BEF's kompromissløse hjemmekino - Nytt hus og nye muligheter, post 7269 - - Side 287

Sponsorer:
Takk Takk:  8
Like Like:  118
Side 287 av 367 FørsteFørste ... 147 157 167 177 187 197 207 217 227 237 247 257 267 277 283 284 285 286 287 288 289 290 291 297 307 317 327 337 347 357 ... SisteSiste
Viser resultater 5,721 til 5,740 av 7339
    Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Det første som gikk gjennom hodet mitt var Batman-drakta, litt av samme "shinen"... Gleder meg stort til å høre inntrykkene dine. Når det gjelder akustisk "penetrering" er en mulighet for å øke denne noe å bytte ut det sorte laget som følger med i pakken til en sort høyttalerduk. Høyttalerduken har ikke like god "blackout"-effekt (som er viktig for ANSI-kontrasten), men blokkerer da også litt mindre akustisk sett.
    Man må ta noen kompromisser med denne type duk, men fordelene er større enn ulempene. Det er iallefall min mening

Sitat Opprinnelig postet av LL
    Den husker hvor teksten er plassert fra gang til gang. Eneste er at teksten på ulike filmer kan være plassert på litt forskjellige steder, så det kan være behov for å finjustere litt fra film til film. Dette er uansett enkelt; hold inn subtitle knappen i 3 sekunder og bruk piltastene opp og ned. OK for å bekrefte. Dette fungerer på DVD og BD-avspilling, men du kan ikke flytte tekst på andre formater, f.eks. MKV. Det fungerer selvfølgelig helller ikke på plater med hard-coded subtitles, altså der tesktingen er en del av videostrømmen. Til nå har jeg kun kommet over to eller tre BD-plater med denne typen teksting så det er ikke ett stort problem.
    Tusen takk for tipset!!

Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Nå ser jo høytalerne små og nusselige ut :-D hehe

Skal ikke svarte ut golvet under høytaleren ?
    Du synes det ja de ble verken mindre eller letter med litt sort maling på seg... Hadde ikke mere teppefliser og de var helt utsolgt i teppebutikken

Intermediate Hunsbedt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,841
    Takk & like
    Nevnt
    14 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den husker hvor teksten er plassert fra gang til gang. Eneste er at teksten på ulike filmer kan være plassert på litt forskjellige steder, så det kan være behov for å finjustere litt fra film til film. Dette er uansett enkelt; hold inn subtitle knappen i 3 sekunder og bruk piltastene opp og ned. OK for å bekrefte. Dette fungerer på DVD og BD-avspilling, men du kan ikke flytte tekst på andre formater, f.eks. MKV. Det fungerer selvfølgelig helller ikke på plater med hard-coded subtitles, altså der tesktingen er en del av videostrømmen. Til nå har jeg kun kommet over to eller tre BD-plater med denne typen teksting så det er ikke ett stort problem.
    Takk, det var nyttig info!
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen
    Resten av utstyret finnes her

Intermediate tralltrall sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette blir kjempebra.
    Stilig med svarte høytalere. :-)
    Min byggetråd og hjemmekino: Min hjemmekino

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tralltrall
    Dette blir kjempebra.
    Stilig med svarte høytalere. :-)
    Tusen takk for det Tormod!

Newcomer Infocus sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ble pent med farge på høytalerne også Har sikkert lest hvor stort d gamle lerret var . hvor stort var d ?

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jøss... som flere hadde påpekt, så ble de jo plutselig så små og nusselig
    Du får lakkere de i blått så bassene stikker seg mere ut
    Uansett flott "Batman-finish"!

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Infocus
    Ble pent med farge på høytalerne også Har sikkert lest hvor stort d gamle lerret var . hvor stort var d ?
    Det gamle lerretet var 16:9 med en bredde på 265cm og høyde 149cm.

Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Jøss... som flere hadde påpekt, så ble de jo plutselig så små og nusselig
    Du får lakkere de i blått så bassene stikker seg mere ut
    Uansett flott "Batman-finish"!
    Tusen takk for det Tror ikke det blir noe lakkering med IKEA-logo inspirasjon

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde hvert kult med skikkelig reinbue farger bak lerrettet da ;-)

Men uansett, ble awesome!
    Min tråd

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    -_mg_6202-jpg
    -3j2a9975-jpg

Synes det er på sin plass med et før og etter bilde av lerretsløsning. Selv om vinkelen på bildene er litt forskjellig, synes jeg det illustrerer hvor mye bedre den nye løsningen blir

(til og med når etter bildet er med noe så skjeldent som et teppe som ikke er støvsugd......)

Intermediate uGn sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Var inne på å trekke høyttalerne med Molton, slik de er ute kinoen, men fikk ikke Molton til å se bra ut ved å trekke. Fikk for mye overganger jeg ville slite med å få pene...
    Hahaha, her snakker vi om høyttalere som skal stå gjemt bak en vegg
    Helmaks!

Btw, regner nesten med at du bruker kompressor og lakksprøyte?

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b3nd1k
    Hadde hvert kult med skikkelig reinbue farger bak lerrettet da ;-)

Men uansett, ble awesome!
    Hehe, det hadde vært noe, tusen takk!!!

Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Synes det er på sin plass med et før og etter bilde av lerretsløsning. Selv om vinkelen på bildene er litt forskjellig, synes jeg det illustrerer hvor mye bedre den nye løsningen blir

(til og med når etter bildet er med noe så skjeldent som et teppe som ikke er støvsugd......)
    Det skal nok bli en vis forskjell både på det visuelle og opplevelses messig

Sitat Opprinnelig postet av uGn
    Hahaha, her snakker vi om høyttalere som skal stå gjemt bak en vegg
    Helmaks!

Btw, regner nesten med at du bruker kompressor og lakksprøyte?
    Det ble ikke lakksprøyte denne gangen, orket ikke å dekke til alt i rommet. Så brukte fin rull til jobben.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var det på tide å få på plass nytt lerret. Jeg gjorde litt testing av lyd egenskapene til den nye duken får jeg startet å strekke den opp på rammen jeg hadde laget. Konklusjonen var klar, denne duken dreper mye av lyden kontra den duken jeg hadde fra før. Denne duken skal legges i 3 lag, sort lag bakers, hvit duk og et fint topplag for å unngå struktur. Den sorte og hvite duken er av samme materiale. Med at jeg har stort fokus på lyd var det da uaktuelt å legge det sorte lage bakers, dermed har jeg nå lagt kun den hvite duken og skal legge topp duken på det. Jeg skal så legge sort høyttaler duk bak hele lerretet for å stoppe refleksjoner og få opp ANSI kontrasten.

Kjørte en liten test nå får jeg skal legge på topp duken for å se at det ikke var noe problemer med første laget som var lagt på. Samtidig var jeg også veldig spent på opplevelsen og få et inntrykk av hvordan dette kan bli. Første inntrykket er jeg svært godt fornøyd med. Så nå gleder jeg meg bare til å få på topp duken, legge sort maskering bak lerretet og få bygget rammene rundt selve lerretet.

Her er noen bilder å inntrykk, bilde av lerretet med bilde på er kun for å gi et inntrykk. Bildet må ikke bedømmes da det er lys på i rommet. Jeg satte også en lys armatur bak slik at man skal få et vist inntrykk av hvor mye lys duken slipper gjennom.

-3j2a0002-jpg

-3j2a0004-jpg

-3j2a0014-jpg

Active mclaren sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    356
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Woow dette blir jo alldeles suverent med tanke på størrelse:-)

Intermediate joakimpatos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,104
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    size matters? :twisted:

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ut fra test bilde må dette bli en royal flush

Ser fett ut! Gleder meg til å se det. Spent på den nye duken i nært øyesyn.

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var det på tide å få på plass nytt lerret. Jeg gjorde litt testing av lyd egenskapene til den nye duken får jeg startet å strekke den opp på rammen jeg hadde laget. Konklusjonen var klar, denne duken dreper mye av lyden kontra den duken jeg hadde fra før. Denne duken skal legges i 3 lag, sort lag bakers, hvit duk og et fint topplag for å unngå struktur. Den sorte og hvite duken er av samme materiale. Med at jeg har stort fokus på lyd var det da uaktuelt å legge det sorte lage bakers, dermed har jeg nå lagt kun den hvite duken og skal legge topp duken på det. Jeg skal så legge sort høyttaler duk bak hele lerretet for å stoppe refleksjoner og få opp ANSI kontrasten.
    Størrelsesmessig ser dette veldig bra ut. Håper du blir fornøyd!

Det er mulig dette står ett annet sted i tråden din, men jeg spør likevel. Hva type duk er det du har bytte til (merke/modell). Jeg kan ikke huske å ha sett noen produsenter som benytter en tynn overduk for å dempe eventuell struktur/moire/etc i duken, så dette er nytt for meg. Er dette en tekstilduk eller er det en vinylduk (som er perforert)?

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Størrelsesmessig ser dette veldig bra ut. Håper du blir fornøyd!

Det er mulig dette står ett annet sted i tråden din, men jeg spør likevel. Hva type duk er det du har bytte til (merke/modell). Jeg kan ikke huske å ha sett noen produsenter som benytter en tynn overduk for å dempe eventuell struktur/moire/etc i duken, så dette er nytt for meg. Er dette en tekstilduk eller er det en vinylduk (som er perforert)?
    Jeg har nå gått for DreamScreen UltraHD V4K. Det er en meget fin masket tekstil duk, uten noe gjentatt mønster.

Active Espen000 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Ut fra test bilde må dette bli en royal flush
    Eg tog'an!!

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Espen000
    Eg tog'an!!
    Bra, en ekte bond fan:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er både bra og dårlig at du bekrefter det jeg opplevde.

Dette med å bruke høyttaler stoff og ikke den sorte duken hadde jeg også tenkt på men er du sikker at det vil få opp ANSI kontrasten like mye som Dreamscreen sin duk?

Side 287 av 367 FørsteFørste ... 147 157 167 177 187 197 207 217 227 237 247 257 267 277 283 284 285 286 287 288 289 290 291 297 307 317 327 337 347 357 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •