BEF's kompromissløse hjemmekino - Nytt hus og nye muligheter, post 7269 - - Side 278

Sponsorer:
Takk Takk:  8
Like Like:  123
Side 278 av 368 FørsteFørste ... 138 148 158 168 178 188 198 208 218 228 238 248 258 268 274 275 276 277 278 279 280 281 282 288 298 308 318 328 338 348 358 ... SisteSiste
Viser resultater 5,541 til 5,560 av 7348
    Intermediate Probie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    908
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Veldig varierende, er ikke noe fasitsvar på det dessverre. Her må man høre hva som fungerer.
    Skjønner . Hva endte du opp med til slutt? Hva oppnår man rent teknisk med den funksjonen?

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,745
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Probie
    Skjønner . Hva endte du opp med til slutt? Hva oppnår man rent teknisk med den funksjonen?
    Man oppnår et ennå bedre lydbilde, overgangen mellom forskjellige elementer blir mere sømløse og en jevnere frekvensgang.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,031
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    -lerret-mk2-jpg[/QUOTE]

Jeg holder akkurat på med hengsling av lerretet selv og så ser jeg mine egne skisser i din tråd. Skulle sjekket ut tråden din 1 time før. Nå holder jeg på med en helt annen løsning som helt sikkert ikke er bedre enn den over...

Jaja..., ikke for sent å snu.

Om du går for alternativet over - har du noen gode ideer til hvordan feste makerings/pynte-rammen?

Intermediate Probie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    908
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man oppnår et ennå bedre lydbilde, overgangen mellom forskjellige elementer blir mere sømløse og en jevnere frekvensgang.

Høres bra ut! Blir bra når får sett litt på det, håper det kan løse noen av mine egne (lydrelaterte ) "problemer"

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,745
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    -lerret-mk2-jpg

Jeg holder akkurat på med hengsling av lerretet selv og så ser jeg mine egne skisser i din tråd. Skulle sjekket ut tråden din 1 time før. Nå holder jeg på med en helt annen løsning som helt sikkert ikke er bedre enn den over...

Jaja..., ikke for sent å snu.

Om du går for alternativet over - har du noen gode ideer til hvordan feste makerings/pynte-rammen?
    Det lønner seg å følge med vet du

Når det gjelder fester av rammene rundt har jeg tenkt å gjøre slik jeg gjør med front veggen idag, presspasning. Jeg har en tanke om å ha et spor på baksiden av topp dekslet slik det ikke sklir ned.

Nå skal jeg å si at det blir ikke de store dekslene jeg blir å ha rundt lerretet, da lerretet vil ta nesten hele front veggen.

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg spør som jeg har vett til, men here goes. Jeg er egentlig ute i samme ærend som Probie og fisker litt etter "facit". Vi har jo samme elementer montert med samme avstand til baffel, BEF. Er rommet virkelig med å bestemmer tidskomp her...? I mitt enkle sinn (ja det er virkelig enkelt) så burde vi kunne bruke samme innstilling. Kan du si litt om hvorfor det ikke er så rett frem?

Du snakker om personlig preferanse, og om det er det som gjør at du vegrer deg mot å si noe om din tidskomp, så kan du jo skrive en "disclaimer" under innlegget.

Kan legge til at jeg har bygget om hele frontrekken og har pensjonert Miles-kassene. Nå er det 3xFR15A/2 som står bak lerretet sammen med 2xpd.186 subber. Jeg har ikke solgt de ekstra elementene, så det blir nok Miles igjen når jeg får bedre plass bak lerret.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå skal jeg å si at det blir ikke de store dekslene jeg blir å ha rundt lerretet, da lerretet vil ta nesten hele front veggen.
    hvordan blir høyden på det nye lerretet? Kjenner på meg at jeg må ta turen innom med "Imortals" for å kikke på den nye løsningen. Har en mistanke om at dette hever et skyhøyt nivå enda høyere

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,346
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    hvordan blir høyden på det nye lerretet? Kjenner på meg at jeg må ta turen innom med "Imortals" for å kikke på den nye løsningen. Har en mistanke om at dette hever et skyhøyt nivå enda høyere
    Har`n ikke testa Immortals i nirvanan sin enda... " siste på hodet " da er det bra du får vist han hva som bor i den filmen bassmessig :-D

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Har`n ikke testa Immortals i nirvanan sin enda... " siste på hodet " da er det bra du får vist han hva som bor i den filmen bassmessig :-D
    Kinoen til BEF spiser alt med den største selvfølgelighet, jeg vet nok ikke selv hva som bor i filmen selv om den ble sett på et anlegg med dobbel sub... Filmen er på sin måte mye bedre enn sitt dårlige rykte, og lydsporet er meget dynamisk som du sier. Men jeg tviler på at det slår romferga under takeoff

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,745
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er det en stund siden jeg har hatt skrudrillen inne i kinoen, men nå har jeg tatt den inn i varmen igjen. Har demontert frontveggen, lerretet mitt har fått ny og glad eier. Så nå starter jobben med å finne på noe nytt og spennende i front av rommet!

Jeg skal bruke litt tid på å leke meg med høyttalerne i front for å se om det er noe forbedring å hente i plassering. Plasseringen dem har hatt nå har mye vært gitt av lerretets størrelse, denne gangen skal lerretet bli bestemt ut fra høyttalernes plassering.

Her er noen bilder fra min nakne front vegg

-_mg_7981-jpg

-_mg_7985-jpg

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,346
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Baffel vegg på gang nå da?

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,745
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Baffel vegg på gang nå da?
    Tror ikke det, da er jeg ødt til å bygge om mine fronter, med at de har bassport bak. Jeg skal uansett prøve litt forskjellig

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde ikke du en plattform som høyttalerne sto på? Ser ut som den er borte nå i allefall....

Uansett ... det du burde prøve få til er at diskanthornet peker noenlunde rett mot primær lytteposisjon, dvs vinkle høyre og venstre front ganske mye inn. Hornet taper en del nivå off-axis, spesielt ved høye frekvenser.

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser også du har malt senter høytaleren din slik den kamuflert med rommet..

Stilig!
    Min tråd

Newcomer MMartinS sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvor er senteren blitt av? dette må jo bli bra å!:-D

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b3nd1k

Stilig!
    Phanthom senter heter det 8)

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,745
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tangenAVdesign
    Hadde ikke du en plattform som høyttalerne sto på? Ser ut som den er borte nå i allefall....

Uansett ... det du burde prøve få til er at diskanthornet peker noenlunde rett mot primær lytteposisjon, dvs vinkle høyre og venstre front ganske mye inn. Hornet taper en del nivå off-axis, spesielt ved høye frekvenser.
    Det stemmer at jeg hadde en platform der i starten, denne ble tatt bort da diskantene kom noe for høyt. Høyttalerne er nå løftet 30mm, de står på noen absorbasjons klosser. Vinkelen slik dem stod ble veldig bestemt av lerretet, er det jeg skal jobbe litt med nå for å se hva jeg kan hente ved replassering. Må si jeg gleder meg stort til det

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,745
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b3nd1k

Stilig!
    Sitat Opprinnelig postet av MMartinS
    hvor er senteren blitt av? dette må jo bli bra å!:-D
    Senteren er tatt ut av kinoen. Jeg skal ha ut alt av høyttalere å la dem få finish, samt at jeg skal få kledd hele delen bak lerretet med scenemolton...

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,745
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt meg noen timer i kinoen i kveld og konklusjonen er klar. Det er MYE mere å hente med å jobbe med plasseringen. Veldig deilig å få det bekreftet, det betyr bare at nå kan det bare gå en vei

Har å vært å kjøpt inn materiell til å bygge lerret, får se om jeg får litt tid og motivasjon til å starte på det prosjektet i morgen. Var såpass morsomt å høre på musikk så det frister mye mere.

Newcomer Swiffer sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil ikke lerretet blafre en del når tolv store elementer pusher så masse luft?

Side 278 av 368 FørsteFørste ... 138 148 158 168 178 188 198 208 218 228 238 248 258 268 274 275 276 277 278 279 280 281 282 288 298 308 318 328 338 348 358 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •