BEF's kompromissløse hjemmekino - Nytt hus og nye muligheter, post 7269 - - Side 277

Sponsorer:
Takk Takk:  8
Like Like:  118
Side 277 av 367 FørsteFørste ... 137 147 157 167 177 187 197 207 217 227 237 247 257 267 273 274 275 276 277 278 279 280 281 287 297 307 317 327 337 347 357 ... SisteSiste
Viser resultater 5,521 til 5,540 av 7339
    Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av toref
    Ofte lærerikt å høre andres oppsett. Hvilke ting tenker du mest på å forbedre?

Mvh
    Helheten Ønser å få noe bedre mellomtone, litt mere attakk i midbassen og ennå mere sømløst lydbilde. Er småting egentlig, men mere perfeksjonering av oppsettet. Jeg har å lyst å prøve en annen kilde for å se hvor mye elektronikken bremser meg pr.dd.

Intermediate Per Christian sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,619
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du noe tid til helga for en liten demo for meg og samboeren? spesielt hvis det er dårlig vær, vi har null planer så da hadde det vært gøy og tatt en titt

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Per Christian
    Har du noe tid til helga for en liten demo for meg og samboeren? spesielt hvis det er dårlig vær, vi har null planer så da hadde det vært gøy og tatt en titt
    Lerretet i kinoen er på vei ut og jeg skal bygge nytt, så det er ikke noe bilde i kinoen Jeg får heller invitere dere på demo når nytt lerret er på plass.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt en seanse i kinoen i kveld etter inspirasjon fra demoen hos Akto igår. Justert litt om og smilet satt fra øre til øre Det jeg gjorde var å dempe noe i bassområdet fra 25 til 50Hz, justerte litt tidskomp på diskantene og vips løftet lydbilde seg noe helt utrolig, midbassen er mye mere stram og mellomtonen er ennå mere dynamsik, lyftig og åpen... enkelt sagt : "you have to hear it, to belive it"

Newcomer toref sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sånt er morro!

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,486
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Har hatt en seanse i kinoen i kveld etter inspirasjon fra demoen hos Akto igår. Justert litt om og smilet satt fra øre til øre Det jeg gjorde var å dempe noe i bassområdet fra 25 til 50Hz, justerte litt tidskomp på diskantene og vips løftet lydbilde seg noe helt utrolig, midbassen er mye mere stram og mellomtonen er ennå mere dynamsik, lyftig og åpen... enkelt sagt : "you have to hear it, to belive it"
    Du verden - så du hadde enda litt å gå på altså ??

Moro at sånne små ,og helt gratis småjusteringer kan gjøre det lille ekstra
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , McIntosh C48 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 og Minidsp Nanodigi.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , MA RXFX , MA Apex A-10 , 2 X Arendal Sub 2.
    BILDE : Panasoic ST50 65", Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Syvio HD Mediabox , Apple-TV.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av toref
    Sånt er morro!
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Du verden - så du hadde enda litt å gå på altså ??

Moro at sånne små ,og helt gratis småjusteringer kan gjøre det lille ekstra
    Alltid gøy når man får litt bedre lyd, litt etter litt, tilslutt blir det kanskje en drøm

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,619
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lerretet i kinoen er på vei ut og jeg skal bygge nytt, så det er ikke noe bilde i kinoen Jeg får heller invitere dere på demo når nytt lerret er på plass.
    såpass ja hehe, det blir det spennende og følge med på null stress, vi kommer da ting er på plass igjen husk og si i fra hvis du er i området her oppe også

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lerretet jeg har i kinoen pr.dd er på vei ut og skal få ny eier. Så jeg driver veldig å tenker ut ny løsning for lerret i kinoen. Jeg har noen kriterier jeg må ha oppfylt, for det første skal det være et 2.40:1 lerret som jeg skal maskere ned til 16:9, lerretet må være enkelt å kunne komme bak og det skal integreres i selve den falske veggen.

Jeg har drevet å tenkt ut noen forskjellige løsninger, vært innom tråden til RuneW for å låne noen skisser...

Alt.1, bygge lerretet og sette hengsel på toppen, la lerretet henge 2-3cm utenfor veggen slik at det er klaring for rammen rundt lerretet mot veggen når man løfter lerretet opp.

-lerret-jpg

Alt.2, bygge lerretet og montere det med hengsel, la veggen rundt lerretet fungere som ramme. Kunne demontere topp rammen slik at man kan løfte opp lerretet. De andre sidene skal ha 100% passform mot lerretet.

-lerret-mk2-jpg

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,619
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alt.1 fungerer veldig bra her hos meg

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Per Christian
    Alt.1 fungerer veldig bra her hos meg
    Den er en god løsning, men tror kanskje Alt. 2 er en enklere og ennå mere integrert løsning.

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,619
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den er en god løsning, men tror kanskje Alt. 2 er en enklere og ennå mere integrert løsning.
    Det tror jeg også, da blir hengslene gjemt helt, også mye lettere og skru opp!

Newcomer toref sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har kjøpt meg noen slike henglser fra Reliablehardware.com for å kunne plukke ned lerretsrammen enda enklere:

-reliable_hardware_2012_take_apart_hinge-jpg

Da kan man bare "hekte av" hele rammen fra lerretsveggen. Kanskje noe for deg også? De jeg har fått er ikke så voldsomst store, så jeg tipper jeg kommer til å bruke 5-7 stk for å sikre tilstrekkelig løfteevne.

Mvh

Active
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tidskomp på diskanten er faktisk veldig vesentlig i hornladede diskanter siden elementet faktisk står endel cm lenger inn. Bruker å kjøre begge i fulltone med pink noise og justerer til jeg får mest nivå og minst fasefeil. Du hører også veldig godt ved hvert knepp hvor stor forskjellen er i "sømløshet".
    Tror jeg har kompensert mellomtonen rundt 8cm i forhold til hornet.

Det kan være litt mer vrient siden du har doble 15" til mellomtoner og jeg for øyeblikket har enkel 8" klint opptil hornet.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RiZLa_7
    Tidskomp på diskanten er faktisk veldig vesentlig i hornladede diskanter siden elementet faktisk står endel cm lenger inn. Bruker å kjøre begge i fulltone med pink noise og justerer til jeg får mest nivå og minst fasefeil. Du hører også veldig godt ved hvert knepp hvor stor forskjellen er i "sømløshet".
    Tror jeg har kompensert mellomtonen rundt 8cm i forhold til hornet.

Det kan være litt mer vrient siden du har doble 15" til mellomtoner og jeg for øyeblikket har enkel 8" klint opptil hornet.
    Dere får rette meg opp hvis jeg skriver noe helt feil nå men er det ikke bare å måle avstanden mellom diskant og bass element(ene) også konvertere den til tid?

Eller bruker dere REW (for eks) og/eller ørene for å finne ut når det sitter?

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jerome
    Dere får rette meg opp hvis jeg skriver noe helt feil nå men er det ikke bare å måle avstanden mellom diskant og bass element(ene) også konvertere den til tid?

Eller bruker dere REW (for eks) og/eller ørene for å finne ut når det sitter?
    Det er ikke noe man kan måle med et målebånd. Personlig når det gjelder tidskompensasjon bruker jeg ørene, dette gir meg mulighet for å lage det lydbilde jeg liker best. Derfor foretrekker jeg elektronikk som lar deg gjøre justeringer "live". Det er fult mulig å måle dette også, men har ikke drevet med den type måling så mye derfor vil jeg ikke utdype hvordan man går fram.

Intermediate Probie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    908
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når du justerer den tidskompensasjonen, hvor mye er det du justerer da?

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken lerretsleverandør vurderer du?

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Probie
    Når du justerer den tidskompensasjonen, hvor mye er det du justerer da?
    Veldig varierende, er ikke noe fasit svar på det dessverre. Her må man høre hva som fungerer.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    Hvilken lerretsleverandør vurderer du?
    Ikke helt sikkert ennå akkurat hvilken duk det blir, men blir en DreamScreen Acoustic ultraHD duk. Jeg har en prototype duk fra DreamScreen idag og er meget fornøyd med den, då det blir ny derfra.

Side 277 av 367 FørsteFørste ... 137 147 157 167 177 187 197 207 217 227 237 247 257 267 273 274 275 276 277 278 279 280 281 287 297 307 317 327 337 347 357 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •