BEF's kompromissløse hjemmekino - Nytt hus og nye muligheter, post 7269 - - Side 281

Sponsorer:
Takk Takk:  8
Like Like:  118
Side 281 av 367 FørsteFørste ... 141 151 161 171 181 191 201 211 221 231 241 251 261 271 277 278 279 280 281 282 283 284 285 291 301 311 321 331 341 351 361 ... SisteSiste
Viser resultater 5,601 til 5,620 av 7339
    Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Tusen takk for det!! Jeg har glemt å takket deg for den hyggelige overraskelsen som ventet meg igår når jeg kom meg hjem fra jobb, tusen hjertelig!!!
    Bare hyggelig.

Det er Speaking in tounges som er sporet jeg synes du skal sammenligne med trommesporet du spilte for meg på demo. Tror det blir litt morsomt.

Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,939
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig kjekt at du gjør slike investeringer som vi andre også får stor glede av i form av enda bedre bilder fra messene du reiser på Gleder oss allerede til rapport og bilder fra Tyskland, god tur neste uke!!

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hefitg kamera!

Blir nok knall bilder.

Geir Arne

Newcomer mrcradock sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    274
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med 5D mkiii og to veldig gode linser (vidvinkel og allround). Har 24-105 selv, og den er fabelaktig på ferie. Hvis jeg kun skal ha med meg èn linse, så blir det alltid den.

Intermediate paalab sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med nytt kamera!

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er kofferten pakket og ny kamera i fotobagen, det betyr, klar for Berlin og IFA2012!

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du koser deg sikkert på tur nå, gleder meg til å se bilder og reportasjer. Men enda mer gleder jeg meg til du skal vise oss hvordan det blir med nytt lerett i kinoen din

Når det gjelder photoshop så er det ikke noe problem å få åpnet filene i CS5, men du må installere en add-on, det gjorde jeg.
    Men nå har jeg CS6, og det er jo selvfølgelig å anbefale.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sickpuppy
    Du koser deg sikkert på tur nå, gleder meg til å se bilder og reportasjer. Men enda mer gleder jeg meg til du skal vise oss hvordan det blir med nytt lerett i kinoen din

Når det gjelder photoshop så er det ikke noe problem å få åpnet filene i CS5, men du må installere en add-on, det gjorde jeg.
    Men nå har jeg CS6, og det er jo selvfølgelig å anbefale.
    Hadde det meget så bra i Berlin. Jeg fikk ordnet meg CS6, men den ble ikke tatt i bruk under IFA da tiden ikke strak til for masse av redigering.

Vil benytte anledningen å takke devilej for nok en meget hyggelig tur. Vi fik jo etterhvert selskap av Gorm, Ak, mag og Lygren, en stor takk til dere også for trivelig selskap. Så håper jeg jo at dere andre her inne satte pris på inntrykkene vi har delt med dere fra IFA2012. Vi har masse av bilder liggende og vil fylle på med bilder i ukene som kommer. Devilej og jeg fikk en tur rundt om i Berlin skal få skrevet noen ord om de HiFi butikkene vi fikk besøkt.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,742
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Takk for glimrende selskap på IFA ja BEF, det samme til resten av gutta - til tross for litt stress om dagen for mitt vedkommende må jeg si at det var midt i blinken for meg med litt godt selskap, stort sett god mat og en hel del spennende AV-nyheter. Ser frem til flere bilder!!

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,088
    Takk & like
    Nevnt
    12 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hallo? Berlin - Tyskland og "stort sett god mat"....hallo.....

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Takk for glimrende selskap på IFA ja BEF, det samme til resten av gutta - til tross for litt stress om dagen for mitt vedkommende må jeg si at det var midt i blinken for meg med litt godt selskap, stort sett god mat og en hel del spennende AV-nyheter. Ser frem til flere bilder!!
    Veldig hyggelig og kunne stresse ned litt med en slik messetur, tror det var flere av oss som hadde godt av å koble av litt!

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    Hallo? Berlin - Tyskland og "stort sett god mat"....hallo.....
    Hehe, var litt uheldig den ene kvelden... men ellers kun tommelen opp!

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Høstens planer

For de av dere som ikke leser alt av tråder her inne eller ikke husker så godt tilbake om alt jeg har skrevet her. Så kan jeg komme med noen tanker for hva jeg har i hodet av ideer som jeg håper å få gjennomført iløpet av høsten slik at kinoen kan være klar for en lang vinter. Er to ting jeg skal gjøre, først er det å få på plass nytt lerret. Her har jeg fått ny duk så nå er det bare å få laget en ramme og deksel rundt. Det andre er litt mere omfattende, det er oppgradering av høyttalerne mine. Har skrevet tidligere litt om det, det er inConcert Miles jeg har lyst å gi dedikert mellomtone og en bass til. Jeg har tenkt å bygge et mellomtone kabinett til inConcert Miles. Det blir et kabinett på toppen av Miles med 12” mellomtone element og en 15” bass til helt på toppen. Mellomtone kabinettet vil være lukket og bassen vil få et kabinett volum som tilsvarer halvparten av det 15” har i Miles med samme port tuning. Som mellomtone ser jeg for meg å bruke Beyma 12MW/Nd. Tanken med en bass på toppen er ennå jevnere bassgang, de 3 bass elementene vil bli parallell koblet. Vil bruke aktiv deling, ser for meg en deling på bassen rundt 250-300Hz og 900-1200Hz. Jeg er såpass sikker på at den løsningen vil gi et godt løft i lydkvaliteten så jeg bestiller nok elementer for både frontene og senter. Bygger da for alle 3 samtidig.

Active
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For de av dere som ikke leser alt av tråder her inne eller ikke husker så godt tilbake om alt jeg har skrevet her. Så kan jeg komme med noen tanker for hva jeg har i hodet av ideer som jeg håper å få gjennomført iløpet av høsten slik at kinoen kan være klar for en lang vinter. Er to ting jeg skal gjøre, først er det å få på plass nytt lerret. Her har jeg fått ny duk så nå er det bare å få laget en ramme og deksel rundt. Det andre er litt mere omfattende, det er oppgradering av høyttalerne mine. Har skrevet tidligere litt om det, det er inConcert Miles jeg har lyst å gi dedikert mellomtone og en bass til. Jeg har tenkt å bygge et mellomtone kabinett til inConcert Miles. Det blir et kabinett på toppen av Miles med 12” mellomtone element og en 15” bass til helt på toppen. Mellomtone kabinettet vil være lukket og bassen vil få et kabinett volum som tilsvarer halvparten av det 15” har i Miles med samme port tuning. Som mellomtone ser jeg for meg å bruke Beyma 12MW/Nd. Tanken med en bass på toppen er ennå jevnere bassgang, de 3 bass elementene vil bli parallell koblet. Vil bruke aktiv deling, ser for meg en deling på bassen rundt 250-300Hz og 900-1200Hz. Jeg er såpass sikker på at den løsningen vil gi et godt løft i lydkvaliteten så jeg bestiller nok elementer for både frontene og senter. Bygger da for alle 3 samtidig.
    Dette hørtes veldig fornuftig ut. Er veldig mye problem som dukker opp under 300hz spesielt og dette vil nok hjelpe på veldig mye.

Det er mye av den samme løsningen jeg har valgt, bare at jeg har separate kasser bak fronthøyttalerne.
    Er spent på hvordan det vil funke

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,077
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde det meget så bra i Berlin. Jeg fikk ordnet meg CS6, men den ble ikke tatt i bruk under IFA da tiden ikke strak til for masse av redigering.

Vil benytte anledningen å takke devilej for nok en meget hyggelig tur. Vi fik jo etterhvert selskap av Gorm, Ak, mag og Lygren, en stor takk til dere også for trivelig selskap. Så håper jeg jo at dere andre her inne satte pris på inntrykkene vi har delt med dere fra IFA2012. Vi har masse av bilder liggende og vil fylle på med bilder i ukene som kommer. Devilej og jeg fikk en tur rundt om i Berlin skal få skrevet noen ord om de HiFi butikkene vi fikk besøkt.
    Takk det samme - det var en svært hyggelig tur. Personlig så føler jeg vel egentlig at årets IFA ikke var det helt store med tanke på nyheter for oss AV-nerder, men jeg tror det blir mye snadder neste år.
    Det aller hyggeligste er uansett den sosiale biten. Jeg gleder meg allerede til neste år

Ellers så er det spennende tanker du har her, Bjørn Erik. Gleder meg til å se hva du ender opp med

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Bjørn Erik!
    Først av alt vil jeg gratulere deg med en fantastisk flott hjemmekino. Jeg har fulgt med i skyggene siden mars 2010, og har virkelig kost meg med dine oppdateringer. Du har inspirert meg til de grader, for å si det mildt. Det var etter at du fikk InConcert Miles i hus, jeg bestemte meg for å bygge de. Noe jeg er veldig glad for, de har gitt meg mye glede, og skal fortsette slik i mange år framover. (Takk til Tangen for offentliggjøring av design)

Når jeg er ferdig å studere, skaffet meg jobb og hus, skal jeg bygge hjemmekino når økonomien tillater det. Da er det nettop din kino jeg skal prøve å fiske ut litt inspirasjon fra.

Men før dette er på plass har jeg et ønske om en gang å få oppleve din kino. Jeg velger å bruke ordet oppleve, for jeg tror det er en opplevelse for livet. Alt ifra den flotte stemningsfulle tapeten til lysspillet mellom diffusorne. For ikke å snakke om lyden som har fått så mye lov-ord fra alle som har vært på besøk.

Jeg lurer virkelig på hva et proffkalibrert oppsett er i stand til å levere.

Siden jeg bor på nordsiden av dette langstrakte land, er det ikke ofte jeg beveger meg mot tigerstaden, men i år skal jeg sørover. Jeg blir en langhelg i Oslo fra fredag 28.09. Jeg lurer på om du har planlagt å kjøre en demo eller lignende denne helgen. Det hadde virkelig falt i smak om du har mulighet å ta imot en spirende lyd-entusiast fra det kalde nord.

Med vennlig hilsen Simen

Newcomer vidareje sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Rasta
    Poster
    187
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PMboksen din er full. Har prøvd å sende deg PM.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zaibz
    Hei Bjørn Erik!
    Først av alt vil jeg gratulere deg med en fantastisk flott hjemmekino. Jeg har fulgt med i skyggene siden mars 2010, og har virkelig kost meg med dine oppdateringer. Du har inspirert meg til de grader, for å si det mildt. Det var etter at du fikk InConcert Miles i hus, jeg bestemte meg for å bygge de. Noe jeg er veldig glad for, de har gitt meg mye glede, og skal fortsette slik i mange år framover. (Takk til Tangen for offentliggjøring av design)

Når jeg er ferdig å studere, skaffet meg jobb og hus, skal jeg bygge hjemmekino når økonomien tillater det. Da er det nettop din kino jeg skal prøve å fiske ut litt inspirasjon fra.

Men før dette er på plass har jeg et ønske om en gang å få oppleve din kino. Jeg velger å bruke ordet oppleve, for jeg tror det er en opplevelse for livet. Alt ifra den flotte stemningsfulle tapeten til lysspillet mellom diffusorne. For ikke å snakke om lyden som har fått så mye lov-ord fra alle som har vært på besøk.

Jeg lurer virkelig på hva et proffkalibrert oppsett er i stand til å levere.

Siden jeg bor på nordsiden av dette langstrakte land, er det ikke ofte jeg beveger meg mot tigerstaden, men i år skal jeg sørover. Jeg blir en langhelg i Oslo fra fredag 28.09. Jeg lurer på om du har planlagt å kjøre en demo eller lignende denne helgen. Det hadde virkelig falt i smak om du har mulighet å ta imot en spirende lyd-entusiast fra det kalde nord.

Med vennlig hilsen Simen
    Tusen takk for utrolig mye hyggelige ord! Veldig hyggelig å høre man kan være til stor inspirasjon for andre.

Jeg driver å bygger om frontveggen i kinoen pr.dd, men at du skal snart til Oslo og er lysten på en demo inspirerer meg veldig til å sette fart. Skal prøve å få kinoen ferdig slik at du kan få en bra demo, for du er hjertelig velkommen!

Sitat Opprinnelig postet av vidareje
    PMboksen din er full. Har prøvd å sende deg PM.
    Fått PM fra deg og fått svart deg

Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,664
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ett lite spm, i første post står det at rommet er ca 5,4m L - Er dette fra bakvegg til lerret eller inkludert rommet bak lerret? Hvor mye er er det som anbefales å ha bak lerret før veggen?

Geir

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,523
    Takk & like
    Nevnt
    12 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du fått nytt tlf nr??

Har prøvd å ringe deg og sende sms, men ikke noe respons...
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Side 281 av 367 FørsteFørste ... 141 151 161 171 181 191 201 211 221 231 241 251 261 271 277 278 279 280 281 282 283 284 285 291 301 311 321 331 341 351 361 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •