BEF's kompromissløse hjemmekino - Nytt hus og nye muligheter, post 7269 - - Side 294

Sponsorer:
Takk Takk:  8
Like Like:  118
Side 294 av 367 FørsteFørste ... 154 164 174 184 194 204 214 224 234 244 254 264 274 284 290 291 292 293 294 295 296 297 298 304 314 324 334 344 354 364 ... SisteSiste
Viser resultater 5,861 til 5,880 av 7339
    Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Skalle
    Flac. Da må det vel rippes og sånn? Og så kneler jo pcen med gjevne mellomrom(dell), så alt går tapt.

Best å holde seg til LP. Hadde det bare ikke vært for knitringen, så hadde det vært verdens beste medium. Cd komprimeres jo over en lav sko.

Fantastisk kino du har BEF, og kult at du velger fysisk avspiller på musikk.
    Først takk for hyggelige ord om min kino!!

Jeg har selv en stor samling med LPer, å har en tanke om å få ordnet rommet utenfor kinoen til en liten HiFi krok der jeg kan ha de stående. Jeg trives like godt med nostalgien og den lyden det gir meg. Samtidig som jeg kan nyte høytoppløste FLAC filer etterpå. Alt til sin tid.

Sitat Opprinnelig postet av Jerome
    Hadde LP virkelig vært den beste medium så hadde proffene, de som har virkelig peiling på lyd, fortsatt brukt det. Så enkelt er det.

Og komprimering finnes i hver eneste medium. Ja, i LP også.
    På enkelte oppsett spiller LP bedre en det digitale mediet.

Som jeg skriver over, er noe med nostalgien i det

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,197
    Takk & like
    Nevnt
    10 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er noe eget kos med et fysisk medium, og den analoge lyden fra en LP. Men mine beskrivelser av vinylens fortrinn i natt var vel litt vel entusiastisk

Jeg har altså ikke latt meg fasinere av streaming. Jeg håper vel egentlig på bluray med totalt ukomprimert musikk for entusiastene som det neste fysiske medium.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Hun var meget fornøyd Det jeg ikke har i Crown amp'ene som dbx kan gi er fase kompensasjon.
    Aha! Det var rart ikke Crown har det? Spesielt i det segmentet, men..da kommer jo det gamle utstyret til sin rett

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SannaX
    Aha! Det var rart ikke Crown har det? Spesielt i det segmentet, men..da kommer jo det gamle utstyret til sin rett
    Fase er ikke noe du har behov for i PA sammenheng, de bruker tidskompensasjon. Fase er mye mere viktig når vi snakker små rom. Derfor er det nesten ikke noe proff utstyr du finer fase korrigering på.

Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,939
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil ikke tidsjustering gi samme resultat som fasejustering eller har jeg misforstått det?

Active Seigmann sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Baldrick
    Vil ikke tidsjustering gi samme resultat som fasejustering eller har jeg misforstått det?
    Ved fase justering endrer du om elementet skal gå antall grader anderledes enn de andre
    feks
    element 1 0 grader
    element 2 180 grader

da slår element 1 ut og element 2 inn samtidig.

Ved tidskomp lager du bare en delay.
    Feks tidskomp 0.05 sec 10 hertz

Så da slår element 1 ut
    så slår element 2 ut samtidig som element 1 slår inn igjenn.

Hvis det ble riktig

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forskjellen slik jeg ser det er vel at tidskomp kan være "uendelig". Ser for meg det kan være en fordel med store systemer.

Men jeg er på relativt tynn is nå.

Geir Arne

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De vil kunne rette noe med tidskompensasjon, men du vil aldri klare å komme deg helt i mål med det. derfor er det beste å ha begge deler. Da kan du justere fasen slik at du henter beste effekt fra subben og så kompensere han på plass ved hjelp av tidskompensasjons mot resten av systemet. Da vil du få den tunge og tørre bassen.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fase er oppgitt i grader og vil være avhengig av frekvens.
    Tidsforsinkelse er uavhengig av frekvens. En gitt forsinkelse vil tilsvare forskjellig antall grader faseforskyvning på forskjellige frekvenser.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kinoen har stått stille en stund nå, litt for mye jobb og dertil lite fritid.

Hadde besøk av Gorm igår, han måtte jo få se den nye lerret løsningen. Med at jeg har hengt lerretet så lavt, nåde ikke lens shift helt ned. Derfor har projektoren vært tiltet litt ned i front. Dette medførte jo litt geometrisk feil i bilde. Så Projektoren ble remontert, slik at den kom 7cm lavere, som var nok for å kompensere for dette. Etter dette fikk vi sett litt film Takk for hyggelig besøk Gorm!

Idag er det klart for demo til noen skikkelige HiFi entusiaster, Skedsmo Audio kommer på besøk. Gleder meg, er flere her jeg ikke har hilst på før.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    13,692
    Takk & like
    Nevnt
    27 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for i går ja. Kinoen din blir bare mer og mer imponerende, noe jeg i utgangspunktet ikke trodde var mulig
    Er jo bare helt rått med det gigantiske lerretet. Tror nok imidlertid det kommer til koste deg litt hyppige lampebytter. Det fungerer helt gull nå (selv i 3D), men tror ikke du skal tape veldig mye mere lys.
    Ordet filmfølelse har fått en ny betydning, etter å overvært fruktene av ditt siste arbeid.

Selv endte jeg på legevakta i går kveld, for å tigge litt medisin. Med nærmere 40 feber, og lungene fulle av "grøt", var jeg ikke akkurat i storform :|
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Takk for i går ja. Kinoen din blir bare mer og mer imponerende, noe jeg i utgangspunktet ikke trodde var mulig
    Er jo bare helt rått med det gigantiske lerretet. Tror nok imidlertid det kommer til koste deg litt hyppige lampebytter. Det fungerer helt gull nå (selv i 3D), men tror ikke du skal tape veldig mye mere lys.
    Ordet filmfølelse har fått en ny betydning, etter å overvært fruktene av ditt siste arbeid.

Selv endte jeg på legevakta i går kveld, for å tigge litt medisin. Med nærmere 40 feber, og lungene fulle av "grøt", var jeg ikke akkurat i storform :|
    Uff, kjedelig å høre du ble så dårlig!! Krysser fingrene for at du er pigg og frisk til tirsdag.

På projektor fornten får man håpe på at Sony komme med en oppgradering av VW95 til neste år og at den har noe høyere lys utbytte Ellers må man kanskje begynne å spare til W1000....

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hatt en hyggelig dag i kinoen, med noen av gutta fra Skedsmo Audio på demo. Jeg håper demoen falt i smak!!

Ellers lekte jeg meg litt med kamera etter besøket og tok noen bilder for å vise prinsippet jeg har med det nye lerretet for å komme til. Det er hengslet i toppen via de stagene man ser gå over baksiden på lerretet.

-3j2a0317-jpg

-3j2a0325-jpg

-3j2a0324-jpg

Her kommer noen stemningsbilder av kinoen

-3j2a0278-jpg

-3j2a0287-jpg

-3j2a0301-jpg

-3j2a0337-jpg

Intermediate leifeinar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    515
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den frontrekken er bare helt latterlig utrolig fasineredne at du får kontroll på lyden, i følge det lille jeg kan om bølgeteorier skal det ikke la seg gjøre

Newcomer vidareje sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Rasta
    Poster
    187
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for nok en suveren demo:-D Det nye lerretet fungerte glimrende, bredformat ga et ekstra løft Tror de andre gutta ble imponert/inspirert. Dessverre ble vi ikke så mange som forventet.
    Håper noen av filmene falt i smak.
    Tusen takk for gjestfriheten.
    Vidar

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vidareje
    Tusen takk for nok en suveren demo:-D Det nye lerretet fungerte glimrende, bredformat ga et ekstra løft Tror de andre gutta ble imponert/inspirert. Dessverre ble vi ikke så mange som forventet.
    Håper noen av filmene falt i smak.
    Tusen takk for gjestfriheten.
    Vidar
    Veldig hyggelig å ha dere innom!!! At vi ikke ble så mange er jo bare kjekt for dere som var Skulle dere få lyst ved en annen anledning er dere hjertelig velkommen!

Ikke fått sett på filmene du la igjen, de skal jeg hygge meg med neste helg. Takker så mye for at du husket de!!

Takk for hyggelig besøk.

Newcomer vidareje sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Rasta
    Poster
    187
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje de inspirerer deg/dere til et korallrevsakvarie

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vidareje
    Kanskje de inspirerer deg/dere til et korallrevsakvarie
    Det står ikke på lysten Vil nok komme en dag!

AVforum skribent Einar Johnsen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    140
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med å ha fått alt på plass igjen. Dette ble jo veldig bra

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flotte de høytalerne ble når de fikk litt lakk på seg, moro å se at kinoen enda står til liv med det trøkket som kan forekomme i det rommet. Det ser sykt ut og det blir kanskje tid til en demo hos deg med tiden også, men vi får se når det blir men moro å lese andres opplevelser derfra.

Side 294 av 367 FørsteFørste ... 154 164 174 184 194 204 214 224 234 244 254 264 274 284 290 291 292 293 294 295 296 297 298 304 314 324 334 344 354 364 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •