BEF's kompromissløse hjemmekino - Nytt hus og nye muligheter, post 7269 - - Side 285

Sponsorer:
Takk Takk:  8
Like Like:  118
Side 285 av 367 FørsteFørste ... 145 155 165 175 185 195 205 215 225 235 245 255 265 275 281 282 283 284 285 286 287 288 289 295 305 315 325 335 345 355 365 ... SisteSiste
Viser resultater 5,681 til 5,700 av 7339
    Newcomer MMartinS sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Dritkult blir hjempebra med maling på "utstyret"

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir stadig imponert over hvor lett å enkelt du får ting til å virke (selv om det selvsagt ikke er det)! Pågangsmot mangler du i hvert fall ikke og alt blir så utrolig bra til slutt

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, plass til serieproduksjon av høytalere der :-D

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,741
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har jobbet jevnt og trutt i hele dag, å slikt gir resultater. Har fått tapetser veggen slik at jeg kan få litt mere kino, funnet en løsning for taket slik at det er Molton hele veien og det er lagt inn 50mm akustikk plater. Må kjøpe inn noen flere teppefliser i morgen slik. Når de er lagt skal jeg gjøre veggen ferdig og få lerretet på plass

Noen før bilder,

-3j2a9941-jpg

-3j2a9943-jpg

Etter,

-3j2a9949-jpg

-3j2a9956-jpg

-3j2a9969-jpg

Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,939
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dolbytor
    Blir stadig imponert over hvor lett å enkelt du får ting til å virke (selv om det selvsagt ikke er det)! Pågangsmot mangler du i hvert fall ikke og alt blir så utrolig bra til slutt
    Det er vell akkurat det som skiller de som virkelig kan sine ting og oss andre... dere får alt til å se så utrolig enkelt ut. Men vi som ikke har så peiling og har prøvd vet hvor mye arbeid som faktisk ligger bak

Du har foresten virkelig noe å se fram til med nytt lerret BEF, det gav film en helt ny dim for meg ihvertfall å få inn 3m bredt 2.35 lerret...

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,741
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dolbytor
    Tusen takk for hyggelige ord. Må innrømme at det har manglet mye pågangsmot i det siste, men når man kommer igang er det veldig gøy.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,741
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen bilder fra verkstedet, nå er alle høyttalerne malt 3 strøk. De skal få et strøk med lakk før jeg setter dem inn i kinoen igjen. Så de er nok inne i kinoen iløpet av mandag/tirsdag.

-3j2a9972-jpg

-3j2a9973-jpg

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De ble stilige i sort.

Får kanskje litt mørkere lyd også nå?

Geir Arne

Intermediate joakimpatos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,104
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    åå fyy flate! dette ble jo bare 100 hakk grommere 8)

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,488
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    " Berre Lekkert"
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , McIntosh C48 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 og Minidsp Nanodigi.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , MA RXFX , MA Apex A-10 , 2 X Arendal Sub 2.
    BILDE : Panasoic ST50 65", Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Syvio HD Mediabox , Apple-TV.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Bjørn-Erik,

Jeg må bare spørre: har det vært forstyrrende for deg å ha hvite og brune flater? Har du sett at bildet har blitt endret pga av det?

Gorm har anbefalt meg, kanskje som deg også, å dekke hele front veggen med scenemolton og male høyttalerne svart men jeg er litt i tvil om det gjør noe forskjell i praksis.
    Lyset skal vel gjennom 3 lag duk + refleksjon mot høyttaler/vegg + tilbake 3 lag duk (hvor det blandes med annet lys) og tilbake til øyene. Hvor stor mulighet er det at det skjer og at det er synlig?

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan jeg gå tilbake til lerret-lista? Jeg regner med den er i plastikk? Hvordan fester du den? Skrur den fast?

Vet du om disse listene fungerer på v2 rammen?

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,741
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ganilsen
    De ble stilige i sort.

Får kanskje litt mørkere lyd også nå?

Geir Arne
    Takk for det, håper det ikke påvirker lyden for mye

Sitat Opprinnelig postet av joakimpatos
    åå fyy flate! dette ble jo bare 100 hakk grommere 8)
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    " Berre Lekkert"
    Takk for det, å meget enig med deg. Du kan tro jeg gleder meg til å se dem på plass og ferdig montert.

Sitat Opprinnelig postet av Jerome
    Hei Bjørn-Erik,

Jeg må bare spørre: har det vært forstyrrende for deg å ha hvite og brune flater? Har du sett at bildet har blitt endret pga av det?

Gorm har anbefalt meg, kanskje som deg også, å dekke hele front veggen med scenemolton og male høyttalerne svart men jeg er litt i tvil om det gjør noe forskjell i praksis.
    Lyset skal vel gjennom 3 lag duk + refleksjon mot høyttaler/vegg + tilbake 3 lag duk (hvor det blandes med annet lys) og tilbake til øyene. Hvor stort mulighet er det at det skjer og at det er synlig?
    Hei på deg

At jeg maler dem har ingen ting med ytelse å gjøre, det er kun for det estetiske. Med mitt gamle lerret hadde jeg null refleksjoner fra utstyret bak. Hvordan den nye duken er vet jeg ennå ikke da den ennå ikke er montert. Din konklusjon er rett med 3 lag, problemet er vis det er en flate reflekterer godt, eks. speil, vil øye vårt oppdage det meget godt.

Jeg hadde det problemet i min forrige kino med SmX lerretet, det er bare et lags duk. der hadde jeg lys bakvegg og fikk refleksjoner.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,741
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått startet jobben med å bygge ny front vegg. Jeg har fått flyttet den 30cm lengre bak en forrige vegg, noe som vil gi bedre størrelse av selve kinoen og mere fleksibel avstand til lerretet. Som dere ser av bildene er det ikke mye vegg igjen, lerretet fyller vel rundt 75-80% av veggen. Lerretet har fått 2 avstivningsstag som jeg har festet i et rammeverk av 2x4", konstruksjon er gjort slik at lerretet er hengslet i avstivningsstagene, så det er lett å komme til bak lerretet.

-3j2a9975-jpg

-3j2a9974-jpg

-3j2a9987-jpg

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    13,697
    Takk & like
    Nevnt
    27 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder kontrast med og uten maskering i rommet bak lerretet, så er ikke det en sak du enkelt klarer å identifisere. Skal vedde på at jeg måler relativt betydelig forskjell i ANSI-kontrast dog. Jeg ville aldri lakkert høyttalerne. Ville heller kledd dem med sort molton eller fløyel

Eller er det sorte stoffet blitt mer lystett enn det jeg har sett tidligere?

Lerretsstørrelsen blir helt rå! :-)
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate alkar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    WOW! Grattis med grisesvært lerret! Dette ble voldsomt, kompis! Gleder meg til å få sett det etterhvert!

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Er bare så enig som det går ann

Når det blir enda litt mer avstand og litt lavere enn det var før, men med større flate, heves en helt rå kino ytterligere.
    Det står respekt av at BEF kort tid etter at kinoen er ferdig, river frontveggen og bygger om igjen, når resultatet var så bra som det var!

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,743
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Ser veldig bra ut dette her... Liker godt størrelsen og formatet på lerretet, er litt spent på hvilken løsning du kreerer rundt maskeringen, men det blir vel noe geniale greier som resten!

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,741
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Når det gjelder kontrast med og uten maskering i rommet bak lerretet, så er ikke det en sak du enkelt klarer å identifisere. Skal vedde på at jeg måler relativt betydelig forskjell i ANSI-kontrast dog. Jeg ville aldri lakkert høyttalerne. Ville heller kledd dem med sort molton eller fløyel

Eller er det sorte stoffet blitt mer lystett enn det jeg har sett tidligere?

Det er klart at det vil kunne gå noe ut over ANSI-kontrasten. Det vil uansett et akustisk lerret gjøre... er klart man bør streke seg så langt det går for å opprettholde den. Det jeg opplevde med det forrige lerretet var ingen endring i bilde uansett hva jeg gjorde bak duken. Var inne på å trekke høyttalerne med Molton, slik de er ute kinoen, men fikk ikke Molton til å se bra ut ved å trekke. Fikk for mye overganger jeg ville slite med å få pene...

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,741
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alkar
    WOW! Grattis med grisesvært lerret! Dette ble voldsomt, kompis! Gleder meg til å få sett det etterhvert!
    Takk for det! Du er hjertelig velkommen innom!!

Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Er bare så enig som det går ann

Når det blir enda litt mer avstand og litt lavere enn det var før, men med større flate, heves en helt rå kino ytterligere.
    Det står respekt av at BEF kort tid etter at kinoen er ferdig, river frontveggen og bygger om igjen, når resultatet var så bra som det var!
    Lerretet er senket ca 10cm fra forrige lerret, så tror følelsen skal bli bra

Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Ser veldig bra ut dette her... Liker godt størrelsen og formatet på lerretet, er litt spent på hvilken løsning du kreerer rundt maskeringen, men det blir vel noe geniale greier som resten!
    Ja den som venter får se, skal starte med maskeringen så snart jeg får høyttalerne ut av verkstedet. Vil nok ta 1-2dager å få de laget.

Side 285 av 367 FørsteFørste ... 145 155 165 175 185 195 205 215 225 235 245 255 265 275 281 282 283 284 285 286 287 288 289 295 305 315 325 335 345 355 365 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •