BEF's kompromissløse hjemmekino - Nytt hus og nye muligheter, post 7269 - - Side 286

Sponsorer:
Takk Takk:  8
Like Like:  121
Side 286 av 368 FørsteFørste ... 146 156 166 176 186 196 206 216 226 236 246 256 266 276 282 283 284 285 286 287 288 289 290 296 306 316 326 336 346 356 366 ... SisteSiste
Viser resultater 5,701 til 5,720 av 7345
    Intermediate crimar sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    1,319
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ble råe i svart de høyttalerne. Beistene av noen subwoofere du har ble enda tøffere

Hvordan klarte du å ta de subwoofere tårnene fra hverandre?

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,743
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av crimar
    Ble råe i svart de høyttalerne. Beistene av noen subwoofere du har ble enda tøffere

Hvordan klarte du å ta de subwoofere tårnene fra hverandre?
    Synes selv de ble meget så rå, gleder meg til å sette de opp igjen. Ikke noe problem å ta dem ned, er bare å ta en og en :roll:

Intermediate Stealt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    807
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Skal vedde på at jeg måler relativt betydelig forskjell i ANSI-kontrast dog. Jeg ville aldri lakkert høyttalerne. Ville heller kledd dem med sort molton eller fløyel
    Her kansje en mulighet.. , pels.. Vedlegg 95836

Skal vedde på at svart matt er "relativt betydelig" bedre en halvblank MDF. ;-)

Active Espen000 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Meget imponerende finish på høyttalerne Bjørn Erik! Gleder meg til å se dem satt på plass igjen med den fargen.

Likte også lerretet. Full utnyttelse av veggen! Kommer du til å kjøpe anamorphic lens tror du eller kjører du overshoot?

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Eller er det sorte stoffet blitt mer lystett enn det jeg har sett tidligere.
    I forhold til det Gorm spør om her Bjørn Erik, du har jo lett tilgang til å ta bilde av lerretet bakfra når du projiserer et bilde på det, hadde vært interesant å sett hvor mye lys som slipper igjennom da.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,743
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Espen000
    Meget imponerende finish på høyttalerne Bjørn Erik! Gleder meg til å se dem satt på plass igjen med den fargen.

Likte også lerretet. Full utnyttelse av veggen! Kommer du til å kjøpe anamorphic lens tror du eller kjører du overshoot?
    Ja blir gøy å få alt på plass igjen. Jeg blir ikke å bruke noe linse, men kjører overshoot på lerretet. VW95 har mulighet for flere linse posisjoner slik at det er et trykk så går den fra den ene til den andre posisjonen, da blir en for 2.35:1 og en for 16:9.

Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    I forhold til det Gorm spør om her Bjørn Erik, du har jo lett tilgang til å ta bilde av lerretet bakfra når du projiserer et bilde på det, hadde vært interesant å sett hvor mye lys som slipper igjennom da.
    På det forrige lerretet hadde jeg ingen sort duk bak. Ikke noe problem å ta et bilde bak lerretet når alt blir ferdig.

Intermediate Delthral sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    974
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva betyr det å overshoote på lerretet?

Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Ja blir gøy å få alt på plass igjen. Jeg blir ikke å bruke noe linse,
    men kjører overshoot på lerretet. VW95 har mulighet for flere linse posisjoner slik at det er et trykk så går den fra den ene til den andre posisjonen, da blir en for 2.35:1 og en for 16:9.

På det forrige lerretet hadde jeg ingen sort duk bak. Ikke noe problem å ta et bilde bak lerretet når alt blir ferdig.
    | 3X Inconcert Miles | 2X Beyma 8CX300ND surround| 2X Beyma 18" BEF sub | 3X Crown XTI 2002 | 2X Crown I-Tech 4000 | Sony HW 30 | Sherbourn PT 7030 | Oppo 93 US | Dreamscreen DIY V4 102" 16:9 | Nvidia Shield TV Pro |

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du ikke har opplevd det enda så demper V4 duken disktank betydelig. Mye mer enn V3. Siden det er 3 lag nå så er det ganske logisk egentlig men jeg synes at duken fjerner litt for mye.

Gjerne skriv litt om hva du synes om dette når du har fått prøvd duken hos deg

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,743
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Delthral
    Hva betyr det å overshoote på lerretet?
    En projektor sender ut et bilde som er 16:9, når en da ser en film som er 2,35:1 vil det være to mørke felt over og under bilde. Når du bruker et lerret som er 2,35:1 så justerer man projektoren slik at de to mørke feltene kommer over og under selve lerretet, slik at bilde fyller hele lerretet. De to feltene man hadde over og under bildet før blir nå bare prosjektert på veggen, dette kaller man å overshoote.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,743
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jerome
    Om du ikke har opplevd det enda så demper V4 duken disktank betydelig. Mye mer enn V3. Siden det er 3 lag nå så er det ganske logisk egentlig men jeg synes at duken fjerner litt for mye.

Gjerne skriv litt om hva du synes om dette når du har fått prøvd duken hos deg
    Jeg er spent på lyd egenskapene til duken. Fordelen jeg og du har er at vi har muligheter for å justere oss på rett vei igjen, ulempen er at man kan ødelegge endel dynamikk eller få en meget kunstig lyd med det...

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,743
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er alt av høyttalere montert og stablet på plass.

-3j2a9996-jpg

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv om det ikke er synlig til vanlig så det straks med stilrent ut.

Geir Arne

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,528
    Takk & like
    Nevnt
    12 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette blir bra, håper jeg får komme å se når de er ferdig...:-D
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Intermediate Hunsbedt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,841
    Takk & like
    Nevnt
    14 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En projektor sender ut et bilde som er 16:9, når en da ser en film som er 2,35:1 vil det være to mørke felt over og under bilde. Når du bruker et lerret som er 2,35:1 så justerer man projektoren slik at de to mørke feltene kommer over og under selve lerretet, slik at bilde fyller hele lerretet. De to feltene man hadde over og under bildet før blir nå bare prosjektert på veggen, dette kaller man å overshoote.
    Bruker du å ha på teksting/oversettelse når du ser på film? Ved overshooting på 21:9 filmer vil ofte den nederste tekstlinja havne nedenfor bildet, og forsvinner da utenfor bildet og blir usynlig. Teksten kan flyttes opp med Oppospilleren slik at den havner i bildet igjen, men er det noe minne for det på spilleren, eller må dette stilles inn hver gang? Spør, fordi dette kan bli et tema hos meg også på sikt.

Ellers må jeg si at høyttalerne ser mye bedre ut i svart.
    Skal du bygge frontplatting igjen, eller står de bare på gulvet?

Håper også at V4-duken ikke dreper for mye diskant. Kommer ikke til å ha så store justeringsmuligheter på dette hos meg til å begynne med...
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen
    Resten av utstyret finnes her

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,743
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ganilsen
    Selv om det ikke er synlig til vanlig så det straks med stilrent ut.

Geir Arne
    Tusen takk for det!

Sitat Opprinnelig postet av Andreas21
    Dette blir bra, håper jeg får komme å se når de er ferdig...:-D
    Takk takk, du er alltid hjertelig velkommen!

Sitat Opprinnelig postet av Hunsbedt
    Bruker du å ha på teksting/oversettelse når du ser på film? Ved overshooting på 21:9 filmer vil ofte den nederste tekstlinja havne nedenfor bildet, og forsvinner da utenfor bildet og blir usynlig. Teksten kan flyttes opp med Oppospilleren slik at den havner i bildet igjen, men er det noe minne for det på spilleren, eller må dette stilles inn hver gang? Spør, fordi dette kan bli et tema hos meg også på sikt.

Ellers må jeg si at høyttalerne ser mye bedre ut i svart.
    Skal du bygge frontplatting igjen, eller står de bare på gulvet?

Håper også at V4-duken ikke dreper for mye diskant. Kommer ikke til å ha så store justeringsmuligheter på dette hos meg til å begynne med...
    Jeg har ikke testet fungsjonene på Oppo spilleren, så det er noe som må testet ut. Jeg har nok en mistankle om at man må justere fram og tilbake...

Når det gjelder V4-duken skal jeg gi tilbakemeldinger på det, når jeg rigger opp måleutstyret engang i framtiden kan jeg ta en måling med og uten duk foran systemet.

Intermediate Hunsbedt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,841
    Takk & like
    Nevnt
    14 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder V4-duken skal jeg gi tilbakemeldinger på det, når jeg rigger opp måleutstyret engang i framtiden kan jeg ta en måling med og uten duk foran systemet.
    Det må du gjerne gjøre, da vil vi jo få bekreftet om duken(e) stjeler mye diskant!
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen
    Resten av utstyret finnes her

Intermediate joakimpatos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,104
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dette så jo HELT OK ut

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,746
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Det første som gikk gjennom hodet mitt var Batman-drakta, litt av samme "shinen"... Gleder meg stort til å høre inntrykkene dine. Når det gjelder akustisk "penetrering" er en mulighet for å øke denne noe å bytte ut det sorte laget som følger med i pakken til en sort høyttalerduk. Høyttalerduken har ikke like god "blackout"-effekt (som er viktig for ANSI-kontrasten), men blokkerer da også litt mindre akustisk sett.

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,833
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hunsbedt
    Den husker hvor teksten er plassert fra gang til gang. Eneste er at teksten på ulike filmer kan være plassert på litt forskjellige steder, så det kan være behov for å finjustere litt fra film til film. Dette er uansett enkelt; hold inn subtitle knappen i 3 sekunder og bruk piltastene opp og ned. OK for å bekrefte. Dette fungerer på DVD og BD-avspilling, men du kan ikke flytte tekst på andre formater, f.eks. MKV. Det fungerer selvfølgelig helller ikke på plater med hard-coded subtitles, altså der tesktingen er en del av videostrømmen. Til nå har jeg kun kommet over to eller tre BD-plater med denne typen teksting så det er ikke ett stort problem.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,344
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå ser jo høytalerne små og nusselige ut :-D hehe

Skal ikke svarte ut golvet under høytaleren ?

Side 286 av 368 FørsteFørste ... 146 156 166 176 186 196 206 216 226 236 246 256 266 276 282 283 284 285 286 287 288 289 290 296 306 316 326 336 346 356 366 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •