BEF's kompromissløse hjemmekino - Nytt hus og nye muligheter, post 7269 - - Side 29

Sponsorer:
Takk Takk:  8
Like Like:  118
Side 29 av 367 FørsteFørste ... 9 19 25 26 27 28 29 30 31 32 33 39 49 59 69 79 89 99 109 119 129 139 149 159 169 ... SisteSiste
Viser resultater 561 til 580 av 7339
    Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,335
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Wow, dette så tøft ut! Jeg trodde faktisk først at det var akustikkmatter som var rammet inn bak annlegget. I like it!
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Det er jo knall at Adam er saker som smaker og de skal jo være i verdensklasse på lyd, dette er med innebygget forsterker i høytalerne? Veldig snasne saker helt uten tvil, men var det dette som står i din heim som var plasser på rommet til snickers-is på hortenmessen?
    Det ble spilt på BEF's Delta på søndagen i Horten ja.

Er forresten de stativene noe du har laget selv BEF ?
    Høytalerene tok seg godt ut på stativene, fine bilder.

Intermediate Denonbuster sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette var bare imponerende.
    De Adam høyttalerne var større en det jeg trodde.

Fin lyssetting og meget bra tapet valg Grattis.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,044
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så gøy at du fikk tak i den forforsterkeren du lette etter. Stikker gjerne innom deg en dag vi finner tid til det. Har kun fått hørt Delta i mindre bra omgivelser så langt
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fantastiske bilder!

Oppsettet (interiør og utstyr) er virkelig av ypperste klasse. Gratulerer med et flott oppsett. Ser fram til når kinoen står ferdig.

Intermediate Mor10 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lekkert, BEF:-D

Kunne veldig gjerne tenke meg å høre ADAM'ene i et godt rom.
    Hvordan er det med akustikken hos deg nå? Ser det er nakne glassruter på begge sider?

Kanskje jeg kan slenge meg med en tur på lørdag, hvis det ikke blir malevær da:evil: Har et par gavlvegger som madamen ikke er så lysten på å krabbe opp på stigen etter.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,741
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AjSelj
    Det ble spilt på BEF's Delta på søndagen i Horten ja.

Er forresten de stativene noe du har laget selv BEF ?
    Høytalerene tok seg godt ut på stativene, fine bilder.
    Takk for det. Ja, de stativene er hjemme snekret

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,741
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Denonbuster
    Dette var bare imponerende.
    De Adam høyttalerne var større en det jeg trodde.

Fin lyssetting og meget bra tapet valg Grattis.
    Tusen takk for det. Høyttalerne er nok litt mere enn en vanlig stativ høyttaler.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,741
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Så gøy at du fikk tak i den forforsterkeren du lette etter. Stikker gjerne innom deg en dag vi finner tid til det. Har kun fått hørt Delta i mindre bra omgivelser så langt
    Ja var heldig å fant en pre-amp som var i ønske kurven Du er velkommen når det skulle passe på besøk.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,741
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CNK
    Fantastiske bilder!

Oppsettet (interiør og utstyr) er virkelig av ypperste klasse. Gratulerer med et flott oppsett. Ser fram til når kinoen står ferdig.
    Tusen takk! Gleder meg selv til å komme igang med kinoen, ikke minst bli ferdig med den!!!

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,741
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mor10
    Lekkert, BEF:-D

Kunne veldig gjerne tenke meg å høre ADAM'ene i et godt rom.
    Hvordan er det med akustikken hos deg nå? Ser det er nakne glassruter på begge sider?

Kanskje jeg kan slenge meg med en tur på lørdag, hvis det ikke blir malevær da:evil: Har et par gavlvegger som madamen ikke er så lysten på å krabbe opp på stigen etter.
    Tusen takk! Du er å velkommen på en lytt vis du har lyst. Akustikken er helt ok, har ikke gjort noe voldsomt for å få den helt 100% da stuen aldri skal være noe direkte lytte rom.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Tusen takk! Gleder meg selv til å komme igang med kinoen, ikke minst bli ferdig med den!!!
    I ditt tilfelle skjer jo det nesten samtidig!

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,741
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    I ditt tilfelle skjer jo det nesten samtidig!
    Hehe, tja... det blir nok å ta noe tid å få den ferdig. Er rå kjeller der kinoen skal bli.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I tråd med alle andre, må jeg jo bøye meg i støvet i ren og skjær beundring for hvordan i allverden du får tid til alt??

Ikke bare har du kremkomponenter, men jeg falt i staver av beundring av bakveggen din. Jeg trodde, i likhet med andre her, hele tiden at det var innfelte akustikkmatter på den veggen. Men så viser det seg å være en tapet. Kunne jeg være såpass freidig å aller ydmykest be om en link til tapeten eller utsalgsstedet. Dette må jo bestilles umiddelbart....:-D

Er rimelig nysgjerrig på ADAM'ene dine. Når du leser specsene til disse så skulle en jo tro at det var relativt respektable gulvstående varianter vi snakker om, så når det dreier seg om monitorer så blir jeg straks mer nysgjerrig. Må jo nødt til å dreie seg om ord som "sammenheng", "dynamikk" og "engasjement" her.....

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,741
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    I tråd med alle andre, må jeg jo bøye meg i støvet i ren og skjær beundring for hvordan i allverden du får tid til alt??

Ikke bare har du kremkomponenter, men jeg falt i staver av beundring av bakveggen din. Jeg trodde, i likhet med andre her, hele tiden at det var innfelte akustikkmatter på den veggen. Men så viser det seg å være en tapet. Kunne jeg være såpass freidig å aller ydmykest be om en link til tapeten eller utsalgsstedet. Dette må jo bestilles umiddelbart....:-D

Er rimelig nysgjerrig på ADAM'ene dine. Når du leser specsene til disse så skulle en jo tro at det var relativt respektable gulvstående varianter vi snakker om, så når det dreier seg om monitorer så blir jeg straks mer nysgjerrig. Må jo nødt til å dreie seg om ord som "sammenheng", "dynamikk" og "engasjement" her.....
    Tusen takk for hyggelige ord, setter stor pris på dem!

Har dessverre ikke så mye info rundt tapeten, er jeg innom Bauhaus skal jeg se om jeg finner den igjen der.

Når det gjelder ADAM så er jeg iallefall meget fornøyd tatt i betraktning at de står faktisk å spiller i en stue som er totalt 55m2. De er utrolig oppløst og luftig i lyd bilde, en enorm sammenheng, det er dynamikk hele veien og dermed blir det engasjerende og morsomt å høre på musikk. Skal jeg sette noen hake med oppsette slik det er pr.dd er det nok at jeg ville hatt mere fylde i nedre del av bass område, dette er det nok rommet som gir meg problemer med pga. rommets størrelse og ikke høyttalerens evne til å levere bra og fyldig bass.

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Tusen takk for hyggelige ord, setter stor pris på dem!

Har dessverre ikke så mye info rundt tapeten, er jeg innom Bauhaus skal jeg se om jeg finner den igjen der.

Når det gjelder ADAM så er jeg iallefall meget fornøyd tatt i betraktning at de står faktisk å spiller i en stue som er totalt 55m2. De er utrolig oppløst og luftig i lyd bilde, en enorm sammenheng, det er dynamikk hele veien og dermed blir det engasjerende og morsomt å høre på musikk. Skal jeg sette noen hake med oppsette slik det er pr.dd er det nok at jeg ville hatt mere fylde i nedre del av bass område, dette er det nok rommet som gir meg problemer med pga. rommets størrelse og ikke høyttalerens evne til å levere bra og fyldig bass.
    Må si at jeg kjenner igjen mye av det du beskriver her, også det med bassen i stort rom. Hadde dem i 32kvm med ca 3.2m under taket og der ble det forlite fylde nedover, men her på 16kvm var det absolutt ikke et problem.
    Er forrøvrig veldig fornøyd med HM3 og du burde vurdere dem eller muligens studio varianten av dem som surround i en eventuell kino.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,741
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AjSelj
    Må si at jeg kjenner igjen mye av det du beskriver her, også det med bassen i stort rom. Hadde dem i 32kvm med ca 3.2m under taket og der ble det forlite fylde nedover, men her på 16kvm var det absolutt ikke et problem.
    Er forrøvrig veldig fornøyd med HM3 og du burde vurdere dem eller muligens studio varianten av dem som surround i en eventuell kino.
    Hva som kommer av utstyr i kinoen er ennå i det blå, vet bare at DYNAMIKK skal være et nøkkel ord for hva som kommer i kikkerten

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,416
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Det meste har vel blitt sagt nå, men jeg kan jo heller ikke annet enn å ytre min begeistring over stua di

Som flere andre her ble jeg litt ekstra imponert over veggen bak tven. Skinntapet da, hvem i allverden kunne ha gjettet det. Jeg visste faktisk ikke at det fantes en gang, men nå er jeg vel fort ikke like bevandret på det området som deg, hehe.. Disse høyttalerne hadde matchet veggen din godt

Like også lyssettingen svært godt, det ser veldig lekkert ut. Er det lys bak tven som skaper den glorien rundt frontveggen?

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,741
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Det meste har vel blitt sagt nå, men jeg kan jo heller ikke annet enn å ytre min begeistring over stua di

Som flere andre her ble jeg litt ekstra imponert over veggen bak tven. Skinntapet da, hvem i allverden kunne ha gjettet det. Jeg visste faktisk ikke at det fantes en gang, men nå er jeg vel fort ikke like bevandret på det området som deg, hehe.. Disse høyttalerne hadde matchet veggen din godt

Like også lyssettingen svært godt, det ser veldig lekkert ut. Er det lys bak tven som skaper den glorien rundt frontveggen?
    Tusen takk for hyggelige ord.

Ja jeg bygget meg en stereo benk av div. deler fra IKEA og har montert et 40cm langt lysstoffrør bak platen som brakketen til TVen sitter på. Dette gjør at jeg kan se TV uten noe annet lys på i stuen, ha "max" kontrast og fortsatt ha litt lys i rommet.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,416
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Fiffig løsning som fungerer bra!

Jeg har jo flyttet selv nå i sommer, og skal med tiden starte på et nytt kino/musikkrom.

Lurer på om jeg ikke skal spørre om en aldri så liten befaring fra deg når du måtte ha tid og mulighet. Driver jo å pusser opp litt selv, så vet godt hvor lang tid ting kan ta. I så måte er du min helt på området, du har jo en umenneskelig fart på alt du gjør!

Side 29 av 367 FørsteFørste ... 9 19 25 26 27 28 29 30 31 32 33 39 49 59 69 79 89 99 109 119 129 139 149 159 169 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •