg får lagt skjultannlegg til ht/strøm/etc så bare fylle inn akustikkplater først og fremst i 1 refleksjon og eventuelt fylle de andre tomrommene med vanlig isolasjon eller la det være tomt - og så ta på stoff.

Tenkner på denne løsningen pga det ikke "spiser" så mye av rommet som å eventuelt ha akustikkplater etc utenpåveggen..
    Sjekk ut tråden til Akto, han har gjort noe lignende av det du prater om

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,664
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Per Christian
    Sjekk ut tråden til Akto, han har gjort noe lignende av det du prater om

Den er neste på lista Satser på å lese den neste helg.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den er neste på lista Satser på å lese den neste helg.
    Det er veldig mange bra tråder her på forumet hva angår konstruksjon av rom. Vis du ser de første sidene i denne tråden som er av min første kino vil du se veldig mange av de samme prinsippene som blir brukt i rommet til Akto. Fordelen med en slik løsning er at du enkelt kan justere de akustiske tiltakene uten å gjøre endringer på utsende av selve rommet.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spent på hva gutta i Watt har å si etter besøket hos meg...

-29-11-jpg

Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,939
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Overskrifta "Norges feteste hjemmekino" sier vel sitt Blir uansett artig å lese!

Intermediate Delthral sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    974
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke kommet på nettbrettet enda. Sitter og venter i spenning.
    | 3X Inconcert Miles | 2X Beyma 8CX300ND surround| 2X Beyma 18" BEF sub | 3X Crown XTI 2002 | 2X Crown I-Tech 4000 | Sony HW 30 | Sherbourn PT 7030 | Oppo 93 US | Dreamscreen DIY V4 102" 16:9 | Nvidia Shield TV Pro |

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir spennende å lese :smile:

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,416
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Denne gleder jeg meg til å lese!

Intermediate Hunsbedt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,841
    Takk & like
    Nevnt
    14 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med kjempeflott Hjemme hos reportasje i Watt! Fikk bladet i posten i dag, og som vanlig er det alltid denne avdelingen i bladet som blir lest først. Takk igjen også til Håvard og co for en glimrende presentasjon av det som antakelig er den tøffeste hjemmekinoen som er bygget, i hvertfall her på berget! :-D
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen
    Resten av utstyret finnes her

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,340
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Exclamation

Ha du glømt tå å årna VAFFEL ??? :-o

Lå nå her og leste og håpet du skulle ødelegge reporteren med lirke opp noen få extra hakk på volumkontrollen :-D

Igjen... Morsom lesning :-) og syns en er heldig / uheldig alt etter som en ser det at en bor såpass langt unna galskapen hehe :-D

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hunsbedt
    Gratulerer med kjempeflott Hjemme hos reportasje i Watt! Fikk bladet i posten i dag, og som vanlig er det alltid denne avdelingen i bladet som blir lest først. Takk igjen også til Håvard og co for en glimrende presentasjon av det som antakelig er den tøffeste hjemmekinoen som er bygget, i hvertfall her på berget! :-D
    Tusen takk for hyggelige ord. Synes selv reportasjen var morsom lesning og jeg hadde ingen formening om hva som ville stå i den...eneste jeg vet var at Håvard hadde et salig glis om munnen store deler av besøket

Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Ha du glømt tå å årna VAFFEL ??? :-o

Lå nå her og leste og håpet du skulle ødelegge reporteren med lirke opp noen få extra hakk på volumkontrollen :-D

Igjen... Morsom lesning :-) og syns en er heldig / uheldig alt etter som en ser det at en bor såpass langt unna galskapen hehe :-D
    Nei ingen vaffel, ble heller en skikkelig lunsj som fruen disket opp. Volumet var oppe på relativt heftige nivåer på slutten av seansen når Infected Mushroom kom på... Ingen redsel å se i gliset til Håvard da heller...

Side 296 av 367 FørsteFørste ... 156 166 176 186 196 206 216 226 236 246 256 266 276 286 292 293 294 295 296 297 298 299 300 306 316 326 336 346 356 366 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •