BEF's kompromissløse hjemmekino - Nytt hus og nye muligheter, post 7269 - - Side 276

Sponsorer:
Takk Takk:  8
Like Like:  118
Side 276 av 367 FørsteFørste ... 136 146 156 166 176 186 196 206 216 226 236 246 256 266 272 273 274 275 276 277 278 279 280 286 296 306 316 326 336 346 356 366 ... SisteSiste
Viser resultater 5,501 til 5,520 av 7339
    Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Siden det var litt snakk om film osv her så tenkte jeg at jeg kan gi et lite tips.

Så nettopp filmen: Get the gringo, med Mel Gibson.

Kjempe bra film! Å ikke minst, lydeffektene var sinsyke. Var mange fine dype bass-spor i denne filmen. Rythmiken min fikk kjørt seg ihvertfall! Tipper dette låter fett hos deg!
    Min tråd

Newcomer vidareje sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Rasta
    Poster
    187
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for en fantastisk demo og gjestfrihet, ikke så mye å tilføye til det andre allerede har skrevet om lyd og bilde:-D Det ble litt stusselig å komme hjem til 46" LED-TV og 2x10" Du har jo nesten 4D med det lufttrykket som kommer fra bassportene:-D Det må være befriende å slippe å tenke på om det går bra når det dundrer og braker som verst. Jeg måtte jo se en film i går kveld (Tron) og var kontinuerlig bekymret for høyttalerne mine:-D
    Tusen takk for de to demo CDene også, mye artig og bra der.

Kommer gjerne på besøk flere ganger, kanskje et treff med SkedsmoAudio som du foreslo.

Vidar

Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Hatt besøk i ettermiddag/kveld også, i dag var det besøk av vidareje. Ikke hilst på han før så var veldig hyggelig og få hilse på en ny AVforumer. Som alltid går tiden så alt for fort i hyggelig selskap, takker for at du tok turen innom, og tusen hjertelig takk for 2 CDer med bra innhold!!

Newcomer vidareje sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Rasta
    Poster
    187
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er noen fimer i en genre du kanskje kan være interessert i:

CoralSeaDreaming Awaken, Reef of Riches, Coral Reef Adventure og Atlantis A world beyond words. Prøvde å laste opp coverene, men det ble noe tull? Jeg liker den første best, men jeg måtte bestille den enten fra New Zealand eller Australia. Den siste er mer en kunstfilm enn en vanlig naturfilm, veldig bra.

Her er lenker til filmene:
    Coral Sea Dreaming Awaken BluRay
    http://www.amazon.com/Equator-Reefs-...reef+of+riches
    http://www.amazon.com/IMAX-Coral-Ree...reef+adventure
    http://www.play.com/DVD/Blu-ray/4-/1...bc%7b600%7d%2b

Vidar

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,741
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for hyggelige ord vidareje, veldig hyggelig med besøk av deg! Takker så mye for gode film tips, skal få sjekket de ut.

Som jeg sa til deg igår, så inviterer jeg gjerne hele SkedsmoAudio på demo aften.

Intermediate dwdbard sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Sted
    Mysen
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg må nok en gang berømme deg for din gjestfrihet Bjørn Erik, har aldri vært bort i noen som åpner sitt hjem for "villt fremmede" på den måten, også så ofte!

Det er jo veldig gøy for oss andre at vi kan få oppleve Norges råeste kino!
    Det sitter ihvertfall godt printet inn hos meg enda, og det vil det gjøre i lang tid!

Tenker også at du må være ekstremt tålmodig når du sitter og viser det samme demo materiale om og om igjen!! Skjønner at du setter veldig pris på og kunne del din hobby med andre, vil bare si at vi setter også utrolig pris på din gjestfrihet og entusiasme!

Stå på videre BEF!

Vennlig hilsen
    Stian

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva la han ikke igjen Han hadde med en egen harddisk til meg som var fylt med 241GB av morsomheter. Det var 5 DTS demo plater Blu-Ray, 36 AVSforum DVD, 3 demo DVD, 1 Denon demo disk og 6 SQ CDer. De 36 DVDene fra AVSforum har bare vanlig Dolby lydspor, men veldig kjekt å se alle klippene de har valgt ut som test materiale. Her var det masser av morsomme lydspor, så må få laget meg en liste over noen filmer som må kjøpes inn på Blu-Ray for å ha til demo.
    Ah, skjønner. Får begynne å tråle AVSforums etter tips

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,741
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dwdbard
    Jeg må nok en gang berømme deg for din gjestfrihet Bjørn Erik, har aldri vært bort i noen som åpner sitt hjem for "villt fremmede" på den måten, også så ofte!

Det er jo veldig gøy for oss andre at vi kan få oppleve Norges råeste kino!
    Det sitter ihvertfall godt printet inn hos meg enda, og det vil det gjøre i lang tid!

Tenker også at du må være ekstremt tålmodig når du sitter og viser det samme demo materiale om og om igjen!! Skjønner at du setter veldig pris på og kunne del din hobby med andre, vil bare si at vi setter også utrolig pris på din gjestfrihet og entusiasme!

Stå på videre BEF!

Vennlig hilsen
    Stian
    Takk for det, hyggelig at det blir satt pris på og den største gleden er jo å dele!

Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Har vært inne på tanken å få laget en liten oversikt over gode klipp for demo. Jeg har jo en liten drøm om å få laget meg noen egne demo disker på Blu-Ray, hadde vært meget kjekt til bruk under demo.

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,488
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for det, hyggelig at det blir satt pris på og den største gleden er jo å dele!

Har vært inne på tanken å få laget en liten oversikt over gode klipp for demo. Jeg har jo en liten drøm om å få laget meg noen egne demo disker på Blu-Ray, hadde vært meget kjekt til bruk under demo.
    Ja det blir virkelig satt pris på,det er helt sikkert

Det hadde nok vert en god ide ja - hvertfall for deg som kjører demoer såpass ofte!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , McIntosh C48 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 og Minidsp Nanodigi.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , MA RXFX , MA Apex A-10 , 2 X Arendal Sub 2.
    BILDE : Panasoic ST50 65", Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Syvio HD Mediabox , Apple-TV.

Intermediate Hanspf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvem ville ikke hatt en slik demo skive

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hanspf
    +1

Newcomer keithrichards sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har i ettermiddag hatt besøk av keithrichards med hele familien, kjempehyggelig. Vi parkerte etterhvert hans to døtre nede i kinoen med "Sammys eventyr" i 3D på menyen, å jentene konkluderte raskt med at jeg trengte ikke å gå på kino for det var mye bedre her enn på ekte kino

Når besøke hadde forlatt oss tok jeg turen ned i kinoen for å ta en titt på demo materiellet jeg fikk av Baldrick når han var her igår. Det ble for 3,5timer i kinoen med masse morsomme øyeblikk. Jeg fant fram loptopen min også, og gjorde noen små justeringer på lyden. Det er lenge siden jeg har kost meg så voldsomt i kinoen, jeg sier bare: det er godt med ferie

I morgen venter jeg også besøk, da tar Torolan med fru turen innom. Skal bli hyggelig og hilse på han igjen.
    Gøy å komme innom når vi var i "nabolaget". Både jentene og fruen var skikkelig imponert over bildekvaliteten i 3D. Som min eldste datter(snart 9) utbrøt da hun kikket inn døra til kinoen: "heldiggris!"

Her er det bare å få bygget garasje og skiftet tak, så kommer neste trinn: kino på loftet! :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Disse demo DVD'ene er ganske gamle nå. Jeg brukte dem for 4, kanskje 5 år siden hvis jeg husker riktig. Det er mye bra men som BEF skriver så er det bare 5.1 - bare Dolby Digital og vanlig DTS. Video kvaliteten er også bare DVD...

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,741
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Ja det blir virkelig satt pris på,det er helt sikkert

Det hadde nok vert en god ide ja - hvertfall for deg som kjører demoer såpass ofte!
    Sitat Opprinnelig postet av Hanspf
    Dessverre er det noe som heter retigheter rundt Blu-Ray, så er nok ikke bare å lage den og kopiere opp i store opplag...

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,741
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av keithrichards
    Gøy å komme innom når vi var i "nabolaget". Både jentene og fruen var skikkelig imponert over bildekvaliteten i 3D. Som min eldste datter(snart 9) utbrøt da hun kikket inn døra til kinoen: "heldiggris!"

Her er det bare å få bygget garasje og skiftet tak, så kommer neste trinn: kino på loftet! :-D
    Veldig hyggelig og ha dere innom, håper dere har kommet dere vel hjem!

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,741
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jerome
    Disse demo DVD'ene er ganske gamle nå. Jeg brukte dem for 4, kanskje 5 år siden hvis jeg husker riktig. Det er mye bra men som BEF skriver så er det bare 5.1 - bare Dolby Digital og vanlig DTS. Video kvaliteten er også bare DVD...
    Tenkte å få sett gjennom de og sett hva jeg har av dette på Blu-Ray og sjekke ut hvor bra kvaliteten er på de sporene kontra andre demo spor.

Intermediate Hanspf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om en kan vise til at en har de selv så er det vel greit?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dessverre er det noe som heter retigheter rundt Blu-Ray, så er nok ikke bare å lage den og kopiere opp i store opplag...
    Mulig at jeg tar feil men jeg tror ikke at det er noe forskjell mellom rettigheter for en film på DVD og BluRay.
    Som jeg vet er det like ulovlig å lage en demo DVD enn BluRay (eller CD for all del). Det er lov å lage en slik disk hvis du eier alle filmene og det er lov å kopiere en BluRay (som du eier) til PC. Da er det vel lov og kopiere demo disken til en annen person som også eier alle filmene som er på selve disken (men det skjer aldri).

Å starte å distribuere en demo skive med deler av BluRay filmer høres ikke så farlig ut men det er fort gjort å få problemer hvis ett filmselskap bestemmer seg for å ta deg.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,741
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jerome
    Å starte å distribuere en demo skive med deler av BluRay filmer høres ikke så farlig ut men det er fort gjort å få problemer hvis ett filmselskap bestemmer seg for å ta deg.
    Er det jeg tenker mest på, irriter man dem nok kan det skape store problemer...

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,741
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I går tok jeg truren til Akto for demo i hans kino, det var virkelig en stor opplevelse og gav meg masser av inspirasjon til noen forbedringer av mitt eget lydbilde.

Newcomer toref sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ofte lærerikt å høre andres oppsett. Hvilke ting tenker du mest på å forbedre?

Mvh

Side 276 av 367 FørsteFørste ... 136 146 156 166 176 186 196 206 216 226 236 246 256 266 272 273 274 275 276 277 278 279 280 286 296 306 316 326 336 346 356 366 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •