BEF's kompromissløse hjemmekino - Nytt hus og nye muligheter, post 7269 - - Side 271

Sponsorer:
Takk Takk:  8
Like Like:  118
Side 271 av 367 FørsteFørste ... 131 141 151 161 171 181 191 201 211 221 231 241 251 261 267 268 269 270 271 272 273 274 275 281 291 301 311 321 331 341 351 361 ... SisteSiste
Viser resultater 5,401 til 5,420 av 7339
    Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,044
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av FredrikC
    Er dette også et rebranded Emotiva produkt?

Ingen ting galt med det altså, men Emotiva versjonene koster stort sett 1/3...
    Les innlegget til svs-jan her
    http://avforum.no/forum/receivere-fo...essorer-2.html
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,741
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SannaX
    Det skal bli veldig spennende å høre hvordan denne er kontra 7020. Er det prosessoren du kjører musikk gjennom nå? Det virker jo som folk mener dette spiller musikk på høyt nivå uten da behov for en dedikert tokanals pre?
    Idag benytter jeg Oppo 95 med harddisk via USB som avspiller, den er koblet mot Sherbourn med HDMI, så den tar hele signalbehandlingen og analogt videre til Crown forsterkerne.

Jeg er selv godt fornøyd med løsningen, blir spennende og se hvordan analog utgangen er på Oppo 95 og balansert inn er på nye 7030.

Jeg går å med noen tanker å prøve en ennå råere nettverkavspiller som kan stå koblet rett på Crown forsterkerne.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,741
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FredrikC
    Er dette også et rebranded Emotiva produkt?

Ingen ting galt med det altså, men Emotiva versjonene koster stort sett 1/3...
    Som devilej sier, se innlegget til svs-jan. Den diskusjonen blir litt som Audi kontra Skoda. Du får ikke en Audi når du kjøper Skoda, her er det å samme eiere som står bak, men forskjellige produkter som kan ha likheter.

Jeg mener ikke å forhåndsdømme noen produkter, men konstaterer at det er store kvalitetsforskjeller på endel av spesifikasjonene.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Idag benytter jeg Oppo 95 med harddisk via USB som avspiller, den er koblet mot Sherbourn med HDMI, så den tar hele signalbehandlingen og analogt videre til Crown forsterkerne.

Jeg er selv godt fornøyd med løsningen, blir spennende og se hvordan analog utgangen er på Oppo 95 og balansert inn er på nye 7030.

Jeg går å med noen tanker å prøve en ennå råere nettverkavspiller som kan stå koblet rett på Crown forsterkerne.
    Det er moro at det fungerer så bra med surround-pre Det virker jo ikke som noen har hatt innvendinger på hvordan dette låter, selv uten nettverksspiller eller dedikert stereo-pre. Interessant med tanke på hvor den diskusjonen ofte tar veien.
    Får forøvrig ikke tilbakemelding fra det sørafrikanske forumet jeg heller. Ventet i to dager nå, men ser ikke ut til å skje noe. Hadde du en mail? (ta den gjerne på PM)

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,741
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er moro at det fungerer så bra med surround-pre Det virker jo ikke som noen har hatt innvendinger på hvordan dette låter, selv uten nettverksspiller eller dedikert stereo-pre. Interessant med tanke på hvor den diskusjonen ofte tar veien.
    Ja det er en liten tanke vekker

Får forøvrig ikke tilbakemelding fra det sørafrikanske forumet jeg heller. Ventet i to dager nå, men ser ikke ut til å skje noe. Hadde du en mail? (ta den gjerne på PM)
    Jeg er medlem, sendte mail til support@avforums.co.za og fikk svar etter 1 minutt fra han som er Admin. Han var litt over snittet fornøyd med at jeg tok kontakt Har startet tråd der nå og driver i disse minutter og laster opp noen innlegg.

BEF from Norway and his AVworld

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for det! Fin oppsummering i tråden der. De første kommentarene tyder på at gutta er imponert

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som devilej sier, se innlegget til svs-jan. Den diskusjonen blir litt som Audi kontra Skoda. Du får ikke en Audi når du kjøper Skoda, her er det å samme eiere som står bak, men forskjellige produkter som kan ha likheter.

Jeg mener ikke å forhåndsdømme noen produkter, men konstaterer at det er store kvalitetsforskjeller på endel av spesifikasjonene.
    Når det gjelder 7020, var det vel ikke akkuratt store kvalitetsforskjeller, men ser ut som du har rett i at 7030 vs XMC-1 er mer forskjelige. Takk for link.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,741
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for det! Fin oppsummering i tråden der. De første kommentarene tyder på at gutta er imponert
    Er litt morsomt og rart å gå gjennom hele tråden nå, tenke på alle de timene man har brukt på kinoen. Veldig gøy at andre å kan få glede av det.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,416
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Morsomt at du har blitt oppdaget i Sør-Afrika, BEF!
    Leste gjennom tråden der, en fin måte å få en oppsummering på

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,077
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg også vært så heldig å få oppleve kinoen til Bjørn Erik. Jeg må ærlig si at jeg aldri har hatt noen heftigere kino-opplevelse tidligere. Hele lydbildet sitter som et skudd, og med så mye headroom som dette systemet har, blir det aldri kjedelig. Både dypbassen og mellombassen bidrar til at opplevelsen blir en "anelse" fysisk

Når dette er sagt, er det aller mest fremtredende med denne kinoen, at man aldri opplever lyttetretthet, selv med volumet godt over referansenivå. Det er noe jeg selv drømmer om å få til i egen kino, men jeg tror veien er ganske lang og kronglete.

Sony VW95 leverer flotte bilder som alltid, og komplementerer i stor grad resten av kinoen. Alt i alt byr systemet på fantastiske opplevelser, og jeg gleder meg til å få oppleve mer av denne kinoen på et senere tidspunkt.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    13,696
    Takk & like
    Nevnt
    27 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ord blir litt fattige. I går opplevde jeg for første gang at kroppen rett og slett følte ubehag på grunn av lydtrykket, mens det likevel ikke var anstrengende å høre på.
    Utrolig deilig å ikke ha annet enn lerret å forholde seg til foran i rommet. Går å lurer på om ikke baffel-vegg blir løsningen hos meg også? Noen som er keen på en B&W oppsett med 802D?
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    BEF - du må hilse fra meg på det Sørafrikanske forumet... og si at det var hyggelig de likte konstruksjonen min! 8)

Jeg har faktisk vært i Sør-Afrika også. Et veldig spennende land på mange måter.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,741
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Da får en takke for foreløpig snarvisitt og på snarlig gjensyn!!!
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Da har jeg også vært så heldig å få oppleve kinoen til Bjørn Erik.
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Ord blir litt fattige. I går opplevde jeg for første gang at kroppen rett og slett følte ubehag på grunn av lydtrykket, mens det likevel ikke var anstrengende å høre på.
    Veldig hyggelig og ha dere 3 på besøk igår. Takk for hyggelige tilbakemeldinger, bare så synd at slik inspirasjon kan bli dyrt og lage endel ekstra jobb

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,741
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tangenAVdesign
    BEF - du må hilse fra meg på det Sørafrikanske forumet... og si at det var hyggelig de likte konstruksjonen min! 8)

Jeg har faktisk vært i Sør-Afrika også. Et veldig spennende land på mange måter.
    Jeg er kommet i mail kontakt med han nå, dine hilsninger er overbringes han!

Active Espen000 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var kult å se så mye fremgang på bare to sider i en tråd. Du er jo en rask bygger i utgangspunktet, men en fet bildeserie.

Er det en ide å lage en "artikkel" her på forumet hvor du samler hele fremgangen uten andres innlegg? :???:

Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,939
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Emotiva bekreftet faktisk selv at det er "helt forskjellige" produkter, så det er nok større forskjell enn hva jeg og mange andre trodde. Går muligens litt begge veger siden bl.a. Emotiva har gjort ett viktig poeng at de har gått bort ifra Cirus Logic prosessorer som Sherbourn fortsatt bruker, men det er nok ingen tvil om at Sherbourn er ett hakket vassere produkt enn det Emotivaen blir

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,741
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Espen000
    Det var kult å se så mye fremgang på bare to sider i en tråd. Du er jo en rask bygger i utgangspunktet, men en fet bildeserie.

Er det en ide å lage en "artikkel" her på forumet hvor du samler hele fremgangen uten andres innlegg? :???:
    Alltid hyggelig og kunne dele informasjon med andre. Jeg ønsker ikke lage en egen tråd bare for å samle informasjonen rundt kinoen, for mitt rom er ikke noe fasit på hvordan man skal bygge et rom, det er den måten jeg løste det på her med den plassen jeg hadde tilgjengelig. Hadde jeg hatt plass og mulighet hadde den blitt helt andreledes

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,741
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte når jeg først starter en tråd i utlandet, så kunne jeg jo like gjerne starte en på AVSforum også, BEF from Norway and my AVworld, DIY system with 44.000 watt. Ikke hatt noe særlig respons der Skal uansett fullføre tråden, så får man jo se om det blir noe mere interesse på sikt.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,906
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurte på en ting BEF:

Kan du si litt om du bruker autokalibrering/manuell justeringer i film vs. musikk modus? Og hva som er forskjellen mellom de?

MVH Johan

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,741
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zeke1983
    Lurte på en ting BEF:

Kan du si litt om du bruker autokalibrering/manuell justeringer i film vs. musikk modus? Og hva som er forskjellen mellom de?

MVH Johan
    Jeg har satt opp hele anlegget manuelt, jeg har ikke noen forskjellige kurve på musikk kontra film. Jeg har et parameter jeg justerer musikk kontra film og det er nivået på LFE. Jeg justerer ned nivået 4db på musikk. Dette er selvsagt en smak sak, min personlige preferanse ligger iallefall der.

Side 271 av 367 FørsteFørste ... 131 141 151 161 171 181 191 201 211 221 231 241 251 261 267 268 269 270 271 272 273 274 275 281 291 301 311 321 331 341 351 361 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •