BEF's kompromissløse hjemmekino - Nytt hus og nye muligheter, post 7269 - - Side 291

Sponsorer:
Takk Takk:  8
Like Like:  118
Side 291 av 367 FørsteFørste ... 151 161 171 181 191 201 211 221 231 241 251 261 271 281 287 288 289 290 291 292 293 294 295 301 311 321 331 341 351 361 ... SisteSiste
Viser resultater 5,801 til 5,820 av 7339
    Intermediate Delthral sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    974
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Road Trip to Bærum

Lørdag ble det pilegrimsferd for å sjekke ut en av norges feteste kinoer. Selv fru D. hadde lyst til å være med og 0830 startet en nydelig biltur fra Kristansund, via Sunndal, Oppdal og Gudbrandsdalen i nydelig høstlandskap og skyfri himmel. Rund 1630 sjekket vi inn på Thon Høvik og raste gjennom Sandvikas kjøpesenter og IKEA (kan ikke invitere fruen på Oslotur uten shopping ).

BEF og hans bedre halvdel var hyggelig nok til å invitere oss hjem på en forhåndstitt, en hygglig prat og et hygglig måltid litt senere på kvelden.
    Jeg vil igjen takke for en gjestfrihet som få kan matche fra alle husets tre beboere, både tobeinte og firbeinte.

Vi tuslet så ned i "krypten" for å ta en titt på noen klipp. Godt plassert på første rad koste vi oss med klipp fra noen kjente filmer som Tron, Rio, Jurrassic Park. Etter en liten pause ble fruene igjen i stuen og gutta boys dro ned for å lytte musikk. Det ble spilt mye forskjellig for å demonstrere "spennet" til anlegget fra Dire Straits via litt mer eksperimentell musikk til Ayla og Infected mushroom (her havnet volumet av en eller annen grunn et godt stykke opp , flere enn meg som digger slik musikk tydeligvis).

Challenger ble skutt opp også den kvelden og at grunnmuren ikke gav etter er vel kun flaks. Bare for å beskrive litt av opplevelsen og det som skjer når slikt spilles hos BEF: Først kjenner du litt buldring, deretter begynner diffusorene på bakveggen å hoppe opp og ned, veggene rører seg og rommet føles 10 grader kaldere fra første rad pga trykket i rommet. Når lyder ned mot 5hz spilles på slike anlegg så hold deg fast!
    - Fru D i stuen oppe : "Hva er det som rister?
    - Fru BEF: "De sender opp raketten igjen.. "
    Priceless.

3D ble også vist mens vi var der og bortsett fra litt "sparkling" effekter her og der så svarte det til forventningene. Sammys eventyr var VELDIG over forventningene. Slike animerte filmer vil jeg se mer av.

Når det gjelder opplevelsen av lyd og bilde så har vel mange beskrevet dette mye bedre enn det jeg kan. Musikkmessig syns jeg plasseringen av lyd var utmerket, TPL'en leverte som forventet, men bassen var mye 'tightere' enn hva jeg trodde på forhånd. Den gav en veldig riktig lyd av de forskjellige frekvensene slik jeg opplevde det, og viktigst av alt, uten bulder og brak. Bassen er der men kun når den naturlig faller inn i lydbildet.

Når det gjelder film så var vel høydepunktet lydmessig Flight of the Phoenix. Her fikk vi kjørt oss så det holdt en stund :=). Var mange glis i salen på søndag etter det klippet. Et annet høydepunkt var eksplosjonen i starten av Hurt Locker. Hele rommet ristet og alle satt og måpte. Unntatt BEF... Han trykket på lydinnstillingene og sa "Jeg visste det var noe feil" og skiftet fra DD til HD lyd og kjørte klippet på nytt... hehe

Jeg måtte dessverre dra før 3D sesjonen på søndag, men hadde fått en forsmak tidligere. Vi hadde tross alt noen mil å kjøre :=) Klokka 1500 ut døren hos BEF, 2345 hjemme.

Roadtrip ferdig med minner for livet og masse motivasjon til jeg selv skal starte med mitt prosjekt.
    | 3X Inconcert Miles | 2X Beyma 8CX300ND surround| 2X Beyma 18" BEF sub | 3X Crown XTI 2002 | 2X Crown I-Tech 4000 | Sony HW 30 | Sherbourn PT 7030 | Oppo 93 US | Dreamscreen DIY V4 102" 16:9 | Nvidia Shield TV Pro |

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig bra skrevet. Morsom lesing

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mclaren
    Og igjen takk til BEF og damene i huset for en kjempe dag og håper og få til en
    tur innom igjen en annen gang.
    Veldig hyggelig og ha deg på besøk. Tusen takk for masse flotte ord og du er hjertelig velkommen innom ved en senere anledning!!

Sitat Opprinnelig postet av Delthral
    Lørdag ble det pilegrimsferd for å sjekke ut en av norges feteste kinoer.

Roadtrip ferdig med minner for livet og masse motivasjon til jeg selv skal starte med mitt prosjekt.
    Veldig hyggelig å kunne få ha deg med fru på besøk. Blir nesten litt forlegen av en slik omtale ops: Tusen takk!!! Det er godt turen gav videre inspirasjon, så nå gleder jeg meg til å følge prosjektet ditt!!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil takke deg for en ekstrem lydopplevelse.
    Har ikke opplevd så høy, men allikevel kontrollert lyd i hjemmekino sammenheng. Normalt blir jeg sliten i hode og ørene ved sånt lydnivå, men det ble jeg ikke her. Kunne ha sittet der i flere timer i strekk.

Jeg vil takke deg for at jeg fikk komme, og for at du gav meg en slik dag sammen med andre AV frelste.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Støtter opp de andre her. Kjempehyggelig vertskap og gode kaker
    Kinoen er et kapittel for seg, flott stort bilde og fantastisk lyd. Tror ikke jeg har opplevd så høy lyd uten noe som helst som ødelegger lyden. Man vil bare ha mer.

Veldig morsom ettermiddag, tusen takk for at jeg fikk komme.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sondre78
    Jeg vil takke deg for en ekstrem lydopplevelse.
    Har ikke opplevd så høy, men allikevel kontrollert lyd i hjemmekino sammenheng. Normalt blir jeg sliten i hode og ørene ved sånt lydnivå, men det ble jeg ikke her. Kunne ha sittet der i flere timer i strekk.

Jeg vil takke deg for at jeg fikk komme, og for at du gav meg en slik dag sammen med andre AV frelste.
    Sitat Opprinnelig postet av atletrix
    Støtter opp de andre her. Kjempehyggelig vertskap og gode kaker
    Kinoen er et kapittel for seg, flott stort bilde og fantastisk lyd. Tror ikke jeg har opplevd så høy lyd uten noe som helst som ødelegger lyden. Man vil bare ha mer.

Veldig morsom ettermiddag, tusen takk for at jeg fikk komme.
    Tusen takk for hyggelige ord. Høy lyd er "aldri" ubehagelig, er forvrengingen som er ubehagelig.

Veldig hyggelig dere tok turen! Skulle noen av dere ha lyst, er dere hjertelig velkommen innom en annen dag.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Demo

Tusen takk til Bjørn Erik og Ann Kristin(og den firbente sjefen Jenny)
    for en uforglemmelig dag.

Det er utrolig hva du har fått til med din kunnskap når det gjelder alt med kinoen, fra bygging av rom, bygging av høytalere og valg og integrering av hardware til både kino og stereo. Rommet er velding gjennomtenkt med tanke på at det er kino. Du har allikevel ingen følelse av å sitte i en batcave

Fikk gleden av å sitte i sweetspot under musikk delen og ble meget imponert.

På kino delen ble det spillt høyt, men så kontrollert som systemet spiller ble det aldri slitsomt, bare morsomt.

Det er virkelig moro å se kino på stort lerret, og her snakker vi stort. Lerretet var plassert behaglig lavt så man slapp å bevege hodet nevneverdig. Fasiten må bli at lerretet aldri kan bli for stort. Begrensningene vil i så fall ligge på PJ, men så ikke hos BEF.

Takk for en strålende søndag hos en av Norges absolutte beste kinoer

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Landcruiser
    Tusen takk til Bjørn Erik og Ann Kristin(og den firbente sjefen Jenny)
    for en uforglemmelig dag.

Takk for en strålende søndag hos en av Norges absolutte beste kinoer
    Tusen takk for store ord!! Hyggelig å ha deg på besøk igjen, stor hilsen fra oss alle 3.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for at vi fikk lov å se en av landest mest kjente kinoer:-D
    Veldig gøy med så stort bilde, med matchende stor lyd. Og ikke minst å se alle detaljene som man har lest/sett i tråden. Det blir noen annnet å se det LIVE ja:-D
    Imponerende bygd.. Jeg ble også misunnelig på verkstedet ditt, slikt har ikke jeg

Igjen takk for demo, hyggelig selskap og servering. Kakene er gode når jeg forskyner meg flere ganger

mvh Groven

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av groven
    Tusen takk for at vi fikk lov å se en av landest mest kjente kinoer:-D

Igjen takk for demo, hyggelig selskap og servering. Kakene er gode når jeg forskyner meg flere ganger

mvh Groven
    Hyggelig dere tok turen og den var verd det!

Har i ettermiddag hatt besøk av noen gamle bilstereo kompiser. De har i alle år vært meget så skeptisk til lyd inne. Nå er de ikke det, de ble frelst

Intermediate runefalk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Hyggelig dere tok turen og den var verd det!

Har i ettermiddag hatt besøk av noen gamle bilstereo kompiser. De har i alle år vært meget så skeptisk til lyd inne. Nå er de ikke det, de ble frelst
    8)
    PANASONIC TX-P65VT60Y​-Onkyo TX-NR818-Sherbourn PA 5-200 -Sherbourn PA 2-160-Anti-Mode
    2Stk SVS PC12-NSD DSP-Klipsch RF MK2-82/RC64/RS-52/RB-61/Panasonic DMP BDP500
    ,PS3-VAN DEN HUL-Logitech Harmony 900

Intermediate Delthral sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    974
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei BEF.

Har du sjekket ut Yello - Rhythm Divine med litt kurrant volum på?

Veldig bra kvinnelig vokal og mye dynamikk.
    | 3X Inconcert Miles | 2X Beyma 8CX300ND surround| 2X Beyma 18" BEF sub | 3X Crown XTI 2002 | 2X Crown I-Tech 4000 | Sony HW 30 | Sherbourn PT 7030 | Oppo 93 US | Dreamscreen DIY V4 102" 16:9 | Nvidia Shield TV Pro |

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så sant man har den rette versjonen/innspillingen (av Rythm Devine altså).
    Essential er svaret:

-folder-jpg

Active mclaren sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    356
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av norcad
    Essential er svaret:

-folder-jpg
    +1 fet driv i den utgaven:1)

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den har han sikkert spilt etthundreogtitusen ganger, men en påminnelse er den jo absolutt verdt!
    En av Yello's aller beste, etter min oppfatning.....

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Delthral
    Hei BEF.

Har du sjekket ut Yello - Rhythm Divine med litt kurrant volum på?

Veldig bra kvinnelig vokal og mye dynamikk.
    Dette er noe av det mest ultimate jeg kan spille når det skal dras på skikkelig. Har bare hørt den på Essentialplaten, men det ser ut til at det er den beste versjonen etter andre her å dømme :grin:

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av norcad
    Essential er svaret:

-folder-jpg
    Den har jeg spilt utroligt mye. Er jo gammel bilstereo fantast og der var den obligatorisk og hellig Kanskje den skulle kommet med på min Demo her, for det er jo en utrolig bra låt. Takk for tipset, en skatt blir tatt fram fra mørket igjen

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil slå et slag for Spor nr 10 "Pinball cha cha" når jeg selv holdt på med bilstereo var denne en låt som ga det nærmeste en kom surroundlyd (som ikke var kommet på markedet enda den gangen8) )

Omtrent midt i låten endrer den karakter og her passer det å spille sinnsykt høyt

Har ikke testet denne i syvkanals stereo, men vil tro den egner seg godt.

Ellers gjør jo Shirley Bassey en god innsats i RD og the Race er en annen av mine favoritter.....

Kort sagt Essential er essensiell

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Jeg vil slå et slag for Spor nr 10 "Pinball cha cha" når jeg selv holdt på med bilstereo var denne en låt som ga det nærmeste en kom surroundlyd (som ikke var kommet på markedet enda den gangen8) )
    Neeeiiii, SÅ gammel er du ikke! :roll:

Wikipedia: The first documented use of surround sound was in 1940, for the Disney studio's animated film Fantasia.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer

Omtrent midt i låten endrer den karakter og her passer det å spille sinnsykt høyt

Har ikke testet denne i syvkanals stereo, men vil tro den egner seg godt.

Ellers gjør jo Shirley Bassey en god innsats i RD og the Race er en annen av mine favoritter.....

Kort sagt Essential er essensiell
    Yello var fast inventar i alle bilstereo biler før, å det meste er jo meget så bra.

Sitat Opprinnelig postet av Jerome
    Neeeiiii, SÅ gammel er du ikke! :roll:

Wikipedia: The first documented use of surround sound was in 1940, for the Disney studio's animated film Fantasia.
    Counterpointer holder seg meget godt

Side 291 av 367 FørsteFørste ... 151 161 171 181 191 201 211 221 231 241 251 261 271 281 287 288 289 290 291 292 293 294 295 301 311 321 331 341 351 361 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •