BEF's kompromissløse hjemmekino - Nytt hus og nye muligheter, post 7269 - - Side 293

Sponsorer:
Takk Takk:  8
Like Like:  122
Side 293 av 368 FørsteFørste ... 153 163 173 183 193 203 213 223 233 243 253 263 273 283 289 290 291 292 293 294 295 296 297 303 313 323 333 343 353 363 ... SisteSiste
Viser resultater 5,841 til 5,860 av 7348
    Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    CDen lever i beste velgående, og det er ikke noe minus å ha en god CD-spiller i tillegg til streaming. "Ja takk begge deler". Jeg bruker min Marantz SACD-spiller daglig jeg Gorm, men du mangler jo en digital inngang på din, gjør du ikke? I så fall ville det jo vært det idelle (i hvert fall for meg, spiller og DAC i samme pakke....)

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    13,703
    Takk & like
    Nevnt
    27 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemet er bare at mastertape (FLAC), spilt av via nettverk, og dekodet i en billig receiver (3010), låter så utrolig mye bedre.
    CD er for gamlinger, som ikke klarer å slippe taket - i alt det "gamle" :twisted:
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo noe udefinerbart ved å fysisk håndtere musikken. Så igjennom mine gamle LP plater her om dagen og minnene strømte på uten at jeg hørte en lyd.
    Det er en opplevelse mine barn ikke vil få da de har sin musikk i filer på telefon, iPad, pc osv. Ikke tvil om at streaming er fremtiden, men jeg lurer på om vi ikke mister noe på veien.

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Problemet er bare at mastertape (FLAC), spilt av via nettverk, og dekodet i en billig receiver (3010), låter så utrolig mye bedre.
    CD er for gamlinger, som ikke klarer å slippe taket - i alt det "gamle" :twisted:
    Brenn ut den på CD, så tenker jeg streaming biten mister sitt overtak.

Geir Arne

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Liker innstillingen din! :-D

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, du skal jobbe litt hardere for å terge meg med den...

Hvor mye av musikken din er mastertapet kvalitet FLAC-filer da? Jeg har rippet alt av musikk jeg, og nærmer meg 6TB med FLAC i redbook-format. Jeg har noen GB med høyoppløst FLAC, ergo ikke nok til at det skal sette premissene.

Jeg bruker selv aller mest streaming her hjemme, men av og til nyter jeg CD-mediet og ikke minst vinyl. Så jeg er nok mer som Ole Brumm.... :-)

Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,670
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe, gratulerer med cdspiller.

Når jeg kjøpte ny riaa i fjor så ble streamingen redusert til ett minimun - kjøpte bd751 i våres og siden har ikke squeezebox vært skrudd på

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,044
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med flott spiller. Hadde en XA5ES selv tidligere, og XA50 skal være enda noen hakk bedre enn den
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate BjrnrB sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk min Logitech Bluetooth Audio Reciever (200,-) idag, og etter den blir Squeezebox historie. Bluetooth streaming er et fint supplement når jeg hører musikk uten projektor på. Den er koblet på iPad 3 (kvinnen sin, selv liker jeg ikke eple) og bruker Wimp med 320kbps kvalitet. Det fungerer fjell og blir nok enda bedre med en DAC huket på!

CD-spiller har jeg ikke, men har en middels platespiller som får snurret noen få timer i året.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    13,703
    Takk & like
    Nevnt
    27 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med fruen BEF. Ser hun har fått "eget lytterom" på dagen. :-)
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,745
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har alltid vært glad i det fysiske mediet både på musikk og film, derfor synes jeg det er gøy å kunne få en god CD spiller i hus igjen.

Gratulerer med fruen BEF. Ser hun har fått "eget lytterom" på dagen. :-)
    Ja det var stor dag igår, å hun fikk som din fru seg nye hodetelefoner

-68018_10151057302202703_1009505406_n-jpg

-546912_10151057302282703_2025553129_n-jpg

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,745
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt en seanse i kinoen idag. Har vært noen småting som jeg ikke har vært helt fornøyd med i bass området. Så idag fant jeg fram et filter jeg har hatt liggende noen år, dbx DriveRack 260. Det jeg har savnet er litt mere fysisk bass og få den litt strammere og tørrere. Etter noen timer med lytting og testing er jeg kommet god på vei. Fatt fram ennå mere tørrhet i bassen, samt fått mere fysisk bass i sweetspot. Jeg skal koble opp måleutstyret igjen iløpet av uken som kommer, så får vi se om jeg klarer å hente litt mere ut. Gøy var det uansett å få bassen litt nærmere det jeg har ønsket.

Et lite bilde fra sweetspot under testing/kalibrering.

-3j2a0275-jpg

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm de klokkene passer jo godt til tiara ;-) Ser ut som de er trådløse, stemmer det?

Mer fysisk bass høres spennede ut når en vet hva anlegget presterer fra før :roll:

Er nok på tide å besøke vestkanten igjen skjønner jeg. Er dog mest spent på bildet nå. Du har vel foresten ikke kastet deg på Darblet hypen enda? Noen grunn til det?

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,214
    Takk & like
    Nevnt
    10 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flac. Da må det vel rippes og sånn? Og så kneler jo pcen med gjevne mellomrom(dell), så alt går tapt.

Best å holde seg til LP. Hadde det bare ikke vært for knitringen, så hadde det vært verdens beste medium. Cd komprimeres jo over en lav sko.

Fantastisk kino du har BEF, og kult at du velger fysisk avspiller på musikk.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Døkule klokker...et julegavetips til fruen det der
    Over til kino...hva gjør dbx som dine Crown ikke gjør?

Newcomer vidareje sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Rasta
    Poster
    187
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gleder meg til helgen, søndag er vel alt på plass, enda mer godlyd og fantastik bredformat bilde Skal bli spennende å se/høre hva som har skjedd siden sist!
    Vidar

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,044
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Jeg har alltid vært glad i det fysiske mediet både på musikk og film, derfor synes jeg det er gøy å kunne få en god CD spiller i hus igjen.
    Ja det var stor dag igår, å hun fikk som din fru seg nye hodetelefoner
    Hmmm. Har ei her hjemme som har fått med seg at to AVF fruer allerede har fått disse headsettene i gave...... Et u-uttalt krav opp mot julen......
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skalle
    Best å holde seg til LP. Hadde det bare ikke vært for knitringen, så hadde det vært verdens beste medium. Cd komprimeres jo over en lav sko.
    Hadde LP virkelig vært den beste medium så hadde proffene, de som har virkelig peiling på lyd, fortsatt brukt det. Så enkelt er det.

Og komprimering finnes i hver eneste medium. Ja, i LP også.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,344
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt av tema... Men du som er gammel bilstereo guru..

Fremtiden bringer nok en utgiftspost som kalles bil.

Komponent sett VS Fulltone ???

Mye og tape på og gjøre det enkleste og sette inn fulltone ?

Det kommer bra med bass fra den plasseringen bassen har, men kommer da diskanten til og lide med lav plassering i dør mot orginalt er plassert oppe ved sidevindu høyde.

Håper og unngå og gjøre no utenom det som er orginal plassering og utforming .

Forsøkte og sette inn komponent, men ble stopp da diskant ikke passet i orginal hullet.
    Og det måtte skaffes nye braketter til bass da de hadde tydeligvis brukt silikon eller lim for og feste bass/mellomtone i tilleg til skruer. ( opel Vectra B 2001 )

Ellers er det faktisk orginalt 3 veis i fremdørene , men finner ingen brakketter for bass og mellomtone da de er plassert i samme brakett.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,745
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Hmmm de klokkene passer jo godt til tiara ;-) Ser ut som de er trådløse, stemmer det?

Mer fysisk bass høres spennede ut når en vet hva anlegget presterer fra før :roll:

Er nok på tide å besøke vestkanten igjen skjønner jeg. Er dog mest spent på bildet nå. Du har vel foresten ikke kastet deg på Darblet hypen enda? Noen grunn til det?
    De er ikke trådløse, de har 3 forskjellige kabler med alt etter hva de skal brukes til. De kan brukes som handsfreeset til mobilen også.

Hele rommet har fått et løft i det siste, så er nok ikke bare bilde som vil vekke oppmerksomhet. Ikke fått prøvd Darblet ennå, det står på planen!

Sitat Opprinnelig postet av SannaX
    Døkule klokker...et julegavetips til fruen det der
    Over til kino...hva gjør dbx som dine Crown ikke gjør?
    Hun var meget fornøyd Det jeg ikke har i Crown amp'ene som dbx kan gi er fase kompensasjon.

Sitat Opprinnelig postet av vidareje
    Gleder meg til helgen, søndag er vel alt på plass, enda mer godlyd og fantastik bredformat bilde Skal bli spennende å se/høre hva som har skjedd siden sist!
    Vidar
    Skal bli hyggelig å få dere på besøk!! Husk å ta med eget materiale

Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Hmmm. Har ei her hjemme som har fått med seg at to AVF fruer allerede har fått disse headsettene i gave...... Et u-uttalt krav opp mot julen......
    Ja hørte AK sa fruen din hadde fått det med seg Er bare løp og kjøp nå!!

Side 293 av 368 FørsteFørste ... 153 163 173 183 193 203 213 223 233 243 253 263 273 283 289 290 291 292 293 294 295 296 297 303 313 323 333 343 353 363 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •