BEF's kompromissløse hjemmekino - Nytt hus og nye muligheter, post 7269 - - Side 270

Sponsorer:
Takk Takk:  8
Like Like:  118
Side 270 av 367 FørsteFørste ... 130 140 150 160 170 180 190 200 210 220 230 240 250 260 266 267 268 269 270 271 272 273 274 280 290 300 310 320 330 340 350 360 ... SisteSiste
Viser resultater 5,381 til 5,400 av 7339
    Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,741
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Andreas21
    Nå tenkte ikke jeg så mye på min egen projektor, men på f.eks projektorer fra Sim som du har sett hvor bra er. Men selvfølgelig er VW1000 noe bedre enn VW95 på både 2D og 3D og det skulle bare mangle...

Uansett så har du en av Norges råeste hjemmekinoer som jeg har hatt gleden av å oppleve selv, og jeg kommer nok til å komme igjen ved den senere anledning.:-D
    Når det gjelder sim kontra VW1000 på 3D er det jo klart at man kan nok si mye positivt om begge, hadde jeg skulle tatt valget og ikke tenkt økonomi hadde jeg valgt VW1000

Du er alltid hjertelig velkommen på besøk vet du!!

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,741
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Baldrick
    Som vanlig... synes du klarer flott å svare enkelt og greit men samtidig grundig, så tusen takk for tilbakemelding! Håper å få til automatisk justering mellom REQ og MiniDSP men sålangt har ikke det fungert så da må jeg gjør det manuelt inntil videre.
    Takk for det. Auto er en kjekk ting, men du vil kunne få et langt bedre resultat med måling og justering. Auto justering tar å gjør en beregning og gjør en endring uten å gjøre en kontrollmåling.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andreas21
    Jeg må bare arrestere deg på en ting, 3D på VW95 er ikke så bra det kan bli med dagens teknologi. Det finnes bedre 3D projektorer på markedet...8)
    Jeg godtar arrestasjonen 8-) selvfølgelig er 1000 bedre enn 95, noe annet hadde vært uhørt, synd det er lite 4k materiale tilgjengelig samt at 3D vel ikke kan vises i 4k enda grunnet oppdateringsfrekvensen for hvert øye.

Hovedproblemet mitt er jo brillene og der er det vel samme briller til VW1000? Deretter kommer oppdateringsfrekvensen som gjør action med mye bevegelse uklar.

Jeg har store forventninger til laser av typen som Red har lansert, der kan muligens 3D bli en behagelig opplevelse. 10k $ er ikke helt gal pris heller for komplett system.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    BEF@ håper det er greit at jeg legger inn dette her, hvis ikke fjerner du. Ligger også i den offisielle Tangen tråden.
    Her er det en Sørafrikaner som er over seg av begeistring for Miles, og som nå trikser med mellomtone. Din kino er nevnt i tråden også

tangenAVdesign's venner-miles-10-22-png

Link til tråden her: My latest and largest HE speaker build

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,741
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SannaX
    BEF@ håper det er greit at jeg legger inn dette her, hvis ikke fjerner du. Ligger også i den offisielle Tangen tråden.
    Her er det en Sørafrikaner som er over seg av begeistring for Miles, og som nå trikser med mellomtone. Din kino er nevnt i tråden også

tangenAVdesign's venner-miles-10-22-png

Link til tråden her: My latest and largest HE speaker build
    Så utrolig morsomt Her må jeg registrere meg !! Jeg ser at Atle Dreier også er omtalt der. Må få med meg hva han får ut av mellomtone løsningen sin.

Tusen hjertelig takk for at du sier ifra!!!

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,335
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jøss, så kult!
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,741
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Liten merkedag dette, da rundet denne lille-rare-tråden 700.000 visninger.

Tusen takk til alle dere som har tatt turen innom, er dere som skaper aktiviteten i tråden!

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Morsomt når kinoen din når helt ned til Sør-Afrika BEF!

Skulle nesten linket byggetråden din i tråden der
    Min tråd

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,741
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b3nd1k
    Morsomt når kinoen din når helt ned til Sør-Afrika BEF!

Skulle nesten linket byggetråden din i tråden der
    Jeg har prøvd og registrere meg der, men får avslag. Mest sannsynlig for jeg er utenlandsk og de tar meg da som spam bruker.

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men han har bygget konstruksjonen sin i 3 lukkete kasser, modul oppsett. Hvordan påvirker dette lyden kontra originalen tror du?

Har prøvd å melde meg inn, får se om de gokjenner den
    Min tråd

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,741
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b3nd1k
    Men han har bygget konstruksjonen sin i 3 lukkete kasser, modul oppsett. Hvordan påvirker dette lyden kontra originalen tror du?

Har prøvd å melde meg inn, får se om de gokjenner den
    Han vil jo ikke ha like linjer bassrespons og han vil i tillegg slite med overgangene mellom 15" og bånddiskanten, med at elementene står endel lengre fra hverandre. I det første utkastet ser det ut som diskanten kommer 10-12cm for høyt.

Ja får se om du blir godkjent

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,741
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SannaX
    Har nå fått mail kontakt med en av de som står bak AVForums South Africa, så nå får man et forum til og se litt på

Intermediate Jan Frode sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    537
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Har nå fått mail kontakt med en av de som står bak AVForums South Africa, så nå får man et forum til og se litt på

Det skal bli spennende å følge med hvor dette bærer
    Stue: Musical Fidelity M6 500i - Arendal Sound 1723 Tower - Marantz HD-DAC1 - Viablue SC-2- HTPC -Chromecast Audio - Ipad Air - Spotify Premium

Loft / reserveutstyr: Nakamichi Amplifier 2 -
    Onkyo A-9010 - Tannoy Revolution DC6T SE - Technics SB-7 - Chromecast Audio - Ipad Air - Spotify Premium

Det er bedre med en god trekant enn en ond sirkel

Active zemtex sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    BEF: Så innlegget ditt på avforums.co.za.. (by coincidence one gay in Norway that came across your project)

Guy = "kar"
    Gay = en kar som liker andre karer......

Tenkte å nevne det så du kan redigere innlegget der

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,741
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zemtex
    BEF: Så innlegget ditt på avforums.co.za.. (by coincidence one gay in Norway that came across your project)

Guy = "kar"
    Gay = en kar som liker andre karer......

Tenkte å nevne det så du kan redigere innlegget der
    jeg så den, men problemet er at man ikke kan gå inn å redigere etter man har postet der...

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,743
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Da får en takke for foreløpig snarvisitt og på snarlig gjensyn!!! Helt VANVITTIG... Kontroll, dynamikk, BASS - men kanskje mest imponerende av det hele sånn i forhold litt til hva jeg forventet; vanvittig bra også på musikkgjengivelse med mikrodynamikken på et nivå en normalt kun klarer fra mer tradisjonelle Hi-Fi-oppsett...

Selve kinoen var nå også veldig fin blitt, som nevnt synes jeg det var noe helt eget å sitte der, synes spesielt kanskje det tapetet så enda bedre ut "live" enn på bilder der en ikke får like godt frem at det faktisk "bygger".

Når du tro på som værst med bassen merket jeg nesten at jeg ble litt "skjelven"... Ble så fysisk at kroppen liksom begynte å bekymre seg for hva i pokker skjedde... DA snakker vi opplevelse utenom det vanlige!

Intern: Dessverre rakk jeg ikke hjem før konemor, så da vanket det selvsagt litt bråk, men jeg skal nok klare å grine meg til en tur ut også i morgen, for dettan gav mersmak!

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,741
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Da får en takke for foreløpig snarvisitt og på snarlig gjensyn!!! Helt VANVITTIG... Kontroll, dynamikk, BASS - men kanskje mest imponerende av det hele sånn i forhold litt til hva jeg forventet; vanvittig bra også på musikkgjengivelse med mikrodynamikken på et nivå en normalt kun klarer fra mer tradisjonelle Hi-Fi-oppsett...

Selve kinoen var nå også veldig fin blitt, som nevnt synes jeg det var noe helt eget å sitte der, synes spesielt kanskje det tapetet så enda bedre ut "live" enn på bilder der en ikke får like godt frem at det faktisk "bygger".

Når du tro på som værst med bassen merket jeg nesten at jeg ble litt "skjelven"... Ble så fysisk at kroppen liksom begynte å bekymre seg for hva i pokker skjedde... DA snakker vi opplevelse utenom det vanlige!

Intern: Dessverre rakk jeg ikke hjem før konemor, så da vanket det selvsagt litt bråk, men jeg skal nok klare å grine meg til en tur ut også i morgen, for dettan gav mersmak!
    Veldig hyggelig å ha deg innom igjen på besøk. Kjedelig at konemor kom først hjem Vi kan snakkes iløpet av morgen ettermiddag å se hva vi får til.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,741
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er det ikke leneg før neste prosessor er på plass i kinoen, har fått noen meget spennende og lovende teaser bilder av den

-7030_front-jpg
    -7030_back-jpg

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skal bli veldig spennende å høre hvordan denne er kontra 7020. Er det prosessoren du kjører musikk gjennom nå? Det virker jo som folk mener dette spiller musikk på høyt nivå uten da behov for en dedikert tokanals pre?

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er dette også et rebranded Emotiva produkt?

Ingen ting galt med det altså, men Emotiva versjonene koster stort sett 1/3...

Side 270 av 367 FørsteFørste ... 130 140 150 160 170 180 190 200 210 220 230 240 250 260 266 267 268 269 270 271 272 273 274 280 290 300 310 320 330 340 350 360 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •