BEF's kompromissløse hjemmekino - Nytt hus og nye muligheter, post 7269 - - Side 272

Sponsorer:
Takk Takk:  8
Like Like:  118
Side 272 av 367 FørsteFørste ... 132 142 152 162 172 182 192 202 212 222 232 242 252 262 268 269 270 271 272 273 274 275 276 282 292 302 312 322 332 342 352 362 ... SisteSiste
Viser resultater 5,421 til 5,440 av 7339
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,906
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Jeg har satt opp hele anlegget manuelt, jeg har ikke noen forskjellige kurve på musikk kontra film. Jeg har et parameter jeg justerer musikk kontra film og det er nivået på LFE. Jeg justerer ned nivået 4db på musikk. Dette er selvsagt en smak sak, min personlige preferanse ligger iallefall der.
    Takk for svar!

Demper du toppen noe når de er så utrolig effektive? eller er bass systemet like kapabelt?

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zeke1983
    Takk for svar!

Demper du toppen noe når de er så utrolig effektive? eller er bass systemet like kapabelt?
    Nivå på diskantene er 1,5db lavere enn nivået på 15" er, jeg kjører ikke mye Eq på diskantene. De største justeringene som er gjort på systemet er å rette opp i noen feil fra 60 til 400hz, ryddet opp i endel topper og dipper. Så har jeg jobbet mye med integreringen av subbene, slik at overgangen er helt sømløs.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,906
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nivå på diskantene er 1,5db lavere enn nivået på 15" er, jeg kjører ikke mye Eq på diskantene. De største justeringene som er gjort på systemet er å rette opp i noen feil fra 60 til 400hz, ryddet opp i endel topper og dipper. Så har jeg jobbet mye med integreringen av subbene, slik at overgangen er helt sømløs.

tusen takk for svar bef!

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stilig at folk på andre siden av jorda kan la seg bli inspirert av oss nordmenn.
    Liker spesielt den delen hvor han sier at han ikke forstår hvordan han skal overgå seg selv, og om han kanskje bare skulle få seg en ny hobby? Fiske?
    Siden han ikke har lagt inn noen nye innlegg på noen dager, så kan det hende at han er på fisketur?

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Stilig at folk på andre siden av jorda kan la seg bli inspirert av oss nordmenn.
    Liker spesielt den delen hvor han sier at han ikke forstår hvordan han skal overgå seg selv, og om han kanskje bare skulle få seg en ny hobby? Fiske?
    Siden han ikke har lagt inn noen nye innlegg på noen dager, så kan det hende at han er på fisketur?
    hehe, ikke tenkt over det, får håpe han kommer tilbake

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er det ikke leneg før neste prosessor er på plass i kinoen, har fått noen meget spennende og lovende teaser bilder av den

-7030_front-jpg
    -7030_back-jpg
    Jeg må nok smøre meg med litt mere tålmodighet, fått melding om atd en ikke vil være leveringsklar før August. Man får heller bare tenke at den som venter på noe godt ikke venter forgjeves!!

Jeg må også innrømme at det er sjelden jeg har gled meg så mye til et nytt produkt her hjemme som til denne.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,044
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmmm. Forsinket til august.
    Minner litt om problemene Emotiva sliter med rundt klargjøringen av XMC-1.
    Samme eiere selv om det er forskjellige produsenter
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,939
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må vell desverre si at jeg ikke ble helt overrasket over utsettelsen. Frykter det kommer til å ta en god stund før Emotiva XMC-1 er klar også så jeg hadde nesten bestemt meg for å gå for Sherbourn istedet dersom den var klar nå i sommer. Men da får vi bare smøre oss med litt tolmodighet, selv om tolmodighet ikke er noe jeg har overflod av når det gjelder å vente på slike morsomme ting

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Hmmmm. Forsinket til august.
    Minner litt om problemene Emotiva sliter med rundt klargjøringen av XMC-1.
    Samme eiere selv om det er forskjellige produsenter
    Kan jo hende det er noen komponenter de venter på som er felles, eller at de ikke ønsker den ene skal ødelegge markedet for den andre

Det blir bare spekulasjoner fra min side.... smører meg med tålmodighet og ser en film mens jeg venter

Intermediate Per Christian sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,619
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Føler med deg bjørn! og vente på noe sånt er ikke noe gøy *hater og vente* men som du sier, den som venter på noe godt venter ikke forgjeves

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Driver å funderer litt på om jeg skulle få meg en ny forsterker å ha i stuen. Etter jeg solgte ADAM høyttalerne har jeg hatt mine gode selvbygde dynaBel 2.5 stående i stuen koblet rett på min Pioneer TV. Som dere forstår er det TV lyd anlegget vil bli brukt til, men min kjære kone har et ønske om å få radio, så en god reciver hadde kanskje vært løsningen. Dette anleget vil være et 2.0 oppsett, muligens 2.1, så det er ikke viktig med noe avansert romkoreksjon. Så hva skulle man evt. velge?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden i fjør har jeg brukt en helt kurant Yamaha receiver (1067 tror jeg) til min JBL LS40+Senter i stua. Med biamping for å få litt mer ut av LS40. Og en ekstern sub.

Jeg synes at det fungerer bra. Enkelt å bruke, selv for de som ikke er AV spesialister.
    Du kan helt sikkert finne en ok brukt receiver som du kan lett selge seinere.

Jeg hadde vurdert andre mindre alternativer men de var ikke kraftige nok til å drive høyttalerne på en fornuftig måte. Men jeg er spent for å se hva andre alternativer kommer opp nå

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Du vet du ender opp med en Pre-amp og en Effekt likevel....

Emotiva - Sherbourn - Parasound

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en Arcam AVR300 stående, men den har ikke HDMI, ellers ville den være et godt alternativ for den har meget god lyd og masser av effekt. Jeg ønsker en enekl løsning så en Yamaha reciver kan være en løsning. Det vil ikke bli noe pre.+effekt, da vil det i såfall være aktive høyttalere i rommet.

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,619
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yamaha er vel en sikkert løsning har litt lyst på yamaha selv da den tid kommer det er vel noe nytt rundt svingen også?

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Per Christian
    Yamaha er vel en sikkert løsning har litt lyst på yamaha selv da den tid kommer det er vel noe nytt rundt svingen også?
    Det er ikke mange måneder igjen før de fleste leverandører har en helt ny produkt linje på plass. En annen forsterker som hadde vært spennende er NAD C390DD som kan oppgraderes med HDMI inn/ut, så er det om man har lyst å bruker 15-17´tusen på noe som sal for det meste formidle enkel TV lyd...

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,619
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke mange måneder igjen før de fleste leverandører har en helt ny produkt linje på plass. En annen forsterker som hadde vært spennende er NAD C390DD som kan oppgraderes med HDMI inn/ut, så er det om man har lyst å bruker 15-17´tusen på noe som sal for det meste formidle enkel TV lyd...
    Spennende! leste noe om onkyo som kommer med 11.4 tror jeg.. personlig så synes jeg da at 15-17 tusen blir litt overkill, tenker rundt 4-6 tusen, jeg hadde nok lagt meg rundt der men nå kjenner jeg ikke til ht dine da

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    BEF, du kunne ikke limt inn linken til tråden du har i South Africa i første post? Synes det er ganske morsomt å følge med på den, se utviklinga med bilde post å hvor sjokkerte folk blir over kinoen din

Litt lettere å følge isteden for å gå til side 271 hele tiden
    Min tråd

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b3nd1k
    BEF, du kunne ikke limt inn linken til tråden du har i South Africa i første post? Synes det er ganske morsomt å følge med på den, se utviklinga med bilde post å hvor sjokkerte folk blir over kinoen din

Litt lettere å følge isteden for å gå til side 271 hele tiden
    Ditt ønske er oppfylt

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk
    Min tråd

Side 272 av 367 FørsteFørste ... 132 142 152 162 172 182 192 202 212 222 232 242 252 262 268 269 270 271 272 273 274 275 276 282 292 302 312 322 332 342 352 362 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •