BEF's kompromissløse hjemmekino - Nytt hus og nye muligheter, post 7269 - - Side 279

Sponsorer:
Takk Takk:  8
Like Like:  118
Side 279 av 367 FørsteFørste ... 139 149 159 169 179 189 199 209 219 229 239 249 259 269 275 276 277 278 279 280 281 282 283 289 299 309 319 329 339 349 359 ... SisteSiste
Viser resultater 5,561 til 5,580 av 7339
    Active Seigmann sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Swiffer
    Vil ikke lerretet blafre en del når tolv store elementer pusher så masse luft?
    Det er ett større problem om man hadde hatt en svs bak der.. de blåser jo så lerretet flagrer

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Swiffer
    Vil ikke lerretet blafre en del når tolv store elementer pusher så masse luft?
    På normalt volum er det så lite membran bevegelse at det er ikke noe problem. Ved høyere volum, over 110db, da kan det oppstå noe blafring i lerretet. Den blafringen er da ikke noe problem, det blir mere som en effekt i forhold til det som skjer i bilde og vedvarer kun i noen hundredels sekund.

Newcomer thenuts sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    227
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gleder meg til å se og høre hvordan oppsettet ditt blir med alle forbedringene du har jobbet med i det siste. Si fra hvis det lar seg gjøre med et lite besøk av meg og fruen en av de nærmeste ukene

Øyvind

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,742
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...tror det er greit med et fysisk varsel, jeg kan selv skrive under på at det først blafrer når øra blafrer nærmest tilsvarende... Tror ikke jeg har vært borti lignende lydtrykk siden jeg satt på med en kompis sin hyperrigga (på alle fronter...) Opel Omega 2000 på 90-tallet en gang...

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Driver å funderer litt over bygging av lerret om dagen. Jeg gjør men noen forskjellige tanker. Det ene er skal jeg feste lerretet foran eller bak på rammen, det er fordeler og ulemper med begge deler. Monterer jeg duken i front er det enklere å lage mange avstivninger i rammen. Duken derimot må man montere motsatt vei, der front duken kommer sist på, noe som kan gjøre at det er vanskeligere å få den skikkelig stram. Monterer jeg duken bak blir det motsatt scenario, ikke så enkelt å få en stiv ramme og duken kan bli mye mere stram... Tror jeg må forske litt på hvor stivt ramme verk jeg klarer å lage uten metall.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Driver å funderer litt over bygging av lerret om dagen. Jeg gjør men noen forskjellige tanker. Det ene er skal jeg feste lerretet foran eller bak på rammen, det er fordeler og ulemper med begge deler. Monterer jeg duken i front er det enklere å lage mange avstivninger i rammen. Duken derimot må man montere motsatt vei, der front duken kommer sist på, noe som kan gjøre at det er vanskeligere å få den skikkelig stram. Monterer jeg duken bak blir det motsatt scenario, ikke så enkelt å få en stiv ramme og duken kan bli mye mere stram... Tror jeg må forske litt på hvor stivt ramme verk jeg klarer å lage uten metall.
    Og du vil ikke lage en dobbel ramme? Da kan du montere duken på den front ramma og skru det hele fast til en annen (usynlig) ramme bak som er avstivet.

Men kanskje blir det for tungt?

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan laminere opp en ramme med feks 4-5mm lister med epoxy.
    Det blir veldig stivt og beveger seg ikke.

Men du må lage til en sikkelig jig så du får presset det godt og lagt det rett.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg driver å prøver litt forskjellige laminerings metoder. Tenker å bruke MDF kombinert med kryssfiner. Enten lime de flatt sammen eller å frese spor i MDFen og lime inn lengder av kryssfiner stående mot MDFen, da vil det bli to lag MDF med krysfiner i midten.

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ideelle hadde jo vært og kjøpt 25 plater med 2mm finer og laminert med not og fjær og sagd ut en ramme

Hehe, men mdf kryssfiner sandwitchen din blir sikkert stiv nok!

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,031
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Seigmann
    Det ideelle hadde jo vært og kjøpt 25 plater med 2mm finer og laminert med not og fjær og sagd ut en ramme
    Hvem selger 2 mm finer? Kunne tenkt meg det til et relatert prosjekt...

Intermediate paalab sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Vil tro du finner det hos XLbygg. Mulig de bare har ned til 3mm...

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    finerfabrikken

burde få bestilt om du tar en tlf

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg bestilt reise til en ny oppleveleses tur, denne gangen går turen til Berlin og IFA2012.

AVforum skal ned å dekke messen som vanlig, devilej og jeg reiser ned tirsdag 28.august, å vi møter Gorm, Ak, mag og Lygren der fredag formiddag. Lover å bringe hjem til dere alle våre inntrykk fra messen. Jeg er litt forutinntatt til denne messen og regner med det blir en overvekt av flatskjermer devilej og jeg har tenkt vi skal gjøre som sist og ta en tur i Berlin å se hva vi kan finne av spennende HiFi i selve Berlin.

Ser fram til noen spennende dager i Tyskland!!

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vent litt... BEF... bildet ser kjent ut.. hmmm B.E.F. ... husker kommentar fra en som het Bjørn Erik ____

B
    E
    F

Ahh!! Så du kommenterte en eller annen artikkel om kino

Hadde tenkt å svare deg etter du sa mye negativt om offentlig kino (tenkte du var en av de som så på DVD filmer med en 32" og brukte TV høyttalere..) Men så at du postet en link til en "litt overgjennomsnitts hjemmekino". Hahahaha. For en hjemme kino du har! Sånne som deg er egentlig de får jeg vet om som kan si dritt om kinoen fordi du har en langt bedre en i huset! Håper om 20 år så har jeg halve kinoen du har i dag

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,486
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg bestilt reise til en ny oppleveleses tur, denne gangen går turen til Berlin og IFA2012.

AVforum skal ned å dekke messen som vanlig, devilej og jeg reiser ned tirsdag 28.august, å vi møter Gorm, Ak, mag og Lygren der fredag formiddag. Lover å bringe hjem til dere alle våre inntrykk fra messen. Jeg er litt forutinntatt til denne messen og regner med det blir en overvekt av flatskjermer devilej og jeg har tenkt vi skal gjøre som sist og ta en tur i Berlin å se hva vi kan finne av spennende HiFi i selve Berlin.

HELDIG-GRIS:grin:

God tur,og kos dere !

Blir spennende å lese om inntrykkene deres !
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , McIntosh C48 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 og Minidsp Nanodigi.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , MA RXFX , MA Apex A-10 , 2 X Arendal Sub 2.
    BILDE : Panasoic ST50 65", Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Syvio HD Mediabox , Apple-TV.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha lest gjennom hele tråden må jeg si at jeg er mektig imponert over hva du har fått til. Perfeksjonisme og mengder pågangsmot har iallefall (ut ifra det jeg kan se) gitt ett fantastisk resultat!

Masse inspirasjon og idèer å hente her for oss andre dødlige iallefall!
    Følger spent med for å se hvordan det blir når får på plass ny frontvegg osv!

-Christer

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

devilej og jeg har tenkt vi skal gjøre som sist og ta en tur i Berlin å se hva vi kan finne av spennende HiFi i selve Berlin.

Jeg vil gjerne vite hva som er å få i Berlin! Tyskland har bra priser på hifi, men tyskere er dessverre dårlige på nettsider...

Firmabilen går gratis til Berlin, og jeg kjører gjerne noen timer for å kombinere opplevelse og å spare et par hundrelapper

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UltimaNoctis
    Vent litt... BEF... bildet ser kjent ut.. hmmm B.E.F. ... husker kommentar fra en som het Bjørn Erik ____

B
    E
    F

Ahh!! Så du kommenterte en eller annen artikkel om kino

Hadde tenkt å svare deg etter du sa mye negativt om offentlig kino (tenkte du var en av de som så på DVD filmer med en 32" og brukte TV høyttalere..) Men så at du postet en link til en "litt overgjennomsnitts hjemmekino". Hahahaha. For en hjemme kino du har! Sånne som deg er egentlig de får jeg vet om som kan si dritt om kinoen fordi du har en langt bedre en i huset! Håper om 20 år så har jeg halve kinoen du har i dag
    Din konklusjon er nok rett. Jeg er ikke den som liker å slenge dritt om andre oppsett, jeg er mye mere for å få folk til å dele gleden med opplevelsen av hva god lyd og bra bilde kan gi. Så det viktigste er at man er glad i musikk og film. Så synes det er synd at mange er mere opptatt av dyrt og flott utstyr framfor gleden av opplevelsen.

Jeg tipper om 20år har du et oppsett som er langt bedre enn hva jeg har pr.dd, teknologien vil gå framover Skulle du ha lyst er du selvsagt velkommen på neste demo jeg skal ha.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ChristerSG
    Etter å ha lest gjennom hele tråden må jeg si at jeg er mektig imponert over hva du har fått til. Perfeksjonisme og mengder pågangsmot har iallefall (ut ifra det jeg kan se) gitt ett fantastisk resultat!

Masse inspirasjon og idèer å hente her for oss andre dødlige iallefall!
    Følger spent med for å se hvordan det blir når får på plass ny frontvegg osv!

-Christer
    Takker for hyggelige ord. For meg har det bare vært hyggelig og kunne dele mine tanker med andre gjennom min prosess med å bygge ny kino.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fredrikjakobsen
    Jeg vil gjerne vite hva som er å få i Berlin! Tyskland har bra priser på hifi, men tyskere er dessverre dårlige på nettsider...

Firmabilen går gratis til Berlin, og jeg kjører gjerne noen timer for å kombinere opplevelse og å spare et par hundrelapper
    Du får følge med, så får vi se hva vi finner

Side 279 av 367 FørsteFørste ... 139 149 159 169 179 189 199 209 219 229 239 249 259 269 275 276 277 278 279 280 281 282 283 289 299 309 319 329 339 349 359 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •