BEF's kompromissløse hjemmekino - Nytt hus og nye muligheter, post 7269 - - Side 288

Sponsorer:
Takk Takk:  8
Like Like:  118
Side 288 av 367 FørsteFørste ... 148 158 168 178 188 198 208 218 228 238 248 258 268 278 284 285 286 287 288 289 290 291 292 298 308 318 328 338 348 358 ... SisteSiste
Viser resultater 5,741 til 5,760 av 7339
    Active
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg opplever det samme og vurderer også å bytte ut den bakerste med sort høyttalerstoff. evnt bruke den originale men skjøre ut der senteret ca står og erstatte det området med høyttalerstoff.

Har bare senteren bak, men litt verre for deg som har alle 3 bak nå.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,077
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan ikke skjønne at det skal være nødvendig med black backing så lenge veggen bak lerretet er helt sort, slik som hos BEF.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Gir opp

Jeg gir opp prosjektet med DreamScreen UltraHD V4K duk. Jeg klarer ikke å bli fornøyd med monteringen av duken. Nå ble det tredje gangen jeg prøvde og jeg klarer ikke å bli helt fornøyd. Største problemet er å få dukene til å ligge tett sammen. Har målt på midten av lerret og får ett par mm avstand som beste resultat. Nå er også monteringslistene utslitt og er vanskelige å bruke. Jeg omprioterer og får ut høytalerene foran lerret og går for standard lerret. Noen som er i gropa for kjøp av DreamScreen UltraHD V4K duk har jeg en på 2x5 meter til salgs.

Beklager BEF. Var ikke her dette skulle ligge. Skulle være under denne tråden.Montering av Dreamscreen V4 duk. Kanskkje noen vil flytte det.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av arntost
    Jeg gir opp prosjektet med DreamScreen UltraHD V4K duk. Jeg klarer ikke å bli fornøyd med monteringen av duken. Nå ble det tredje gangen jeg prøvde og jeg klarer ikke å bli helt fornøyd. Største problemet er å få dukene til å ligge tett sammen. Har målt på midten av lerret og får ett par mm avstand som beste resultat. Nå er også monteringslistene utslitt og er vanskelige å bruke. Jeg omprioterer og får ut høytalerene foran lerret og går for standard lerret. Noen som er i gropa for kjøp av DreamScreen UltraHD V4K duk har jeg en på 2x5 meter til salgs.

Beklager BEF. Var ikke her dette skulle ligge. Skulle være under denne tråden.Montering av Dreamscreen V4 duk. Kanskkje noen vil flytte det.
    Det går fint at den ligger her for min del. Kjedelig å høre du har plages slik med monteringen. Det jeg bruker er en Pizza kutter med metallhjul for å trykke duken ned i sporet. Det jeg fant ut var det viktigste er å ha duken liggende relativt rett og uten noen skrukker før startet å legge den ned i sporet. Ellers gikk det relativt greit.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Jeg kan ikke skjønne at det skal være nødvendig med black backing så lenge veggen bak lerretet er helt sort, slik som hos BEF.
    Jeg har ikke hatt det på noen duker før, jeg testet endel på den forrige duken og klarte ikke å oppnå noe synlig bedre bilde med sort rett bak lerretet.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ettermiddagen idag har gått med til å få på topp duken til lerretet og bygget rammene rundt lerretet. Å jeg må si meg fornøyd med resultatet. Jeg unnet med ca 30min med film titting etter jeg var ferdig og rydde kinoen. Noen justeringer må nok til får ting sitter 100%. En ting er iallefall sikkert, i morgen blir det film kveld her hjemme

Her er noen bilder fra kinoen med nytt lerret,

-3j2a0027-jpg

-3j2a0028-jpg

-3j2a0030-jpg

-3j2a0032-jpg

Intermediate BullFire sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    852
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer BEF ser meget bra ut, størrelsen er det i hvert fall ikke noe å si på. Hvordan har du tenkt å løse maskering på sidene?

Intermediate eXa sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oioioi. Det var jo bare dette som manglet. Er meget misunnelig på alle med 2.35:1 lerret

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,485
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette så rett og slett meget heftig ut ja - det som allerede var en RÅ kino,er bare blitt end RÅERE !!

Godt jobbet:-D
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , McIntosh C48 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 og Minidsp Nanodigi.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , MA RXFX , MA Apex A-10 , 2 X Arendal Sub 2.
    BILDE : Panasoic ST50 65", Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Syvio HD Mediabox , Apple-TV.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,742
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Grattis - tror du vil bli veldig fornøyd med endringen til 2.35:1, så venter jeg fremdeles i spenning på hvordan Petter Smart Alias Byggmester Bob fikser maskeringen til 16:9. Gleder meg til å høre noen inntrykk også mht endringen fra grå til hvit!

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,077
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er inntrykket ditt av den nye V4 duken?

Intermediate alkar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis kompis! Dette gikk fort, men det ble dritbra! Gleder meg til å høre om intrykkene av ny duk!

Newcomer mrcradock sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    274
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette ga meg motivasjon til å starte på videre utvikling av min egen kino!

Intermediate Hunsbedt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,841
    Takk & like
    Nevnt
    14 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette ble flott!:-D
    Utrolig å se hvor mye forandret kinoen ble med bredformat på lerretet. Virker nesten som rommet er mer "balansert" nå, med den nye løsningen. Kan ikke huske om du har sagt noe om hvor mange tommer diagonalt det er på nå?
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen
    Resten av utstyret finnes her

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,416
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Dette ble heftig, BEF!!

Active bircoff sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    373
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    imponerende dette her. sinnsykt imponerende.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for hyggelige tilbake meldinger.

Det ble film kveld i kveld, jeg er selv meget fornøyd med størrelsen på lerretet. Bredden ble akkurat passe i forhold til rommet og sitte avstanden. Jeg har senket lerretet 8cm, i tillegg til at det er blitt 10cm lavere, dette gjør at jeg i tillegg ser mye mere rett inn i lerretet. Dette gir igjen en bedre opplevelse. Målene på lerretet er 320x136cm, blir ca 138" stort 2,35:1.

Når det gjelder lerretet så hadde jeg hvit duk på det forrige, så det gav ikke den helt store forskjellen. Den nye duken har nok noe høyere gain noe som gir endel mere punch i bilde. Det jeg ikke liker så godt er noe sparkling i topcoaten. Dette fenomenet kommer fram i lyse scener og gir noe uro i bilde. Lyd egenskapene på duken er ikke like bra som den forrige duken, da denne inneholder litt mere kunstfibre enn den forrige versjonen jeg hadde. Når det er sagt hadde vi en stor opplevelse i kinoen og min kjære var meget så henrykt over resultatet vi hadde fått etter noen uker med jobbing Jeg måtte ha en sekvens med 16:9 bilde bare for å få opplevelsen. Det bilde er blitt ca 20cm smalere enn hva jeg hadde tidligere i 16:9 noe som egentlig bare gjorde godt, bildet har blitt mere korrekt for rommet.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,044
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Betenkelig at lyden får lide såpass under bildekvaliteten på en lydtransparent duk. Ved påtenkt riktig montering (med 3 lag) så fungerer den altså ikke som en lydtransparent løsning. Da forsvinner jo poenget med denne duken i mine øyne......

Rommet ble veldig stilig med den nye bredden på lerretet
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Betenkelig at lyden får lide såpass under bildekvaliteten på en lydtransparent duk. Ved påtenkt riktig montering (med 3 lag) så fungerer den altså ikke som en lydtransparent løsning. Da forsvinner jo poenget med denne duken i mine øyne......

Rommet ble veldig stilig med den nye bredden på lerretet
    Det vil alltid være et kompromiss å bruke en akustisk du. Det som er kunsten er jo å klare å få til en duk som tar minst bort fra både lyd og bilde.

Newcomer thenuts sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    227
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utrolig flott resultat! Er spent på å se det live. Si fra en dag det passer med en liten visitt fra meg og kona. I can't wait

Øyvind

Side 288 av 367 FørsteFørste ... 148 158 168 178 188 198 208 218 228 238 248 258 268 278 284 285 286 287 288 289 290 291 292 298 308 318 328 338 348 358 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •